התמודדות עם מפלצת

Lhuna1

New member
נטיות של אדם אינן רלוונטיות ולא לעניין להזכירן פה

אבל לגבי "מבוגר" אני מתחילה לפקפק.
 

vinney

Well-known member
הבחירה שלך להתעלם מהמשפט האחרון בהודעה ההיא

די מדברת בעד עצמה. את בוחרת להיות בחורה סתומה.
 

Lhuna1

New member
הבחירה שלך להתעלם מ-כ-ל מה שכתבתי לך ולקלל אותי שוב

מדברת בעד עצמה. אתה בוחר להיות בריון.
(ולא יודעת לאיזו הודעה "ההיא" אתה מתייחס).
 

vinney

Well-known member


 

grishab

New member
ראש הצוות לא נמצא בתמונה ?

הערות מקצועיות כמו "בעייה בתיעוד" אמור להיות תחום האחריות של ראש הצוות. דברי איתו, תשאלי אותו אם בכלל יש צורך בשיפור,אם כן תביאי אותו למצב שהוא מרוצה מהקוד ואז תוכלי לגשת שוב לאותו מנהל כשיש לך גיבוי מראש הצוות, ותיזמי איתו שיחה נוספת.
 

liatYemini

New member
אז אסביר

מה שכאב לי או יותר נכון כבר חצי שנה שכואב אבל היום היה הקש ששבר את גב הגמל זה שהיא מחלחלת לכולם שיש כאן מישהי לא מקצועית.
המנהל לא מבין בקוד ודיבר באופן כללי מאוד.
היא אחת כזאת שאף אחד לא רוצה להיכנס לפה שלה . היא גם הכי ותיקה בחברה מהצוות ומרגישה מנהלת.
 

liatYemini

New member
כתבתי אתמול נסערת ורק רציתי לפרוק

אז אולי לא הובנתי ונשמעתי סתומה.
זה ממש לא שהעירו לי שהתחלתי לבכות. מה אני ילדה קטנה?
ברור שהסברתי למנהל ועניתי. בדרך לאוטו בסוף היום אכן יצאתי עם דמעות מתסכול. איך צוציקית בת 28 מסובבת את כולם על האצבע הקטנה ומנהלת את החברה איך שהיא רוצה וכולם אפילו לא שמים לב.
וגם זה לא העיניין אם יש הערות או לא או איך קוראים למשתנים. היא למשל החליטה שאם לא שמים #region מסביב לכל 2 שורות קוד הקוד מאוד חובבני ולא מקצועי. היא מטפטפת את זה שיש מישהי בצוות שהורסת את הקוד, גורמת לכך שלא ניתן לתחזק ועושה נזק.
אין מה להתווכח על כל דבר כי היא תמצא את הדבר הבא.
 
אין ברירה, את צריכה ללמוד לשחק לפי הכללים

זה אומר לעשות code review, עם עוד אנשים. לתת לעוד אנשים לאמר את דעתם. ולשכנע לא רק את המנהל מאחורי דלתיים סגורות, אלא אנשים אחרים. ועדיף לזהות אנשים מובילים בחברה, ולוודא שהם חושבים כמוך. כך כאשר בreview הבא, כאשר תגידי ״כמו שאתם רואים בקוד, אני בוחרת בשיטת יוסיפוס, על פיה כותבים region כל 20 שורות. מה דעתך, ראש הצוות?״ ראש הצוות יגיד שהוא שמע על השיטה הזאת והוא מסכים - ניצחת במערכה הזאת.

ולשחק לפי הכללים אומר שלפעמים את כותבת בסגנון שאת לא חושבת שהוא העדיף. בחברה הזאת נהוג לתעד כל שורה? תתעדי כל שורה. לא על כל דבר נכנסים למלחמה.
(כלומר - זה עניין של אופי. יש לי ידיד, שכבר שנים נכנס למלחמה על כל דבר. הבן אדם עזב חברה רק המנהל הכריח אותו לתעד קוד. אבל הוא תותח רציני ויכול להרשות לעצמו...)
 

Nuke1985

Active member
למרות שזה קשה, חשוב להתווכח

מצטרף למה שאנשים אחרים אומרים, להישאר עניינים, הדעה שלי היא שבמצב הזה כדאי להישאר סופר ענייני כי זה גורם לצד השני להיראות כמו איזה פסיכי. קחי בחשבון את זה שמחקרים הראו שכאשר יש מצב שבו מתקיים אי צדק מספיק שבן אדם אחד יפעל בנושא כדי שכל האנשים האחרים בסיטואציה גם יתחילו לפעול.

חשוב גם להמשיך להתווכח על נושאים מקצועיים (גם אם אחרי זה היא תמצא נושא אחר "לתקוף”), גם כי זה משפר את איכות ההחלטות, וגם כי כל פעם שאת תוכיחי לה שהיא טועה את פוגעת בכמה מעריכים אותה מקצועית (ומשפרת את כמה מעריכים אותך מקצועית), מה שיגרום לאנשים לקחת פחות ופחות ברצינות את הביקורת שלה כלפייך.

אגב אני לא מכיר אותך, אבל ממליץ לך להתייעץ עם מישהו בעבודה שמכיר את הסיטואוציה וייכול להסתכל עליה בצורה יותר אובייקטיבית ממך, הרבה פעמים הסכסוכים האלו נוצרים מזה ששני הצדדים ממשיכים לשפוך שמן למדורה ולא מים (ומה לעשות, אנשים עם שליטה עצמית לא גבוהה ייכולים להתנהג בצורה לא רציונלית שהם עצבניים).

זה גם נכון שכל המצב הזה עלול להעיד על ניהול לא כל כך טוב (כלומר, זה מקום שאולי לא כדאי להישאר בו בתווך הארוך) , לחתוך ולמצוא מקום אחר זה אופציה בהחלט לגיטימית.
 

alien life form

New member
הזלזול שלך בה לא משרת את האינטרס שלך

צוציקית, מסובבת את החברה וכו'. אתמול היית נסערת והיום מה? יש ביטוי ישן שעם הצלחה לא מתווכחים. גם אם את לא מתפעלת ממנה ומהשיטות שלה, יש מצב נתון ואת צריכה להתמודד איתו. כרגע הגישה שלך מאד לא מקצועית ולא מקדמת אותך להשיג את המטרות שלך.
 

GuestOfHonor

New member
החיים קצרים מכדי לעבוד במקום רעיל

אני מסכים עם הרבה מההצעות שקיבלת פה לגבי דרכי התמודדות עם המצב, אבל בתכל'ס - הבחורה הזאת לא הולכת לשום מקום והאופי שלה וההשפעה שלה בחברה לא ישתנו.

השוק במצב די סבבה, והמקום שאת עובדת בו לא נשמע מוצלח בצורה חריגה. אני כנראה הייתי מגשש במקומות אחרים. כן, גם עם 3 ילדים וארבעה עשורי חיים.
 

zaske

New member
בחברות שאינן חמורים בע"מ

הערות כמו שלה היו עילה לתעופה.
מצד אחד אני יכול להטריל ואת יודעת באיזה עניין, אבל בואי נסתפק בזה שאולי פעם הבאה תנסי לעבוד בחברה שהיא למשל עם תרבות אמריקאית.
בנוסף, אני במקומך הייתי אומר לאותה בחורה - יום אחד גם את תגיעי לגיל 40, והיום הזה לא רחוק.
אם את מפתחת, ורק מפתחת (גם אם רק בכירה) והמנהל שלך לא מבין כלום בתוכנה, לכי לכותרת, ראי איך הגדרתי את החברה, וחשבי מסלול מחדש.
 

alien life form

New member
Get real

נכון, זה לא צריך להיות ככה ובחברה עם משהו שדומה לניהול הבחורה ההיא היתה חוטפת back fire כזה שהיא לא הייתה שוקלת אפילו לחזור על זה. למרבה הצער בהמון, המון חברות דברים כאלה עוברים בכיף. בין אם כתוצאה מזה שהמנהל הוא אפס בעצמו, בין אם כתוצאה שהוא בעצמו "גדל" בחברות שמתנהלות ככה ולא רואה שום בעייה עם זה ובין אם כתוצאה מכך שהוא מפנטז על אותה צעירה (וזה ממש לא הזוי, כולם יכחישו אבל בפועל צעירות יפות מקבלות יחס מועדף). השואלת לא יכולה לשנות את התרבות הארגונית וגם לעבור חברה לא תמיד קל. היא בסך הכל חצי שנה שם, לא נשמע שיהיו לה המלצות מדהימות וחוץ מזה לך תדע במה היא מתמחה ואיזה אילוצים יש לה.
 
למעלה