אני רק יניח את זה כאן
זה לא ממש תירוץ - המשך אי-קיום תחבורה ציבורית בשבת
גם לאחר קואליציית החלומות היא תוצאה של אי-עשייה במתכוון על ידי גורמים פוליטיים (לפיד האב) עם דיעות כמעט ליברטניות. חוסר הרצון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אינו מוגבל לדתיים אלא נובע מהחשיבה שאין לכך צורך כלכלי ושלא מתפקידה של הממשלה לדאוג לצרכים סוציאליים אם היא יכולה להתחמק מכך.
 
התירוץ הוא הדת - הגורם האמיתי הוא כלכלי...
 
אם היתה תמיכה רחבה אצל הדתיים לביטול קצבאות נכות או מענק אבטלה, אז גם את זה היו עושים בחפץ לב.
אני רק יניח את זה כאן
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3706261,00.html
http://kohelet.org.il/wp-content/uploads/2016/06/המלצות-וממצאים-בענייני-פריון-העבודה-בישראל.pdf
לפי 2 אלה שיפור בתחבורה ציבורית תזרים אנשים מוכשרים יותר למשק תיהיה יותר יעילות בהגעה לעבודה וזה ייתרום לפיריון העבודה בכללי
בנוסף לשיפור תחבורה ציבורית , צריך להפחית רגולציה על תחבורה שיתופית,
כמו של אובר ו וייז, יש מלא מכוניות עם נהג אחד וכל שאר המקומות ריקים,צריך לייעל מ2 הכיוונים כמובן כל זה מבלי שייפגע יותר מידי במוניות ומוניות שירות וכל זה , אם זה אומר לתת להם הקלות מס או סבסודים נוספים בקניית רכב
לא רק זה , בארץ יש עוד הרבה בעיות של תחבורה ציבורית , במיוחד בסופי שבוע,
אחת מהם זה שאין קווי לילה כל יום אלא רק בסופי שבוע,
בעיה שניה זה שמוניות שירות כמו 51,66 ,
בימי שישי אחרי שבת , אם לא תופסים אותם מהתחנות הראשונות , אז הם תמיד מלאות ולא עוצרות לאף אחד מההתחלה עד סוף המסלול , ככה שצריך לחכות למונית שירות פנויה אפילו 40 דקות , או לקחת 2 מוניות שירות במקום אחת כלומר אחת לתחנה מרכזית ואז משם לאיפה שרוצים , או מהכיוון השני לעריית פתח תקווה , הפתרון לזה פשוט צריך שכל קו שני שיוצא יידלג על התחנה שמעמיסה המון אנשים , בדרך כלל לא שיש לי משהו נגדם , מלא סודנים עולים בתחנה של שטמפפר ונוסעים עד התחנה המרכזית , ואז אחרי זה מלא סודנים עולים מהתחנה של גן לוינסקי עד לתחנה של פרדס כץ ,וזה קורה לאורך כל השישי שבת, אז צריך שכל קו שני בהלוך יידלג על תחנה שטמפפר ובחזור יידלג על גן לוינסקי , ככה תיהיה הזדמנות שווה לכולם לעלות לאורך כל הדרך,
זה מדהים התופעה הזאת , כאילו מישהו שילם להם למלא את המוניות שירות כל הסופש , מאוד קשה לתפוס מונית שהיא לא מפוצצת
ואם במקרה , קורה הרבה שהנהג ערבי,והוא רואה יהודי, למרות שהמונית שירות ריקה , הוא שם גז ובורח לו בכוונה וראיתי את זה קורה הרבה
מעבר לזה בשישי שבת הנהגי מוניות מכבים את הגט טקסי , כדי שלא יהיו חייבים להפעיל מונה , וכשייתפסו אותם ברחוב יגידו לכולם שהמונה שלהם לא עובד ויחייבו תעריף 3 של התיירים שלא מבינים עיניין , ויכול להיות גבוה ב20 שקל ממה שאמור לצאת במונה, וגם הם מתחמקים ממיסים ככה, ככה שרוב המוניות בשישי שבת המונה שלהם באורך פלא מקולקל שזה לא חוקי לפי דעתי להפעיל מונית אם המונה לא עובד ולהכריך את הבן אדם לפעול לפי תעריף מונפץ ,
כל נהג כזה שאני רואה, אני רושם את המספר כובע לוקח את השם,
ומדווח , בכל מקרה עד שמוצאים נהג צדיק באמצע שיא החורף יכול להיות גם שעומדים איזה שעה בגשם בקור עד שבא נהג שלא בא לגנוב ממני והמדינה,
בכל מקרה תעריף 2 זה המצאה של הארץ , בחול יש רק תעריף 1 במונה
עוד משהו שקורה בגט טקסי אם במקרה הנהגים הפעילו את האפליקציה , ולא בא לי לרשום יעד שלא יסננו אותי מראש אם זה לא משתלם , אז לפני שהם באים למקום הם מתקשרים לשאול לאן זה אחרי שכבר קיבלו את הנסיעה ואז מבטלים אותה
בעיה גדולה בגט טקסי זה שהיא לא יודעת להציג לנהג מיקום מדוייק של הנוסע בזמן אמת , אלא מחייב לשים כתובת ולפעמים ואפילו הרבה , יוצא שמחכים בדיוק במקום שאין לו כתובת , ואז הנהגים מתבלבלים ורוצים לחייב יותר על הסיבובים שעשו,
הרבה פעמים יש מקרים שהם רושמים שהם הגיעו לפני שהם בכלל באיזור, ואפליקציה מחכה שתעלה למונית , זה מגיע למצב שזה פוגע בקרדיט שלך באפליקציה ואפילו יכול לחייב אותך על איחור למונית
עוד בעיה שיש פה זה הרכבת , כרגע הקו אוטובוס היחידי שאמין זה קו 1 בגלל התדירות שלו שהיא כל 2-3 דקות מגיע ,
הרכבת מגיעה איזה פעם בחצי שעה ככה שאם מפספסים בדקה אז אוכלים אותה אם צריך לחכות לזאת שאחריה ,
ברכבת צריך שתיהיה רכבת כל 15-10 דקות , ככה הרבה יותר אנשים ייסעו בה כי היא תיהיה יותר אמינה וגם תיהיה פחות צפופה כי הכמות תתחלק ביותר רכבות ,
אולי הרכבת הקלה תפתור את זה
הרבה פעמים לא נותנים לעלות לאנשים עם אופנים חשמליות לעלות לאוטובוסים וראיתי מקרים שבו גם הנהגים והנוסעים זעפו וחלקם אפילו קיללו ודחפו בגלל שזה מפריע להם שזה תופס מקום, אבל כשמדובר באישה עם עגלה של תינוק זה סבבה , ברגע שזה נער עם אופניים אז אוטומטית הופכים אותו לפושטק פורע חוק,
בכל מקרה צריך בארץ יותר פתיחות לבעית התחבורה הציבורית פה בארץ
לאנשים פה לא ממש קל וצריך לגלות יותר סובלנות כלפי כולם
עוד סיבה שכנראה בגלל לא רוצים לעשות תחבורה ציבורית בשבת , זה כי הרבה קנו מכוניות כי אין תחבורה בשבת , ועל מכוניות ודלק יש הרבה מיסים , המדינה עושה מזה המון , ואם תיהיה תחבורה בשבת זה יוריד את הביקוש למכוניות,
וזה ייפגע בהכנסות , זה כמו שאיזה חברת תרופות תעשה כפר שלם חולה בשביל לחייב אותו ביוקר על התרופה ,money talks, בגלל שהמפתח לפיתרון התחבורה הוא רק בידיים שלהם כמו חברה שהיא מונפול , ועכשיו הם מפחדים שחברות כמו נוע תנוע ושבוס מכניסות תחרות לתחום ומצאו פרצות בחוק
גם ככה מה זה משנה אם זה ייפגע במיסים ,התחבורה ציבורית בשבת,זה לא שאנחנו רואים משהו מהמיסים האלה , אולי פה ושם לפעמים מיטה במטוס של ביבי , חוט אדום ב100 אלף שקל , ועוד כל מיני שטויות שהממשלה מבזבזת עליהם ולוקחים לעצמם במקום לתת חזרה לעם , המיסים פה גבוהים וגם ככה לא רואים מהם כלום
מצד אחד אומרים שהרבה נהגים רוצים לנוח ביום הזה , יפה , מצד שני לא כולם חרדים או יהודיים , ולהרבה לקבל שכר מוגדל פר שעה , אולי 200 אחוז לשעה מהשכר הרגיל קורץ להם אם הם בדיוק צריך להחזיר חובות וכאלה,כמובן שאני לא אומר לעבוד 7 ימים בשבוע , אלא שלאותם אלה שיעבדו בשבת יהיה להם 2 ימי חופש אחרים , יכול להיות שהשכר המוגדל קורץ להם יותר באותו שבוע