הישרדות אוסטרליה - עונה 8!!!

אני כל-כך שמח שאני סוף סוף רואה את העונה הזו, כי ממה שהבנתי היא הייתה ממש מעולה, הכי טובה מאז עונה 2. זו גם עונת חצי אולסטאר, כמו מיקרונזיה (אוקיי, וקרמואן ודם נגד מים. כולם חושבים שמיקרונזיה הייתה פי אלף יותר טובה) והחוזרים הם חלק מהמתמודדים האהובים עליי בתולדות הישרדות האוסטרלית, כמו קינג ג'ורג' והיילי (שבתקווה לא תגמור כמו זוכה בעונת אולסטאר ראשונה למדינה), נינה (שממש הייתה חייבת לחזור) ושוני. בהשוואה לקאסט של האולסטארס, הקאסט הזה טוב פי מיליון. שוב, כמו מיקרונזיה מול האולסטארס באמריקה. כמעט אין ליהוק WTF אחד, בין השאר בגלל שהעונה הזו באה אחרי שש עונות עם קאסטים כמעט לגמרי חדשים, שבאוסטרליה זה אומר למעלה ממאה מתמודדים לבחירה.

הגיבורים מנצחים באתגר ראשון, שהיה די פיזי. מישהו מופתע יותר מדי? תמיד מי שיותר חלש יהיה יותר אסטרטגי. יש סיבה שיהיה לחיה חזקה כמו אריה ניבים ארסיים? לא, ארס שייך לחיות החלשות פיזית, כולל אצל הנחשים והעקרבים - גדולי הנחשים, שמסוגלים למעוך פיל ולבלוע אותו בשלמותו, אינם ארסיים, וכך גם העקרבים עם הצבתות העבות והחזקות. קינג ג'ורג' מתחיל את העונה בפול גז (אך לא בניוטרל) ומוכיח שהוא אולי ה-GOAT של אוסטרליה, גם אם הוא לא זכה עדיין. הוא בייסיקלי מי שראסל היה חולם להיות. הוא כורת ברית עם ג'קי החוזרת (כשאמרתי ש*כמעט* אין ליהוקי WTF, היא וסטיב הם היוצאים מהכלל... עונה 3 הייתה ממש טובה, אבל נו ב-א-מ-ת) ואנג'לי החדשה, והם רוצים לשלוט במשחק... ג'ורג', אתה היית אלוף בעונה הקודמת שלך, אבל חשבת אולי לא להסתמך רק על שלושה?

בשבט הגיבורים האסטרטגיה עוד לא התחילה, אבל רוג מהר מאוד אומרת את אחד הדברים הכי לא פוליטיקלי קורקט ששמעתי הרבה מאוד זמן. מעבר לעצם מה שאמרת, גבירתי היקרה, את לא *נולדת* באפריקה! נראה שהיילי עומדת לשבור את קללת הזוכים (שתקפה במידה רבה גם באמריקה... לא היו זוכים בשבט שפירע, אבל בשבט סבוגה הודחה טינה ראשונה, וגם אם לא מחשיבים את הפרישה של ג'נה, הראשון שאשכרה הודח משבט מוגו מוגו היה ריצ'ארד... אית'ן לא הודח מיד אחריו אבל היה קרוב מאוד). אצל הנבלים ג'ורדי מכוון נגד ג'ורג'. אני שונא את הטוויסט שהחזיר שלושה בבת אחת ולקח לחלוטין את הכוח ממארק וסאם, אבל בסופו של דבר ג'ורדי היה שחקן חזק, והעונה הקודמת לא הייתה כיפית בכל מקרה בגלל עודף הגבריות הרעילה שבה. ואם כבר גבריות רעילה, הנה עוד מתמודד מעונה 6, סיימון... בניגוד לרוב החוזרים בעונה הזו, אותו אני ממש שנאתי, אבל אולי בעונה הזו אלמד לחבב אותו.

הגיבורים זוכים גם בחסינות, אבל לא לפני שג'קי ופאקינג ג'ורג' נפצעים באחת התקריות הכי מטומטמות ומיותרות בתולדות הישרדות בעולם. אבל משהו אומר לי שלא היינו רואים כל-כך הרבה מג'ורג' אם הוא היה מפונה ויוצא מהמשחק בפרק הראשון. בהיעדרם, זמני או קבוע, בריתות חדשות נכרתות, למשל בין שוני וליז, שיכולות להיות אמנדה ופרוואטי של העונה. הן גם מתקרבות לברית של ג'ורדי, סיימון ושרה. כצפוי, הקרבה של השלישייה של ג'ורג' מסמנת על כולם מטרה, ומאחר ורק אחת מהם תהיה במועצת השבט, די ברור מי תודח היום. אבל רגע לפני הקראת הקולות, מסתבר שג'קי אכן מחוץ למשחק, ולכן אפשר לוותר על ההדחה. אבל הנבלים מסכימים להדחה פה אחד - ומדיחים את אנג'לי פה אחד. ייתכן ואילו ג'ורג' היה במחנה הוא היה מצליח לשנות את ההצבעה, אבל נכון לעכשיו, הברית הזו הייתה כישלון מהדהד. לא נורא, אני סומך על ג'ורג' שיצליח יותר עם הברית הבאה!
 
פרק 2

מן הסתם יזכה בעונה הזו נבל, כן? מעטים מאוד המקרים שאני בעד זכייה של גיבור, וגם אז זה בגלל שהנבלים הם אנשים כל-כך דוחים, שלא איכפת לי כמה טוב הם משחקים (ובדרך כלל אותם דוחים גם לא משחקים טוב). עונה 30 היא הדוגמה המושלמת - מייק לא עשה מהלך אסטרטגי אחד, אבל איך הוא היה יכול מול קאסט כזה רעיל, גם במיזוגניה וגם בכלל? ג'ורג' חוזר, אבל הוא צריך למצוא בני ברית חדשים למאבק נגד סיימון וג'ורדי. אני מניח שיזכה שחקן חוזר, כן? כל עוד לפחות מחצית מהקאסט חוזרים, אחד מהם יזכה. אפילו אם יש רק עונה של קפטנים, בדרך כלל אחד מהם מוצא את עצמו בגמר (הדוגמה הכי בולטת היא ניקול באח הגדול, שגם זכתה בעונה 18). יוצאת דופן היא כמובן העונה ההיא שזכה בה מישהו שהודח שלישי. אני לא רוצה אפילו לציין את שמה או את המספר שלה. אבל בשבט הגיבורים מתחילים לצוץ שמותיהן של כמה חדשות, כמו שארני ופייג'. אצל הנבלים, ליז ומייקל כבר קיבלו וידויים.

