טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה

מצב
הנושא נעול.
אתה לא רק מציע להפוך רכבת אחת למהירה

המחאה אינה "שלי", אני לא מטעמה ואיני חלק ממנה
ככה שהטענות כלפיי אינן במקום.
אני כן אומר (למרות שכבר אמרתי בעבר וזה די ברור) שאני תושב אשדוד ואני חושב שראוי שיקח לי פחות מ - 50 דקות נסיעה לתל אביב ללא איחורים, בטח שביחס למרחק.
אם נסתכל אובייקטיבית, אתה מוזמן להסתכל בנתוני הנסועה של תחנות: בת ים, חולון, ראש העין, פתח תקוה וכו'. אתה תיווכח לדעת שכמות הנוסעים שם קטנה משמעותית מאשר תחנות הדרום (אשדוד ודרומה). זה שאתה מונה הרבה מאוד ערים שונות ומרחבים לא הופך את כמות האנשים לגדולה יותר.
אתה גם מערבב כל הזמן בין דעה של אדם פרטי (אני) לבין העדיפויות של משרד התחבורה ו/או הממשלה, האמן לי ידידי, בין ההעדפות שלי לבין סדרי העדיפויות של משרד התחבורה אין דבר וחצי דבר, אני גם לא מאמין שמה שנכתב פה באמת ישפיע עליהם.
אבל אם כן, בוא ארגיע אותך, גם אני חושב שהמסילה הרביעית באיילון צריכה להיבנות כבר *היום*, אפילו אתמול. אבל אין לזה שום משמעות.
הדבר היחיד שיש לו משמעות הוא סידור הרכבות ככה שלא יהיה מצב שבו רכבות עמוסות עם אנשים עומדים עוצרות בתחנות חולון ובת ים כדי להעמיס עוד 2 אנשים, זה מצב מגוכח, מיותר ומאוד לא יעיל בראיה כוללת.
אתה לא רק מציע להפוך רכבת אחת למהירה
אתה מציע להוריד לכל התחנות צפונית ליבנה מערב רכבת, כדי שאפשר יהיה להחזיר רכבת מהירה, שהחזרתה במצב כזה תגרום להפחתת מספר הרכבות בבת ים וחולון לא ברכבת אחת, אלא בשתי רכבות.
אתה מציע ששירות פרברי במטרופולין הגדול במדינה, יבוסס על שתי רכבות בשעה בשעות השיא.
כלומר מבחינתך, החזרת הרכבת המהירה לאשדוד מקדשת את כל האמצעים.

והזמנת אותי להסתכל אובייקטיבית - אז הסתכלתי...
 
וגם אם אני מטה את הנתונים לטובתך, על ידי הזזת תחנת

אתה לא רק מציע להפוך רכבת אחת למהירה
אתה מציע להוריד לכל התחנות צפונית ליבנה מערב רכבת, כדי שאפשר יהיה להחזיר רכבת מהירה, שהחזרתה במצב כזה תגרום להפחתת מספר הרכבות בבת ים וחולון לא ברכבת אחת, אלא בשתי רכבות.
אתה מציע ששירות פרברי במטרופולין הגדול במדינה, יבוסס על שתי רכבות בשעה בשעות השיא.
כלומר מבחינתך, החזרת הרכבת המהירה לאשדוד מקדשת את כל האמצעים.

והזמנת אותי להסתכל אובייקטיבית - אז הסתכלתי...
וגם אם אני מטה את הנתונים לטובתך, על ידי הזזת תחנת
משה דיין לצד הדרומי, עדיין הטיעון שלך על "קטנה משמעותית" לא מחזיק מים.

ביקשת נתונים אובייקטיבים - קיבלת.
 

YuMi2017

Member
כמה דברים לגבי זה

וגם אם אני מטה את הנתונים לטובתך, על ידי הזזת תחנת
משה דיין לצד הדרומי, עדיין הטיעון שלך על "קטנה משמעותית" לא מחזיק מים.

ביקשת נתונים אובייקטיבים - קיבלת.
כמה דברים לגבי זה
1) המספרים קצת "משקרים" אני יכול להגיד לך שתחנת אשדוד תהיה אטרקטיבית יותר ברגע שהרכבת תהיה אטרקטיבית יותר, כרגע המון בוחרים בחלופת האוטובוס או רכב פרטי לתל אביב ורק מכיוון שנסיעה ברכבת מאשדוד פשוט לא משתלמת.
2) אתה מערבב תחנות מצפון לתל אביב ותחנות מדרום לתל אביב, אם נוריד את תדירות הרכבת מכיוון דרום לכיוון צפון מ - 3 ל - 4 רכבות, זה לא בהכרח אומר שהתנועה מצפון לדרום תיפגע ככה שהמספרים לא כאלו מוחלטים.
אגב עוד לפני פרויקט המסילה הרביעית, אני מניח שגם החישמול (כשיגמר כבר בתקווה במהרה בימינו) יעזור מאוד למהירות הנסיעה
 
כל תחנה אטרקטיבית יותר כאשר השירות אטרקטיבי יותר

כמה דברים לגבי זה
1) המספרים קצת "משקרים" אני יכול להגיד לך שתחנת אשדוד תהיה אטרקטיבית יותר ברגע שהרכבת תהיה אטרקטיבית יותר, כרגע המון בוחרים בחלופת האוטובוס או רכב פרטי לתל אביב ורק מכיוון שנסיעה ברכבת מאשדוד פשוט לא משתלמת.
2) אתה מערבב תחנות מצפון לתל אביב ותחנות מדרום לתל אביב, אם נוריד את תדירות הרכבת מכיוון דרום לכיוון צפון מ - 3 ל - 4 רכבות, זה לא בהכרח אומר שהתנועה מצפון לדרום תיפגע ככה שהמספרים לא כאלו מוחלטים.
אגב עוד לפני פרויקט המסילה הרביעית, אני מניח שגם החישמול (כשיגמר כבר בתקווה במהרה בימינו) יעזור מאוד למהירות הנסיעה
כל תחנה אטרקטיבית יותר כאשר השירות אטרקטיבי יותר
אתה יודע כיצד תדירות הרכבות השפיעה על האטרקטיביות של תחנות בת ים?
של תחנת קרית אריה? של תחנת בני ברק אפילו?

ולא הבנתי למה אתה מתכוון מדרום לצפון ומצפון לדרום. גם הרכבות מדרום לצפון וגם הרכבות מצפון לדרום משתמשות באותה מסילה בודדת בין ההגנה לסבידור מרכז.

המספרים מדברים בעד עצמם והם מראים שלתיזה שניסית ליצור על הבדל משמעותי במספר הנוסעים לטובת התחנות שמאשדוד ודרומה (ושים לב שאני עוד צ'יפרתי את הדרום וכללתי מלכתחילה גם את יבנה מערב בקבוצה הדרומית ולאחר מכן גם את משה דיין, למרות שהן אתה והן "המחאה" מתייחסים לתחנות מאשדוד ודרומה בלבד) אין אחיזה במציאות. כך שהטיעון על הפתרון הטוב ביותר לאוכלוסיה הגדולה ביותר יורד.
 
האם כל ההצעות והחישובים שנעשים בשרשור הזה לוקחים בחשבון

טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה
http://m.ynet.co.il/Articles/4987731

נראה שהלחץ הוא מהנגב המערבי ואשקלון כאשר גם יבנה ורשל"צ על הכוונת כ"עצירות מיותרות" כאשר בקו דו מסילתי רשל"צ משה דיין היא תחנת מפתח להחלפה בין השירות האיטי למהיר וחוץ ממנה אין בדיוק נקודות עקיפה ברצועת המסילה שלכודה בין שני צידי הכביש וכמובן שאין התייחסות מצד אלו שדורשים רכבת מהירה לשאלת המסילה המזרחית הבודדת באיילון.
האם כל ההצעות והחישובים שנעשים בשרשור הזה לוקחים בחשבון
את העומד להתרחש בשנת 2019?
 
כן.

האם כל ההצעות והחישובים שנעשים בשרשור הזה לוקחים בחשבון
את העומד להתרחש בשנת 2019?
כן.
אני לפחות יצאתי מנקודת הנחה שאין סלוט פנוי באיילון, כי גם אם היום יש כזה הרי שהוא שמור לתוספות של 2019 (הקו המהיר מירושלים).

