התמודדות עם מפלצת

hadooper

New member
מהצד שלך, אני חושב שהתנהלות סבירה ונכונה היתה

לעשות מה שתיאר ויני, לשאול ולאמת את הדרישות וכל מידע אחר חיוני שיכול לסייע לך להשתפר ולהביא לכך שיהיו מרוצים ממך.
&nbsp
לאחר מכן, אם זה לא עוזר והאווירה סביבך ממשיכה להיות כזו שלא מרוצים למרות שאת עושה את העבודה כנדרש, הייתי מכין מכתב, קם ועוזב. ודואג להותיר ביקורת מאד קפדנית ונוקבת על התנהלות המקום ב glassdoor, "למען הדורות הבאים". וכן, כנראה שיהיו "דורות הבאים" וכל מתכנת שמכבד את עצמו ידאג לקרוא אותה לפני שיחתום על חוזה באותו ארגון.
 

user32

Well-known member
מנהל
במלחמה כמו במלחמה

קודם כל, אני מזדהה איתך ולגמרי מבין את התסכול. זה רק טבעי שמגיעים למקום חדש ומקבלים "קבלת פנים" כזו כשגם ככה לא חסר מתח גם בלי זה.

אני לא חושב שהתנהלות מקצועית תעזור פה. דיבורים עם ר"צ, ללכת לפי הכללים, ליישר קו בקוד וכל הדברים האלה אולי חשובים אבל בסוף כשאת לא באה בטוב למישהו (ובלי להשמע סקסיסיטי אבל הרבה פעמים זה למישהי) אז היא תמרר לך את החיים. ואם היא מפסיק חזקה בארגון אז בספק אם יש למי לפנות.
אז את צריכה למרר לה את החיים בחזרה. עקיצות, השפלות, נראה מי יותר חזקה. אנשים מהסוג הזה נטפלים לחלשים, אם את החוליה החזקה היא תעבור למישהו אחר. בסוף מנצח זה עם בטחון העצמי והאסרטיביות הגבוהה יותר.
 

Nuke1985

Active member
על שני המשפטים האחרונים, עצוב אבל נכון

 

vinney

Well-known member
לפעמים, אבל רק לפעמים

יכול להיות שהביקורת דווקא מוצדקת. לא אומר שזה בהכרח המצב פה, אבל לא הייתי שולל כמחי יד ביקורת עליי רק כי אני בן 40 עם 3 ילדים. אולי באמת יש מקום לשיפור?
 

user32

Well-known member
מנהל
זה לא נראה כך לפי איך שהיא מתארת את זה

עוד לא ראיתי "ביקורת מוצדקת" שמביא אנשים לסף בכי ואם יש הערה לגבי שמות משתנים יש דרך לומר את זה ואם היא באמת מסננת הערות עוקצניות על הגיל שלה או לא יודע מה, לי זה נראה די ברור מה קורה כאן. קשה לי להאמין שעובד מנוסה יקח כל כך ללב ביקורת רגילה שמן הסתם רגיל לקבל בכל עבודה.

ראיתי את זה קורה בעבר. בסה"כ עוד מלחמה מטופשת על טריטוריה, קנאה, מעמד, אגו וכל השאר. לי זה לא היה קורה כי אני טיפוס עם הרבה ביטחון עצמי ומי שניסה דברים כאלה חטף בחזרה והתקפל מהר מאוד. כנראה גם לך היה קורה לפי איך שאתה מצטייר בפורום. לא כולם כאלה ויש מקום לאמפטיה.
 

vinney

Well-known member
לא אמרתי שזה בהכרח מה שקורה

אבל מצד שני - אנחנו שומעים דיווח סובייקטיבי של צד אחד בלבד.
&nbsp
יכול להיות גם שהביקורת מוצדקת, רק שהדרך להעבירה - לא. גם מצב שיכול לקרות.
&nbsp
כמובן שרוב הסיכויים שאכן מדובר במלחמה מטופשת ומישהי רוצה להוכיח את האגו שלה, אבל כאמור - לא הייתי מבטל במחי יד כל אופציה אחרת. אומנם סיכויים יותר קטנים, אבל יכול להיות שהמתלוננת שלנו היא היא זאת עם האגו היותר מנופח (ושוב, לפני שקופצים להאשים אותי בליגלוגים - זאת רק אפשרות, לא בהכרח המציאות) שצריכה ללמוד לקבל ביקורת, ואיכשהו עד עכשיו לא למדה. פגשרתי כאלה (באמת!) שעבדו במשרות בינוניות כל חייהם ונחשבו למבריקים, ופתאום היגיעו למקום קצת יותר מקצועי ונהפכו זנב לאריות - והיה להם קשה עם זה.
 

ipv6

Member
לי יש הרגשה שפותחת השרשור היא טרול

שעשה עבודה לא רעה בכלל.
האמת שלפעם הבאה: אפשר לחשוב על מקרה מקצועי פשוט יחסית אבל שנוי במחלוקת כדי לתת לדיון גם פן מקצועי ולגרור פנימה אנשים שדווקא הדיונים מקצועיים מעניינים אותם.

נניח להגיד שבחרת לממש משהו בג'אווה והבחורה אמרה שג'אווה לא מתאים לשום דבר שדורש ביצועים כי כל הפריימוורקים נחותים מבחינת ביצועים הרבה יותר טוב לכתוב ב-C++.
 

TakeCtrl

New member
זה לא עובד, אם ש"יש לך את זה" או שאין....

אנשים מהסוג הנ"ל (שאגב אמורים להיות מסוננים ע"י ראיונות כ"א אם הם עושים את העבודה שלהם כמו שצריך) נשארים בחברות כאלה בגלל 2 סיבות , הם בעמדה קריטית שהארגון חייב אותם (או שגרמו לארגון לחשוב ככה), או שהם מקושרים ומסתחבקים מספיק עם הקודקודים לעשות מה שבא להם, אם היא יצאה "בדמעות" סימן שאין לה את זה ואם היא תנסה להיות אחרת, היא תעוף משם הרבה יותר מהר משתעזוב בעצמה.
&nbsp
 
עוד הערה אחת - שתיכן חוטאות ב״גילאנות״

לך חשוב לציין שהיא צעירה ואוהבת מסיבות, ולטענתך - לה חשוב לציין שאת מבוגרת.

וזה לא תקין משני הכיוונים.

אולי היא בת 28 מאד מוכשרת?

אולי היא שותה אלכוהול כל הלילה, אבל בבוקר חדה כתער?
 

S h a r k 1 8

New member
אני אומר שמקומות עבודה מבינים בעיקר כוח מצד עובד

אם הם לקחו אותך לעבודה זה אומר שהם רוצים אותך. יש לך המון ניסיון וזה בהחלט משהו שחברות מחפשות. בחברה שהתחלתי לעבוד בה לא מזמן מחפשים מתכנתים מנוסים, וממה שהבנתי התקופה הנוכחית בשוק העבודה היא טובה למועמדים.
&nbsp
תגיעי למנהל ותגידי לו שאת דורשת בתוקף שאותה בחורה תפסיק לפנות אליך או לדבר עם מישהו מהעובדים על היכולות המקצועיות שלך. תדרשי גם שלא תהייה לך שום עבודה איתה. תאיימי שאם הדרישות שלך לא ייענו, את מתפטרת מיד. במקביל, תסתכלי על הצעות עבודה נוספות. דרך אגב, אם עובדת חדשה שהגיעה למקום עבודה מתפטרת בגלל עובדת שכבר נמצאת שם, זאת נקודה רעה מאד נגד העובדת ה"ותיקה", וזה בכלל לא משנה כמה היא מוערכת.
&nbsp
&nbsp
דרך אגב, בחברה שאני עובד בה מחפשים מתכנתים עם ניסיון בכל התחומים, frontend, DevOps ו backend. החברה עשויה לגדול בצורה דרסטית בשנה הקרובה, ולכן מחפשים גם ראשי צוותים. מכיוון שעובדים עם שפה יחסית חדשה ומעטים האנשים בתעשיה עם ניסיון בשפה הזאת, ניסיון ב Java ו Scala יכול להיחשב כרלוונטי (או בכל שפה אחרת בצד שרת).
&nbsp
את מוזמנת להעביר לי קורות חיים.
&nbsp
&nbsp
 

TakeCtrl

New member
תתחילי לחפש מקום אחר.. מקומות כאלה רקובים.

לא מתווכחים איתם, לא מדברים איתם, לא מנסים לעקוף אותם פשוט מתחילים לחפש בשקט אחרת זה יחלחל אלייך מבפנים ויהרוס אותך לאט לאט ובטוח.
הטיפוס היחיד שיכול לנצח כאלה יצורים הוא אחד כמוהם בדיוק, ואז זה יכול פשוט להתפתח למכות פיזית...
מקומות כאלה רקובים מבפנים מכמות הפוליטיקה יש אנשים שיש להם, הטכנולוגיה והעבודה עצמה כבר לא משנים רק הקשרים.
אפילו אם היא צודקת יש דרכים להגיד את זה, והדרך שהיא בחרה מעיד על עצמה.
 

liron50

New member
מה שאני הייתי עושה במצב הזה...

פשוט מתעלם מהבחורה ומתרכז בעבודה שלי.
תמשיכי לכתוב קוד איך שאת יודעת (+כן לקחת בחשבון ביקורות מקצועיות שנותנים לך וליישם אותן). קוראים לזה לדבר על המגרש.
יש אנשים שטובים בלנהל, יש טובים במצגות, יש טובים בלהעביר ביקורות, ויש אנשים שכותבים קוד. אם הקוד שלך אכן איכותי בסוף רואים את האיכות
 

alien life form

New member
לא ברור מה יחסי העבודה בינכן

אתן באותו צוות? צריכות לשתף פעולה?
לצערי אני לא רואה אותך מנצלת את הניסיון שאת טוענת שיש לך. ניסיון זה לא רק מספר, ניסיון זה לצורך העניין הזה גם היכולת לנהל סיטואציות. כבוד לא דורשים, כבוד רוכשים. את צריכה להיות מסוגלת להגן על התוצרים שלך. אם אומרים לך ששמות המשתנים שנתת לא מספיק טובים, תבקשי שהיא תציע יותר טובים. היא הצליחה, שתיכן הרווחתן. אולי האגו נפגע קצת. היא לא, אז הוכחת את הנקודה שלך. אם מנהלים אומרים לך שהקוד שלך לא מספיק טוב, אז תשאלי במה. דוגמאות קונקרטיות. ואני מדגיש, קונקרטיות.
בקיצור נוצר רושם שנסחפת פה לאיזה מלחמת אגו ומאיך שמשתמע מההודעה הזאת, אין לך את הכישורים לנצח בה.
סתם דוגמא לסיום, מספר הילדים שלך לחלוטין לא שייך לנושא. למה הזכרת את זה בכלל? לעורר סימפטיה? באותה מידה לא קשור שאותה בחורה אוהבת מסיבות. מה זה שייך מה היא עושה בזמנה הפנוי?
תתמקדי בדברים המקצועיים פרופר. ניסיון צריך לבוא לידי ביטוי בתוצרים אחרת זה סתם מספר חסר חשיבות.
 

ניאו11

New member
מה שאת מתארת פה זו בעיה רצינית מאוד

יש לי כמה שאלות אלייך כדי שנבין את ההיררכיות בחברה.

איך הצוות שם בנוי?
מה התפקיד שלה?
מה התפקיד שלך?
מה התפקיד של הראש צוות?
מה הפזם של כל אחד מהשחקנים פה?
כמה מנהלים יש מהמנכל אלייך?
האם היא נחשבת מנהלת?
מי זה המנהל שקרא לך לשיחה?
ולמה הוא קרא לך לשיחה אחרי שהיא דיברה איתו?
למה היא מרשה לעצמה לדבר עם מנהלים על עובדים באותה דרגה כמו שלה?
מי מרויח יותר את או היא ידוע לך?

עוד דבר, את משמתשת בשם המלא שלך (או שזה לא השם האמיתי שלך?) הייתי מציע לך לא לעשות ככה כדי שלא יזהו אותך.

ובניגוד למה שכתבו פה אנשים לא הייתי מציע לך לעזוב את החברה. כי אנשים כאלה יש בכל מקום וההייטק מלא בפוליטיקאים כאלה. צריך ללמוד להתמודד איתם. וזה בכלל לא פשוט. אבל יש דרכים.

בדרך כלל האמת עוזרת מאוד. כי לרוב האנשים האלה שקרנים פתולוגיים ולא בוחלים בלשקר בשביל להשיג את מה שהם רוצים. לכן את יכוילה להשתמש באמת בשביל להשיג את המטרות שלך. ואת צריכה להצליח להציג את השקרים שלה בשביל שכולם ידעו שהיא משקרת ולא אמינה.
 

Cמן רשום

New member
אני משתדל לא להסיק מסקנות משמיעת צד אחד בלבד

להבדיל מרוב מי שכתב לפניי, אני לא מתרשם לטובה במיוחד מאופן הביטוי שלך. המנהל לא מבין כלום, ההיא שרלילה עם פה מלוכלך ורק מסיבות בראש, כולם שפוטים שלה ורק את קרן אור בחשכה? לא יודע, כל הסיפור הזה בעיקר לאור דרך הביטוי המאד בעייתית שלך מעלה הרבה סימני שאלה. מבלי ששמעתי את הצד השני, יש לי תחושה שבאת עם אף למעלה עם כל הניסיון שלך, בכך רכשת לך אויבים, ובמקום להתמודד עם זה נקודתית, הפכת את זה לעניין אישי ומלחמת עולם שלישית.

כן, מה לעשות, לפעמים אנשים רוצים לראות דברים נעשים בצורה אחרת. ברוב המקרים זה פשוט זה. זאת לא התקפה אישית עליך. עכשיו מאד קשה להחזיר את הגלגל לאחור. יש לך שתי אפשרויות עכשיו. או לצאת למלחמת חורמה ולירות בכל הכלים שיש לך או להוריד ראש, לעשות את העבודה שלך הכי טוב שאת יכולה, ולהשתדל להישאר מתחת לרדאר של כולם. כי נשמע שהבעיה שלך כבר מזמן לא רק אותה עובדת אלא גם המנהלים שלך.

בהצלחה.
 

hadooper

New member
בתור מישהו שמאמין למה שרואה ולא למה ששומע, אינני מסכים...

פשוט קורה שאדם מתחיל לעבוד במקום חדש, המזל לא מאיר לו פנים וקורה שלא נוצר "קליק" בינו לבין עמיתיו לעבודה, זה יכול להיות מאלף ואחת סיבות אפשריות (חוסר פופולריות, רושם ראשוני כושל במשימות הראשונות, כשל בתקשורת, רגשי נחיתות מצד העמיתים, התבטאות פוליטית לא במקום שלו וכד').
&nbsp
תוסיף לכך את העובדה שאנו חיים במדינה עם תרבות לבנטינית שמחלחלת גם לארוגני הייטק ולצידה יש גם לעתים פוליטיקות ארגוניות מלוכלכות, וקיבלתה שיש הרבה מכשולים אפשריים.
&nbsp
הגדולה היא לדעת לזהות את המצב שהעסק אבוד ולחתוך בזמן כדי לעבור למקום אחר.
 
למעלה