מייקל נמצא עמוק בברית עם סיימון, ג'ורדי וסטיב, אבל הוידויים שלו בפרק עד כה הם תלונות על המחנה, אז אני בספק כמה זמן הוא יחזיק. שוני וליז מחליטות לכרות ברית עם ג'ורג' במקום עם הסוסונים. עוברים לאתגר פרס פיזי, מעניין איזה שבט יזכה? להפתעתי הרבה, אלה היו הנבלים! והם זוכים לבזוז את הגיבורים, ועוד הרבה יותר. הם לוקחים את כל הפרס שהם הפסידו בפרק הקודם, ומכבים לגיבורים את האש. ג'ורג' רוצה להרוס להם את המחסה, אבל מימי עוצרת בעדו - מהלך שעלול לעלות לה במשחק, אולי אפילו הפרק. הפרק אולי לא, כי ג'ורג' צריך כל עזרה אפשרית בקרב נגד סיימון וג'ורדי.

עוברים לאתגר חסינות, ובו הגיבורים מובילים בקלות בהתחלה, אבל מהר מאוד הנבלים עוקפים אותם ומגיעים לפאזל, אבל שם הם מפסידים לגיבורים! הפרק הזה לא מפסיק להפתיע! אבל קשה לי להאמין שג'ורג' יודח הפרק, הוידויים של מייקל יותר זועקים לי הדחה. ואם כבר שניהם המועמדים, אם המלך יודח, אני לא ארקוד יותר אף פעם. *סטגדיש* אבל שוני מתאמצת להשאיר את ג'ורג' במשחק... כי הוא הומו? נו באמת... אבל אם זה מה שיציל אותו מהדחה, נהדר. וכן, היא דוחפת להדחה של מייקל. אבל היא לא עובדת נגד סיימון וג'ורדי, אלא רותמת אותם לצידה!

ובמועצת השבט, היא מצליחה! רק אדם אחד מלבד מייקל אינו מצביע נגדו. האם מייקל הצביע נגד סטיבי משום מה, או שזו שוני שרצתה להוריד קצת דם מהידיים? בכל מקרה, לא ממש ברור.
 
פרק 3

הפרק נפתח עם וידוי של שרה, פלוס הסיפור רקע שלה, אז אני מקווה שהיא לא תודח. אלא אם היא תפקשש. אבל מהר מאוד עוברים לאתגר פרס, הנבלים מנצחים שוב ולראשונה יש פוקוס אסטרטגי על הגיבורים, שם נוצרת ברית בנים אמיתית של שון, סאם (שחוזר כל הדרך מעונה 1!), דייב ו... אנדי? לא קלטתי מה השם של הגולש. אצל הנבלים, רוב הכוח עדיין נמצא אצל ג'ורדי ולא אצל ג'ורג'. אבל ג'ורג' מוצא אליל! חוץ מזה, עכשיו מימי מתחילה עם וידויים והסיפור רקע שלה מתגלה. היא מנסה למצוא רמז בפרס שהנבלים זכו בו, אבל נכשלת בהסוואה ובגדול. די ברור שהיא זו שתודח, לא שרה.

ואכן הנבלים הולכים שוב למועצת השבט, אחרי שהגיבורים מנצחים במארש טורקי על גמל. ומימי הייתה די אחראית להפסד של הנבלים. אבל רגע, ג'ורג' רוצה להציל את מימי ולכוון קולות נגד סטיבי! כן! כן! מכל החוזרים, סטיבי הוא המיותר מכולם, אבל הוא לא קרוב לקבס שהרגשתי כלפי טרזן, זאק, ג'קי (של עונה 2 במקור) וכל שאר המיותרים באולסטארס. אבל גם לסיימון יש אליל, והוא מתכנן להשתמש בו על סטיבי. לא נורא, שניהם מעפנים אז לא כזה איכפת לי מי יודח קודם. אני לא אתפלא אם ג'ורג' רוצה להציל את מימי רק בגלל שהיא מזכירה לו את וואי מהעונה הקודמת שלו.

במועצת השבט, סיימון... לא משתמש באליל שלו! גם ג'ורג' לא משתמש בשלו! אבל כולם, אפילו ג'ורג', מצביעים נגד מימי.
 
פרק 4

קודם כל, מסתבר ששוני היא זו ששוב הצילה את ג'ורג' ושכנעה את ג'ורדי וסיימון להצביע נגד מימי. אחרי זה מסתבר שסיימון לקח את הכובע של ג'ורג' ושרף אותו במועצת השבט אחרי ששאר חברי השבט התחילו לחזור למחנה. מי אתה חושב שאתה, סנדרה או ראסל? בכל מקרה, לא זה מה שיביא לך אוהדים. בוודאי לא כשג'ורג' מנצל את האתגרים כדי לשחזר את הקשר עם החברה והיריבה הגדולה שלו, היילי - שאגב עושה בית ספר לשאר הגיבורים. פליק והיא היו בבריתות נפרדות רוב עונה 6, אבל עכשיו כמובן הן הכי קרובות שאפשר. סוף סוף יש קצת פוקוס על הגיבורים, אז אולי הם ילכו לראשונה למועצת השבט?

אתגר פרס, שוב פיזי מאוד, אבל הפעם הגיבורים ניצחו. אבל אולי זה אומר שהנבלים יזכו בדבר היותר חשוב - חסינות? בכל מקרה, ברית הכוסונים באמת קיימת, סאם הוא המנהיג שלה ועכשיו יש לו גם רמז לאליל. הוא אפילו שוקל להדיח את היילי, אבל אפשר לחשוב שהיא תודח בגללו. אחרי זה עוברים לאתגר חסינות שהוא אתגר סיבולת - תמיד הזדמנות טובה להריץ כמה דקות קדימה. הנבלים זוכים בחסינות!

