דן טייגר מראשוני הדגם מארק2זיהוי כרטיסנית טייגר
אני מצרף תמונה שצילמתי היום במסוף דן, הסמוך לבית העלמין בבת - ים. מישהו יודע פרטים על הכרטיסנית שבתמונה ? היא נראית לי ממודל ישן מאוד. והלוואי שהיא הייתה מועברת לשיפוץ
שכחתי לציין תוצרת הארגזדן טייגר מראשוני הדגם מארק2
ואם תתקרב לאוטובוס תוכל לצם את מספר הרישוישכחתי לציין תוצרת הארגז
תודה על הרעיוןואם תתקרב לאוטובוס תוכל לצם את מספר הרישוי
זה ממש עצובזיהוי כרטיסנית טייגר
אני מצרף תמונה שצילמתי היום במסוף דן, הסמוך לבית העלמין בבת - ים. מישהו יודע פרטים על הכרטיסנית שבתמונה ? היא נראית לי ממודל ישן מאוד. והלוואי שהיא הייתה מועברת לשיפוץ
מוזיאון לדן כבר לא יהיהזה ממש עצוב
שאין שום מוזיאון לאוטובוסים של דן.
אוטובוסים ישנים של דן זרוקים בכל מיני מקומות,
ואף אחד לא לוקח ומשפץ אותם.
ממש חבל על היסטוריה שמושלכת באשפה.
למה לא יהיה?מוזיאון לדן כבר לא יהיה
ועדיין - אתה צודק בכל מילה, עצוב לראות חתיכות נוסטלגיה כאלה זרוקות בתור מחסנים.
לא יהיה מוזיאון לדן מכמה סיבותלמה לא יהיה?
אי אפשר למצוא תקציב
לתכנון מוזיאון לאוטובוסים ישנים של דן?
אני בטוח שיהיו הרבה אנשים
שיסכימו לתרום כסף לשיפוץ האוטובוסים,
ביניהם גם אני.
למדינת ישראל אין ערך להיסטוריה,
הרסו הרבה מבנים יפים ובנו במקומם מפלצות בטון,
רק בזמן האחרון יש מודעות לשימור אתרים ישנים,
חבל מאוד שבמדינת ישראל
תמיד עושים משהו רק אחרי שטועים.
אין קשר לנפח הפעילות של דן.לא יהיה מוזיאון לדן מכמה סיבות
שאת חלקן כתבת בעצמך :
א. אין בארצנו מודעות מספקת למורשת ולהיסטוריה.
ב. אין תקציב לעניין הזה וקשה לי להאמין, שיהיה תקציב, כשפעילותה של חברת דן צומצמה ב - 30% לערך לאחר העברת קווים למתחרים (המטרונית בחיפה תפצה על חלק מכך כשתופעל). יתרה מכך, זכור לי שירשור כאן מלפני שנים, שבישר כי נמצא תקציב ונמצאו כמה דגמים לשיפוץ. ומה יצא ? כלום ושום דבר.
ג. לכל דבר בחיים יש מומנטום. באגד עבדו על המוזיאון משנת 1988 (ואולי לפני) כשעוד היו דגמים רבים ומגוונים זמינים לשיפוץ. דן נרדמו בשמירה וכיום אין לך כמעט מכונות שניתן לשפץ, לפני מס' שנים סיירתי בחניונים. לא נותר שם זכר לג'מבו, ל - SL מוגמרת, למרופדת טייגר וכו', הרי אפילו את 6001 המיוחדת "דאגו" לגרוט (לא יכלו למצוא לה פינה באיזה חניון ?). אפילו המעט שאולי ניתן לשיפוץ (כדוג' כרטיסנית טייגר 9333 שחונה בחניון רמת החייל) מצוי במצב מוזנח, חלונות מראות ופנסים מנופצים או שסתם נאטם והפך למחסן / משרד.
ד. נדמה לי, שאבייתר כתב כאן פעם, שהחומר של ארכיון דן כמעט ונזרק בעת מעבר המשרדים. אתה מצפה מחברה שנהגה כך להשקיע במוזיאון ? אין לי אשליות, חבל שלא קם בדן מישהו כדוגמת נח סלוצקי באגד.
לצערי נאלץ להסתפק בתמונות של הדגמים שהיו ולא יחזרו
מה לגבי צילומים בסרטים ובצילומים אחרים?אין קשר לנפח הפעילות של דן.
