אעלה שוב את דעתי האישית בנוגע לעניין
והטירוף נמשך - שיא של כל הזמנים: 45 אלף מכוניות עלו על הכביש
בחודש ינואר עלו על כבישי ישראל 45,210 מכוניות חדשות – שיא של כל הזמנים לחודש יחיד. מדובר בזינוק של כ-24% לעומת ינואר 2016, שהחזיק עד כה בשיא מסירות הרכב לחודש. הכמות האדירה של כלי הרכב שהצטרפו לכבישים הפקוקים מגיעה אחרי שפל מסירות בדצמבר, כיוון שלקוחות רבים רכשו מבעוד מועד מכונית "מודל 2017".
מתוך
כתבה בדה מרקר
אעלה שוב את דעתי האישית בנוגע לעניין
רמות המיסוי על רכב בישראל הן מן הגבוהות בעולם המערבי, גם במחיר הרכב וגם בדלק וכמובן בעוד אגרות למיניהן.
התירוץ הקבוע הוא שהמיסוי נועד לעודד תח"צ..
אבל כמובן שהמציאות מוכיחה ההיפך - הגידול בשימוש ברכב הפרטי גבוה הרבה יותר מהשימוש בתח"צ, מה שגורם לעוד פקקים, זיהום אוויר ובזבוז עצום של זמן.
יחד עם זאת, כפי שאמר שר התחבורה ואמרו אחרים - אחזקת רכב אינה פשע, כי למשפחה ממוצעת הרבה יותר נח ופשוט להתנייד עם הרכב הפרטי בזמנים ובמקומות שונים, והמיסוי המטורף מקשה עד מאוד.
לכן, לדעתי, המיסוי צריך להיות דיפרנציאלי ביחס לתרומה לגודש. כלומר, דבר ראשון יש להמשיך וביתר שאת את המגמה הברוכה של השקעה בתח"צ ובמיוחד במתע"נים במקומות אליהם מגיעים מידי יום כמויות גדולות של אנשים, בעיקר למרכזי תעסוקה. לאחר מכן, כשתהיה אלטרנטיבה ראויה של תח"צ צריך להטיל בלי לחשוש אגרת גודש על אותם מקומות בזמנים המועדים, משום שאם יש אפשרות טובה של תח"צ אין שום סיבה שיגיעו ברכב הפרטי. לדעתי למרכז העיר ירושלים ולמרכזי התעסוקה סביב תחנות הרכבת במרכז תל אביב ניתן להטיל כבר כיום, כי הרק"ל בירושלים, והרכבת והנתיב המהיר לאזור הבורסה והשלום בתל אביב נותנים אפשרות יעילה כבר כיום לתח"צ (שתעלה בעתיד עם תחיחת הרק"ל התל אביבית)
צעד נוסף הוא הטלת המיסוי הגבוה רק על רכב שני למשק בית, ולא בכל רכב.
והצעד החשוב ביותר הוא נקיטת צעדים אשר יצמצמו את הכדאיות של הליסינג הניתו בהמוניו, ובפרט ע"י המעסיקה הגדולה ביותר - מדינת ישראל.
צעדים אלו מצד אחד יורידו את נטל המס הכבד עבור משפחות ונוסעים בזמנים ובמקומות פחות עמוסים, שהם לא אלו שגורמים לעומסים, וכן לתושבי הפריפריה שבדרך כלל נוסעים למרחקים ארכים יותר (לאו דווקא למרכז הארץ, אא גם בין היישובים) שלא גורמים לפקקים, ויעביר אותו להיכן שראוי שיהיה - למקומות הפקוקים, לאחר שתהיה להם אלטרנטיבה ראויה של תחבורה ציבורית