אתקן שיש מי שנוסע בציר הזה מבאר שבע לתל אביב, עבור החלפה
לנתב"ג. למרות שמדובר בציר נסיעה ארוך יותר, הוא מאפשר לך לתפוס רכבות לנתב"ג בזמן שאם תיקח את הרכבת בקו המהיר לתל אביב, תפספס את הרכבת לנתב"ג.
 
כמובן שזה לא מסת נוסעים
אתקן שיש מי שנוסע בציר הזה מבאר שבע לתל אביב, עבור החלפהאני יוצא מנקודת הנחה
שמעטים צריכים להגיע לתחנות שעליהם מדלגים, הן ברובן תחנות מוטות אזורי מגורים. (לגבי משה דיין יש תוכניות בשמיים של תעסוקה סביבה אבל כרגע אין המון)
וברור שמי שעובד בביה"ח וולפסון ייפגע אבל גם זה נקודתי.
ואני לא מציע לחסל את הקישור, רק להפוך אותו לפעם בשעה במקום פעמיים בשעה.
אף אחד לא נוסע מבאר שבע לתל אביב דרך הציר הזה. ולכן לא נכון לחשב לפי חסכון של רבע שעה משעה וחצי.
אשדוד היא העיר הגדולה ביותר ותחנת הרכבת העסוקה ביותר במרחב, ולהם נחסכת רבע שעה מ-40 דקות באחוזים זה המון (37.5%) וגם בזמן אבסולוטי זה המון.
ליבנאים זה אפילו יותר משמעותי ולאשקלונים זה קצת פחות משמעותי מבחינת אחוזים, אך זה בהחלט עשוי להיות ההבדל בין בחירה בנסיעה ברכבת לנסיעה ברכב פרטי. (חשוב לזכור שלזמן הנסיעה ברכבת מוסיפים זמן הגעה לתחנה וזמן יציאה מהתחנה ליעד, כך שהרכב הפרטי שומר על האטרקטיביות שלו למרות שזמן הנסיעה מרגע היציאה מאשדוד ועד רגע הכניסה לתל אביב עשוי להיות ארוך יותר).
לנתב"ג. למרות שמדובר בציר נסיעה ארוך יותר, הוא מאפשר לך לתפוס רכבות לנתב"ג בזמן שאם תיקח את הרכבת בקו המהיר לתל אביב, תפספס את הרכבת לנתב"ג.
 
כמובן שזה לא מסת נוסעים