דווקא מאז שהנפח הפעילות של דן קטן, החברה הרבה יותר יעילה והמניות שלה משגשגות.
עם זאת, שאר הסיבות שרשמת נכונות ולכן מוזיאון דן לא יקום לצערנו. הקמת מוזיאון רכב היא השקעה לא משתלמת (בלשון המעטה) וכנראה שאין מספיק מודעות להיסטוריה בקרב מקבלי ההחלטות בדן.
באגד המזל הוא שיש את נח שממשיך להחזיק את המוזיאון, שהוקם כאמור בזמנים שונים לגמרי.
מה לגבי צילומים בסרטים ובצילומים אחרים?
למשל בשידורים בערוץ מסחרי (ביניהם הזכיינית "קשת"?).
היה דווקא משמח לדעת, שאחרי (ולמעשה גם בזמן) עמל על שימור כלי התחבורה, תיראה גם תמורה כספית [למותר לציין, מוצדקת למדי].
דווקא יש בדן אנשים מאוד טובים שמשקיעים בשימורמורשת והיסטוריה לא נקנים בכסף
אתה יודע מה ? אני בספק אפילו אם מוזיאון התחבורה המושקע בקובנט גארדן בלונדון (שהכניסה אליו בתשלום) הוא ריווחי. שימור היסטורי לא צריך להימדד בשאלות של כדאיות כלכלית, ובפרט כשבזמן אמת בעבר יכלו בדן לשמר מכונות שיצאו מהשירות (מה שהיה חוסך את עלויות השיפוץ והשיקום). העניין הוא, שאת הדברים האלה צריך לעשות מיוזמה ומאהבה, ובדן אין מישהו כדוג' נח סלוצקי, שעושה עבודת קודש באגד.
אגב - אף פעם לא הבנתי מדוע כלים מושבתים בחניוני דן צריכים להראות כמו שהם (פנסים מנופצים, שמשות שבורות וכו', ראה כרטיסנית 9333 , הגרר/ דחפן טייגר ברמת החייל ועוד). מישהו עושה לכלים האלה סיכול ממוקד אחרי ההשבתה ?
אני בטוח שישנם כאלה בדןדווקא יש בדן אנשים מאוד טובים שמשקיעים בשימור
מורשת מוטורית, אבל לצערנו הם לא נמנים על מקבלי ההחלטות...
אי אפשר להקים מוזיאון פרטי?אין קשר לנפח הפעילות של דן.
דווקא מאז שהנפח הפעילות של דן קטן, החברה הרבה יותר יעילה והמניות שלה משגשגות.
עם זאת, שאר הסיבות שרשמת נכונות ולכן מוזיאון דן לא יקום לצערנו. הקמת מוזיאון רכב היא השקעה לא משתלמת (בלשון המעטה) וכנראה שאין מספיק מודעות להיסטוריה בקרב מקבלי ההחלטות בדן.
באגד המזל הוא שיש את נח שממשיך להחזיק את המוזיאון, שהוקם כאמור בזמנים שונים לגמרי.
זה כרוך בהרבה מאוד כסףאי אפשר להקים מוזיאון פרטי?
יש שטחים ריקים
שאפשר להביא לשם אוטובוסים ישנים של דן,
כמה שרק אפשר למצוא,
ואנשים יתנדבו לשפץ אותם.
ודוקא לדן היה אוטובוס קומותייםזה כרוך בהרבה מאוד כסף
אל תשכח, שמוזיאון לדן יכול היה לקום רק באיזור המרכז, ואני לא צריך לספר לך על מחירי הקרקעות באיזור. מעבר לכך - הגרוטאות של האוטובוסים הן רכוש של דן. אבל אני איתך והייתי נותן כל מה שאני יכול לו החלום היה מתגשם
ודוקא לדן היה אוטובוס קומותיים
שממש חבל שלא שימרו
יהיה מי שימשיך באגדאין קשר לנפח הפעילות של דן.
דווקא מאז שהנפח הפעילות של דן קטן, החברה הרבה יותר יעילה והמניות שלה משגשגות.
עם זאת, שאר הסיבות שרשמת נכונות ולכן מוזיאון דן לא יקום לצערנו. הקמת מוזיאון רכב היא השקעה לא משתלמת (בלשון המעטה) וכנראה שאין מספיק מודעות להיסטוריה בקרב מקבלי ההחלטות בדן.
באגד המזל הוא שיש את נח שממשיך להחזיק את המוזיאון, שהוקם כאמור בזמנים שונים לגמרי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.