הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
בבקשה...


אם תחליט כן להוסיף תחנות עתידיות
אז אל תשכח את התחנות לאורך כביש 431
רמלה דרום (צמוד לקרית האומנים)
באר יעקב החדשה/נס ציונה
מעוין שורק (ליד איקאה)
בבקשה...


 

david80

Member
הרשת כיום כמעט מוכן, היו קצת פסימיים כשכתבו "שנת 2040"

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
הרשת כיום כמעט מוכן, היו קצת פסימיים כשכתבו "שנת 2040"
 

alantan

New member
רחוקה ממוכנה

הרשת כיום כמעט מוכן, היו קצת פסימיים כשכתבו "שנת 2040"
רחוקה ממוכנה
אי אפשר להפעיל רשת כזאת (20 רכבות פרבריות בשעה לכל כיוון דרך האיילון) בלי המסילה הרביעית, שהיא כנראה הסיבה העיקרית לשנה הרחוקה של התכנית. צריך גם זוג מסילות מהירות מהרצליה ועד זכרון יעקב, מה שיפנה מקום לרכבות הפרבריות בציר זה (12 רכבות בשעה לכיוון).
&nbsp
בנוסף, צריך את מסילת 431 ממשה דיין ועד מחלף ענבה, כק"מ מסילה באיזור מחלף נס ציונה, כ-13 ק"מ מהמסילה המזרחית מכפר סבא לטייבה.
 

david80

Member
וזה מפה ששרטטתי בשנת 2007

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
וזה מפה ששרטטתי בשנת 2007

 

DanielOne

New member
רכבת ישראל 2040

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
רכבת ישראל 2040
מעבר למסילה המזרחית שתתחבר למטרופלין ת"א, ישנן שתי תוכניות נוספות.
1. מסילה בתוואי כביש 4 ראשון עד חדרה (תת"ל 43)
2. שלוחת תע"ש, מסילה שתצא מבין מסילות השרון (בן גוריון 531) ותחחבר למסילת ת"א ראש העין באזור סגולה עם שלוחה למרכז פ"ת. (תמ"א 68/3)

 

alantan

New member
תודה רבה על הבאת המפה. כמה הערות:

רכבת ישראל 2040
מעבר למסילה המזרחית שתתחבר למטרופלין ת"א, ישנן שתי תוכניות נוספות.
1. מסילה בתוואי כביש 4 ראשון עד חדרה (תת"ל 43)
2. שלוחת תע"ש, מסילה שתצא מבין מסילות השרון (בן גוריון 531) ותחחבר למסילת ת"א ראש העין באזור סגולה עם שלוחה למרכז פ"ת. (תמ"א 68/3)
תודה רבה על הבאת המפה. כמה הערות:
המפה שהבאת היא מפה כללית של הרשת, ואילו המפה שראיתי מתמקדת בקווים פרבריים של גוש דן בלבד ובתכנון השירות שיופעל בכל קו, למשל ראש העין-בית שמש.

המפה אינה מעודכנת - נכון להיום מתוכננת מסילה עוקפת לוד שתפריד את הרשת הבינעירונית מהפרברית. הרכבות הבינעירוניות לבאר שבע תעבורנה דרך נתב"ג (כמו אלה לירושלים) ולא תתעכבנה בסיבובים האיטיים בלוד ורמלה.

אגב, תת"ל 43 עשוייה לסתום את הגולל על המסילה בתמ"א 68/3 - אחת החלופות של תת"ל 43 היא מסילה שתעבור מעט מערבה מכביש 4 עם תחנה בחלק המזרחי של מתח"ם תע"ש. קראתי אף שרכבת ישראל מעוניינת שהתשתית שלה בתוואי תהיה לרכבת קלה(!).

גם לא ברור מה השימוש המתוכנן של המסילה לאורך גהה מבחינת רכבות נוסעים. לפי הדיבורים ותכנון ראשוני שנעשה בעבר, היא תתחיל כנראה בנתניה (איזור כביש 57) ותסתיים בכביש 431 כשהיא פונה לכיוון מודיעין. מה השירות שיופעל בקו זה? בינעירוני? הסטה של אחד מהקווים הפרבריים?
 

DanielOne

New member
מה יהיה השירות?

תודה רבה על הבאת המפה. כמה הערות:
המפה שהבאת היא מפה כללית של הרשת, ואילו המפה שראיתי מתמקדת בקווים פרבריים של גוש דן בלבד ובתכנון השירות שיופעל בכל קו, למשל ראש העין-בית שמש.

