יש לי חדשות טובות.

יש לי חדשות טובות.

קודם כל השבוע אני מתחילה במהלך משפטי חדש. ודבר נוסף שאני שמחה בגללו זה שדיברתי היום עם הקב"ט של מקום העבודה איפה שאני עובדת (יש בינינו קשר טוב) . שיחה גלשה למצלמות מעקב קטנות ואמרתי לו שאני רוצה אחד .הוא הבטיח להביא לי אחת אפילו בחינם. אצלם את כל שקרים של הרווחה ואת הפגישות עם הבן שלי שלא יגידו שזה לא בסדר שבן שלי יושב לי על הברכיים. יש לי שמחה חדשה ואני אוכיח את האמת.למען בן שלי למעני ולמען נשים וילדים אחרים אמן.
 

קושדסי

New member
צר לי להוציא לך את הרוח מהמפרשים...

אבל זה לא הכיוון, אין לך שליטה על התסקירים שלהם ואם תאיימי עליהם הם לא יהססו לפגוע בך על ידי חוות דעת שליליות... פסיכולוג שלא יהיה מטעמם יאלץ להתמודד מול התנגדותם כאשר השופט תמיד יעדיף את עמדת הרווחה, מהסיבה שפסיכולוג פרטי לא יכול להיות אחראי מול בית המשפט, זכותו להתרחק מהתיק...הרווחה תמיד שם. כלומר, אם את רוצה את הילד שלך תרדי מרעיון המצלמה.... ככל שתלכי יותר חזק נגד שירותי הרווחה ככה הם יציגו אותך כאחת שלא דואגת לילד שלה ולא מוכנה לשתף פעולה למענו.... היום יש מצב נתון בו הילד שלך לא בבית כבר הרבה זמן, גם מצבך הכלכלי והאישי לא מדהים.... ממש לא יהיה להם קשה להפחיד את השופט ככה שהוא יתן החלטה לפיהה שירותי הרווחה יבחנו ביחד איתך את הדרכים להעביר את הילד אלייך, כלומר הסמכות תואצל שוב לשירותי הרווחה.... חיסכי את הכסך והאנרגיה והשקיעי את האנרגיה בלשחק את המשחק שלהם.....גם אם הם מנוולים.
 
קושדסי, שלא תפחידי את חצי האפל

לקושדסי, אם בית המשפט נוכח לראות שפקידות הסעד התרשלו בתפקידם בהעברת משמורת (נניח שחצי האפל תצליח להראות משהו מעין זה במצלמה או בהקלטה) - אזיי בית המשפט יכול למנות פסיכולוג שיחווה דעה על מסוגלותה של האם ולהחליט על העברת המשמורת חזרה לאם, בהסתמך על אותה חוות דעת פסיכולוגית. ראיתי כבר מקרים שבית המשפט "צפצף" על עמדת משרד הרווחה, כשהיה ברור לו שהן "נגועות", שאינן אובייקטיביות, שהן מוטות, שהן אינן מקצועיות כי לא בדקו את טובת הילד או שהתרשלו התרשלות חמורה בבדיקתן.
 

קושדסי

New member
הפסיכולוגים אותם בוחר השופט נקבעים ע"י הרווחה

לשופט יש רשימת פסיכולוגים ממנה הוא אמור למנות, זכותו לחרוג כמובן מרשימה זו - אך ספק אם אכן כך יעשה. הרשימה הזו היא של פסיכולוגים שעברו את הסלקציה של פקידי משרד הרווחה..... בכל מקרה מלוא עלות הפסיכולוג על ההורה המבקש אותו. בכל מקרה, הקלטה איננה משהו חד משמעתי - אלה נתון לפרשנות... לכל היותר תצליח החצי השני מואר לעורר ספק אצל השופט שיגרום לו לבקש מהרווחה בדיקה נוספת או השתדלות נוספת.... לא הרבה עמבר לכך. מהפך בדרך זו לא יהיה. תמיד אפשר לטעון שיש דברים שלא נראים בקלטת.... בכדיי להפוך את הקערה על פיהה צריכה החצי השני מואר לתת לכולם סולם לרדת ממנו, היא צריכה להוכיח לכאורה שינוי נסיבות מהותי. דווקא העיסוק ב"צדק לכל" מרחיק אותה מהמטרה ולא מקרבה.... הרווחה תשמח להחזיר לה את הילד בנסיבות המתאימות - שהן יציגו את ההליך של השמה חוץ בייתית כאילו הוא מיצה עצמו ולא כטעות.... בהצלחה
 
ניתן ולעיתים רצוי ביותר להתנגד למינוי ספציפי

לבית המשפט אין רשימה של פסיכולוגים ובוודאי לא רשימה שעברה סלקציה של משרד הרווחה. בית המשפט יכול למנות כל פסיכולוג שיעלה על דעתו. תשכחו מענין "הרשימה" - אין דבר כזה. וזה בדוק!!! אם פקידות הסעד יטענו שפסיכולוג מסויים לא נמצא "ברשימה" - תבקשו לראות את "הרשימה" המסתורית הזאת. אני גם ממליצה לכל הורה בעל דין לעשות "תחקיר" על כל פסיכולוג ששמו הועלה בבית המשפט - לבדוק באינטרנט, לשאול חברים, מכרים, יועצים, ומי לא לגבי "התיזה השלטת" אצל אותו פסיכולוג: מאמרים שפרסם, פורומים שהוא מרכז, מכון שהוא חבר בו ומחזיק באג'נדה מסוימת, פסקי דין בהם נתן בעבר חוות דעת. בחירת הפסיכולוג היא קריטית. ניתן לפנות לבית המשפט ולפסול פסיכולוג מסויים בטענה שגישתו מראש עומדת נגד אחד מבעלי הדין. למשל, יש פסיכולוגים שכותבים נגד חזקת הגיל הרך. לו הייתי אם שמשרד הרווחה חלילה מאיים לקחת את ילדיי ממני, ואותו משרד רווחה או חלילה האב מבקשים למנות פסיכולוג שמחזיק בדעה של ביטול חזקת הגיל הרך - הייתי מתנגדת נחרצות למינויו. לעניין עלות הפסיכולוג, בסמכות בית המשפט, להטיל את עלות מימון הפסיכולוג על משרד הרווחה בהשתתפות קטנה יותר של ההורים. אלו יהיו בדרך כלל במקרים שבעלי הדין (ההורים) אינם מסוגלים לממן העסקת פסיכולוג. ברוב המקרים החמורים שאני מדברת עליהם לא מדובר ברשות רווחה "שתשמח להחזיר לאם את הילד" אלא בפקידות סעד נגועות אגו אישי עד לב השמיים, שהחליטו לקחת לאם את הילד (כי למשל לא שיתפה עימן פעולה, כדבריהן) ולא יתנו לאף אחד, כולל לא פסיכולוג ולא שופט, לשבור להן את המילה. אלו הנגועות באגו אישי מנופח ובאכזריות נוראה הן בדרך כלל מהדרג הבכיר יותר. אני הייתי רוצה לראות אותן משלמות מחיר על רשלנות מקצועית ועל רשלנות פושעת.
 
../images/Emo45.gif מיכל - גם אני בדעתך!

פקידות סעד שחוטפות ילדים במרמה, שמספרות להן שאמא ויתרה עליהן ואבא יגדל אותן חייבות לתת את הדין!!!
 

קושדסי

New member
שאלה ישירה ללוחמת ברעים (וגם מיכל) בבקשה....

אילו היו מזמנים אותך לדיון מכובד שבסופו היו מחליטים (החלטה שיפוטית כמובן) שעלייך להכין את הילד שלך להעברה לאביו, ועלייך האחריות לכך שהוא יחכה לאביו שיקח אותו אליו - נגיד רק לסופשבוע.... ונניח שעקב איזושהי אובססיה תמוהה של פקידות הסעד, או יכולת שכנוע של האבא המנוול שלו - הן בטוחות שהילד לא יחכה לאביו אלה ישוטט עימך במקומות מבודדים בכדיי לטרפד את סוף השבוע של ילדך עם אביו... מה לדעתך שירותי הרווחה צריכים לעשות במקרה זה ? לחטוף את הילד בהפתעה מבית הספר ? להוציא לך צו מעצר ? להרפות ולשכנע את האבא לוותר על קשר עם בנו ?
 

קושדסי

New member
מיכל, המידע שמסרת - לא נכון !!!!

מומלץ לעיין באתר של משרד הרווחה בכדיי להבין מי ממנה את אותם פסיכולוגים בהם משתמש בית המשפט - ומהן אותן רשימות מאושרים המונחות בפניי השופט. שופט יכול למנות כל אדם לכל תפקיד בהסכמת שני הצדדים בלבד... אך הוא לא ימנה פסיכולוג ללא הסכמת הצדדים -אם אינו מופיע בדרישות משרד הרווחה, שופט שיעשה כך צפוי לתלונות ולתביעות.... אין לשופט שום סמכות או יכולת או כוונה להתערב בתקציבי משרד הרווחה, הוא לא יכול לכפות על משרד הרווחה לממן בדיקה כזו או אחרת... אלו הם רשויות בלתי תלויות ומאחר ומשרד הרווחה הוא לא צד בתיק לא ניתן לחייב אותו לממן הליך כלשהו. מומלץ למנהל פורום להיזהר בהפצת מידע לא נכון/
 
המידע מבוסס על ניסיון בשטח

להערכתי, המידע הנמצא באתר משרד הרווחה לגבי פרוצדורה למינוי פסיכולוג ורשימת מומחים הוא חדש ואני לא אתפלא אם משרד הרווחה העלה מידע זה כלקח בעקבות הניסיון בשטח שעליו אני התבססתי. לצערי, אני לא יכולה לפרט שמות כרגע כיון שישנם עניינים שתלויים ועומדים בבית המשפט, אני מקווה שבהמשך אוכל להבהיר את דבריי. לסיכום, גם לאחר שדפדפתי באתר משרד הרווחה אני חוזרת - אין למשרד הרווחה באמת יכולת לפסול פסיכולוג כזה או אחר (ובלבד שיענה על כמה תנאים "יבשים,), התהליך של כניסה לרשימה הוא יותר פרוצדורלי מאשר מהותי , צריך לדווח על מחיר לשעה וכד', ממילא פסיכולוג שבית המשפט ממנה הוא פסיכולוג בעל שם, מוניטין וכדו'. למשרד הרווחה אין ולא יכולות להיות דרישות משלו לפסיכולוג. אלא שמשרד הרווחה מנסה להשפיע בכל כוחו על מינויי פסיכולוגים ופעמים רבות פקידות הסעד מציגות את הדברים כאילו יש להן השפעה וכאילו על פיהן ישק דבר במינוי פסיכולוג. קורה שהן מנסות להטעות, אבל אסור להיכנע להן, ומי שחושב/ת שיש לו/ה סיבה מספיק טובה להתנגד לפסיכולוג ספציפי - שיעשה זאת. לגבי תקציבי משרד הרווחה - כאשר בית המשפט נוכח לראות שפקידות הסעד התרשלו בתפקידן הוא יכול לזקוף לחובת המשרד הוצאות (ראה ערעור אזרחי בבית המשפט שצרפתי בפורום זה). יש מצב בו בית המשפט מטיל על משרד הרווחה לממן חלק גדול מעלות הפסיכולוג למורת רוחה של פקידת הסעד שמנסה להתחמק מההוצאה. אני לא מסכימה עם דבריך שמשרד הרווחה אינו צד לעניין. משרד הרווחה הוא צד ברצונו או שלא ברצונו, ובמיוחד אם משרד הרווחה מתרשל בתפקידו - ניתן להטיל עליו נזק וזה נתון לשיקול דעתו המשפטי כמובן של השופט (שוב ראה הערעור שלעיל). אני מקווה שבהמשך אוכל לפרט יותר.
 

קושדסי

New member
מיכל, את שוב מבלבלת בין חוק נוער וסדרי דין

בחוק נוער הרווחה היא התובעת ולכן יהא צד לעניין, בסדרי דין הרווחה נמנעת מלהתערב ובית המשפט למשפחה למעשה דורש ממנה ה התערבות... לכן, יש סמכות בחוק נוער לחייב את הרווחה ואף לקנוס אותה, אני לא יודע על תקדים. אין סמכות במשפחה. לכן, שירותי הרווחה מעדיפים לטאטא בעיות ולהכריח את ההורים להגיש תביעות זה נגד זו, למרות הנזק העצום שהם גורמים בכך לילדים... רק בכדיי שהם לא ישאו באחריות לתוצאות.
 
אל תהיה יהיר - מדובר בסדרי דין

הדוגמה שמונחת לנגד עיניי בחיוב הוצאות למשרד הרווחה - היא בתחום סדרי דין. דבר נוסף, בוודאי ידוע לך, שבידי פקידת סעד לסדרי דין הסמכות לפנות ביוזמתה לבית המשפט לענייני משפחה, היא לא חייבת להמתין להזמנה מבית המשפט.
 

קושדסי

New member
לא נכון - WOW כמה בדקתי את זה.

פקידת סעד תפנה לבית משפט למשפחה רק אחרי שהתקיימו כל התנאים הבאים: 1. אחד ההורים פתח תיק שעיניינו משמרת. 2. השופט ביקש תסקיר פק"ס. לפעמים השופט יכול להיות גמיש ולקבל מפק"ס שמונתה לתיק ע"פ שני התנאים הקודמים יותר מתסקיר אחד.... כלומר לקבל תסקיר ביניים, או תסקיר משלים... אבל לא כל עוד לא ניתנה החלטה סופית. יש מצבים שהשופט מאציל לפקה"ס סמכות להתעלל בהורים ובילדים ללא הגבלת זמן או נזק.
 

קושדסי

New member
הרווחה מרחיקים פסיכולוגים שמאיימים עליהם

מי שמסייע לשופט בקשרים עם פסיכולוגים היא יחידת הסיוע שמשוייכת לרווחה, פסיכולוג שהם לא רוצים בו - הם כבר ידאגו שהוא לא יהיה.... סתם על ידי זימונו לישיבה שלא בזמן שמתאים לו.....
 
או למשל איומים טלפוניים

יש לי מקרה שהתרחש לא מזמן, בו פסיכולוגית ברחה כל עוד רוחה בה מטיפול בתיק, לאחר שחטפה איומים מפקידת סעד בכירה. היא ככל הידוע לי מפחדת אפילו להעיד על כך, אבל היא נטשה את הטיפול. יש לי מקרה אחר שהתרחש בשנה האחרונה בו פקידת סעד בכירה ניסתה "לנפנף" פסיכולוגים בכירים ביותר בעלי מוניטין גדולים ממתן חוות דעת למסוגלות הורית, בטענה שאינם "ברשימה", בעוד הם כבר מסרו בעבר חוות דעת לבית המשפט. כשהתבקשה למסור את "הרשימה" היא גמגמה שיש לה רק כמה אנשים "ברשימה" ולא הסכימה למסור אותה. לעומת זאת, היא ניסתה "לדחוף" לבית המשפט פסיכולוגים שמיישרים קו עם התיזה שלה. לשמחתי היא לא הצליחה. ההמשך יבוא.
 

קושדסי

New member
לרוב פקה"ס משכתבת את הדו"ח החיצוני לבית משפט

ברוב המקרים שניתקלתי בהם, לאחר שכבר מונה מומחה חיצוני וקיבל אלפי שקלים מההורים עצמם - הדו'ח עובר ביקורת של וועדה מורחבת של פקידות סעד חסרות דעת והם מחליטים מה ההמלצות הרצויות להן, ובהאתם בוחרים אלו קטעים מהדו"ח להעתיק , אלה להדגיש ואלה להעלים מבית המשפט. כמובן שהשופט יכול לטרוח ולקרוא את הדו"ח המקורי, או לדרוש המלצות ישר מהמומחה ולייתר את הרווחה וגם לחסוך זמן, עגמת נפש ומשאבי ציבור.... אך בדרך כלל לא נהוג לעשות כך..... מומחה שימליץ המלצות אופרטיביות ויביך או ייתר את הרווחה לא יקבל לקוחות דרך בית המשפט.... כי לרוב הרווחה הם אלו שמפנים את ההורים לאותו מומחה.....
 
צריך להיות יותר מתוחכם מפקידת הסעד

לכן אני ממליצה למי שצריך לקבל חוות דעת של פסיכולוג לעשות את התחקיר שלו, לשאול מכרים, לקרוא באינטרנט על פרסומים ועם האג'נדה של אותו פסיכולוג ואפילו אם כתב בעבר חוות דעת. אפשר בהחלט להתנגד למינוי כזה או אחר ולהציע מינוי שלא מיישר קו עם הרווחה.
 

קושדסי

New member
אפשר כן - חכם לא !

אפשר גם לקום באמצע המשפט ולהגיד לשוםט שהוא אידיוט, אפשר גם למרוט את שערתיה של פקידת הסעד המטומטמת . חכם זה לא ! שופטים לא נותנים לצדדים זמן להתלבט מי הפסיכלוג, הם קובעים אותו במעמד הדיון ואם צד מתנגד הוא מראש הפסיד.
 
יש מצבים שחייבים להיאבק

לפעמים אסור לפחד ללכת נגד הזרם. לפעמים צריך להילחם על האינטרס שלך. בחירת פסיכולוג היא צעד קריטי במשפט והיא לפעמים מכריעה את תוצאות המשפט - אז לא הייתי חוששת לומר לשופט שאני רוצה כמה ימים להחליט ביחד עם הצד השני על פסיכולוג מוסכם, ואם לא שבית המשפט יכריע. אם השופט מתנגד, אפשר להגיש תלונה לנציבת קבילות הציבור נגד שופטים. יש מצבים שחייבים להילחם.
 
תיאוריה "מעניינת" של איש מקצוע

לפסיכיאטר, שמונה ע"י ביהמ"ש ומומן ע,"י פקידות הסעד, יש תיאוריה "מעניינת": כשבתי הגיעה לגיל 4 (השלב האדיפלי ותסביך אלקטרה) היא הביעה חום ואהבה כלפי אביה. אביה החזיר לה באותה מטבע (כולל מגעים חמים). בו ברגע בתי הפכה להיות המאהבת של אביה. אני, שהרגשתי נטושה ונבגדת, מייד חיפשתי דרך לנקום. ח ו ל נ י !!!
 
למעלה