אכן הביצועים על הנייר זהים, בפועל לקטר החשמלי יש יתרון בזמן
התגובה. מרגע שהנהג דוחף את ידית הגז הוא מפעיל מיד את הכח המירבי. בקטר דיזל לוקח כמה שניות עד שהמנוע מגיע להספק הדרוש ויכול להניע את המנועים החשמליים.
אכן הביצועים על הנייר זהים, בפועל לקטר החשמלי יש יתרון בזמןתודה על ההסבר המפורט.
אגב, הנקודה שניסיתי להסביר מעל היא כמו שציינת, שבין עצירה מוחלטת ל24 קמ״ש הביצועים של קטר היורו 3200 והקטר החשמלי פחות או יותר זהים (חוץ מהרעש כמובן).
 
שוב, היכולת המרשימה הזו אגב היא ברובה תוצאה של הטכנולוגיה היותר מתקדמת שמיושמת בקטרי היורו 3200 לעומות דורות קודמים של קטרים. לקטרי האלסטום פרימה הספרדים הוותיקים של הרכבת למשל יש מנוע דיזל מאוד דומה למנוע שביורו, עם הספק דומה ואותו סידור גלגלים אבל ההספק ההתחלתי (starting tractive effort) שלהם הוא רק 244kN.
התגובה. מרגע שהנהג דוחף את ידית הגז הוא מפעיל מיד את הכח המירבי. בקטר דיזל לוקח כמה שניות עד שהמנוע מגיע להספק הדרוש ויכול להניע את המנועים החשמליים.