כריכים תחת מגבלת אלרגיה של ילדה מהגן - רעיונות רעיונות

Ani15

New member
היו בהחלט

ילדים עם אלרגיות קשות נשארו בבית בילדותנו, כי אף אחד לא חשב שאפשר לחשוף אותם בבטיחות (ולא היה אפיפן נגיש)
ילדים עם הפרעת קשב נקראו "מופרעים" ועפו מביה"ס במקרים רבים (אולי בגלל זה לא היו לך כאלה בכתה, אבל היו בוודאות סביבנו, אני חולקת את מיטתי עם אחד כזה והוא באמת לא היה בבי"הס של שכניו כי עף משם, וגם לביה"ס של משרד העבודה אליו שלחו את ה"מופרע" הוא לא הגיע יותר מדי. רק לסבר את האוזן, היום יש לו תואר שני והוא לא "עובד כפיים" כמו שחזו לו אז, זה ממש לא בשבילו)
אני ביליתי במיון פעמים רבות, בדרך כלל עם מכתב אזהרה מביה"ס שלא לשלוח את הילדה עם שיעולים כאלה יותר, עשרות רופאים הסבירו לאמא שלי ש"אין לה כלום, אולי זה פסיכוסומטי", חודשים שאמא שלי רבה עם ביה"ס שאני לא יכולה להישאר בבית, כי הרי הרופא אמר שאין כלום, ואין פתרון. היום קוראים לזה "סטרידור של קנה הנשימה" ואף רופא לא מרים גבה כשילד משתעל את עצמו לדעת עם ריאות נקיות. ככה זה.
 
גם אני חולקת את מיטתי עם אחד כזה


ובכל זאת - כמות האבחונים עולה על כמות הילדים הזקוקים לעזרה לטעמי
בכל כתה 80-90% עם אבחנות?
נכון שללמוד זה קשה - אבל לא כל מי שמתקשה בלמידה הוא בעל קשיי קשב / ריכוז (או שניהם)
וגם תרופות (רטלין) מחולקות כמו סוכריות
 

בלונד23

New member
לאחרונה יצא לי לאכול במסעדה שבה שואלים כל אדם

האם יש רגישויות ואלרגיות.
ומכיוון שישבתי עם אדם שרגיש לאגוזים, הגיע מנהל המסעדה אישית לדבר איתו ולתשאל אותו בדיוק לאיזה גורם הוא אלרגי והאם זה מסכן חיים. אז גם המסעדות לחוצות (אני מנחשת שהם גם מחזיקים את המזרק).
&nbsp
 

בלונד23

New member
וואו. נשמע מלחיץ

אגב אני לא בטוחה בכלל שהאמא צודקת. השאלה אם יש לזה גיבוי מהרופא.
בהחלט יש מקרים שהיו בתקשורת של אנשים שמתו מאכילה מזדמנת של אגוזים למשל - לא מזמן מת חייל. גםפ מישהי מהעיר שלי מתה במקום אחרי שאכלה מנה במסעדה ועד היום לא ידוע למה היא מתה - אולי אלרגיה, אולי לא.
על אוכל שעף באוויר לא שמעתי אבל מי יודע...
&nbsp
אגב, לשאלה מה היה פעם - אז היו אנשים שחלו מאוד למשל כתוצאה מצליאק וחיו עם המחלה, ופשוט לא ידעו לאבחן (יש צליאק בכמה רמות, יש גם ברמה קלה מאוד שמתבטאת רק בחוסר ויטמינים וקצת כאבי בטן. ברור שפעם אדם כזה היה נחשב למישהו עם קיבה רגישה או משהו קליל. זה באמת כמו עם הפרעות הקשב - שהיו תמיד ולא אובחנו, רק שהיום הפרעות הקשב הרבה יותר נפוצות בגלל הבהייה במסכים ועוד גורמים.
 
אני חייבת להגיד שאת כנראה מכירה ילדים ממש שונים ממני

בינתיים בשרשור הזה כתבת שילדים לא אוהבים חומוס, התפלאת איזה ילד אוהב בורקס, ובמקביל הצעת לגוון לילדים את הכריך של ארוחת הבוקר עם סרדינים, טחינה ואבוקדו.
אני מתרשמת שהילדים שאני מכירה הפוכים לגמרי. בכל יום הולדת / אירוע של הגן שאנחנו מארגנים - מגש הבורקסים מחוסל תוך דקות וחומוס זאת ברירת המחדל של הילדים סביבי במקרה שאין ממרח מתוק.
טחינה ואבוקדו זוכים למעט מאוד עדנה וסרדינים ממש אבל ממש לא מתקבלים בברכה אצל אף ילד שאני מכירה (מלבד שלי, אבל זאת לא חוכמה).
אגב, סרדינים זה לא בריא בדיוק כמו הפסטרמה, ששללת אותה מכל וכול בהודעה קודמת. אלה דגים מעובדים, משומרים, עם כמות מטורפת של נתרן. נכון שממליצים לאכול סרדינים בשביל הסידן, אבל זה כמו לאכול פסטרמה בשביל החלבון.
 

Cafe Latte

New member
ילדים מטורפים על חומוס. חצאי פיתות עם חומוס מככבות בכל תפריט

מסיבתי ראוי, ומחוסלות תיק תק.
כנל בורקסים, בעיקר הפשוטים שבהם (המשולשים עם הגבינה? עם השומשום מעל? אלו).
גם אני הרמתי גבה כשקראתי כמה מההודעות פה.
 

בלונד23

New member
אצלנו שונאים חומוס, בורקסים וטחינה...

אוהבים גבינות, ביצה וטונה
ככה הילדים שאני מכירה...
 

Ani15

New member
מאפינס, מקלות גבנ"צ, חמאת בוטנים

אבל בבקשה להכין את הבורקס והמאפינס בבית מקמח מלא
את חמאת הבוטנים להכין בבית רק מבוטנים אורגניים לא קלויים
ואם אפשר לגבן את הגבנ"צ בבית מפרות חופש בבקשה
(מנסה למנוע את ההתפלצות הבאה מבלונד23)
 

בלונד23

New member
בהחלט


האמת שגם מקמח מלא לא הייתי אוכלת בורקסים עם מגרינה אז אם אפשר משמן חמניות אורגני

&nbsp
 

danakama10

New member
מה שצריך זה שיפסיקו לזרוק את האחראיות

על כל ההורים בגן. ההורים צריכים לדרוש סייעת שתפקידה יהיה לוודא שהילדה בטוחה. יושבת רחוק משאר הילדים, שהילדים שוטפים ידיים לפני שנוגעים בה וכו'. זאת בהנחה שמדובר באלרגיה מסכנת חיים.
ואם לא מדובר באלרגיה מסכנת חיים, שהגננת וההורים שלה יתמודדו, לדוגמה, שההורים יממנו מכיסם סייעת, או שהגננת תיקח על עצמה להושיב את הילדה בשולחן אלרגיות ולוודא ששוטפים ידיים לפני שנוגעים בה.
 
למעלה