למרות שהעריכה מנסה להראות שיש שמץ למתח עם הדחה פוטנציאלית של היילי, בואו נודה באמת. ההדחה של רוג היא הדבר הכי צפוי והכי ראוי מאז שאפילו העורכים רקדו על הדם של רוג'ר סקסטון ז"ל. קשה להשוות אותה אפילו למתמודדים כמו קורין, היא מזמן עברה את הרמה שלה, עכשיו היא ניצבת מול קולט - אהמ... ההוא שפרש פעמיים, ומאיימת לעבור אפילו אותו. לדעתי יש סיכוי לא רע שהיא מנצחת. אבל זו תחרות שאתה ממש, ממש לא רוצה לנצח בה. ובסוף היא יוצאת נגד המשחק ומבקשת מכולם להצביע נגדה. אבל משום מה מופיעים פתאום ארבעה קולות נגד ג'רי. ברית הסוסונים, שעכשיו כוללת גם את מת'יו? לא משנה, רוג מודחת. בייו'ששששששששששששששש!!!
 
פרק 5

בוקר חדש עובר על שבט הגיבורים ובנג'מין, שלפני כן דיבר על ברית הסוסונים, מקבל סיפור רקע. הוא מכין אליל מזויף... כנראה כדי לשטות בסוסונים, אבל סאם עולה עליו. אבל אף אחד שם לא יודע שלשון יש אליל אמיתי בנוסף לזה. אצל הנבלים, ג'ורדי מנסה לצרף את ג'ורג' והבנות, שרשמית בצד של ג'ורג', לברית. עוברים לאתגר פרס והגיבורים זוכים שוב, אבל סאם "זוכה" לבחור מי הולך לאכול מה. כמעט ואין פוקוס על הנבלים, אז די ברור שהגיבורים הולכים למועצת השבט שוב.

מלבד בנג'מין, היילי עדיין על הבלוק, וכנראה לא תרד ממנו אלא במיזוג. גם ג'רי מועמד להדחה בגלל שהוא חלש. בנוסף, שון שתל את הרעיון שיש להיילי אליל כדי להסתיר את החשדות מעצמו. אבל כמו עם ג'ורג' אצל הנבלים, שון ללמעשה רוצה להשאיר את היילי כי היא מטרה יותר גדולה. אבל כל זה לא משנה, מפני שזהו פרק ללא הדחה. מי שיקבל את מירב הקולות מצטרף לנבלים, ואם הם ישרדו הדחה אחת אצל הנבלים, הם חוזרים לשבט הגיבורים. אני נשבע לכם שיש מצב שכל הטוויסטים הקטנים האלה עוקפים עונה ישראלית ממוצעת ברמת התערבות ההפקה, אבל ההפקה עצמה יותר מושקעת והמתמודדים באים לשחק את המשחק, אז די ברור מה אני מעדיף. ג'רי מקבל את רוב הקולות, השאלה היא איך הוא ישפיע על הדינמיקה אצל הנבלים.
 
פרק 6

ג'רי עכשיו בשבט הנבלים וג'ורג' מיד מנסה לצרף אותו לצד שלו. כל הבנות בצד של ג'ורג' וג'ורדי גם מנסה לשחק בשני הצדדים, אז אני מניח שאם לא ג'רי עצמו, סטיבי יודח. סוף סוף. שאר הנבלים לא יודעים שג'רי אצלם רק להדחה אחת מקסימום. אבל קודם כל אתגר פרס, צמוד מאוד אבל הגיבורים שוב מנצחים. אחרי סשן ארוך של קטעי רקע, מסחטת רגשות ואפס משחק, עוברים גם לחסינות. הגיבורים שוב מובילים לאורך כל האתגר, וזה היה צמוד מאוד, אבל הגיבורים זכו גם בחסינות. לראשונה מתחילת העונה, אותו שבט ניצח בשני האתגרים.

אז מי מודח, ג'רי או סטיבי? סיימון בכלל רוצה להדיח את ג'ורג', ושרה מוכנה לשחק בתפקיד סוכנת כפולה, אבל שוני *שוב* מתפקדת נהדר בראש משמר המלך. השוויתי בעבר את ג'ורג' לראסל (כמובן, לדעתי ראסל לא מתקרב לקרסוליים של ג'ורג', גם אם גם לג'ורג' היה ג'ורי מנג'מנט לקוי בעונה הראשונה שלו. אני לא מאמין שמישהו מהג'ורי בעונה 6 היה מצביע לנטלי או לסנדרה), שוני בוודאי עברה הרבה מאוד השוואות לפרוואטי אבל תוך ארבע מועצות שבט בלבד היא עולה עליה בהרבה, לפחות על ההתנהלות שלה בעונה 20. לא יודע מה ליז תעשה בהמשך אבל קשה לי לדמיין שהיא תהיה יותר גרועה מדניאל, ובכל מקרה לגבי כל השלושה אלה נעליים מאוד גדולות שהם נכנסים אליהן בעל כורחם - ומסוגלים לרוץ בהן מרתון.

בכל מקרה, הסכנה הכי גדולה אינה סיימון ולא ג'ורדי, לא שרה ובטח שלא סטיבי. הסכנה הגדולה היא ברית הסוסונים בשבט הגיבורים, וכל נבל שעלול להצטרף אליה הוא סכנה למלך ג'ורג' ושתי אבירותיו. כל הכבוד להיילי שהתריעה את ג'ורג' לגבי הסכנה הגדולה. ובסוף שרה מודחת, כשאפילו סיימון הצביע נגדה. האם היא עשתה טעות? לא ממש, היא הייתה פיון במלחמה שחוצה את הגבולות בין השבטים, בשלב יחסית מוקדם במשחק.
 
פרק 7

הגיבורים מתכוננים לשובו של ג'רי, ושארני מפילה את עצמה לתחתית הדירוג שלי, לא רק בעונה הזו אלא בכולן. ברגע שאני שומע את הצירוף Honesty and integrity בעונה מודרנית של הישרדות, אני מקיא. אנחנו בשנת 2023 ואנשים עדיין מתנהגים כאילו ריצ'ארד פאקינג האץ' לא ניצח והמשחק הוא דבר מגונה! אבל עכשיו ג'ורג' יכול לחזור למלחמה שלו נגד סיימון וסטיבי.. בכל מקרה, ג'רי חוזר לשבט המקורי שלו, שעכשיו יש לו יתרון של ארבע. יהיה לנבלים קשה מאוד להתגבר על המפער הזה, אבל זה בכל זאת רק אתגר פר... חסינות?!? אבל יש עוד שעה לפרק!

בכל מקרה, זה עוד אתגר פיזי רב משתתפים ונקודות, אז ייתכן שהוא פשוט יתפוס את רוב הזמן. אבל לא - הוא נגמר תוך שמונה דקות, עם מארש טורקי על גמל מצד הגיבורים. בשלב הזה ג'ורג', שוני וליז עדיין במיעוט וצריכים להילחם בשיניים ובציפורניים כדי לשרוד. אבל סיימון מדאיג לא רק את אויביו, כי נראה לכם שהוא לא ייכנס לברית עם הסוסונים? ברור שהוא ייכנס. זו ברית מאוד דומה לברית שהוא עצמו היה בה בעונה 6, רק שלסיימון היו בנות ברית - פליק, דיינה וצ'לסי. אחרי שניסה לנווט בין שני הצדדים עד עכשיו, ג'ורדי מחליט לעבור טוטאלית לצד של ג'ורג', ולוקח איתו את פרייז'ר - מי זה ולמה לא שמתי לב אליו עד עכשיו?

עכשיו למען האמת, סיימון אף פעם לא היה באמת גרוע. בעונה 6 הוא היה קצת פוץ, העונה הזו הוא קצת יותר רגוע, אבל הוא אף פעם לא הגיע לרמת הגבריות הרעילה של מישהו כמו דן פולי, או סקוט וג'ייסון (או סקוט וג'ייס מ-BB5, האבות המייסדים של אקדמיית אלפא לפוצים מתחילים והסיבה שאני לא ממש אוהב את העונה הזו). ובזאת השבט מגיע למועצה... אבל נותרו עוד ארבעים דקות שלמות!!! מה לכל הרוחות הולך לקרות?!?

מה שהולך לקרות זה שהפעם יש גם אתגר חסינות אישית. ושוב יש כאן ניצחון במארש טורקי על גמל - של סיימון. אוף. אבל זה אומר שסטיבי יודח, נכון? אין שום סיבה שג'ורדי יבגוד בג'ורג' עכשיו. יותר מזה, אפילו אחרי האתגר האישי, עדיין יש כמעט חצי שעה! מה שקורה עכשיו זה האמא והאבא של הלייב טרייבלז בתולדות הישרדות, עם ויכוחים ברמה ישראלית, ואיכשהו זה הפך לסשן תרפיה שבטי, ואפילו בלי התערבות של המנחה (בניגוד אלינו, רובוארץ תוכנת לחטט בכוח בקישקעס של השבט או מה?) באופן כללי העריכה של המועצה הזו קצת מוזרה, אבל הקולות הולכים לג'ורג' ולסטיבי.

ואז ג'ורג' עונד את האליל שלו, אבל אחרי שהקולות למעשה נבחרו. לא בדיוק מובן לי ההיגיון, אבל סבבה. ואז הדיבורים ממשיכים! אני חושב שזה הפרק הראשון שראיתי, שרוב האסטרטגיה מתרחשת במועצה עצמה. ג'ורג' משתמש באליל שלו, חושף את הבגידה של ג'ורדי ופרייזר, ואז מנצל את הסיטואציה כדי לבגוד בג'ורדי ופרייזר ולכרות ברית עם סיימון וסטיבי!!! במועצת השבט עצמה, אחרי שהקולות כבר הוכנסו לכד!!! איזו תעוזה! אילו ביצים! זה משחק שבדרך כלל רואים יותר בביג בראדר, מצד גאונים כמו דן או טיילר.

אבל סיימון לא משתמש באליל שלו, וג'ורדי ופרייזר בגדו בו והצביעו נגד סטיבי. אבל ג'ורג' והבנות בגדו בג'ורדי מראש והצביעו נגד פרייזר!!! ובזאת ג'ורג' הפך את כל הסדר השבטי והציב את סיימון וסטיבי נגד ג'ורדי, כשהוא עצמו והבנות בראש השבט! זה היה ללא צל של ספק אחד המהלכים המרשימים ביותר בתולדות הישרדות, ואת זה מישהו כמו ראסל, בריאן או כל שחקן אחר שהמשחק החברתי שלו לוקה בחסר, לא יכול לבצע. לא עברה אפילו שליש עונה, והיא מאיימת מאוד על מיקומה של עונה 2 המצויינת.
 
פרק 8

אני עדיין בהלם מהמלך בפרק הקודם. גם אם ג'ורדי, סיימון וסטיבי יתאחדו, הם כבר לא רוב בשבט. ולמה שאחד מהם לא יעבוד עם ג'ורג'? הוא פשוט שחקן פנומנלי ובמרחק מהלך אחד מלעקוף את לוק ואת דיוויד ולהפוך לשחקן הכי טוב באוסטרליה, אולי אפילו הכי טוב בעולם. ושוני לא נופלת ממנו יותר מדי, העונה הזו היא בשיאה. בכל מקרה, אפשר לעבור בכיף לשבט הגיבורים אחרי זה ובתקווה להדיח כמה סוסונים, ואז - רגע, עצרו הכול! שוני מחפשת אליל! והיא גם מוצאת אותו! איזו פאקינג עונה!!!

ואז באמת עוברים לגיבורים, אבל כמו הסוסונים של סיימון בעונה 6, הברית לא נמנעה מלגייס לשורותיה גם בנות - פייג' בכיס הקטן שלהם (קצת כמו פייג' מעונה 3, שגם היא הייתה כלבה נאמנה של ברית סוסונים - בתור היצור הכי תבוני על פני כדור הארץ, אנחנו נוטים להיקלע לאותן פרדיגמות לעיתים קרובות!) ולדעתי גם פליק נאמנה להם. הם רשמית רוב בשבט. החדשות הטובות היחידות הן שהמטרה עברה מהיילי לג'רי. גם בן ואפילו שארני יודחו לפניה לדעתי. אבל לרגע אחד השבט כולו מאוחד, ומנסה להוציא מג'רי מידע על הנבלים. לבן יש רמז לאליל, שנראה כמעט כמו אליל אמיתי.

אתגר חסינות, ונראה שהפעם לא יהיו אחריו יותר מדי רעש וצלצולים. הבנות ללא צל של ספק היו הרבה יותר טובות באתגר הזה מהבנים, אבל אפילו יותר חשוב - הנבלים זכו בחסינות! סוף סוף, אין שום סיבה שהשבט הזה יהיה כל-כך יותר גרוע מהגיבורים באתגרים! כצפוי, לצערי הסוסונים שולטים בשבט, אבל לשמחתי, הם מכוונים נגד ג'רי ולא נגד היילי. אבל בן מצא את האליל האמיתי ואיתו הוא יכול להדיח סוסון! אבל הסוסונים עולים עליו ומכוונים נגדו במקום. אבל נגד מי בן מכוון? ועם מי הסוסונים יפצלו?

במועצת השבט בן משתמש באליל שלו, ואז מסתבר שאיש לא הצביע נגד סוסון. גם לא נגד ג'רי. במקום זה, הקולות התפצלו אצל כלל השבט בין בן לבין שארני, שהודחה. קצת באסה שמודחת עוד בחורה - עד שהיא פתחה את הפה והבהירה שהיא אפילו לא הייתה משחקת את המשחק כדי להציל את עצמה. למעלה מ-40 עונות באמריקה בלבד, עוד שבע באוסטרליה, ועוד למעלה מעשר נוספות במדינות אחרות דוברות אנגלית. עשרות זוכים וזוכות, עשרות אלילים ששומשו, מאות בליינדסיידים לאורך למעלה מעשרים שנה. ובחורה אחת שאין לי מושג למה היא בכלל החליטה להתמודד. אולי היא חיה במערה אפלה ואפילו לא ידעה מה זה הישרדות. לא משנה. ברוך שפטרנו. אבל איכשהו אפילו היא הייתה פחות גרועה מאשר רוג.
 
פרק 9

הפרק מתחיל מיד במכירה פומבית, והפריט הראשון הוא מכתבים מהבית... רגע, לא? זה ערבוב! החדשות הרעות הן ששוני וליז מתפצלות, החדשות הטובות הן שמת'יו נפרד מהסוסונים. אבל הוא היה נספח מההתחלה, ועכשיו יש להם חוליה רביעית חדשה ויותר חזקה - סיימון. ג'ורדי במצב אפילו יותר גרוע ממקודם. אבל הדבר הכי גרוע זה שזה כנראה הערבוב הכי לא הוגן אי פעם, אפילו יותר מאשר בעולם אחד. מספר הגברים והנשים שווה בכל שבט (כמובן שיש יותר גברים מנשים - זה המצב הכי גרוע למין הנשי מאז עונה 4. לא שזה אומר יותר מדי כי בעונה 4 כמובן זכתה אישה, ורוב הנשים שהודחו עד כה היו שרך עודף. כל עוד שוני, ליז והיילי במשחק אני מרוצה), אבל פליק ומת'יו סוחבים את כל השבט הצהוב על הכתפיים, כמו אטלס.

אחרי זה המכירה הפומבית מתחילה באמת, אבל היא אישית? למה?! למה שלא כל השבט יהנה מהאוכל?! ג'ורדי זוכה בשיחת וידאו הבייתה, והייתי רוצה להגיד "וטוב שכך, כי ימיו במשחק ספורים" אבל מה הסיכוי שהשבט הזה יפסיד חסינות? אגב, אני חושב שלא אמרתי את זה בעונה הקודמת, אבל עם הכובע שלו הוא נראה קצת כמו דחליל מרושע. חבל שוא לא בא שוב עם אותו הכובע, כמו ראסל. ואולי אם השבט יפסיד חסינות, ג'ורדי יצליח להתאחד עם סיימון והבנות נגד הסוסונים? אבל כל זה תיאורטי בלבד. סביר להניח שהשבט הצהוב יפסיד חסינות, ובן יודח. ואז חוזרים לדינמיקה השבטית, לא לפני שג'ורג' זוכה בפרס רציני ולוקח איתו את בנות הברית שלו, ואז הוא גם זוכה בפרס כספי יותר גדול מאשר של המקום השני בהישרדות! ושוני זוכה בעוד אליל! יש לה עכשיו שניים!!! בתקווה זה מספיק כדי שהיא וג'ורג' ישרדו למיזוג, ואז צריך לדאוג רק לגבי ליז - ואני מאמין שיש לסוסונים מטרות גדולות ממנה.

בכל מקרה, הנבואות שלי מתגשמות, לצערי - הגיבורים שוקלים להתאחד נגד ג'ורג', וסיימון עושה את דרכו אל הסוסונים. אבל רגע, הסוסונים רוצים להדיח את סיימון? הם רוצים להדיח את סיימון! הם יותר נאמנים להיילי! דבר אחד בטוח - ליז לא הולכת לשום מקום. גם גורלם של ג'ורג' ושוני לא נחרץ, ולא בגלל האלילים שלהם אלא בגלל בן. אם הוא מצטרף אליהם, יכול להיות שגם ג'רי, מת'יו או פליק יעברו צד. אבל קודם כל, מי יזכה בחסינות? אוקיי, זו לא שאלה. ברור שהשבט הסגול. אבל זה היה יותר צמוד משחשבתי. וכשאני אומר את זה, אני מתכוון שהיה לשבט הצהוב צל צילו של סיכוי. זה לא היה מארש טורקי על גמל.

אז המטרה של פייג' היא ג'ורג', וזה רע, אבל יש מצב שהשבט יהיה נגדה. למה שסטיבי יהיה איתה? גם ג'רי לדעתי יותר נאמן לג'ורג' מהמעט זמן שהוא היה עם הנבלים, וזה בעיקר בגלל שפייג' לא ממש שיחקה את המשחק עד עכשיו. היא הייתה כלבלב של הסוסונים, רק שעכשיו נשאר סוסון אחד בלבד, ואולי גם פליק תהיה נאמנה לה. נשאר בן, ולא נראה לי שהוא ישמח לשלוף אבנים. אבל במועצת השבט, כל זה לא משנה, כי שוני השתמשה באחד האלילים שלה על ג'ורג'! פייג' מחוץ למשחק - עוד בחורה, עוד שרך עודף. לפחות בקנה מידה אוסטרלי. ובזאת ג'ורג' שוב ברוב, אלא אם ג'רי יחליט להתהפך. ואין לו שום סיבה הגיונית.
 
פרק 10

איכשהו יצא שהודחו אך ורק חדשים (חוץ מג'קי שפונתה רפואית). נשארו רק ג'רי, מת'יו, דייב, בן וליז. וליז תיאורטית בסכנה. גם בן ומת'יו, אבל הם פחות מעניינים אותי. עוברים לאתגר פרס קלאסי. השבט הסגול מנצח, כמובן. וזה למה בחירת בית ספר היא הדרך הכי טובה והוגנת לערבב בין השבטים. אבל אני לא כועס יותר מדי, כי היה יכול להיות יותר גרוע - היינו יכולים להיות תקועים עם אתגר בנה-שבט-חלומות מהעונה הראשונה, שיצר לנו שבט כחול (כבר שכחתי את השם שלו - תכל'ס רוב הזמן באוסטרליה אין שמות לשבטים. אולי טוב שכך) בלתי מנוצח, ושבט צהוב שפשוט לא מסוגל לזכות בשום דבר.

היתרון הגדול של ליז היא שהיא בשבט כמעט בלתי מנוצח, שבתקווה לא יחליט לזרוק אתגר כדי להדיח אותה. אבל ההחלטה שלה לחפש אליל באמצע הפרס עלולה לפגוע בה. אבל היא מצאה את האליל! אני כמובן תמיד יותר בעד משחק חברתי ואסטרטגי ופחות בעד לעשות את דרכך לגמר בסגנון בן או דווינס. אבל אז סיימון נותן לסוסונים את האליל שלו בתמורה לחסות. הצד הטוב היחיד בזה הוא שאם שוני נותנת לליז את האליל שלה, היא וג'ורדי יהיו שניהם מוגנים. אבל יש לפחות עוד שתי הדחות עד המיזוג. אבל מה הסיכויים שהם יצטרכו את שתיהן?

ובכן, השבט הצהוב, באופן מפתיע, זכה בחסינות. אבל כנראה טוב שכך, כי הסוסונים עוד יכולים לגרום לסטיב להתהפך. אם הוא יצביע נגד ג'ורג', סביר מאוד להניח שגם ג'רי. אבל בכל מקרה ג'ורג' לא בסכנה מיידית. גם לא ליז או ג'ורדי, כי יש להם שני אלילים. אבל מסתבר שבכל זאת לא ליז המטרה, אלא ג'ורדי. היי, הוא כן הביא את הכובע שלו! האמת שיותר מדחליל, הכובע הזה מזכיר לי קצת את פרדי קרוגר. אבל למה להשתמש באלילים, כשאפשר לחסוך אותם ולשכנע את הגיבורים להדיח אחד את השני? אז שון יודח? וואו, העונה הזו התחילה בהילוך חמישי ולא מפסיקה לדהור קדימה במהירות שמותרת אך ורק בכבישים המהירים של גרמניה. וכשגבו אל הקיר, סיימון חוזר להצביע עם הנבלים.

במועצת השבט, לא אליל אחד נחסך, אלא שניהם! אבל רק נינה התהפכה על הסוסונים, ולכן נוצר תיקו. וכמובן, בהצבעה החוזרת כולם, כולל סיימון, הדיחו את ג'ורדי. זו ההדחה שהכי ביאסה אותי עד עכשיו - רגע, מה?!? סיימון הוא זה שכפה את התיקו? היילי הצביעה נגד סאם! וואו, איזו עונה.
 
פרק 11

רק עכשיו אני קולט שבעצם אף אחד לא באמת עבר צד והכול היה מהלך של הגיבורים, ותכל'ס זה היה קצת טמטום *לא* לעשות את זה, אלא אם נינה והיילי היו מהתפכות לצמיתות. אבל ככל הנראה נינה, לצערי, בברית מוחלטת עם הסוסונים. למתי את מחכה כדי לעשות מהלך? לעכשיו, מסתבר. יכול באמת להיות מגניב אם היא תזכה באותו המקום ובאותו הקונספט שבו סנדרה זכתה לפני 13 שנה. כמובן, נינה עשתה בבערך שבועיים יותר מאשר אימא שלה במשך שלושה חודשים. אז היא והיילי מחליטות לתמוך בליז, ובעתיד כשיגיע המיזוג, גם ג'ורג' ושוני. ג'רי כמובן יצטרף אליהם, ובבוא העת ייתכן ופליק תעדיף להיות לצד ידידתה היילי ולא נגדה (מצד שני, היא הייתה בברית נגדית לה ולג'ורג' בעונה 6). ולכן אם השבט הצהוב הולך למועצת השבט, מאט צריך להיות הבא בתור.

זו גם הפעם הראשונה שאני קולט שה"אליל" שהיה אצל סיימון, עבר ממנו לשון ואז לפליק, הוא רק רמז, בדיוק כמו זה שבן השתמש בו כדי להשיג אליל בפרק 8. אין לי מושג למה לא שמתי לב לזה מקודם. אני חושב שרשמית אין גושים גדולים של שומן בעונה הזו, מעט השומן שיש (מאט, אולי קצת סטיבי) נועד לשייש את הסטייק שהוא העונה הזו וליצור גימור של וואגיו. אבל כאשר יש 24 מתמודדים בכל עונה, מן הסתם לא כולם יהיו מעולים. בינתיים בשבט הצהוב הקרב על סטיבי ממשיך, ושני הצדדים הולכים ככל הנראה לזרוק את האתגר. המטרה של ג'ורג' כרגע היא פליק, וקצת חבל כי ג'ורג' לא יודע עדיין שהיילי בדרך להיות בת ברית שלו במיזוג.

