הצקות של ילדה בכיתה א

birty

New member
איך נאבקת?

כיוון שאנו בתחילת הדרך אשמח ללמוד מהניסיון.
תוכלי בבקשה לפרט איך נאבקת ובמה? מה הכללים בכלל? ולמה את חושבת שהפסדת?
תודה רבה!
 

פריZמה

New member
הם לוקחים את הקרם דה לה קרם של שכונה ממעמד נמוך-

סליחה, יש לך ספק שלפחות שמונים אחוז מהם נורמטיבים לחלוטין?
את גם לוקה בגזענות?
והם עוד בוררים חצי או פחות מחצי מה נורמטיביים.
ושישים אחוז נוספים שהם בכלל אליטה.
תהיי לי בריאה.
 
כי הדרך הכי טובה להבטיח שהילד הזה

יישאר פסיכופט, ואולי יהיה פושע כשיגדל, היא לפלוט אותו מהמערכת. האינטרס של החברה הוא להצליח לשלב אותו בה. זה לא אומר שלא צריך להגן על הילדים האחרים, כמובן, ולאפשר לו לפגוע בהם. אבל להוציא אותו מבית הספר זה לא פתרון - למעשה, זה כנראה רק יחמיר את הבעייה בסופו של דבר.
 

פריZמה

New member
בולשיט

לא מדובר על פליטה. אי אפשר. יש חוק חינוך חובה בישראל. מדובר על העברתו למוסד שיכול להתמודד איתו גם מבחינת צוות וגם מבחינה חברתית
 

פריZמה

New member
אז שיתכבדו ילדים אחרים להיות שק החבטות שלהם. לא ילדי

המערכת יכולה לגרום להורים לשים גבולות ולהתגייס.
כל איום שיתסתכם בכך שהילדים יועברו למן בית ספר לילדים עם הפרעות התנהגות קשות - היה מגייס את הוריהם.
אבל איך אפשר לגייס אותם אם למערכת אין שיניים?
אז ביסודי ילדים מקבלים איומים פיזיים או מילוליים, מסתגרים ואולי עושים פיפי במיטה.
בחטיבה ובתיכון הם מתאבדים.
אין לי שום בעיה מוסרית עם כך שהמתעללים ישלמו את המחיר,גדול ככל שיהיה, כבר בגיל צעיר.
 
כאמור, הבעייה היא לא המחיר

שהמתעללים משלמים, אלא המחיר שהחברה משלמת כשאותם ילדים שבאמת הורחקו מתבגרים. המערכת צריכה לטפל בנערים עם הפרעות התנהגות קשות באמצעות ענישה/חיזוקים וכו' בתוך בית הספר, לא על ידי ניסיון איום על ההורים שלהם או מימוש האיום. המערכת צריכה לקבל כלים לטיפול בהתנהגות בתוך בית הספר, לא אפשרות הרחקה.
זה בהחלט לא אומר לאפשר לילדים האחרים לספוג איומים או התעללות. גם זה לא טוב יותר עבור החברה, בדרכים שאת מתארת וגם בדרכים אחרות.
 
אני חייבת להגיד שבגדול אני דווקא נוטה להסכים עם פריזמה
הכרתי כמה ילדים בגיל יסודי עם בעיות התנהגות ואלימות קשות מאוד, שהמערכת פשוט לא הצליחה להתמודד איתם, גם כשההורים שיתפו פעולה ושלחו לטיפול וכו'.
כשהורים בכלל לא מכירים בבעיה/מודים בבעיה/מוכנים להתמודד עם הבעיה (ותתפלאי כמה זה שכיח), זה כמובן מצב חמור עוד יותר, אבל לפעמים גם התגייסות של ההורים לא מאוד עוזרת.
יש לנו בקריה בית ספר יסודי מוערך מאוד, שמוגדר "חינוך מיוחד" אך מיועד בדיוק לילדים עם בעיות התנהגות ואלימות. פגשתי כמה מהילדים האלו אחרי שהם עברו מבתי הספר שלהם לבית הספר הזה ואחרי שהם סיימו אותו, והשינוי היה מקצה לקצה. שם ידעו בדיוק איך להתמודד עם זה כי זו ההתמחות שלהם והם עושים עבודה מעולה במרבית המקרים.
אז כן, לפעמים יש מקרי קיצון של ילדים אלימים שלבית הספר "הרגיל" אין שום כלים, דרך, שיניים, יכולת (איך שלא תקראי לזה) להתמודד איתם, ומי שסובל הם לפעמים כיתות שלמות ולא ילדים בודדים. וכן, יש בתי ספר שיש להם יכולת לא רק להתמודד אלא גם להביא לשיפור ולשינוי משמעותיים, ובמקרים כאלו אפשר גם להחזיר את מרבית הילדים לחינוך הרגיל בחטיבת הביניים. כך שאין בזה עניין של לדון את הילדים לדרכי פשע כשהם מתבגרים. דווקא חוסר טיפול נכון ומתאים יכול לכוון אותם לשם.
 
אין לי שום בעייה

עם פתרונות שעובדים - אם בית הספר שאת מדברת עליו באמת עוזר לילדים, אין לי בעייה שהוא ישמש כמודל. אבל אם הוא יחודי בין בתי הספר האלה, אז זה לא מאוד שונה ממה שלהעלות ליגה כתבה עליו, כשהיא דיברה על בית ספר רגיל.
מה שמשנה הוא לא התיאוריה אלא הפרקטיקה. מה שעובד, אני בעד. אבל ממה שאת מתארת, וגם ממה שהיא מתארת - מה שמשנה הוא באמת ההכשרה, ואולי גם האופי הספציפי של המורים בבית הספר הספציפי, של המורים וההנהלה וכו'. לי נראה שאם כל המורים יקבלו הכשרה כזאת, יהיה קל יותר להתמודד עם הילדים הבודדים עם בעיות בכל בית ספר ספציפי - ויותר פרקטי מאשר לקבץ אותם ממקומות שונים.
לגבי זה שההתגייסות של ההורים לא עוזרת - אני לגמרי מסכימה - כרגיל אני חושבת שמי שמשפיע על הילד בזמן שהוא נמצא במערכת בפועל הוא המערכת עצמה, ויכולת ההשפעה של ההורים מאוד מוגבלת (לכן אני חושבת שאיומים על ההורים שהילד יורחק ממילא לא יעבדו באותו אופן כמו שיפור ההתמודדות של המורים, וכו').

אגב, יש לי קרובת משפחה (אין קירבת דם) שעובדת עם מנהלים (בבתי ספר רגילים) שמתמודדים עם בעיות שכאלה, ועוזרת להם ליישם פתרונות שהם מעוניינים ליישם כדי לפתור את הבעיות - זה נראה לי הכיוון הנכון - עבודה עם כל בית ספר על מה שמתאים לאוכלוסייה הספציפית שלו, ומה שהוא צריך, כולל מתן משאבים מתאימים.
 
אם ככה, אין בינינו שום ויכוח
מסכימה איתך.
 
כן ברור

עדיין נהדר!
נתקלתי במספיק מחנכות יועצות ואנשי מקצוע שפותחים עיני עגל ולא מבינים מה לא תקין בהתנהלותם
 

birty

New member
מסכימה מאוד עם מה שכתבת!

גם מניסיון שלי, ילדים בעייתיים שעברו לחינוך מיוחד טופלו והיו מרוצים מהשינוי!
ברור שכל מקרה לגופו, אבל במבחן התוצאה זה עבד.
הבעיה זה הדרך. להביא את המערכת לתפקד יכול להיות מאוד מאוד מתסכל.
 

פריZמה

New member
את גם נגד ענישה ובתי סוהר באופן כללי?

כי יש מחקרים על גבי מחקרים כמה כליאה ראשונה משדרגת את העבריין הצעיר. ובכל זאת, זה הפיתרון הקיים עקב אילוצים כלכליים וביטחוניים. אז אנחנו, כחברת מבוגרים, מחוקקים חוקים ומרחיקים אותם מעלינו, למרות כל המחקרים. אבל הילדים? - הם יסתדרו. הם ילדים. סתגלתנים. זה סוג של מן משחק כזה לא על אמת ואין נפגעים, לא?
 
זה בדיוק העניין. זו ההזדמנות של החברה

למנוע מאותם ילדים להיכנס למעגל הדלת המסתובבת של הכלא - והם גם עדיין לא עושים עבירות כה חמורות שהן מצדיקות כליאה. את רוצה לוותר על ההזדמנות להפוך את הילדים האלה לחלק מועיל בחברה ולהכניס אותם לתלם מתוך ראייה קצרת טווח. זה בדיוק הזמן להשקיע את המשאבים ולאפשר לבתי הספר להכניס אותם לאותו תלם, במקום לשים אותם בתוך חממה לגידול פושעים, שם הלחץ החברתי הוא לעשות את המעשה הרע.
אגב, רק עכשיו שמתי לב לסימן השאלה בכותרת - כי פשוט כבר היו לי דיונים באמת לגבי כמה כלא זה דבר גרוע. בית הספר הוא ההזדמנות האחרונה לשלוט בחופש של הילדים האלה (כי זה הרי משהו שעושים לכל הילדים במסגרת חוק חינוך חובה) ולשקם אותם, בלי להכניס אותם לאותה חברת פושעים שממנה הרבה יותר קשה לצאת. אם אפשר היה לארגן כלא שבו על כל עבריין יש שלושים אנשים נורמטיביים, זה היה הרבה יותר מוצלח מבחינת שיקום מאשר כלא שכולו פושעים - המודל מסביב היה של אדם נורמטיבי, לא של פושע. ופה הם אפילו עוד לא פושעים, ואפשר לגדוע את העניין באיבו, במקום להשקות ולטפח אותו על ידי נידוי או קיבוץ הילדים האלה יחד.
 

פריZמה

New member
אוטופיה ממש

ועד שיתקיימו כל התנאים המיוחדים האלה שאת מפרטת, שילדים אלה יופרדו מילדי לאלתר
 
למעלה