רדיאוטורי 22
New member
כל הארץ רכבלים - כתבה מישראל היום
כל הארץ רכבלים - כתבה מישראל היום
http://www.israelhayom.co.il/article/515289
כל הארץ רכבלים - כתבה מישראל היום
http://www.israelhayom.co.il/article/515289
הכתבה מציינת עובדה שפשוט לא נכונהכל הארץ רכבלים - כתבה מישראל היום
http://www.israelhayom.co.il/article/515289
אולי צריך להצמיד לשירשור רכבל טבריה.הכתבה מציינת עובדה שפשוט לא נכונה
רכבלים לא באמת מאפשרים העברת הרבה אנשים בזמן קצר.
בכנות אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו רכבל משמש כאמצעי תחבורה ציבורית או ליתר דיוק כמערכת להסעת המונים.
הקו במנהטן נראה כזה, אבל גם שם לדעתי לא מדובר בכמות אנשים גדולה במיוחד.
ננסה ונראה - בואו נחכה לרכבל בחיפה ונראה איך זה עובדהכתבה מציינת עובדה שפשוט לא נכונה
רכבלים לא באמת מאפשרים העברת הרבה אנשים בזמן קצר.
בכנות אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו רכבל משמש כאמצעי תחבורה ציבורית או ליתר דיוק כמערכת להסעת המונים.
הקו במנהטן נראה כזה, אבל גם שם לדעתי לא מדובר בכמות אנשים גדולה במיוחד.
הרכבל יהיה יעיל בקישור בין הטכניון לאוניברסיטה שממילא ישמשננסה ונראה - בואו נחכה לרכבל בחיפה ונראה איך זה עובד
זה בהחלט נדיר בעולם, אבל אולי זה כן עובד, אחרי שיסתיים הפרויקט בחיפה שעכשיו יצא למכרז על עבודות הבנייה שלו,נראה האם הוא אכן מוביל נוסעים נוח ויעיל להעביר נוסעים במקרה של הפרשי גובהה גדולים או לא.
 
אני מעריך שזה מוצלח רק יש בעיה פסיכולוגית לראות בזה כלי תחבורה כמו אוטובוס,
מספיק לראות את הציחקוקים שיש לרוב האנשים "מכל התרבויות בעולם" לפני שהם עולים לרכבל במצדה, כדי להבין שלוקח לאדם כמה דקות לקבל ביטחון לעלות על רכבל מעל תהום עמוקה.
אין לי מושג איך ייתכן יתרון לאוטובוסים בעומסי הבוקרהרכבל יהיה יעיל בקישור בין הטכניון לאוניברסיטה שממילא ישמש
ביומיום מעט אנשים.
אבל בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים, לקווים כמו 141 ו 142 יש יתרון על פניו.
משרד התחבורה יוצר בשנתיים האחרונות מערך קווים שדי ישאיר את הרכבל בעיקר כאטרקציה. הוא פשוט יוצר מערך של קווים ישירים ומהירים בין כל הקריות לבין הטכניון והאוניברסיטה (137, 143, 144 ומהחודש הבא גם 145 שלראשונה יהווה קו מתוך קרית ביאליק וקרית מוצקין לטכניון ולאוניברסיטה) שמצמצם את התפקיד של קווים 141 ו 142 ממרכזית המפרץ לאוניברסיטה ולטכניון והרכבל יירש את שני הקווים הללו כשהם כבר מדוללים וחלק נכבד מהביקוש אליהם כבר עבר לקווים אחרים שהרכבל לא יהווה להם תחליף.
מרגע שנוצר מערך שמקשר ישירות את הקריות למוסדות האקדמיים הגדולים ומערך כזה נוחל הצלחה, אי אפשר יהיה להחזיר את הגלגל לאחור ולחזור למערך שמבסס את הקישור בין הקריות למוסדות האקדמיים על החלפה במרכזית המפרץ.
הרכבל זה אמצעי עם קיבולת מוגבלת למדיאין לי מושג איך ייתכן יתרון לאוטובוסים בעומסי הבוקר
התקופה שבה גרתי בנו"ש ולמדתי באוניברסיטה הייתה זכורה לי לרע מבחינת תחבורה. התדירות הנמוכה של 36, התדירות הלא גבוהה דיה של 141; הצפיפות; העלייה דרך בירם שהאוטובוס היה מתקשה מאוד לסחוב בה; העומס בצומת דניה...
 
ואני נסעתי רק מנו"ש, כאמור. לו הייתי צריכה לנסוע מהמפרץ הייתי מוותרת על הנסיעה.
30 נוסעים כל 3 דקות, זה 600 נוסעים בשעההרכבל זה אמצעי עם קיבולת מוגבלת למדי
אם הרכבל היה צריך לספוג את כל הביקוש שהיה לקווים 141 ו 142 לפני שנוצרו הקווים הישירים מהקריות, הוא לא היה מצליח לעמוד בכך.
לקווים 141 ו 142 יש יתרון בספיגת ביקוש כזה.
אבל כשהרכבל יתחיל לפעול הוא לא יצטרך להתמודד עם זה, כי חלק נכבד מהביקוש שהיה בעבר ל-141 ו 142 עבר לקוים החדשים 137, 143 (לא לגמרי חדש, אבל מספר הנסיעות שיש לו כיום לאורך כל היום ביחס למספר הנסיעות המזערי שהיה לו בעבר זה כמו קו חדש), 144 ומעוד חודש גם 145.
מהקריות יש קישור ישיר לטכניון ולאוניברסיטה.
מנשר יש קישור ישיר שגם כן תדירותו השתפרה מאוד בשלוש השנים האחרונות עם השיפורים בקווים 76, 77 ו 146.
מאזור נצרת ומה שבדרך בין נצרת לחיפה יש קווים ישירים לטכניון ולאוניברסיטה.
מיישובים ערביים גדולים בגליל יש קווים ישירים.
מנהריה ועכו יש נסיעה בודדת בשעת שיא של קו 273 וגם זה קו עם פוטנציאל להגדלת תדירות.
בנוסף גם השתפר מאוד הקישור בין הגרנד קניון לטכניון ולאוניברסיטה, כך שממרכזית המפרץ אפשר להגיע לשני המוסדות בדרך יחסית מהירה עם החלפה בגרנד קניון.
וכך כשהרכבל יתחיל לפעול הוא למעשה יהיה אמצעי משלים ולא אמצעי עיקרי.
כאמצעי עיקרי הוא היה קורס.
תחשוב על כמות המזהמים והפחמן הדו חמצני שתחסךהרכבל זה אמצעי עם קיבולת מוגבלת למדי
אם הרכבל היה צריך לספוג את כל הביקוש שהיה לקווים 141 ו 142 לפני שנוצרו הקווים הישירים מהקריות, הוא לא היה מצליח לעמוד בכך.
לקווים 141 ו 142 יש יתרון בספיגת ביקוש כזה.
אבל כשהרכבל יתחיל לפעול הוא לא יצטרך להתמודד עם זה, כי חלק נכבד מהביקוש שהיה בעבר ל-141 ו 142 עבר לקוים החדשים 137, 143 (לא לגמרי חדש, אבל מספר הנסיעות שיש לו כיום לאורך כל היום ביחס למספר הנסיעות המזערי שהיה לו בעבר זה כמו קו חדש), 144 ומעוד חודש גם 145.
מהקריות יש קישור ישיר לטכניון ולאוניברסיטה.
מנשר יש קישור ישיר שגם כן תדירותו השתפרה מאוד בשלוש השנים האחרונות עם השיפורים בקווים 76, 77 ו 146.
מאזור נצרת ומה שבדרך בין נצרת לחיפה יש קווים ישירים לטכניון ולאוניברסיטה.
מיישובים ערביים גדולים בגליל יש קווים ישירים.
מנהריה ועכו יש נסיעה בודדת בשעת שיא של קו 273 וגם זה קו עם פוטנציאל להגדלת תדירות.
בנוסף גם השתפר מאוד הקישור בין הגרנד קניון לטכניון ולאוניברסיטה, כך שממרכזית המפרץ אפשר להגיע לשני המוסדות בדרך יחסית מהירה עם החלפה בגרנד קניון.
וכך כשהרכבל יתחיל לפעול הוא למעשה יהיה אמצעי משלים ולא אמצעי עיקרי.
כאמצעי עיקרי הוא היה קורס.
אני בעד הרכבל, לא נגדותחשוב על כמות המזהמים והפחמן הדו חמצני שתחסך
שהאוטובוסים פולטים
לעומת רכבל, חשמלי, שקט, לא מזהם
 
כן ירבו אוטובוסים חשמליים. אני לא מבין איך הם עולים את ה..אני בעד הרכבל, לא נגדו
אבל לא צריך לצפות לכך שהרכבל יהווה תחליף משמעותי לקווי אוטובוס.
הרכבל יחליף את קווים 141 ו 142 אחרי שכבר קיים מערך אחר של קווי אוטובוס שממילא מדלדל את הביקוש לקווים אותם הרכבל יחליף.
הרכבל יהיה אמצעי משלים למערך שעדיין יתבסס בעיקר על קווי אוטובוס, הוא לא יחליף את המערך של קווי האוטובוס.
וגם אוטובוסים חשמליים שנכנסים בימים אלה גם לחיפה, חוסכים כמות מזהמים ופחמן דו-חמצני.
לא מזמן נכתב כאן על אוטובוס חשמלי בקו 146כן ירבו אוטובוסים חשמליים. אני לא מבין איך הם עולים את ה..
עליות של הכרמל מבלי לרוקן את המצבר...
כנראה לא גרוע יותר מהדיזל שחלקם סוחבים את העליות בקושי רב...כן ירבו אוטובוסים חשמליים. אני לא מבין איך הם עולים את ה..
עליות של הכרמל מבלי לרוקן את המצבר...
הנה תחנת הבסיס של רכבל מונט ג'ואיק בברצלונהננסה ונראה - בואו נחכה לרכבל בחיפה ונראה איך זה עובד
זה בהחלט נדיר בעולם, אבל אולי זה כן עובד, אחרי שיסתיים הפרויקט בחיפה שעכשיו יצא למכרז על עבודות הבנייה שלו,נראה האם הוא אכן מוביל נוסעים נוח ויעיל להעביר נוסעים במקרה של הפרשי גובהה גדולים או לא.
 
אני מעריך שזה מוצלח רק יש בעיה פסיכולוגית לראות בזה כלי תחבורה כמו אוטובוס,
מספיק לראות את הציחקוקים שיש לרוב האנשים "מכל התרבויות בעולם" לפני שהם עולים לרכבל במצדה, כדי להבין שלוקח לאדם כמה דקות לקבל ביטחון לעלות על רכבל מעל תהום עמוקה.
הרכבל במונטג'ואיק הוא תיירותיהנה תחנת הבסיס של רכבל מונט ג'ואיק בברצלונה
זה שונה לחלוטין מהרכבלים בארץ שיש בהם שתי גונדולות בלבד, אחת על כל כבל.
 
בסרטון היוטיוב אפשר להתרשם מכך שהגונדולות מגיעות בזרם די רציף מהכבל הראשי ומאיטות בתחנה אך אינן עוצרות עצירה מלאה. כמו כן אפשר להתרשם ממהירות היציאה של הנוסעים שצריכים לקפוץ לרציף כאשר הגונדולה ממשיכה בסיבוב איטי. אפשר לגלוש לסרטונים נוספים הממחישים את הנסיעה אך אין התמקדות רבה בעלייה לגונדולות בגלל שקשה להחזיק את המצלמה או הסמארטפון ביד ולעלות בבטחה.
 
הגונדולות בנויות לשישה נוסעים בערך, ארבעה נוסעים בוגרים ישבו בהן בנוחות אך שישה יכנסו בדוחק. נסעתי בהן באביב וסיקרתי בשירשור על תח"צ בברצלונה. התמונה המצורפת היא של מנגנון הפנייה וגונדולות שכנות בעת הפנייה.
 
בגלל חוסר העצירה לא מדובר באמצעי תחבורה לכל שכבות הגיל וכל היכולות ולכן אינני רואה איך משפחות גדולות עם ילדים צעירים וציוד נלווה תוכלנה לעלות לגונדולה או מספר גונדולות בעת מסע בינעירוני לעשות יום-יומיים אצל קרובים בטבריה או צפת. כמו כן אני בטוח שארגוני הנכים שסגרו את כבישי הארץ יחסמו פיזית אמצעי תחבורה שאי אפשר להעלות עליו כיסא גלגלים.
 
בברצלונה מגיעים בעיקר תיירים שכל ציודם בחדר המלון והם עושים נסיעה עירונית מתחנת הבסיס לפסגת ההר. אולי יגיע איזה תרמילאי אבל זה לא קשה לאדם בשנות ה20 לחייו. משפחה עם תינוקות ופעוטות תתקשה להשתמש באמצעי התחבורה הזה ולכן הוא אינו מתאים למשפחות הגדולות הנפוצות בציבור החרדי.
 
 
אתה חושב על הרכבל השני שם שיש בו שתי גונדולות קבועות.הרכבל במונטג'ואיק הוא תיירותי
למיטב זכרוני, על אף שהוא מגיע לרציף רחוק של נמל ברצלונה, אין לו שם תחנה ירידה. אתה עולה במונטג'ואיק, מרחף להנאתך מעל הנמל וחוזר למונטג'ואיק.
ויש רכבלים בעולם בשיטת הגונדולות בהם יש עצירה מוחלטת בתחנה שמאפשרת עליה וירידה בטוחה, זה מבוסס על מנגנון ניתוק של הקרונית מהכבל והעברה שלה למנגנון מקביל (בזמן שהכבל ממשיך להסתובב), ואח"כ היא מוצמדת שוב לכבל וממשיכה בנסיעתה.
זה כמובן דורש תזמון מדויק של המעבר בין המנגנונים ומרחק ידוע ומתוזמן בין הקרוניות.
הקו ממנהטן לאי רוזוולט נוראי. קיבולת מגוחכת, זמני המתנההכתבה מציינת עובדה שפשוט לא נכונה
רכבלים לא באמת מאפשרים העברת הרבה אנשים בזמן קצר.
בכנות אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו רכבל משמש כאמצעי תחבורה ציבורית או ליתר דיוק כמערכת להסעת המונים.
הקו במנהטן נראה כזה, אבל גם שם לדעתי לא מדובר בכמות אנשים גדולה במיוחד.
נכוןהקו ממנהטן לאי רוזוולט נוראי. קיבולת מגוחכת, זמני המתנה
ארוכים ותורי ענק. הייתי שם בסופשבוע חורפי רגיל, וזמני ההמתנה היו מעל חצי שעה. אני לא רוצה לדעת איך זה נראה בקיץ או ביום של אירוע. מזל שבאי רוזוולט יש גם תחנת רכבת תחתית.
רכבלים הם אמצעי בעל קיבולת בינניתהכתבה מציינת עובדה שפשוט לא נכונה
רכבלים לא באמת מאפשרים העברת הרבה אנשים בזמן קצר.
בכנות אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו רכבל משמש כאמצעי תחבורה ציבורית או ליתר דיוק כמערכת להסעת המונים.
הקו במנהטן נראה כזה, אבל גם שם לדעתי לא מדובר בכמות אנשים גדולה במיוחד.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.