כל האקרובטיקה נעשתה על מנת לא "פשוט להוסיף רכבות" כשאנחנו יודעים שזה לא אפשרי.

ואם יש משהו שהשרשור הזה הוכיח לי, זה שבאמת מדובר בבעיה ממש מסובכת.
 
האם לקחת בחשבון שמ-2019 הרכבות יסעו במסלול לולאתי?

כן.
אני לפחות יצאתי מנקודת הנחה שאין סלוט פנוי באיילון, כי גם אם היום יש כזה הרי שהוא שמור לתוספות של 2019 (הקו המהיר מירושלים).

כל האקרובטיקה נעשתה על מנת לא "פשוט להוסיף רכבות" כשאנחנו יודעים שזה לא אפשרי.

ואם יש משהו שהשרשור הזה הוכיח לי, זה שבאמת מדובר בבעיה ממש מסובכת.
האם לקחת בחשבון שמ-2019 הרכבות יסעו במסלול לולאתי?
כשמתכננים לו"ז לקו הזה צריך לקחת בחשבון שהלו"ז של היום לא רלוונטי למצב שלאחר פתיחת מסילת השרון.
 

aryeri

Member
בהנחה שב-10-15 השנים הקרובות צוואר הבקבוק באיילון לא ייעלם:

האם לקחת בחשבון שמ-2019 הרכבות יסעו במסלול לולאתי?
כשמתכננים לו"ז לקו הזה צריך לקחת בחשבון שהלו"ז של היום לא רלוונטי למצב שלאחר פתיחת מסילת השרון.
בהנחה שב-10-15 השנים הקרובות צוואר הבקבוק באיילון לא ייעלם:
(עפ"י התוכניות שמשרד התחבורה בעצמו פירסם).

אני שואל את עצמי ואותכם, האם יש מספיק נוסעים מדרום ללוד שמשתמשים כיום בקווי הרכבת מבאר שבע, מירושלים, מבית שמש, מרחובות או מאשקלון, ויעדם הוא צפונה מתל אביב - כלומר: לאורך מסילת הירקון, ראש העין צפון, מסילת השרון הקיימת והעתידית, הרצליה, וצפונה עד חיפה, עכו ונהריה.

צריכים לבדוק - ייתכן ויש הצדקה להעביר רכבת אחת בשעה שתגיע מבאר שבע, רחובות או אשקלון, תנסע על המסילה המזרחית הבודדת, תפנה מערבה למסילת הירקון או השרון ותמשיך צפונה לחיפה או לפחות לתחנות שבדרך.

אולי אם רכבת ישראל ומשרד התחבורה יידעו לכמת את הביקושים לנסיעות שמדלגות על תל אביב, תהיה אפשרות להפחית ולו במעט את הרכבות שעוברות בצוואר הבקבוק בתל אביב. הרי פיתרון המסילה הרביעית לא נראה כהולך להתממש בקרוב. מה אתם אומרים?
 
פתרון המסילה הרביעית חייב להתממש והוא לא יתממש אם כל הזמן

בהנחה שב-10-15 השנים הקרובות צוואר הבקבוק באיילון לא ייעלם:
(עפ"י התוכניות שמשרד התחבורה בעצמו פירסם).

אני שואל את עצמי ואותכם, האם יש מספיק נוסעים מדרום ללוד שמשתמשים כיום בקווי הרכבת מבאר שבע, מירושלים, מבית שמש, מרחובות או מאשקלון, ויעדם הוא צפונה מתל אביב - כלומר: לאורך מסילת הירקון, ראש העין צפון, מסילת השרון הקיימת והעתידית, הרצליה, וצפונה עד חיפה, עכו ונהריה.

צריכים לבדוק - ייתכן ויש הצדקה להעביר רכבת אחת בשעה שתגיע מבאר שבע, רחובות או אשקלון, תנסע על המסילה המזרחית הבודדת, תפנה מערבה למסילת הירקון או השרון ותמשיך צפונה לחיפה או לפחות לתחנות שבדרך.

אולי אם רכבת ישראל ומשרד התחבורה יידעו לכמת את הביקושים לנסיעות שמדלגות על תל אביב, תהיה אפשרות להפחית ולו במעט את הרכבות שעוברות בצוואר הבקבוק בתל אביב. הרי פיתרון המסילה הרביעית לא נראה כהולך להתממש בקרוב. מה אתם אומרים?
פתרון המסילה הרביעית חייב להתממש והוא לא יתממש אם כל הזמן
ינסו לצייר מציאות כאילו יש לו תחליפים.
צריך להציב יעד לתחילה ולסיום העבודות על המסילה הרביעית ולהציב את הפרויקט הזה במקום הראשון בסדר העדיפויות.

הצעות בסגנון של השרשור הזה לא תורמות לכך.
הסדר צריך להיות:
קודם כל לקדם הכי מהר שאפשר את המסילה הרביעית כי אין פתרון אחר.
ורק לאחר מכן לומר שבפרק הזמן שאין מסילה רביעית מבצעים טלאים משככי שריפות (אפילו לא מכבי שריפות) שבשום פנים ואופן לא מהווים פתרון.
זה אופן ההתייחסות הנכון למצב.
דבר ראשון - לראות התקדמות ממשית בקשר למסילה הרביעית, כי בלי זה כל שאר הדיבורים הם בבל"ת.

שר התחבורה הזה ידוע כמי שמתאהב בפרויקטים ושומר עליהם כבבת עינו, אז הגיע הזמן שפרויקט המסילה הנוספת באיילון יהיה הפרויקט הראשון במעלה ששר התחבורה יתייחס אליו כך.

התייחסות כמו בהנחה שב 10-15 השנים הקרובות צוואר הבקבוק לא ייעלם זו השלמה עם המצב שתוביל לכך שגם בעוד 30 שנה צוואר הבקבוק לא ייעלם.
 

Ccyclist

Well-known member
בנוגע ללולאת השרון: הפתרון מערכים מתפצלים.

טמקא: תושבי הדרום (הקו המערבי) דורשים רכבת ישירה
http://m.ynet.co.il/Articles/4987731

נראה שהלחץ הוא מהנגב המערבי ואשקלון כאשר גם יבנה ורשל"צ על הכוונת כ"עצירות מיותרות" כאשר בקו דו מסילתי רשל"צ משה דיין היא תחנת מפתח להחלפה בין השירות האיטי למהיר וחוץ ממנה אין בדיוק נקודות עקיפה ברצועת המסילה שלכודה בין שני צידי הכביש וכמובן שאין התייחסות מצד אלו שדורשים רכבת מהירה לשאלת המסילה המזרחית הבודדת באיילון.
בנוגע ללולאת השרון: הפתרון מערכים מתפצלים.
תגובה זו נכתבת מרכבת בינעירונית שחובר אליה מערך נוסף בתחנה שעברה. הרשת הבריטית מלאה ברכבות כאלו שמתאחדות כדי להגיע לתחנות הטרמינל הלונדוניות והחיבור אוטומטי ולוקח פחות מדקה. שני מערכי קרונועים בני 4,5,6 קרונות בהתאם לסטנדרט המקסימום שיונהג בארץ יכולים להתפצל בדרך קבע באוניברסיטה (מה שיצריך נהג שני באוניברסיטה) כשהמערך הצפוני ימשיך להרצליה ומסילת השרון והדרומי לבני ברק ומסילת הירקון. בצורה כזו הלולאה יכולה להנות מ4 רכבות לכיוון בשעה. המינוס הוא שהרכבות תצטרכנה להמתין בבני ברק והרצליה (או רעננה) כדי להגיע לאיילון בתיאום מושלם שיאפשר איחוד באוניברסיטה.
&nbsp
מדרום להגנה זה מאפשר למערך הדרומי להפוך לרכבת מהירה ולצפוני להיות רכבת מאספת. בכל הנוגע לנושא השירשור יתכן שאולי עדיף שהקו האיטי יתחיל מאשקלון או תחנות הביניים ביבנה או אשדוד (מעניין אם תחנת טרמינל בנמל אשדוד זה רעיון פרקטי) ונקודת ההשקה בין הקו המהיר לאיטי יכולה להיות החלפה באותו רציף באחת התחנות האלו ולא בהכרח ברשל"צ-דיין. (בהזדמנות אני חייב לפרסם רשימת תחנות בשם מקוצר)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה