זה הוא הטיפול שהיה צריך לעשות
למנוע TSI של VW (כמו שיש באוקטביה) עם הזרקה ישירה, אחת לשנה, על מנת
להסיר את הצטברות הקרבון על סעפת ושסתומי היניקה. כמו בכל מנוע הזרקה
ישירה חדיש, שאין בו מזרק נוסף בשלב מקדים בתוך סעפת היניקה כפיצוי.
במוסך סקודה דרשו ממני עבור שירות כזה 600 ש"ח - באם ארצה לעשותו.
אבל הדגישו, שהוא אכן קצר מועד בפתרון שהוא נותן, והצלצולים יחזרו די מהר
כדי כבר אחרי 5000-10000 ק"מ. והם צודקים, זהו באמת המועד שהצלצולים
התחילו במקור להופיע ובהדרגה מאז עליית הרכב לכביש לראשונה.
אז אמרו, שלא בטוח כי כדאי לי לעשותו ושאשקול זאת היטב, שכן 600 ש"ח זה
לא מעט כסף עבור פתרון זמני בלבד.
שאלתיהם:
והאבדן נצילות במנוע, ירידת הכח, כמו גם החור בבוכנה שצלצולים יעשו
אחרי זמן מה, לזה הם דואגים ? אכפת להם ? או שבגלל שהרכב עוד חודש
מסיים אחריות אז כמו שאומרים על הזיין שלהם ?
הסתכלו אלי והרימו כתפיים כעוזב ומודה ירוחם.
יהרגו אותי המפתחים של המוצר הזה, על שהוציאו ככה מוצר החוצה לשוק
בלי מחשבה מינמאלית, מה יקרה הלאה עם מנוע בעייתי שצובר פיח
בקצב מואץ, ועוד כזה שהצבירה אצלו פרטנית היא מהירה במיוחד, בשל אכילת
שמן מתוכננת אינהרנטית (מגדש הטורבו), כאשר השמן מוזן מחדש לסעפת
היניקה על מנת לשרוף אותו כנדרש.
אלא ש...
בדרך אדי השמן הללו מצטברים על מערכת ושסתומי היניקה ללא כל אפשרות
טבעית שיוסרו משם, למעט הטיפול המצוין בסרטון מטה.
כי אין מזרק בסעפת היניקה אלא ישירות לתוך הצילינדר.
עאלק חושבים שמישהו ישלם להם 600 שח, כל שנה לעשות כזה דבר ?
הדבר מראה על הגישות ההנדסיות בהן נוקטת VW - על שלא אכפת לה בשיט
ממה שיהיה הלאה כשהמוצר יהיה ביידי הלקוח.
לבין גישתם של מותגים אחרים למשל, שעושים שמיניות באויר על מנת לבדוק עוד
בשלבי הפיתוח, שאם יש משהו שמתגלה והוא לא טוב או בעייתי, אז לשנותו
ולסדרו לפני שהמוצר יוצא לשוק.
יש מותגים שאינם מעוניינים שהלקוח יהיה שפן נסיון או יסבול. האסטרטגיה שלהם
מבחינה שווקית היא, לרכוש את אמונו של הלקוח לטווח הארוך, ולזכות לאחר מכן
לכך שהוא יחזור לרכוש גם את רכבו הבא מהם.
VW עושה בדיוק את ההפך. היא חייה על תחלופה מתמדת של צרכנים חדשים
אשר לא ידעו את קודמם ולכן אינם מודעים מה קורה במוצרי המותג.
בנתיים הדבר מצליח להם. אך בעידן המידע השיתופי הדבר נעשה קשה יותר משום
שהמוניטין והכביות שאנשים ספגו, עוברים מפה לאוזן כאש בשדה קוצים.
מותג VW ידוע לשמצה, ממש כך... בכל סרטון יו-טיוב טיפוסי של מכונאות רכב
ובמיוחד בארה"ב אני נתקל בכך. VW תרתי משמע הרסו לעצמם את השם ביבשת
אמריקה, כאשר פרשיית דיזלגייט ההונאה וההסתרה רק הכבידו עוד יותר וחזקו את
הרושם.
השוק האמריקאי אינו טולרנטי להתנהלות שכזו והוא מצביע ברגליים.
סקוטי קילמר וסלידתו הרבה מהמותג, אינו אלא אחד מבין רבים. למעשה, לא
נתקלתי באתר מכונאות רכב אמריקאי אחד, אשר ממליץ על רכבי קונצרן VW
וזה אומר משהו.
אגב, גם מותג BMW סובל מתדמית קשה של אמינות ירודה בארה"ב.
כל האתרים מזכירים זאת כל יום מחדש, ועם כבר מנצלים הזדמנות,
צרפתי עבורנו עוד סרטון טרי ומעניין כמו תמיד מאת Hoovies Garage