המפה אינה מעודכנת - נכון להיום מתוכננת מסילה עוקפת לוד שתפריד את הרשת הבינעירונית מהפרברית. הרכבות הבינעירוניות לבאר שבע תעבורנה דרך נתב"ג (כמו אלה לירושלים) ולא תתעכבנה בסיבובים האיטיים בלוד ורמלה.

אגב, תת"ל 43 עשוייה לסתום את הגולל על המסילה בתמ"א 68/3 - אחת החלופות של תת"ל 43 היא מסילה שתעבור מעט מערבה מכביש 4 עם תחנה בחלק המזרחי של מתח"ם תע"ש. קראתי אף שרכבת ישראל מעוניינת שהתשתית שלה בתוואי תהיה לרכבת קלה(!).

גם לא ברור מה השימוש המתוכנן של המסילה לאורך גהה מבחינת רכבות נוסעים. לפי הדיבורים ותכנון ראשוני שנעשה בעבר, היא תתחיל כנראה בנתניה (איזור כביש 57) ותסתיים בכביש 431 כשהיא פונה לכיוון מודיעין. מה השירות שיופעל בקו זה? בינעירוני? הסטה של אחד מהקווים הפרבריים?
מה יהיה השירות?
שאלה ממש טובה.
&nbsp
השאלה היא באמת איך יבוצע הפרויקט. כידוע לך התוכנית אמורה להתחיל ב-65 ולא 57, אבל אני מסכים איתך שיש פחות צורך בקטע הזה.
&nbsp
אני יכול להעריך שהמסילה לא תסתיים ב-431 אלא תמשיך עוד קצת עד למחלף חולות. ואז באמת תהייה הרבה גמישות בכל הקטע התפעולי.
&nbsp
בסופו של דבר המסילה תתן מענה לאזורי התעסוקה שקמו לאורך ציר 4 - קרית אתגרים ומתחם אמדוקס ברענה, עתידים בת"א, וקרית אריה בפ"ת, עוד קצת בגבעת שמואל ואונברסיטאת בר אילן. כמובן שהמטרה היא לעבות את התעסוקה לאורך כביש 4, להוריד נפח מאיילון, להוות גיבוי למסילת החוף במיוחד אם הקו יתחיל בחדרה (למרות הקו המזרחי)
 

luckydude

Active member
כמה הערות...

רכבת ישראל 2040
מעבר למסילה המזרחית שתתחבר למטרופלין ת"א, ישנן שתי תוכניות נוספות.
1. מסילה בתוואי כביש 4 ראשון עד חדרה (תת"ל 43)
2. שלוחת תע"ש, מסילה שתצא מבין מסילות השרון (בן גוריון 531) ותחחבר למסילת ת"א ראש העין באזור סגולה עם שלוחה למרכז פ"ת. (תמ"א 68/3)
כמה הערות...
השלוחה למרכז פ״ת זו תוכנית מאושרת שקיימת כבר עשרות שנים, לעומת מסילת תע״ש שהיא תוכנית חדשה למדי שאינני בטוח שאושרה עדיין. בכל מקרה, נחייה ונראה אם אפילו אחת מהתוכניות האלו באמת ייצאו לפועל מתישהו.
&nbsp
אגב, ישנה מסילה שיש לה אישור קיים בתוכנית מתאר אבל איננה מופיעה במפה: מסילת רג״ם.
 

alantan

New member
מסכים - אני לא רואה את השלוחה לפתח תקווה מוקמת לעולם

כמה הערות...
השלוחה למרכז פ״ת זו תוכנית מאושרת שקיימת כבר עשרות שנים, לעומת מסילת תע״ש שהיא תוכנית חדשה למדי שאינני בטוח שאושרה עדיין. בכל מקרה, נחייה ונראה אם אפילו אחת מהתוכניות האלו באמת ייצאו לפועל מתישהו.
&nbsp
אגב, ישנה מסילה שיש לה אישור קיים בתוכנית מתאר אבל איננה מופיעה במפה: מסילת רג״ם.
מסכים - אני לא רואה את השלוחה לפתח תקווה מוקמת לעולם
מדובר (כמובן) בשלוחה, דבר שיגרום לבעייתיות בתדירות ההפעלה האפשרית ולא ברור איך היא תשתלב בתכניות. מה שתמיד הפריע לי ברכבת ישראל בקווים הפרבריים היה שהקימו תשתיות קווים בלי תכנון כולל של איך השירות אמור להיות מופעל בסופו של דבר, מה שהביא ליצירות כמו שלוש מסילות באיילון בזמן שצריכים ארבע או עומס של קווים מדרום שמגיעים מכל הכיוונים כשאין רשת מתאימה בצפון כדי לאזן את הקווים.
&nbsp
לגבי רג"ם מדובר בעוד שלוחה מוזרה שלא בטוח שחשבו בכלל (או שבטוח שלא חשבו) לגבי מתווה הפעלתה. גם לשלוחה הזו אני מניח שאין שום ניתוחי עלות-תועלת, תדירות מוצעת ותכנון השתלבות השלוחה ברשת הפרברית.
 

luckydude

Active member
מסילת רג״מ אמורה לשרת תחנת רכבת חדשה שתיבנה במתחם

מסכים - אני לא רואה את השלוחה לפתח תקווה מוקמת לעולם
מדובר (כמובן) בשלוחה, דבר שיגרום לבעייתיות בתדירות ההפעלה האפשרית ולא ברור איך היא תשתלב בתכניות. מה שתמיד הפריע לי ברכבת ישראל בקווים הפרבריים היה שהקימו תשתיות קווים בלי תכנון כולל של איך השירות אמור להיות מופעל בסופו של דבר, מה שהביא ליצירות כמו שלוש מסילות באיילון בזמן שצריכים ארבע או עומס של קווים מדרום שמגיעים מכל הכיוונים כשאין רשת מתאימה בצפון כדי לאזן את הקווים.
&nbsp
לגבי רג"ם מדובר בעוד שלוחה מוזרה שלא בטוח שחשבו בכלל (או שבטוח שלא חשבו) לגבי מתווה הפעלתה. גם לשלוחה הזו אני מניח שאין שום ניתוחי עלות-תועלת, תדירות מוצעת ותכנון השתלבות השלוחה ברשת הפרברית.
מסילת רג״מ אמורה לשרת תחנת רכבת חדשה שתיבנה במתחם
התעסוקה והמגורים החדש שאמור לקום שם.
 

alantan

New member
כן, אבל ההערה שלי היא לגבי הצורה שבה היא תשתלב

מסילת רג״מ אמורה לשרת תחנת רכבת חדשה שתיבנה במתחם
התעסוקה והמגורים החדש שאמור לקום שם.
כן, אבל ההערה שלי היא לגבי הצורה שבה היא תשתלב
אלו רכבות תגענה לשם? חלק מהרכבות שאמורות היו להגיע לבית שמש? באיזו תדירות? כמובן שיש תוואי מוצע ויש תוכניות בינוי, אבל כרגיל אין שום מידע או תכנון לגבי מה יעשו עם התוואי הזה.
 

אורי404

New member
המפות יפות, אלן. מוסיף הארות

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
המפות יפות, אלן. מוסיף הארות
* אני חושב, ששמה של תחנת "כוכב יאיר", כחלק מהקו המזרחי המחודש (ולא ב-2040. נקווה, שבשנים הקרובות) יהיה "טירה". אולי "טירה"/"כוכב יאיר". בכל מקרה התחנה תהיה סמוכה לטירה. התכנון הקרוב (אני מקווה), שתחנת הקצה לא תהיה בטייבה, אלא בטבריה דרך מסילת עירון ועפולה.
* אני מקווה, שעד אז תהיה תחנת רכבת נוספת ברעננה בין התחנות הקיימות, שתהיה קרובה במרחק הליכה, מרחוב אחוזה הראשי. אולי תחנה ליד אזור גבעת חן.
* לדעתי אין מניעה מלהקים תחנה בין תחנת פתח תקווה/קרית אריה לבני ברק, באזור קרוב לפארק אזורים (או "פארק עופר").
* אולי גם רכבת פרברית לאשדוד, שתחנת הקצה היא באזור שלוחת הנמל.
 

alantan

New member
תודה אורי, מסכים שהיה נחמד מאוד להאריך את השירות של 205

המפות יפות, אלן. מוסיף הארות
* אני חושב, ששמה של תחנת "כוכב יאיר", כחלק מהקו המזרחי המחודש (ולא ב-2040. נקווה, שבשנים הקרובות) יהיה "טירה". אולי "טירה"/"כוכב יאיר". בכל מקרה התחנה תהיה סמוכה לטירה. התכנון הקרוב (אני מקווה), שתחנת הקצה לא תהיה בטייבה, אלא בטבריה דרך מסילת עירון ועפולה.
* אני מקווה, שעד אז תהיה תחנת רכבת נוספת ברעננה בין התחנות הקיימות, שתהיה קרובה במרחק הליכה, מרחוב אחוזה הראשי. אולי תחנה ליד אזור גבעת חן.
* לדעתי אין מניעה מלהקים תחנה בין תחנת פתח תקווה/קרית אריה לבני ברק, באזור קרוב לפארק אזורים (או "פארק עופר").
* אולי גם רכבת פרברית לאשדוד, שתחנת הקצה היא באזור שלוחת הנמל.
תודה אורי, מסכים שהיה נחמד מאוד להאריך את השירות של 205
לתוך העיר אשדוד. כידוע, בזמנו תוכננה שלוחה שכזאת ואם המתווה הזה אפשר בהחלט לקדם שירות כזה עם מעבר לקו החוף בעד הלום.
&nbsp
לגבי טבריה, נחיה ונראה אבל לפחות עפולה... אבל זה לא יהיה המשך של הקו לטייבה אלא קו בינעירוני שזו כבר רשת נפרדת.
 

אורי404

New member
תודה, אלן. אפשרויות נוספות להוסיף

תודה אורי, מסכים שהיה נחמד מאוד להאריך את השירות של 205
לתוך העיר אשדוד. כידוע, בזמנו תוכננה שלוחה שכזאת ואם המתווה הזה אפשר בהחלט לקדם שירות כזה עם מעבר לקו החוף בעד הלום.
&nbsp
לגבי טבריה, נחיה ונראה אבל לפחות עפולה... אבל זה לא יהיה המשך של הקו לטייבה אלא קו בינעירוני שזו כבר רשת נפרדת.
תודה, אלן. אפשרויות נוספות להוסיף
אני חושב, שהתכוונת על תכנון השלוחה לתוך מתחם הסיטי. אלא אם אני טועה. אני בהודעה למעלה התכוונתי לשלוחה הקיימת באזור נמל אשדוד. אבל מסכים איתך, שהרעיון לסיטי הוא רעיון טוב.
האם קיימים תכנונים לשלוחות לתוך אשקלון ונתניה? במידה שכן, אולי יש מה להוסיף אותם במפה.

דברים אחרים, שהייתי מוסיף זה תחנות בתוואי הקיים. במקרה הזה תחנה נוספת באשקלון. דרומית לתחנה הנוכחית, באזור צומת אשקלון.
 

alantan

New member
השתדלתי להישאר במסגרת מה שהרכבת מתכננת

תודה, אלן. אפשרויות נוספות להוסיף
אני חושב, שהתכוונת על תכנון השלוחה לתוך מתחם הסיטי. אלא אם אני טועה. אני בהודעה למעלה התכוונתי לשלוחה הקיימת באזור נמל אשדוד. אבל מסכים איתך, שהרעיון לסיטי הוא רעיון טוב.
האם קיימים תכנונים לשלוחות לתוך אשקלון ונתניה? במידה שכן, אולי יש מה להוסיף אותם במפה.

דברים אחרים, שהייתי מוסיף זה תחנות בתוואי הקיים. במקרה הזה תחנה נוספת באשקלון. דרומית לתחנה הנוכחית, באזור צומת אשקלון.
השתדלתי להישאר במסגרת מה שהרכבת מתכננת
אין תכנונים לשלוחות לתוך אשקלון או נתניה. יתכן שבעבר חשבו על כך עם נתניה, אבל אני לא מכיר תכנית כזו. כן, התכוונתי לשלוחה לסיטי אשדוד, שלוחה שכנראה לא תסלל לעולם.
 

amit1270

New member
יש חוסר איזון בין הענפים

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
יש חוסר איזון בין הענפים
הענף הצפוני (בנימינה) זוכה ל-3 קווים, כלומר תדירות גבוהה ביותר (לפחות בתחנות המרכזיות שמשום מה נתניה לא ביניהן במפה שלך), וכך גם איילון דרום (קו אחד מהיר, שניים פרבריים). לעומת זאת לוד ורחובות (אחת התחנות הפופולריות) מקבלות רק קו פרברי אחד - תדירות נמוכה ביותר. לדעתי יש מקום לשמור על הקו הקיים דרך לוד ורחובות. לא יודע אם בקו נוסף או ע"י הסטת הקו הירוק כהה.
 

alantan

New member
רחובות מקבלת קו פרברי אבל זה קו שעובר בדרך קצרה יותר

יש חוסר איזון בין הענפים
הענף הצפוני (בנימינה) זוכה ל-3 קווים, כלומר תדירות גבוהה ביותר (לפחות בתחנות המרכזיות שמשום מה נתניה לא ביניהן במפה שלך), וכך גם איילון דרום (קו אחד מהיר, שניים פרבריים). לעומת זאת לוד ורחובות (אחת התחנות הפופולריות) מקבלות רק קו פרברי אחד - תדירות נמוכה ביותר. לדעתי יש מקום לשמור על הקו הקיים דרך לוד ורחובות. לא יודע אם בקו נוסף או ע"י הסטת הקו הירוק כהה.
רחובות מקבלת קו פרברי אבל זה קו שעובר בדרך קצרה יותר
ודרך שימושית הרבה יותר לרוב הנוסעים (ראשל"צ, חולון/בת ים). קו כזה יכול לפעול בתדירות של ארבע רכבות בשעה, דבר שאמור להספיק.
&nbsp
לגבי הקווים לבנימינה, התכנית שראיתי לא התייחסה לכך אבל הגיוני שקו אחד יסיים בחדרה, והשניים האחרים בזכרון יעקב כאשר אחד עובר דרך בנימינה והשני דרך אור עקיבא. חדרה אמורה להפוך למרכז התחבורתי של הגליל והעמקים ולכן כל הרכבות תעצורנה שם כדי לאפשר החלפה. בנימינה צפויה להפוך לתחנה פרברית מנומנמת.
&nbsp
לדעתי 8 רכבות בשעה מספיקות לנתניה (2 מתוך 3 קווים פרבריים).
 

amit1270

New member
4 רכבות בשעה לרחובות + 4 רכבות בשעה לרעננה

רחובות מקבלת קו פרברי אבל זה קו שעובר בדרך קצרה יותר
ודרך שימושית הרבה יותר לרוב הנוסעים (ראשל"צ, חולון/בת ים). קו כזה יכול לפעול בתדירות של ארבע רכבות בשעה, דבר שאמור להספיק.
&nbsp
לגבי הקווים לבנימינה, התכנית שראיתי לא התייחסה לכך אבל הגיוני שקו אחד יסיים בחדרה, והשניים האחרים בזכרון יעקב כאשר אחד עובר דרך בנימינה והשני דרך אור עקיבא. חדרה אמורה להפוך למרכז התחבורתי של הגליל והעמקים ולכן כל הרכבות תעצורנה שם כדי לאפשר החלפה. בנימינה צפויה להפוך לתחנה פרברית מנומנמת.
&nbsp
לדעתי 8 רכבות בשעה מספיקות לנתניה (2 מתוך 3 קווים פרבריים).
4 רכבות בשעה לרחובות + 4 רכבות בשעה לרעננה
= 8 רכבות בשעה רק בקווים הפרבריים במסילת איילון דרום. תדירות כזאת לא תאפשר הכנסת קו "מהיר" לאשקלון.
 

alantan

New member
עם ציוד חשמלי ומערכת איתות מתאימה, אין שום בעיה להכניס 12

4 רכבות בשעה לרחובות + 4 רכבות בשעה לרעננה
= 8 רכבות בשעה רק בקווים הפרבריים במסילת איילון דרום. תדירות כזאת לא תאפשר הכנסת קו "מהיר" לאשקלון.
עם ציוד חשמלי ומערכת איתות מתאימה, אין שום בעיה להכניס 12
רכבות בשעה בזוג מסילות. מדובר ברכבת פעם בחמש דקות, זה לא בדיוק מדע טילים...
 

ofirg4

New member
אבל שירות מהיר של הרכבות מאשקלון דרך תחנות חולון-בת ים

עם ציוד חשמלי ומערכת איתות מתאימה, אין שום בעיה להכניס 12
רכבות בשעה בזוג מסילות. מדובר ברכבת פעם בחמש דקות, זה לא בדיוק מדע טילים...
אבל שירות מהיר של הרכבות מאשקלון דרך תחנות חולון-בת ים
יכול להיות בעייתי. לכל התחנות יש שתי מסילות בלבד, כך שאין אפשרות עקיפה לרכבות המהירות. 8 רכבות פרבריות לכל כיוון לא ישאירו מרווחי זמן לרכבת מהירה יותר בצורה משמעותית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה