ח"כ מלכיאלי מש"ס בפניה לשר התחבורה: למנוע מ"נוע תנוע" לפעול

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
זה לא מס גודש, זה מס נסועה + מעקב

זה לא מס גודש, זה מס נסועה + מעקב
והווא רעיון גרוע מאוד.

מס גודש עובד ע"י הגדרת איזורים מסויימים בעיר כאזורים עם מס גודש, צילום של לוחיות הרישוי של כל רכב שנכנס אליהן, ושליחת החשבון לבית של בעלי הרכב.

הניסוי הזה לעומת זאת כולל פגיעה משמעותית בזכויות הפרט בשיטה שלא נעשית בשום מקום אחר בעולם. מכשיר מעקב ממשלתי על כל מכונית זה רעיון זוועתי.
 

igal2016

New member
צודק

זה לא מס גודש, זה מס נסועה + מעקב
והווא רעיון גרוע מאוד.

מס גודש עובד ע"י הגדרת איזורים מסויימים בעיר כאזורים עם מס גודש, צילום של לוחיות הרישוי של כל רכב שנכנס אליהן, ושליחת החשבון לבית של בעלי הרכב.

הניסוי הזה לעומת זאת כולל פגיעה משמעותית בזכויות הפרט בשיטה שלא נעשית בשום מקום אחר בעולם. מכשיר מעקב ממשלתי על כל מכונית זה רעיון זוועתי.
צודק
 

alantan

New member
זה לא ממש תירוץ - המשך אי-קיום תחבורה ציבורית בשבת

איזה תירוץ מקורי למצב שאין לו אח ורע בעולם.
זה לא ממש תירוץ - המשך אי-קיום תחבורה ציבורית בשבת
גם לאחר קואליציית החלומות היא תוצאה של אי-עשייה במתכוון על ידי גורמים פוליטיים (לפיד האב) עם דיעות כמעט ליברטניות. חוסר הרצון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אינו מוגבל לדתיים אלא נובע מהחשיבה שאין לכך צורך כלכלי ושלא מתפקידה של הממשלה לדאוג לצרכים סוציאליים אם היא יכולה להתחמק מכך.
&nbsp
התירוץ הוא הדת - הגורם האמיתי הוא כלכלי...
&nbsp
אם היתה תמיכה רחבה אצל הדתיים לביטול קצבאות נכות או מענק אבטלה, אז גם את זה היו עושים בחפץ לב.
 

igal2016

New member
אני רק יניח את זה כאן

זה לא ממש תירוץ - המשך אי-קיום תחבורה ציבורית בשבת
גם לאחר קואליציית החלומות היא תוצאה של אי-עשייה במתכוון על ידי גורמים פוליטיים (לפיד האב) עם דיעות כמעט ליברטניות. חוסר הרצון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אינו מוגבל לדתיים אלא נובע מהחשיבה שאין לכך צורך כלכלי ושלא מתפקידה של הממשלה לדאוג לצרכים סוציאליים אם היא יכולה להתחמק מכך.
&nbsp
התירוץ הוא הדת - הגורם האמיתי הוא כלכלי...
&nbsp
אם היתה תמיכה רחבה אצל הדתיים לביטול קצבאות נכות או מענק אבטלה, אז גם את זה היו עושים בחפץ לב.
אני רק יניח את זה כאן
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3706261,00.html

http://kohelet.org.il/wp-content/uploads/2016/06/המלצות-וממצאים-בענייני-פריון-העבודה-בישראל.pdf

לפי 2 אלה שיפור בתחבורה ציבורית תזרים אנשים מוכשרים יותר למשק תיהיה יותר יעילות בהגעה לעבודה וזה ייתרום לפיריון העבודה בכללי

בנוסף לשיפור תחבורה ציבורית , צריך להפחית רגולציה על תחבורה שיתופית,
כמו של אובר ו וייז, יש מלא מכוניות עם נהג אחד וכל שאר המקומות ריקים,צריך לייעל מ2 הכיוונים כמובן כל זה מבלי שייפגע יותר מידי במוניות ומוניות שירות וכל זה , אם זה אומר לתת להם הקלות מס או סבסודים נוספים בקניית רכב

לא רק זה , בארץ יש עוד הרבה בעיות של תחבורה ציבורית , במיוחד בסופי שבוע,
אחת מהם זה שאין קווי לילה כל יום אלא רק בסופי שבוע,

בעיה שניה זה שמוניות שירות כמו 51,66 ,
בימי שישי אחרי שבת , אם לא תופסים אותם מהתחנות הראשונות , אז הם תמיד מלאות ולא עוצרות לאף אחד מההתחלה עד סוף המסלול , ככה שצריך לחכות למונית שירות פנויה אפילו 40 דקות , או לקחת 2 מוניות שירות במקום אחת כלומר אחת לתחנה מרכזית ואז משם לאיפה שרוצים , או מהכיוון השני לעריית פתח תקווה , הפתרון לזה פשוט צריך שכל קו שני שיוצא יידלג על התחנה שמעמיסה המון אנשים , בדרך כלל לא שיש לי משהו נגדם , מלא סודנים עולים בתחנה של שטמפפר ונוסעים עד התחנה המרכזית , ואז אחרי זה מלא סודנים עולים מהתחנה של גן לוינסקי עד לתחנה של פרדס כץ ,וזה קורה לאורך כל השישי שבת, אז צריך שכל קו שני בהלוך יידלג על תחנה שטמפפר ובחזור יידלג על גן לוינסקי , ככה תיהיה הזדמנות שווה לכולם לעלות לאורך כל הדרך,
זה מדהים התופעה הזאת , כאילו מישהו שילם להם למלא את המוניות שירות כל הסופש , מאוד קשה לתפוס מונית שהיא לא מפוצצת

ואם במקרה , קורה הרבה שהנהג ערבי,והוא רואה יהודי, למרות שהמונית שירות ריקה , הוא שם גז ובורח לו בכוונה וראיתי את זה קורה הרבה

מעבר לזה בשישי שבת הנהגי מוניות מכבים את הגט טקסי , כדי שלא יהיו חייבים להפעיל מונה , וכשייתפסו אותם ברחוב יגידו לכולם שהמונה שלהם לא עובד ויחייבו תעריף 3 של התיירים שלא מבינים עיניין , ויכול להיות גבוה ב20 שקל ממה שאמור לצאת במונה, וגם הם מתחמקים ממיסים ככה, ככה שרוב המוניות בשישי שבת המונה שלהם באורך פלא מקולקל שזה לא חוקי לפי דעתי להפעיל מונית אם המונה לא עובד ולהכריך את הבן אדם לפעול לפי תעריף מונפץ ,
כל נהג כזה שאני רואה, אני רושם את המספר כובע לוקח את השם,
ומדווח , בכל מקרה עד שמוצאים נהג צדיק באמצע שיא החורף יכול להיות גם שעומדים איזה שעה בגשם בקור עד שבא נהג שלא בא לגנוב ממני והמדינה,
בכל מקרה תעריף 2 זה המצאה של הארץ , בחול יש רק תעריף 1 במונה


עוד משהו שקורה בגט טקסי אם במקרה הנהגים הפעילו את האפליקציה , ולא בא לי לרשום יעד שלא יסננו אותי מראש אם זה לא משתלם , אז לפני שהם באים למקום הם מתקשרים לשאול לאן זה אחרי שכבר קיבלו את הנסיעה ואז מבטלים אותה
בעיה גדולה בגט טקסי זה שהיא לא יודעת להציג לנהג מיקום מדוייק של הנוסע בזמן אמת , אלא מחייב לשים כתובת ולפעמים ואפילו הרבה , יוצא שמחכים בדיוק במקום שאין לו כתובת , ואז הנהגים מתבלבלים ורוצים לחייב יותר על הסיבובים שעשו,
הרבה פעמים יש מקרים שהם רושמים שהם הגיעו לפני שהם בכלל באיזור, ואפליקציה מחכה שתעלה למונית , זה מגיע למצב שזה פוגע בקרדיט שלך באפליקציה ואפילו יכול לחייב אותך על איחור למונית

עוד בעיה שיש פה זה הרכבת , כרגע הקו אוטובוס היחידי שאמין זה קו 1 בגלל התדירות שלו שהיא כל 2-3 דקות מגיע ,
הרכבת מגיעה איזה פעם בחצי שעה ככה שאם מפספסים בדקה אז אוכלים אותה אם צריך לחכות לזאת שאחריה ,
ברכבת צריך שתיהיה רכבת כל 15-10 דקות , ככה הרבה יותר אנשים ייסעו בה כי היא תיהיה יותר אמינה וגם תיהיה פחות צפופה כי הכמות תתחלק ביותר רכבות ,
אולי הרכבת הקלה תפתור את זה

הרבה פעמים לא נותנים לעלות לאנשים עם אופנים חשמליות לעלות לאוטובוסים וראיתי מקרים שבו גם הנהגים והנוסעים זעפו וחלקם אפילו קיללו ודחפו בגלל שזה מפריע להם שזה תופס מקום, אבל כשמדובר באישה עם עגלה של תינוק זה סבבה , ברגע שזה נער עם אופניים אז אוטומטית הופכים אותו לפושטק פורע חוק,

בכל מקרה צריך בארץ יותר פתיחות לבעית התחבורה הציבורית פה בארץ
לאנשים פה לא ממש קל וצריך לגלות יותר סובלנות כלפי כולם

עוד סיבה שכנראה בגלל לא רוצים לעשות תחבורה ציבורית בשבת , זה כי הרבה קנו מכוניות כי אין תחבורה בשבת , ועל מכוניות ודלק יש הרבה מיסים , המדינה עושה מזה המון , ואם תיהיה תחבורה בשבת זה יוריד את הביקוש למכוניות,
וזה ייפגע בהכנסות , זה כמו שאיזה חברת תרופות תעשה כפר שלם חולה בשביל לחייב אותו ביוקר על התרופה ,money talks, בגלל שהמפתח לפיתרון התחבורה הוא רק בידיים שלהם כמו חברה שהיא מונפול , ועכשיו הם מפחדים שחברות כמו נוע תנוע ושבוס מכניסות תחרות לתחום ומצאו פרצות בחוק

גם ככה מה זה משנה אם זה ייפגע במיסים ,התחבורה ציבורית בשבת,זה לא שאנחנו רואים משהו מהמיסים האלה , אולי פה ושם לפעמים מיטה במטוס של ביבי , חוט אדום ב100 אלף שקל , ועוד כל מיני שטויות שהממשלה מבזבזת עליהם ולוקחים לעצמם במקום לתת חזרה לעם , המיסים פה גבוהים וגם ככה לא רואים מהם כלום

מצד אחד אומרים שהרבה נהגים רוצים לנוח ביום הזה , יפה , מצד שני לא כולם חרדים או יהודיים , ולהרבה לקבל שכר מוגדל פר שעה , אולי 200 אחוז לשעה מהשכר הרגיל קורץ להם אם הם בדיוק צריך להחזיר חובות וכאלה,כמובן שאני לא אומר לעבוד 7 ימים בשבוע , אלא שלאותם אלה שיעבדו בשבת יהיה להם 2 ימי חופש אחרים , יכול להיות שהשכר המוגדל קורץ להם יותר באותו שבוע
 
במה שאתה מבין תביע דעה , במה שלא זה טיפשות

די לכפיה דתית
האגודה הזאת זה הדבר הכי טוב שקרה בארץ בשנים האחרונות
דור הY ומעמד הביניים לא יכולים להרשות לעצמם אוטו ב100-200 אלף שקל לשלם על דלק במחיר כפול ביטוחים יקרים תחזוקה וחלפים דוחות תנועה וחניה יקרים ולא צפויים, וגם לא רוצים כשהם יכולים לחסוך ולהשקיע את הסכום הזה לעתיד במקום לשים אותו במשהו שיורד בערכו מלא כל שנה ומסכן אותם בתאונות , דתיים שלא רוצים שלא ייסעו , זה ממש לא תחבורה ציבורית , זה תחבורה למי שחבר במועדון הזה, וממש לא לציבור הדתי , לצעירים אין כסף למונית שעולה פי 20 מאשר מה שעולה להם נסיעה ביום רגיל , זה כמו שיעלו למכוניות את מחיר הדלק בסופי שבוע ל200 שקל לליטר , נראה אם בעלי המכוניות לא היו מתעצבנים מהכפיה הדתית במצב כזה כמו הצעירים , מי שרוצה שיהיה דתי אבל בדרך שלא ייגרום סבל וצער רב לאחרים ויידרוך עליהם , לצעירים תחבורה וחופש התנועה זה חשוב להם לא פחות מחמצן , זה צורך בסיסי , וכמובן שלא מדובר על הפעלה של אוטובוס כל כמה דקות , אלא קו פעם בשעתיים היה משנה את המדינה במיוחד במרכז , זה לא יעשה יותר רעש מהמכוניות שכבר נוסעות כל השבת בכביש , זה סתם צרות עין וצביעות של הדתיים, שאומרים שאם הם לא יכולים ליסוע שאחרים ייסבלו גם ולא ייסעו

בל"ט אבות מלאכה לא רשום כלום על איסור נסיעה במכונית בשבת או שימוש בחשמל בשבת
https://he.wikipedia.org/wiki/ל"ט_א...9C.D7.A4.D7.99_.D7.A6.D7.A8.D7.9B.D7.99.D7.9D
אז כשהיה ההתחלה של שימוש בחשמל היו חצי דתיים שיישתמשו והיו חצי שלא ישתמשו בחשמל , זה היה שנוי במחלוקת , ואז היו כמה שפסקו לכולם שאסור , אבל במקור זה לא היה,כרגע יש את שיטת החולקים
https://he.wikipedia.org/wiki/חשמל_...AA_.D7.94.D7.97.D7.95.D7.9C.D7.A7.D7.99.D7.9D

חשמל זה לא הדלקת אש כבר אין נורות ליבון כמו פעם וגם מנוע בנזין בקרוב יהיה חשמלי על בטריות במקום ,גם ככה לא משתמשים במנוע בשביל לבשל אוכל, חשמל נמצא בכל מקום, גם מהאור מהשמש אפשר להפיק חשמל,
בנוסף במדבר טו לה
שעליו מתבססים על איסור יציאה מהעיר , שמה דובר על המחנה (השטח העירוני בכללי),
שבארץ זה בעצם יציאה מאיזור המרכז עד שמגיעים לאיזה מדבר

בכל מקרה , זה לא שאני בעד עבודה בשבת , אבל נסיעה לים להנות , או לבקר משפחה רחוקה , זה לא עבודה,
שבת לא פה בשביל שנסבול ממנה , על פי התורה אפילו אומרים שאסור לסבול מהשבת ולא להגיע למצב שמתחילים לספור זמן מתי היא תעבור כבר

אני רוצה לראות את ישראל כץ מסתדר בלי אוטו שבועיים כשנוסע רק בתחבורה ציבורית , השרים פה מנותקים מהאנשים במדינה אין להם מושג מה עובר על אנשים רגילים שהם לא שרים בכנסת במשך היום יום
במה שאתה מבין תביע דעה , במה שלא זה טיפשות
רוב רובם של הרבנים במדינת ישראל למדו בישיבה לפחות שש שנים ואחר כך למדו לרבנות עוד לפחות שש שנים, הרבה יותר שנים מאשר להיות רופא בהתמחות הכי מורכבת שיש, יש חריגים נדירים אבל זו התמונה לגבי 98% מהם אם לא יותר. (אין נתונים מסודרים)

כאשר אדם מביע דעה בתחום שהוא לא למד בו בכלל, על סמך הצצה בויקיפדיה הוא יוצא אידיוט, גם אני בתחום שבו אני עוסק בו שנים,(אדריכלות פנים - פיקוח בנייה) אני בודק היטיב לפני שאני מביע דעה.

במקום לכעוס על השבת, הייתי מציע לך לחשוב למה החליטה הנהגת המדינה (החילונית) שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת? איך הדתיים שכנעו אותם? ולמה?
למה אל על שהיא היום חברה פרטית לא מטיסה באופן רשמי טיסות בשבת (המוסך עובד בשבת)?

וההסבר הוא כי מדינת ישראל היא מדינה שמייצג את העם היהודי, ואחד הערכים הכי בסיסיים של העם היהודי זה השבת, החובה הסוציאלית לשבות ולא להיות עבד לכלכלה של להרוויח עוד ועוד, אלא לנוח יום אחד ולחיות חיי משפחה.
לקח אלפי שנים ! עד שרוב העולם לקח את הרעיון הזה ואימץ אותו בנוסח שלו, כל עם בצורה שבו הוא אימץ.
במשך כל אלפי השנים הללו היהודים היו בלתי רציונליים לחלוטין, על סף המשוגעים, אבל היהודים כמו שתמיד היו היהודים, שמרו שבת, גם אם זה גרם להם לנזק כלכלי וחברתי כבד.

לכן אין תחבורה ציבורית בשבת, כי מבחינה "ציבורית" במדינת ישראל יש "שבת" המדינה שובתת, ועל כך אתה צריך להיות גאה, שאתה שייך לאחד העמים העתיקים שבעולם, שלימד את כל העולם, הרבה מאוד דברים,(לא רק את ערך השבת) במחיר יקר של מיליוני חיי אדם שנרצחו על אמונתם היהודית לאורך כל חיי העם הזה.
 
ההודעה הפותחת בשרשור הזה אפילו לא עוסקת בתח"צ בשבת

במה שאתה מבין תביע דעה , במה שלא זה טיפשות
רוב רובם של הרבנים במדינת ישראל למדו בישיבה לפחות שש שנים ואחר כך למדו לרבנות עוד לפחות שש שנים, הרבה יותר שנים מאשר להיות רופא בהתמחות הכי מורכבת שיש, יש חריגים נדירים אבל זו התמונה לגבי 98% מהם אם לא יותר. (אין נתונים מסודרים)

כאשר אדם מביע דעה בתחום שהוא לא למד בו בכלל, על סמך הצצה בויקיפדיה הוא יוצא אידיוט, גם אני בתחום שבו אני עוסק בו שנים,(אדריכלות פנים - פיקוח בנייה) אני בודק היטיב לפני שאני מביע דעה.

במקום לכעוס על השבת, הייתי מציע לך לחשוב למה החליטה הנהגת המדינה (החילונית) שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת? איך הדתיים שכנעו אותם? ולמה?
למה אל על שהיא היום חברה פרטית לא מטיסה באופן רשמי טיסות בשבת (המוסך עובד בשבת)?

וההסבר הוא כי מדינת ישראל היא מדינה שמייצג את העם היהודי, ואחד הערכים הכי בסיסיים של העם היהודי זה השבת, החובה הסוציאלית לשבות ולא להיות עבד לכלכלה של להרוויח עוד ועוד, אלא לנוח יום אחד ולחיות חיי משפחה.
לקח אלפי שנים ! עד שרוב העולם לקח את הרעיון הזה ואימץ אותו בנוסח שלו, כל עם בצורה שבו הוא אימץ.
במשך כל אלפי השנים הללו היהודים היו בלתי רציונליים לחלוטין, על סף המשוגעים, אבל היהודים כמו שתמיד היו היהודים, שמרו שבת, גם אם זה גרם להם לנזק כלכלי וחברתי כבד.

לכן אין תחבורה ציבורית בשבת, כי מבחינה "ציבורית" במדינת ישראל יש "שבת" המדינה שובתת, ועל כך אתה צריך להיות גאה, שאתה שייך לאחד העמים העתיקים שבעולם, שלימד את כל העולם, הרבה מאוד דברים,(לא רק את ערך השבת) במחיר יקר של מיליוני חיי אדם שנרצחו על אמונתם היהודית לאורך כל חיי העם הזה.
ההודעה הפותחת בשרשור הזה אפילו לא עוסקת בתח"צ בשבת
אלא בהתנגדות של חברי כנסת מש"ס לתחבורה שיתופית בשבת.
כלומר: התנגדות להתאגדות של אנשים פרטיים במסגרת שיתופית על מנת להפעיל תחבורה שיתופית בשבת.
מהתנגדות כזו להתנגדות לתחבורה פרטית בשבת הדרך לא מאוד ארוכה.
ומה לעשות שלא כל תושבי מדינת ישראל רוצים לחיות כמו אותם חברי כנסת מש"ס...
 
עניתי לigal 2016

ההודעה הפותחת בשרשור הזה אפילו לא עוסקת בתח"צ בשבת
אלא בהתנגדות של חברי כנסת מש"ס לתחבורה שיתופית בשבת.
כלומר: התנגדות להתאגדות של אנשים פרטיים במסגרת שיתופית על מנת להפעיל תחבורה שיתופית בשבת.
מהתנגדות כזו להתנגדות לתחבורה פרטית בשבת הדרך לא מאוד ארוכה.
ומה לעשות שלא כל תושבי מדינת ישראל רוצים לחיות כמו אותם חברי כנסת מש"ס...
עניתי לigal 2016
זכותו של חבר כנסת מש"ס להציע את שלו, אני אישית חושב שזה מיותר לחלוטין,
ובשביל זה יש כנסת שבה הוא צריך לקבל רוב בכנסת להצעה שלו.
&nbsp
ורוב אזרחי ישראל מצביעים למפלגות שלא הולכות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בכל חייה של מדינת ישראל.
&nbsp
ולמפלגות כמו מרץ (שבעיני כבר לא מפלגה ציונית) ושינוי אין רוב בארץ.
 
רוב אזרחי ישראל מצביעים למפלגות שלא הולכות להפעיל

עניתי לigal 2016
זכותו של חבר כנסת מש"ס להציע את שלו, אני אישית חושב שזה מיותר לחלוטין,
ובשביל זה יש כנסת שבה הוא צריך לקבל רוב בכנסת להצעה שלו.
&nbsp
ורוב אזרחי ישראל מצביעים למפלגות שלא הולכות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בכל חייה של מדינת ישראל.
&nbsp
ולמפלגות כמו מרץ (שבעיני כבר לא מפלגה ציונית) ושינוי אין רוב בארץ.
רוב אזרחי ישראל מצביעים למפלגות שלא הולכות להפעיל
תחבורה ציבורית בשבת, לא למפלגות שרוצות להפוך את כל תושבי המדינה לחרדים.
לש"ס יש שני מנדטים בלבד יותר מאשר למרצ.

וכשמדברים על המפלגות החרדיות, קצת מצחיק לטעון לאי ציוניות של מפלגות אחרות...
 

igal2016

New member
הרוב לא מצביעים למפלגות כדי שלא יפעילו תחבורה בשבת, אלא

עניתי לigal 2016
זכותו של חבר כנסת מש"ס להציע את שלו, אני אישית חושב שזה מיותר לחלוטין,
ובשביל זה יש כנסת שבה הוא צריך לקבל רוב בכנסת להצעה שלו.
&nbsp
ורוב אזרחי ישראל מצביעים למפלגות שלא הולכות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בכל חייה של מדינת ישראל.
&nbsp
ולמפלגות כמו מרץ (שבעיני כבר לא מפלגה ציונית) ושינוי אין רוב בארץ.
הרוב לא מצביעים למפלגות כדי שלא יפעילו תחבורה בשבת, אלא
מצביעים בשביל ביטחון, וכנראה שהרבה לא חושבים שיש תחליף לביבי בגלל הנסיון והקשרים שלו,
ככה שביטחון בא על החשבון תחבורה שזה נושא יחסית שולי במפלגות האלה, כי ביטחון בא יחד עם מפלגות של דתיים,
ויש רוב לימין כי בהתנחלויות הממשלה משלמת להם כספים שיגורו שם , בתמורה לזה שהם יצביעו לאקסטרה ביטחון , שולחים אותם ליד הערבים , משחדים אותם בכסףנ ומהפחד באיזור הם נכפים להצביע ימין , זה לא בחירה חופשית שלהם,
זה שימין מגיע ביחד עם דת, גם על זה אין להם שליטה כל כך
 

tenen

New member
טוב שאתה יודע להסביר לרוב למה הוא מצביע.

הרוב לא מצביעים למפלגות כדי שלא יפעילו תחבורה בשבת, אלא
מצביעים בשביל ביטחון, וכנראה שהרבה לא חושבים שיש תחליף לביבי בגלל הנסיון והקשרים שלו,
ככה שביטחון בא על החשבון תחבורה שזה נושא יחסית שולי במפלגות האלה, כי ביטחון בא יחד עם מפלגות של דתיים,
ויש רוב לימין כי בהתנחלויות הממשלה משלמת להם כספים שיגורו שם , בתמורה לזה שהם יצביעו לאקסטרה ביטחון , שולחים אותם ליד הערבים , משחדים אותם בכסףנ ומהפחד באיזור הם נכפים להצביע ימין , זה לא בחירה חופשית שלהם,
זה שימין מגיע ביחד עם דת, גם על זה אין להם שליטה כל כך
טוב שאתה יודע להסביר לרוב למה הוא מצביע.
אני חילוני ואני חושב שבתנאים הנוכחיים (חוסר בנהגים שרק השבוע עלה לי חצי שעה המתנה) ועד שיסיימו למלא את הפער בנהגי אוטובוסים אני מתנגד להפעיל אותם גם בשבת משום שאין שום דרך לעשות את זה בלי לפגוע בשירות בימי חול שהרבה יותר חשוב לי.
&nbsp
כמו כן התחבורה הציבורית מסובסדת ואני חושב שצריך להיות גבול למה הציבור מממן.
אני מקבל את זה שאנשים בלי רכב צריכים להגיע לבתי הספר, לעבודה, לקופות ובתי החולים, ולכן אין לי בעיה עם סבסוד במהלך השבוע.
&nbsp
אבל אני לא חושב שצריך לממן לציבור בילויים בשבת. זה שכל אחד יעשה על חשבונו.
&nbsp
אין לי שום התנגדות לשום תחבורה פרטית בשבת, מבחינתי שכל מי שרוצה יקים תחבורה פרטית בשבתות והמדינה לא צריכה לא למנוע את זה מצד אחד אבל בטח שלא לסבסד בעצמה מצד שני.
&nbsp
&nbsp
 
והמדינה כן צריכה לסבסד בימי שישי ומוצ"ש תחבורה ציבורית עניפה

טוב שאתה יודע להסביר לרוב למה הוא מצביע.
אני חילוני ואני חושב שבתנאים הנוכחיים (חוסר בנהגים שרק השבוע עלה לי חצי שעה המתנה) ועד שיסיימו למלא את הפער בנהגי אוטובוסים אני מתנגד להפעיל אותם גם בשבת משום שאין שום דרך לעשות את זה בלי לפגוע בשירות בימי חול שהרבה יותר חשוב לי.
&nbsp
כמו כן התחבורה הציבורית מסובסדת ואני חושב שצריך להיות גבול למה הציבור מממן.
אני מקבל את זה שאנשים בלי רכב צריכים להגיע לבתי הספר, לעבודה, לקופות ובתי החולים, ולכן אין לי בעיה עם סבסוד במהלך השבוע.
&nbsp
אבל אני לא חושב שצריך לממן לציבור בילויים בשבת. זה שכל אחד יעשה על חשבונו.
&nbsp
אין לי שום התנגדות לשום תחבורה פרטית בשבת, מבחינתי שכל מי שרוצה יקים תחבורה פרטית בשבתות והמדינה לא צריכה לא למנוע את זה מצד אחד אבל בטח שלא לסבסד בעצמה מצד שני.
&nbsp
&nbsp
והמדינה כן צריכה לסבסד בימי שישי ומוצ"ש תחבורה ציבורית עניפה
מדלת לדלת עבור משפחות שנוסעות ברחבי המדינה מדרום עד צפון לא בשביל להגיע לבתי ספר, לעבודה, לקופות ובתי חולים, אלא כדי לנסוע לבלות עם קרובי משפחה וחברים את סוף השבוע (תחבורה ציבורית שגם בדרך כלל זולה יותר, כלומר מסובסדת יותר, מתחבורה ציבורית אחרת)?

לא כדאי להתעמק בדיון על הסבסוד כי לחרדים יש הרבה מה להפסיד מדיון כזה, גם מבלי להתייחס לעניין סבסוד אוטובוסים עם הפרדה מגדרית.
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר באוכלוסיה תלויית תח"צ וזכותם לתחבורה כמו כולם.

והמדינה כן צריכה לסבסד בימי שישי ומוצ"ש תחבורה ציבורית עניפה
מדלת לדלת עבור משפחות שנוסעות ברחבי המדינה מדרום עד צפון לא בשביל להגיע לבתי ספר, לעבודה, לקופות ובתי חולים, אלא כדי לנסוע לבלות עם קרובי משפחה וחברים את סוף השבוע (תחבורה ציבורית שגם בדרך כלל זולה יותר, כלומר מסובסדת יותר, מתחבורה ציבורית אחרת)?

לא כדאי להתעמק בדיון על הסבסוד כי לחרדים יש הרבה מה להפסיד מדיון כזה, גם מבלי להתייחס לעניין סבסוד אוטובוסים עם הפרדה מגדרית.
מדובר באוכלוסיה תלויית תח"צ וזכותם לתחבורה כמו כולם.
יש גם אלמנט של מרכזי ערים אחרות עבורם (כיכר השבת מול משולש בן יהודה בירושלים כדוגמה) ומוקדי עניין אחרים (צפת כיעד ראשי, בני ברק במקום תל אביב וכו') אז מבחינת קווים בינעירוניים מוצדק שתהיה רשת יותר "חרדית" כפי שמוצדק שתהיה רשת יותר פרברית (צומת רעננה כדוגמה למרכז פרברי כללי בניגוד למגמה לתחנות מרכזיות באמצע המטרופולין).
&nbsp
ארבעת הבעיות שיש עם השירות שניתן לאוכלוסייה זו הן:
&nbsp
1 - קווים מדלת לדלת במקום קווים עירוניים בערים חרדיות קטנות לתחנות מרכזיות בערים אלו ולמסופים מרכזיים באזורים חרדיים בערים מעורבות.
&nbsp
2 - חוסר קיבולת והתעקשות מדווחת של נוסעים אלו להגיע במספרים גדולים לאוטובוס האחרון.
&nbsp
3 - הבדלי מחירים ומסלולים ניכרים בין שירות לאוכלוסייה הכללית ולזו החרדית. קראתי בפורום על מקרים בהם הקו הישיר היחיד בין ישובים בדרום הארץ ובצפונה הוא קו לאוכלוסייה החרדית ושהוא יוצא רק מאזורים חרדיים ואינו עוצר באזורים הכלליים. במקרה כזה עדיף שתהיה תחנה חרדית ותחנה כללית אם אין אפשרות לתחנה משותפת או קו כללי דומה.
&nbsp
4 - מתן שירות לצרכיה המוצדקים של אוכלוסייה זו כאשר צרכיהן המוצדקים של אוכלוסיות אחרות אינן נענות במזיד. לכל האוכלוסיות יש זכות לתחבורה ציבורית לפי צרכיהן, חילונים וחרדים כאחד.
 
כשהם יכירו בזכות של אחרים, אני אכיר בזכות שלהם

מדובר באוכלוסיה תלויית תח"צ וזכותם לתחבורה כמו כולם.
יש גם אלמנט של מרכזי ערים אחרות עבורם (כיכר השבת מול משולש בן יהודה בירושלים כדוגמה) ומוקדי עניין אחרים (צפת כיעד ראשי, בני ברק במקום תל אביב וכו') אז מבחינת קווים בינעירוניים מוצדק שתהיה רשת יותר "חרדית" כפי שמוצדק שתהיה רשת יותר פרברית (צומת רעננה כדוגמה למרכז פרברי כללי בניגוד למגמה לתחנות מרכזיות באמצע המטרופולין).
&nbsp
ארבעת הבעיות שיש עם השירות שניתן לאוכלוסייה זו הן:
&nbsp
1 - קווים מדלת לדלת במקום קווים עירוניים בערים חרדיות קטנות לתחנות מרכזיות בערים אלו ולמסופים מרכזיים באזורים חרדיים בערים מעורבות.
&nbsp
2 - חוסר קיבולת והתעקשות מדווחת של נוסעים אלו להגיע במספרים גדולים לאוטובוס האחרון.
&nbsp
3 - הבדלי מחירים ומסלולים ניכרים בין שירות לאוכלוסייה הכללית ולזו החרדית. קראתי בפורום על מקרים בהם הקו הישיר היחיד בין ישובים בדרום הארץ ובצפונה הוא קו לאוכלוסייה החרדית ושהוא יוצא רק מאזורים חרדיים ואינו עוצר באזורים הכלליים. במקרה כזה עדיף שתהיה תחנה חרדית ותחנה כללית אם אין אפשרות לתחנה משותפת או קו כללי דומה.
&nbsp
4 - מתן שירות לצרכיה המוצדקים של אוכלוסייה זו כאשר צרכיהן המוצדקים של אוכלוסיות אחרות אינן נענות במזיד. לכל האוכלוסיות יש זכות לתחבורה ציבורית לפי צרכיהן, חילונים וחרדים כאחד.
כשהם יכירו בזכות של אחרים, אני אכיר בזכות שלהם
הדדיות ויחס גורר יחס.
 

tenen

New member
אני חושב שבסעיף 2 שלך אתה מאשים את הקורבן

מדובר באוכלוסיה תלויית תח"צ וזכותם לתחבורה כמו כולם.
יש גם אלמנט של מרכזי ערים אחרות עבורם (כיכר השבת מול משולש בן יהודה בירושלים כדוגמה) ומוקדי עניין אחרים (צפת כיעד ראשי, בני ברק במקום תל אביב וכו') אז מבחינת קווים בינעירוניים מוצדק שתהיה רשת יותר "חרדית" כפי שמוצדק שתהיה רשת יותר פרברית (צומת רעננה כדוגמה למרכז פרברי כללי בניגוד למגמה לתחנות מרכזיות באמצע המטרופולין).
&nbsp
ארבעת הבעיות שיש עם השירות שניתן לאוכלוסייה זו הן:
&nbsp
1 - קווים מדלת לדלת במקום קווים עירוניים בערים חרדיות קטנות לתחנות מרכזיות בערים אלו ולמסופים מרכזיים באזורים חרדיים בערים מעורבות.
&nbsp
2 - חוסר קיבולת והתעקשות מדווחת של נוסעים אלו להגיע במספרים גדולים לאוטובוס האחרון.
&nbsp
3 - הבדלי מחירים ומסלולים ניכרים בין שירות לאוכלוסייה הכללית ולזו החרדית. קראתי בפורום על מקרים בהם הקו הישיר היחיד בין ישובים בדרום הארץ ובצפונה הוא קו לאוכלוסייה החרדית ושהוא יוצא רק מאזורים חרדיים ואינו עוצר באזורים הכלליים. במקרה כזה עדיף שתהיה תחנה חרדית ותחנה כללית אם אין אפשרות לתחנה משותפת או קו כללי דומה.
&nbsp
4 - מתן שירות לצרכיה המוצדקים של אוכלוסייה זו כאשר צרכיהן המוצדקים של אוכלוסיות אחרות אינן נענות במזיד. לכל האוכלוסיות יש זכות לתחבורה ציבורית לפי צרכיהן, חילונים וחרדים כאחד.
אני חושב שבסעיף 2 שלך אתה מאשים את הקורבן
חוסר קיבולת? למה ממתי החרדים קובעים כמה אוטובוסים יצאו ממקום מסויים למקום אחר? אם חסרה קיבולת זה אומר שמישהו לא מכבד מספיק את האוכלוסיה כדי להתכבד ולהפחית את העומס ע"י הוצאת אוטובוס נוסף.
&nbsp
התעקשות מדווחת להגיע לאוטובוס האחרון במספרים גדולים?
אין בעיה, תדאג שאוטובוסים יסעו גם לאחר מכן ואז העומס יתפזר. שעת הסיום המוקדמת מדי גורמת לכך שאנשים שעובדים / לומדים עד שעה מאוחרת מפסיקים את כל ענייניהם רק כדי לא לפספס את האוטובוס האחרון שהוא כנראה מוקדם מדי עבורם.
&nbsp
הבדלי מחירים? כמות שווה למחיר, אוטובוס מלא זה הרבה הרבה יותר כלכלי מאוטובוס ריק וחברות מוכנות לגלגל את זה הלאה ראה כל מיזמי האוטובוס הפרטיים שעושים קיבוץ נדבות באתרי מימון המונים משום שלא מצליחים למלא אוטובוסים באותו קצב.
וגם זה לדעתי רק נחלת הקווים הבינעירוניים הארוכים משום שבקווים האיזוריים כולם נוסעים עם חופשי חודשי במחיר זהה.
&nbsp
מי לא נותן שירות במזיד? הרי זה לא חרדים שאמורים לנהוג בשבת ולא חרדים שיש להם רוב בכנסת שמונע הפעלת אוטובוסים בשבת.
&nbsp
אין אף מפלגה חילונית גדולה שרוצה תחבורה ציבורית בשבת, גם היחידה שמכריזה שכן עושה את זה משום שיודעים שם שהכרזות זה בחינם והם לא יצטרכו למממש את זה משום שלא נראה שיש להם שותפים כלשהם למהלך כזה.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
בארועים גדולים מדובר בציבור מאורגן שיכול להתפזר בהדרגה.

אני חושב שבסעיף 2 שלך אתה מאשים את הקורבן
חוסר קיבולת? למה ממתי החרדים קובעים כמה אוטובוסים יצאו ממקום מסויים למקום אחר? אם חסרה קיבולת זה אומר שמישהו לא מכבד מספיק את האוכלוסיה כדי להתכבד ולהפחית את העומס ע"י הוצאת אוטובוס נוסף.
&nbsp
התעקשות מדווחת להגיע לאוטובוס האחרון במספרים גדולים?
אין בעיה, תדאג שאוטובוסים יסעו גם לאחר מכן ואז העומס יתפזר. שעת הסיום המוקדמת מדי גורמת לכך שאנשים שעובדים / לומדים עד שעה מאוחרת מפסיקים את כל ענייניהם רק כדי לא לפספס את האוטובוס האחרון שהוא כנראה מוקדם מדי עבורם.
&nbsp
הבדלי מחירים? כמות שווה למחיר, אוטובוס מלא זה הרבה הרבה יותר כלכלי מאוטובוס ריק וחברות מוכנות לגלגל את זה הלאה ראה כל מיזמי האוטובוס הפרטיים שעושים קיבוץ נדבות באתרי מימון המונים משום שלא מצליחים למלא אוטובוסים באותו קצב.
וגם זה לדעתי רק נחלת הקווים הבינעירוניים הארוכים משום שבקווים האיזוריים כולם נוסעים עם חופשי חודשי במחיר זהה.
&nbsp
מי לא נותן שירות במזיד? הרי זה לא חרדים שאמורים לנהוג בשבת ולא חרדים שיש להם רוב בכנסת שמונע הפעלת אוטובוסים בשבת.
&nbsp
אין אף מפלגה חילונית גדולה שרוצה תחבורה ציבורית בשבת, גם היחידה שמכריזה שכן עושה את זה משום שיודעים שם שהכרזות זה בחינם והם לא יצטרכו למממש את זה משום שלא נראה שיש להם שותפים כלשהם למהלך כזה.
&nbsp
בארועים גדולים מדובר בציבור מאורגן שיכול להתפזר בהדרגה.
אישית אני אף פעם לא מתכנן על הרכבת האחרונה אלא על הלפני אחרונה ואני מגיע בדרך כלל אינני בקבוצה גדולה של עשרות או מאות אנשים.
&nbsp
כמו כן המציאות הקואליציונית היא שלציבור החרדי יש אוזן קשבת לצרכיו (ולכן הקווים מהמרכזים החרדיים בערים המעורבות במקום שיופנו לתחנה המרכזית) ולחלק מקוויו הפועלים במוצש וסובלים מעומסים אלו יש שעות הפסקת פעילות שפרברים חילוניים אינם זוכים להם אם קוויהם אינם "שומרים מוצ"ש".
&nbsp
גדלתי בירושלים אז אל תספר לי שטויות על כך שמאבקי השבת של החרדים אינם במזיד. לא רק מאבקי השבת של ציר בר אילן, את ציר שטראוס היו חוסמים בימי חול על כל מני שטויות וקו 4 ההיסטורי (77 כיום) היה בצרות שחברי לכיתה מהגבעה הצרפתית לא ידעו איך יחזרו הביתה. כשנפתחה הפיצוצייה הראשונה במרכז העיר בין פאבים ומסעדות שתמיד פעלו בשבת הם באו להטיל אימה על באי המקום. את חניון כיכר ספרא וחניון ממילא הם ניסו לחסום בתחילת העשור הזה כדי שגם נהגי הרכב הפרטי לא יוכלו לבקר בעיר העתיקה בירושלים. תוסיף את ההטרדות המיניות שלהם נגד נשים בתח"צ מעורבת וברור שיש בעיה של מנהיגות זדונית שאינה מעודדת את הציבור החרדי לחיות בהרמוניה עם הציבור הכללי. ההתקפות על החיילים החרדים הם השלב התורן בזדון זה המופנה כיום ע"י חרדים נגד חרדים.
 

igal2016

New member
אוטובוסים בשבת זה גם מועיל למי שיש לו רכב

טוב שאתה יודע להסביר לרוב למה הוא מצביע.
אני חילוני ואני חושב שבתנאים הנוכחיים (חוסר בנהגים שרק השבוע עלה לי חצי שעה המתנה) ועד שיסיימו למלא את הפער בנהגי אוטובוסים אני מתנגד להפעיל אותם גם בשבת משום שאין שום דרך לעשות את זה בלי לפגוע בשירות בימי חול שהרבה יותר חשוב לי.
&nbsp
כמו כן התחבורה הציבורית מסובסדת ואני חושב שצריך להיות גבול למה הציבור מממן.
אני מקבל את זה שאנשים בלי רכב צריכים להגיע לבתי הספר, לעבודה, לקופות ובתי החולים, ולכן אין לי בעיה עם סבסוד במהלך השבוע.
&nbsp
אבל אני לא חושב שצריך לממן לציבור בילויים בשבת. זה שכל אחד יעשה על חשבונו.
&nbsp
אין לי שום התנגדות לשום תחבורה פרטית בשבת, מבחינתי שכל מי שרוצה יקים תחבורה פרטית בשבתות והמדינה לא צריכה לא למנוע את זה מצד אחד אבל בטח שלא לסבסד בעצמה מצד שני.
&nbsp
&nbsp
אוטובוסים בשבת זה גם מועיל למי שיש לו רכב
דבר ראשון זה לילדים של ההורים שעדיין אין להם רכב ,
וזה ממש לא רק לבילויים ,יכול להיות שהם גרים רחוק מההורים כדי להיות קרובים לעבודה ורוצה בסופש לראות את ההורים, או ללכת לבית חולים בשבת , לאימון , לא הכל בארץ בשישי זה מסיבות טבע,

אני מסכים שצריך לגייס עוד נהגי אוטובוסים מוכשרים שהם נותני שירות טובים , חצי שעה המתנה זה עוד טוב , יש מקרים שמחכים גם יותר,
אפשר על ידי הקלות מסויימות והעלאה בשכר יעלה את הביקוש , אולי המרה של נהגי מוניות לנהגי אוטובוסים,
הרכבת הקלה תתרום לזה גם , עוד אפיק שאפשר ליסוע בו

אין קשר בפער של הנהגים לבין אוטובוסים של שבת , גם קו פעם ב3-4 שעות יציל את החיים של הצעירים פה , ממש לא דיברתי פה על פעם בדקה תדירות

מעבר לזה
בשבת במיוחד נסיעות שהם לא קצרות חבל להוציא את האוטו,
זה סתם בלאי , והנהגים בארץ עם החוסר סובלנות שלהם והרצון לא לצאת פראייר ברמזור, זה מהנהגים המסוכנים בעולם , באירופה כשמישהו רוצה לעקוף כל הכביש מפנה לו את הדרך בארץ מנסים להתנגש בו או משהו

מעבר לזה מה אם מישהו שיש לו רכב רוצה לשתות ולא לנהוג בשכרות ,
הוא גם לא ייקבל דוח או שלילה וגם לא ייסכן אחרים

אוטובוסים זה כלי טוב אם לא רוצים להתעסק בלחפש חניה

מעבר לזה אם התחבורה הציבורית בארץ תיהיה יעילה אז אנשים במיוחד אנשים שבחובות יוכלו למכור את הרכב שלהם ולעבור לחופשי חודשי,
פחות רכבים ישנים בכביש

זה יגדיל את התיירות בארץ ואת הצמיחה,
כרגע תיירים שבאים הם בשוק מזה שיומיים בשבוע המדינה בשביתה ושאין להם איך לזוז ממקום , רוב האנשים בעולם לא רגילים לעוצר

בכל מקרה הדיבור פה הוא לא על מקור המימון כי ראינו שגם מתי שזה פרטי עדיין יש להם התנגדות
 

Ccyclist

Well-known member
במדינות עם יומיים מנוחה מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע.

במה שאתה מבין תביע דעה , במה שלא זה טיפשות
רוב רובם של הרבנים במדינת ישראל למדו בישיבה לפחות שש שנים ואחר כך למדו לרבנות עוד לפחות שש שנים, הרבה יותר שנים מאשר להיות רופא בהתמחות הכי מורכבת שיש, יש חריגים נדירים אבל זו התמונה לגבי 98% מהם אם לא יותר. (אין נתונים מסודרים)

כאשר אדם מביע דעה בתחום שהוא לא למד בו בכלל, על סמך הצצה בויקיפדיה הוא יוצא אידיוט, גם אני בתחום שבו אני עוסק בו שנים,(אדריכלות פנים - פיקוח בנייה) אני בודק היטיב לפני שאני מביע דעה.

במקום לכעוס על השבת, הייתי מציע לך לחשוב למה החליטה הנהגת המדינה (החילונית) שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת? איך הדתיים שכנעו אותם? ולמה?
למה אל על שהיא היום חברה פרטית לא מטיסה באופן רשמי טיסות בשבת (המוסך עובד בשבת)?

וההסבר הוא כי מדינת ישראל היא מדינה שמייצג את העם היהודי, ואחד הערכים הכי בסיסיים של העם היהודי זה השבת, החובה הסוציאלית לשבות ולא להיות עבד לכלכלה של להרוויח עוד ועוד, אלא לנוח יום אחד ולחיות חיי משפחה.
לקח אלפי שנים ! עד שרוב העולם לקח את הרעיון הזה ואימץ אותו בנוסח שלו, כל עם בצורה שבו הוא אימץ.
במשך כל אלפי השנים הללו היהודים היו בלתי רציונליים לחלוטין, על סף המשוגעים, אבל היהודים כמו שתמיד היו היהודים, שמרו שבת, גם אם זה גרם להם לנזק כלכלי וחברתי כבד.

לכן אין תחבורה ציבורית בשבת, כי מבחינה "ציבורית" במדינת ישראל יש "שבת" המדינה שובתת, ועל כך אתה צריך להיות גאה, שאתה שייך לאחד העמים העתיקים שבעולם, שלימד את כל העולם, הרבה מאוד דברים,(לא רק את ערך השבת) במחיר יקר של מיליוני חיי אדם שנרצחו על אמונתם היהודית לאורך כל חיי העם הזה.
במדינות עם יומיים מנוחה מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע.
וחיי המשפחה כוללים את הזכות לבקר קרובים ולטייל איתם.
&nbsp
מה שבן גוריון הסכים היה להקפיא את המצב כפי שהיה לפני קום המדינה ולכן הקביעות הערכיות שלך לא תופסות בחיפה וגם לא בסעיפים בחוק שמאפשרים לשר התחבורה לקבוע הפעלת תח"צ בשבת וחג לאזורי ספר ולבתי החולים לפי הצורך.
&nbsp
במציאות שבה חלק ניכר מהעם הינו חילוני ומסורתי מצוות שבין אדם לחברו קודמות ועבירה חמורה כל כך על "לא תעשוק גר יתום ואלמנה" ע"י מניעת תח"צ מהשכבות החלשות והפנייתן לאמצעים יקרים יותר שאינם בהישג ידן כגון מוניות או רכישת רכב.
&nbsp
&nbsp
 

igal2016

New member
נכון , דרך אגב , נוע תנוע הגיעה כבר ליעד המימון שלה

במדינות עם יומיים מנוחה מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע.
וחיי המשפחה כוללים את הזכות לבקר קרובים ולטייל איתם.
&nbsp
מה שבן גוריון הסכים היה להקפיא את המצב כפי שהיה לפני קום המדינה ולכן הקביעות הערכיות שלך לא תופסות בחיפה וגם לא בסעיפים בחוק שמאפשרים לשר התחבורה לקבוע הפעלת תח"צ בשבת וחג לאזורי ספר ולבתי החולים לפי הצורך.
&nbsp
במציאות שבה חלק ניכר מהעם הינו חילוני ומסורתי מצוות שבין אדם לחברו קודמות ועבירה חמורה כל כך על "לא תעשוק גר יתום ואלמנה" ע"י מניעת תח"צ מהשכבות החלשות והפנייתן לאמצעים יקרים יותר שאינם בהישג ידן כגון מוניות או רכישת רכב.
&nbsp
&nbsp
נכון , דרך אגב , נוע תנוע הגיעה כבר ליעד המימון שלה
כנראה שעד סוף השנה יהיה קו 18 שזה הקו הכי מועיל,
כי בבת ים וחולון אי אפילו מוניות שירות , כי מבחינת המדינה ,
בת ים וחולון הם לא נחשבות כמו תל אביב או ראשון לציון,
אז סוף סוף פתרון למי שלא יכול להזמין מונית לבד,
עם יש כמה חברים להתחלק איתם ניחא , הבעייתיות זה כשחייבים ליסוע במונית לבד במיוחד למי שאין לו הרבה אמצעים שזה הרוב בארץ

השכר החציוני הוא פחות מ6.7 אלף בארץ זה מה שמרוויח רוב הציבור שהוא לא בהיי טק או מקורב למישהו בכנסת/טייקון
40 אחוז מהמדינה נמצאים במינוס מתוכם 70% אחוז במינוס של יותר מ100 אלף , ואלה שבפלוס רובם לא בפלוס של מעל 20 אלף , אולי רבע מהמדינה באמת במצב טוב ,ומתוכם 500 ממש ממש עשירים
 

igal2016

New member
נקווה לטוב

נכון , דרך אגב , נוע תנוע הגיעה כבר ליעד המימון שלה
כנראה שעד סוף השנה יהיה קו 18 שזה הקו הכי מועיל,
כי בבת ים וחולון אי אפילו מוניות שירות , כי מבחינת המדינה ,
בת ים וחולון הם לא נחשבות כמו תל אביב או ראשון לציון,
אז סוף סוף פתרון למי שלא יכול להזמין מונית לבד,
עם יש כמה חברים להתחלק איתם ניחא , הבעייתיות זה כשחייבים ליסוע במונית לבד במיוחד למי שאין לו הרבה אמצעים שזה הרוב בארץ

השכר החציוני הוא פחות מ6.7 אלף בארץ זה מה שמרוויח רוב הציבור שהוא לא בהיי טק או מקורב למישהו בכנסת/טייקון
40 אחוז מהמדינה נמצאים במינוס מתוכם 70% אחוז במינוס של יותר מ100 אלף , ואלה שבפלוס רובם לא בפלוס של מעל 20 אלף , אולי רבע מהמדינה באמת במצב טוב ,ומתוכם 500 ממש ממש עשירים
נקווה לטוב
עוד מעבר לזה שהרוב מרוויחים 6.7 אלף , הכח קנייה פה בארץ לא כזה טוב ,
לאותה עבודה עם אותו ניסיון לאותו עובד , בחו"ל היו משלמים לו כפול משכורת ,
ובארץ לוקחים פה שולי רווח לא הגיוניים על מוצרים שקונים, ככה שהכל עולה פי2-3 מבחו"ל,
זה אחת המדינות הכי יקרות בעולם ומקבלים משכורות יחסית נמוכות ועובדים בממוצע לעולם המון שעות
בנוסף לזה שמשלמים מלא מיסים שלא רואים מהם כלום, ורוב האנשים לא מבינים כל כך בכלכלה בשילוב עם הטייקונים בארץ שעושקים אותם במחירים וגורמים להם לעשות טעויות כלכליות עמוקות,
כמעט אף צעיר לא יכול להרשות לעצמו רכב ככה,
זה דור אבוד , גם אין לו תחבורה, אין לו נדלן המשקיעים לקחו את רוב הביקוש, אין לו פנסיה כי תשובה דנקנר ולבייב רצו תספורות, מנגחים אותם מכל הכיוונים

זה עצוב שבמדינה כזאת שכל כך מוכשרת בקידמה והיי טק ופתרונות טכנולוגים ,
דווקא פה אין פתרון לבעיה שמעיקה מאוד לכמה מיליוני איש
זה כאילו הסנדלר הולך יחף
 

tenen

New member
אין אפילו רבע של קשר בין בת ים וחולון לשכר החציוני בישראל

נכון , דרך אגב , נוע תנוע הגיעה כבר ליעד המימון שלה
כנראה שעד סוף השנה יהיה קו 18 שזה הקו הכי מועיל,
כי בבת ים וחולון אי אפילו מוניות שירות , כי מבחינת המדינה ,
בת ים וחולון הם לא נחשבות כמו תל אביב או ראשון לציון,
אז סוף סוף פתרון למי שלא יכול להזמין מונית לבד,
עם יש כמה חברים להתחלק איתם ניחא , הבעייתיות זה כשחייבים ליסוע במונית לבד במיוחד למי שאין לו הרבה אמצעים שזה הרוב בארץ

השכר החציוני הוא פחות מ6.7 אלף בארץ זה מה שמרוויח רוב הציבור שהוא לא בהיי טק או מקורב למישהו בכנסת/טייקון
40 אחוז מהמדינה נמצאים במינוס מתוכם 70% אחוז במינוס של יותר מ100 אלף , ואלה שבפלוס רובם לא בפלוס של מעל 20 אלף , אולי רבע מהמדינה באמת במצב טוב ,ומתוכם 500 ממש ממש עשירים
אין אפילו רבע של קשר בין בת ים וחולון לשכר החציוני בישראל
השכר החציוני זה נתון שלא אומר כלום,
השכר הממוצע לגבר יהודי בגוש דן הוא קרוב ל 12 ולא 6.7
אתה מקבל 6.7 שאתה מחבר את דימונה ונשים ערביות שגרות בצפון ולא אלו ולא אלו יהנו מקו 18.
&nbsp
רוב אוכלוסיית חולון בת ים מרוויחה הרבה מעבר ל6.7.
מצב בו הרבה אנשים נמצאים בחובות, זה יכול להיות גם אם כולם היו מרוויחים 20 אלף בחודש, זה קשור הרבה יותר לסעיפי ההוצאה שלהם מאשר לסעיפי ההכנסה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה