הרהורים על מהירות הרכבת על ״מסילות המלך דוד״.

מצב
הנושא נעול.
אוי, אוי, אוי, שכחתי לגמרי אתמול להתיחס להגבלת המהירות בשפוע

גם לי לא ידוע על מגבלת מהירות על הגשר, עובדה שגשר 6 הוא חלק
מהקטע שעליו מתוכננת מהירות נסיעה של 160 קמ"ש. ייתכן שעל גשר 10 כבר מתחיל שלב ההאטה לקראת הכניסה לתחנה הסופית
אוי, אוי, אוי, שכחתי לגמרי אתמול להתיחס להגבלת המהירות בשפוע
יורד.

הבטיחות בבלימה מחייבת מהירות מוגבלת ל 85-95 קמ״ש כאשר ה גרדיאנט> ‰ 8(הנחיות UIC).

160 קמ״ש יתממשו במשור בלבד (בין שער הגיא לת״א).

UIC= האגוד הבינלאומי למסילות ברזל.
 

easylivin

New member
רכבות מהירות לא יורדות בשיפועים גדולים יותר גם ב-350 קמ"ש?

אוי, אוי, אוי, שכחתי לגמרי אתמול להתיחס להגבלת המהירות בשפוע
יורד.

הבטיחות בבלימה מחייבת מהירות מוגבלת ל 85-95 קמ״ש כאשר ה גרדיאנט> ‰ 8(הנחיות UIC).

160 קמ״ש יתממשו במשור בלבד (בין שער הגיא לת״א).

UIC= האגוד הבינלאומי למסילות ברזל.
רכבות מהירות לא יורדות בשיפועים גדולים יותר גם ב-350 קמ"ש?
נראה לי מוזר מאוד מה שאתה מתאר. אולי התקנה הזאת מתייחסת לאי-אילו מצבים ספציפיים.
בכל מקרה, לי אישית אין ספק שהמהירויות המקס' שפורסמו לכל קטע וקטע של הקו לירושלים תקפות לשני הכיוונים, ואני לא מוצא שום סיבה להאמין אחרת.
 

easylivin

New member
וברור ששיפוע יורד מגדיל את מרחקי הבלימה. אבל זה לא ממש קשור.

אוי, אוי, אוי, שכחתי לגמרי אתמול להתיחס להגבלת המהירות בשפוע
יורד.

הבטיחות בבלימה מחייבת מהירות מוגבלת ל 85-95 קמ״ש כאשר ה גרדיאנט> ‰ 8(הנחיות UIC).

160 קמ״ש יתממשו במשור בלבד (בין שער הגיא לת״א).

UIC= האגוד הבינלאומי למסילות ברזל.
וברור ששיפוע יורד מגדיל את מרחקי הבלימה. אבל זה לא ממש קשור.
שיפוע יורד מגדיל את מרחקי הבלימה כמו שמהירות גבוהה יותר מגדילה אותם, ואת זה לוקחים בחשבון בתכנון המסילה, אורך מקטעי האיתות שלה והמרחק הבטוח בין רכבות. יש לדברים האלה השלכות, אבל זה ממש לא מחייב הגבלת מהירות.

אם כבר, אז בהינתן אילוצים קיימים של מסילה קיימת (מקטעי איתות קצרים, פרופיל מסילה קל מדי וכולי) שיפוע יכול להוסיף להגבלות המהירות. אבל אין שום דבר מהדברים האלה בקו החדש לירושלים, שמתוכנן מראש למהירויות גבוהות. אגלה "סוד": לקחו מקדם בטחון גדול בלא מעט אלמנטים של תשתית המסילה הזו, ובשאר האלמנטים לקחו מקדם בטחון מספיק גדול... כך שההגבלה של 160 קמ"ש איננה "קשיחה" כפי שאפשר להבין מהפוסטים שלך.
 

Rubim88

New member
לקטר עם בלמים תקינים כולל בלימה רגנרטיבית

אוי, אוי, אוי, שכחתי לגמרי אתמול להתיחס להגבלת המהירות בשפוע
יורד.

הבטיחות בבלימה מחייבת מהירות מוגבלת ל 85-95 קמ״ש כאשר ה גרדיאנט> ‰ 8(הנחיות UIC).

160 קמ״ש יתממשו במשור בלבד (בין שער הגיא לת״א).

UIC= האגוד הבינלאומי למסילות ברזל.
לקטר עם בלמים תקינים כולל בלימה רגנרטיבית
תהיה הגבלה יחידה והיא 160 קמ"ש של המסילה(שהיא גם הגבלה מלאכותית). יש רכבות ששועטות במהירויות גבוהות יותר בשיפועים גדולים יותר. הגבלות מהירות בירידה קיימות כשאחוזי הבלימה מחייבים התאמת מהירות או כשיש תקלה כלשהי באחת ממערכות הבלמים. לא ברור מאיפה הבאת את ה"ההנחיה" הזו.
 

GLSRA

Active member
חדשה שעברה מתחת לרדאר של כולנו (לפחות מתחת לרדאר שלי)

הרהורים על מהירות הרכבת על ״מסילות המלך דוד״.
נכתב שנסוי עם השר נעשה ממשמר איילון למזרח במהירות 120קמ״ש(באיזור מיועד ל 160) ו שבבוא הזמן הרכבת תסע ב 160קמ״ש כך שתחבר את ״יצחק נבון״ עם ״ההגנה״ תוך 28 דקות.
בזמנו(מפרט לקטרים) נכתב שמהירויות המירבייות המותרות תיהנה:

מ ק״מ 0 (ההגנה) 60 קמ״ש על 1493 מ׳
מ 1.493 80 709
2.202 150 3501
5.703 140 123
5.826 100 400
6.226 150 2926
9.153 100 5424
14.577 160 37560
52.138 120 818
52.956 100 636
53.593 70 130
53.723 50 651
54.374 0 (יצחק נבון)

מכאן שהמהירות המירבית התאורטית הממוצעת האפשרית אמורה להיות
54.374:28/60=116.66 קמ״ש
ללא עצירה בנתב״ג.
בפועל המצב יהיה שונה כי הנהג חייב להתניע את הרכבת לאט ובהדרגה(גם תוך כדי נסיעה לפעמים).
במילים אחרות, 28 דקות נראה במקרה הטוב קצת גבולי וגם בגלל הצפיפות הרכבתית באזור ה״הגנה״ ו הגבלת המהירות על הגשר הגבוה באזור ירושלים.
בכוון לירושלים המצב עלול להיות יותר גרוע בהתחשב בשפוע העולה של עד ‰ 30 (משער הגיא) ו 8 או יותר(?) קרונות; גם לקטרים הנהדרים שנרכשו יהיה קושי לגרור ב 160 קמ״ש,
משמע הארכת זמן הנסיעה מעבר ל 28 דקות!
בזמנו כתבתי כאן שאולי יצטרכו קטר גורר + קטר דוחף כדי לעמוד במשימה......נראה.
חדשה שעברה מתחת לרדאר של כולנו (לפחות מתחת לרדאר שלי)
כל נסיעות הניסוי שצולמו ופורסמו כאן או בשבתשתיות או בכל המקומות האחרים בוצעו על המסילה הדרומית (ירושלים לכיוון תל-אביב). ואכן המקטע של החשמול החל מענבה (לא כולל גשר 1) ועד למה שקוראים כאן בפורום שער הגיא מחושמל, מוכן ועליו מבוצעים מרבית הניסויים.

אבל, אתמול ראיתי שהחלו נסיעות מבחן גם על המסילה השניה. כלומר המסילה הצפונית, שתוביל רכבות לכיוון ירושלים. אני לא יודע אם כל המסילה מוכנה מבחינת חשמול אבל הקטע החל מהתחנה התפעולית איילון ומזרחה כבר פעיל וגם עליו החלו נסיעות מבחן. ראו סרטון מצורף שפורסם בשבתשתיות.

https://www.facebook.com/שבתשתיות-373566349461843/ 
 
הדף לא נמצא

חדשה שעברה מתחת לרדאר של כולנו (לפחות מתחת לרדאר שלי)
כל נסיעות הניסוי שצולמו ופורסמו כאן או בשבתשתיות או בכל המקומות האחרים בוצעו על המסילה הדרומית (ירושלים לכיוון תל-אביב). ואכן המקטע של החשמול החל מענבה (לא כולל גשר 1) ועד למה שקוראים כאן בפורום שער הגיא מחושמל, מוכן ועליו מבוצעים מרבית הניסויים.

אבל, אתמול ראיתי שהחלו נסיעות מבחן גם על המסילה השניה. כלומר המסילה הצפונית, שתוביל רכבות לכיוון ירושלים. אני לא יודע אם כל המסילה מוכנה מבחינת חשמול אבל הקטע החל מהתחנה התפעולית איילון ומזרחה כבר פעיל וגם עליו החלו נסיעות מבחן. ראו סרטון מצורף שפורסם בשבתשתיות.

https://www.facebook.com/שבתשתיות-373566349461843/ 
הדף לא נמצא
 

GLSRA

Active member

easylivin

New member
מומלץ לצרף לינקים באמצעות הלחצן המתאים.

ניסיון נוסף - מקווה שהקישור יעבוד הפעם
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/vi...s/943085699176569/&show_text=0&width=560&quot; width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>
מומלץ לצרף לינקים באמצעות הלחצן המתאים.
לשם כך צריכים להדגיש עם העכבר מילה או צירוף מילים, ללחוץ על אייקון השרשרת בסרגל הכלים ולהדביק את הכתובת בשדה הריק. זה עובד.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה