כתב אישום נגד משתתפי "חתונת השנאה"

לאIנרד

New member
כתב אישום נגד משתתפי "חתונת השנאה"

אישום נגד משתתפי "חתונת השנאה"
כתב אישום הוגש נגד 13 ממשתתפי חתונתו של יקיר אשבל בדצמבר אשתקד, שבמהלכה דקרו המשתתפים את תמונתו של עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע ההצתה בדומא, הניפו כלי נשק צבאיים וקראו "יתפוצץ המסגד". המשתתפים שולהבו על ידי אחד הנאשמים, זמר החתונה.

http://news.walla.co.il/item/3007771
 

לאIנרד

New member
איך זה שאין מעורבות של צה"ל בתיק הזה?

עשו שם שימוש בנשקים צהליים לעיני המצלמה.
החיילים שחתומים על הנשק צריכים לעמוד לדין צבאי.
 

marabo

Well-known member
הם יכולים לטעון להגנה מין הצדק

במגזר הערבי יורים בלי סוף בנשקים בלתי חוקיים בחתונות ומשטרת ישראל וצה"ל לא עושים דבר
ובכל מקרה, לא נורתה יריה אחת והנשק אפילו לא כוון לעבר אדם, לכל היותר נופפו בו באוויר - לא ממש עבירה צה"לית.
 

לאIנרד

New member
אז אני יכול להתחיל להעלים מס אצלי בעסק?

הרי אצל החרדים יותר ממחצית מהעסקאות לא עוברות דרך הקופה הרושמת.
 

marabo

Well-known member
לכאורה כן

אבל רק לכאורה, כי תצטרך להוכיח לשופט את הטיעון הזה
 

לאIנרד

New member
חבל שלא הכרנו קודם.

לפני מספר שנים קיבלתי דוח על מהירות מופרזת.
נסעתי 104 קמ"ש בכביש שמותר בו לנסוע ב-90.
אתה טוען שאם הייתי משכנע את השופט שרוב הנהגים שם עוברים על החוק הוא היה מוותר לי?
 

marabo

Well-known member
זה לא נקרא "הגנה מין הצדק"

כי אז המשטרה תטען שהיא לא נמצאת כל הזמן בכביש הזה כי יש לה עוד כבישים לאכוף בהם את החוק והיא לא יכולה לדעת שיש נהגים שעוברים על החוק בשעה שהיא לא נמצאת הכביש הזה.
הטיעון הזה צריך להתבסס על מעשה של איפה ואיפה באכיפת החוק.
אתה צריך לטעון שעמד בצד הכביש שוטר, ראה אותך וראה עוד נהג עוברים על החוק, אותו הוא שיחרר ולך הוא נתן דו"ח.
במקרה שלנו המשטרה יודעת שיורים בחתונות של הערבים כי את קולות הירי שלהם שומעים למרחקים ולכן אין מצב ששוטרים לא שומעים, הם שומעים, יודעים, ולא יוצאים לאכוף. זה מצב של איפה ואיפה וכאן טוענים ל"הגנה מין הצדק".
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם את אבא שלי קנסו אחרי שהיינו בים

בגלל שחנינו בטעות בחניה לנכים, אבל זה ליד בית החולים רמב"ם כך שלמעשה יש מלא מקומות חניה לנכים, ועמדו עוד מכוניות במקומות לנכים ולא מכוניות לנכים, אז זאת אומרת שאם היינו מוכיחים שלפחות עוד נהג אחת שאינו נכה חנה במקום לנכים באותו זמן שהפקח עבר שם ואותנו קנסו ואותו לו, היינו פטורים מהקנס?
 

marabo

Well-known member
קודם כל תצטרך להוכיח את זה

שהיו שתי חניות נכים זו ליד זו, ואתה ועוד משהו חנו בחניות, הפקח ראה את שניכם, עליו הוא דילג מסיבה פסולה כלשהי ואותך הוא קנס.
אחר כך תצטרך להתמודד עם מערכת המשפט, שם הצדק לא קובע אלא מצב רוחו של השופט אליו הגיע התיק.
 

Henry0

Well-known member
אי אפשר לטעון "הגנה מן הצדק"

לכאורה אפשר לטעון הגנה מן הצדק כאשר יש "אכיפה בררנית".
ואני מעריך שעל סמך זה אתה קובע שניתן להעלות את הטענה זו.

אבל זה לא מספיק.
האכיפה לא צריכה להיות רק בררנית, אלא גם שרירותית. או נישענת על "מניעים פסולים".

אם המדינה מחליטה לא להאשים מיגזר מסוים, בגלל שזה מן המנהג המקובל אצלו, לא חשוב אם המדינה צודקת או לא, מותר למדינה לטעות, אבל ההחלטה אינה שרירותית.

כך שהטענה "הגנה מן הצדק" לא תחזיק כאן מים.
 

marabo

Well-known member
ממש לא נכון ולא לעניין

הכול הולך לפי החוק נקודה.
ואין דבר כזה שמתירים למשהו לעבור על החוק בגלל ש"זה המנהג אצלו" אלא אם בחוק עצמו נכתב שמי שזה המנהג שלו אז מותר לו לעבור על החוק.
זה בדיוק הדוגמא לאכיפה שרירותית פסולה.
 

Henry0

Well-known member
אי ההבנה שלך עוברת שלב נוסף

למדינה יש סדר עדיפויות, אי אפשר לטפל בהכל.
ובסדר העדיפות של המשטרה, הוא לא לחפש עבירות על החוק, בקרב קהלים שהעבירה הזו אצלהם היא מקובלת או לא.
לא אתה הוא שתקבע את סדר העדיפות המשטרתי.

כלל לא משנה מה אתה חושב על גישת המדינה.
הגישה הזו אינה שרירותית.
ולכן לטענה החוקית שלך, אין שום אחיזה חוקית כלשהיא.
אתה סתם מצטט שקרן, שיודע שאתם בורים, ואפשר לעבוד עליכם בעיניים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן מבצע משטרתי לאיסוף כל הנשק הלא חוקי של ערבי ישראל

היה עולה בחיי עשרות שוטרים.
 

marabo

Well-known member
ולכן יהודי שנתפס על אחזקת נשק בלתי חוקי

יוכל לטעון להגנה מין הצדק - שכולם מחזיקים נשק כזה ורק אליו התנכלו ואכפו עליו את החוק.
הוא רק יצטרך להוכיח את הטענה הזו.
 

marabo

Well-known member
בדיוק הפוך גוטה,

סדר עדיפיות באכיפת חוק אפשר להצדיק דווקא במקומות בהם הוא פרוץ יותר ששם משקיעים מאמץ יותר גדול באכיפה, לא להיפך. כשזה להיפך זה שרירותי.
לדוגמא: המשטרה יכולה להצדיק אכיפת יתר בכביש אדום בו היו הרבה תאונות, היא לא יכולה להצדיק אכיפת יתר במקום בו אין תאונות.
דמיין לעצמך שהמשטרה מציבה שוטר תנועה במשך שנה מבוקר עד ערב ברחוב שלך דווקא ודווקא שם שזה רחוב שקט שלא קורה בו כלום, דיירי הרחוב מקבלים דוחות על כל סטיה קלה מחוקי התנועה וכל זה בגלל שמשהו למעלה סתם לא אוהב את דיירי הרחוב שלך - זו אכיפה שרירותית
 

Henry0

Well-known member
בלבול מוח

אני יודע שעם פלפול אנטי-הגיוני אפשר להוכיח שהשחור הוא לבן.
אבל בחיים, מה שאתה כותב הוא שטות

כל דבר שאינו שרירותי, הוא אינו שרירותי.
ואתה לא תקבע לקובעי המדיניות, איזו מדיניות עליהם לקבוע.
כל זמן שזו מדיניות - באותה שניה זה לא שרירותי.
אפילו אם המדיניות מוטעית.

והשאר, זו רק ירידה לתת רמה של גן ילדים או ישיבה (זו אותה רמה).
 

marabo

Well-known member
כל אכיפה בררנית ממניעים פסולים היא שרירותית.

ומאחורי כל שרירות עומד אינטרס כזה או אחר מוצדק יותר או פחות.
בשביל זה יש בתי משפט לפסוק האם המניע של הרשויות היה מוצדק או פסול.
זה מה שמנסים להסביר לך! ולכן נאשמי החתונה יכולים לטעון טענה זו והרשויות יצטרכו להסביר את המניע לאכיפה הבררנית ובית המשפט יחליט אם היא מוצדקת או לא.
אלא שאוכלי נבלות וטרפות לא מסוגלים להבין דברים פשוטים. וחז"ל כבר הרחיבו על זה.
 

Henry0

Well-known member
אתה ממש אידיוט לחלוטין

מניע פסול זה אם מישהוא עושה אכיפה מסוימת, בשביל לקבל שוחד.
לא באם המדיניות שלו לא נכונה.

יש גבול לכמות הטמטום שאתה זורק בפורום.
זה מתחיל כבר להדאיג.
 
למעלה