לפני האתגר סיימון מדבר על הכאב של לאבד את ג'ורדי, מה שהוא לא יודע זה שכולם יודעים שרק בגללו ג'ורדי הודח, ובזכות ליז ושוני, הנבלים יודעים מה הולך בשני השבטים. ג'ורג' ושוני זורקים את האתגר, ובאתגר בן מספר על האליל של פליק. לצערו ולשמחתי, ג'ורג' ושוני משנים את המטרה שלהם - נגד בן! במועצת השבט הגיבורים מצביעים נגד ג'רי, פליק משתמשת ב"אליל" שלה על מאט (כמובן שזה לא משנה מפני שזה בכלל לא היה אליל) אבל בסוף בן מודח, כשסטיבי ממשיך להצביע לצד ג'ורג'. רציתי להחזיק מסיימון, אבל המשחק שלו לא עומד בסטנדרט של העונה הזו.
 
פרק 12

לא יודע אם פליק חושבת שסיימון עבד עליה, או שהוא סתם אידיוט. בכל מקרה, הוא לא רצוי בצד של הסוסונים ולא בצד של ג'ורג'. אבל ג'ורג' כבר מתכונן למלחמה בסוסונים ומגייס את מאט... לצערו מאט עם הסוסונים, אבל אולי הוא יבגוד בהם. בכל מקרה ג'ורג' כנראה לא יודע עדיין שנינה והיילי יצטרפו לשורותיו. מה שיותר מעניין זה מה יקרה בשבט הסגול - בטח לא הדחה של ליז, יש לה אליל ואין לה שום סיבה לא להשתמש בו. וסיימון... אוי, סיימון. פתאום הוידויים שלו גורמים לי לחשוב על ג'יימי, המודחת הטרייה. הוא עושה טעויות של טירון, אחת אחרי השנייה.

אבל אצל הנבלים, מסתבר שהבגידה של סיימון איכשהו הצליחה לפצל את הסוסונים. עכשיו שון והיילי עובדים לבדם, וסאם ודייב, יחד עם נינה, כרתו ברית עם ליז. לא יודע מה בדיוק הולך לקרות במיזוג, אבל העונה הזו מהירה בקצב ששכחתי, אפילו ביחס לאוסטרליה. מגיעים לאתגר הפרס, ושם ג'ורג' ופליק צולים את סיימון על אש חיה. לא יודע אם מישהו יעבוד איתו אחרי זה. אבל היי, הוא במרחק הדחה אחת מלהגיע יותר רחוק מהעונה המקורית שלו! דיבורים בין שורדים משני השבטים מכל עבר... אם העונה הזו לא תראה לעונה 2 מאיפה משתין הדג, אני קצת אתאכזב.

השבט הצהוב זוכה בחסינות באתגר זיכרון והתוכנית להדיח את סיימון יוצאת לפועל. אבל נינה וליז מפרקות לאט לאט את התוכנית ומנסות להפוך את כל העסק כדי להדיח דווקא את היילי! זה אומר שבמיזוג, נינה, סאם ודייב יעברו לעבוד עם ג'ורג', כמובן לצד שוני, ליז, ג'רי וסטיבי! אבל בסוף מסתבר שיש לנו פרק ללא הדחה. ההצבעה היא לגבי מעבר לשבט הצהוב. זה יכול לשנות הכול! וכמובן, היחידה שבוחרת לעבור צד היא ליז. זה אומר שג'ורג' לא צריך יותר את סטיבי, והוא יכול לעוף. אבל בנקודה הזו כבר אין אף אחד שאני ממש לא יכול לחכות שיודח - חוץ מסיימון, אבל בעונות ממש טובות צריך שיהיה גם את מי פחות לאהוב.
 
פרק 13

ליז חוזרת לג'ורג' ולשוני, אבל פליק מנסה לכרות איתה ברית משלה. זה גורם לג'ורג' לכוון דווקא נגדה. עוברים לאתגר פרס... והשבט הסגול מנצח שוב במארש טורקי על גמל. הו וול, בניגוד למה שחשבתי כבר היו ערבובים אפילו פחות הוגנים. רגע לפני שהמיזוג מגיע (אני מניח), מגיע הפרס שאני מחכה לו כל עונה וכל המתמודדים כבר צריכים לדעת מה קורה בו - פרס אכול-כפי-יכולתך שכמובן יש בו גם אליל. דבר אחד בטוח, אם היילי אכן מצאה אליל, במועצת השבט היא תשתמש בו. ואחרי שג'ורג' הזהיר אותה לפני האתגר, אני מניח שהיא תצטרף אליו - ונינה לא. אבל מישהו נוסף רוצה להיות חייל של ג'ורג'. מאט מוכן להיות סוכן סמוי ולבגוד בסוסונים. אני לא הייתי סומך עליו כל-כך בקלות, אבל לך תדע.

אתגר החסינות משלב סיבולת ופאזל?!? אה אוקיי, מי שפותר את הפאזל ראשון זוכה לפסול מישהו מהשבט השני מאתגר הסיבולת. נינה פותרת את הפאזל לפני סטיבי (מזכירה פה פחות את אימא שלה ויותר את השותף הנצחי שלה, בוסטון רוב) ופוסלת את מאט. ההפסד של השבט היה רק עניין של זמן, אז אחרי כמה אתגרים טובים שבהם השבט הצהוב ניצח, הפרק חזרנו למה שהיה אפשר לחשוב עליו אחרי הערבוב - שבט שיצטרך למכור את הנשמה שלו לשטן כדי לזכות במשהו. וזה אומר שפליק מודחת, כן? חוץ מסטיבי היא בקלות הטוב במיעוטו בשבט הזה, וגם המחשבות שלי על שניהם נובות בעיקר מכבוד (וחוסר כבוד לסטיבי) מהעונות הקודמות שלהם. היא המתמודדת שתחבור הכי בקלות לסוסונים - אם הסוסונים בכלל יישארו מאוחדים אחרי הטעות המסיבית של סיימון.

אבל שוני וליז לא רוצות להדיח עוד בחורה. האם ג'ורג' ישנה את הקול שלו למאט בשבילן? האם זה הסוף של הברית? בואו נראה במועצת השבט! ושם מסתבר שליז מתכננת להשתמש באליל שלה על פליק. בלית ברירה, ג'ורג' יוצר לייב טרייבל, והכתוביות אומרות הכול - הוא מתכנן להדיח את סטיבי במקום. לא יודע למה הוא רוצה כל-כך להשאיר את מאט במשחק, אבל אם סיימון נשאר עם הסוסונים, סטיבי יכול לחבור אליו. בכל מקרה אין לג'ורג' שורד באמת נאמן מבין אויביו לשעבר, חוץ מאשר ג'רי. סטיבי מודח בתוצאה של 1-2-4, וכמעט לא הייתה מועצה אחת עד עכשיו שנגמרה בתוצאה צפויה. העונה הזו היא בין הטובות ביותר בעולם, אולי בדרך להיות הטובה ביותר בעולם, ולג'ורג' יש תחרות קשה מול טוני על אלוף העולם מבחינתי.
 
פרק 14

ג'ורג', שוני וליז מתחילים להזכיר לי שתי שלישיות נוספות של נבל על, נבלית שלא הרבה פחות טובה ממנו (אפילו יותר טובה ממנו במקרה אחד) ועוד אחת שעד כה הודחה ראשונה - ראסל, פרוואטי ודניאל, וכמובן טוני, שרה וסופי. יש כאן נעליים מאוד גדולות להיכנס אליהן, בעיקר עבור ג'ורג'. נשאלת השאלה, מי יעבוד איתם? אני מניח שג'רי והיילי, ואם היילי אז סיכוי טוב שגם סאם. נראה עד כמה אפשר לסמוך אולי אפילו על סיימון ועל מאט. פליק בהחלט מנסה ליצור ברית גיבורים מכריעה, לא יודע מי עדיף בין מאט לבין סטיבי, אבל די ברור שהבחירה הרגשנית של הבנות גרמה לג'ורג' לעשות מהלך לא נכון.

מאט זוכה בחסינות - אגב כל הכבוד על השימוש הנכבד באתגר הזה, פעם ראשונה שלו בסמואה - וג'ורג' עושה מה שהגיבורים בחיים לא יחשבו שיעשה ומגייס לשורותיו את סיימון. ג'ורג' מודיע שהוא מצביע נגד סאם, אך בפועל מכוון נגד דיוויד, כדי שסאם לא ישתמש באליל פוטנציאלי. אבל רק כדי להיות אקסטרה בטוחה, ליז משתמשת באליל שלה על שוני. ארבעה קולות נגדה מתבטלים, קול אחד הולך לליז, אך הברית נשארת יציבה ודיוויד מודח עם שבעה קולות.
 
פרק 15

אני מקווה מאוד שלא תהיה עכשיו נפילת מתח קלה. יש שורדים שמצליחים יותר כשהם אנדרדוגים. זה לא אומר שג'ורג' אינו שחקן טוב כשהוא בשליטה. חוץ מזה, בעונה באמת באמת פנומנלית, אין דבר כזה "ברית שולטת". מאט עם וידוי "אסטרטגיה" ראשון - אוקיי גבר, יש לך אסטרטגיה לגבי המשחק עצמו? ואתם באמת חייבים שם לברית? זה לא האח הגדול. הצעד הנכון יהיה להמשיך ולהדיח את הסוסונים, אבל פליק לא פחות נאמנה מהם לגיבורים, ושוני, עד כמה שהיא נבלית, ידועה כבר בשתי העונות הקודמות שלה כאחת שלא תמיד עושה את ההחלטה הרציונאלית הקרה. אז המטרה שלה עכשיו היא פליק, שבגדה בה לאחר ששוני עצמה הצילה אותה בהדחה הקודמת. זאת נק... נ... אני לא יכול לכתוב את המילה הזו. נהייתה לי אלרגיה אחרי עונה 5.

עוברים לאתגר חסינות, פרק קצר יחסית... וליז זוכה! ופליק מודחת בלי יותר מדי הסחות דעת או הפתעות. אבל למה לכל הרוחות היא הצביעה נגד מאט?!? למה את חושבת שהיילי וסיימון יצביעו נגדו? תצביעי נגד ג'ורג', או לפחות ג'רי! סאם, מצידו, הצביע לבד נגד היילי. וואטאבר.
 
פרק 16

עכשיו המצב מתחיל להיות יותר מעניין, כי היילי, מאט וסיימון יכולים עכשיו בכיף לעבוד עם נינה, סאם ושון. אבל יהיה ממש מבאס לאבד את ג'ורג' (או אפילו את שוני או ליז) בשלב הזה, זה כמו בעונה 2 שלוק הודח בפיינל 7. ג'ורג' כנראה מודע לזה, כי באתגר הפרס, כל צוות מהברית כולל מישהו מהרביעייה עם מישהו מחוץ לרביעייה - חוץ מסיימון, שצורף לברית הנגדית. בשלב הזה, אם סיימון לבד יבגוד, לא נורא. אז אם היילי בפרס עם ג'ורג', שוני וג'רי, ליז נשארת במחנה לפקח על מאט. וכולם חייבים לבגוד כדי שהברית תתערער - אלא אם משלבים אליל ופיצול קולות.

אתגר חסינות משעמם, אחלה זמן להעביר כמה דקות קדימה... סיימון זוכה בחסינות. והוא מחליט לבגוד בברית. אבל בנוסף לו יש בוגדת נוספת, רק שהיא יודעת איך לשחק את המשחק כמו שצריך... היילי. היא מוכנה להדיח את ג'ורג' על ידי הלשנה שסאם הוא המטרה, בצורה דומה מאוד לצורה שבה דיוויד הדיח את דייזי באולסטארס. אבל למרבה האירוניה, נינה לא סומכת עליה. זה כמו הילד שצעק "זאב, זאב", רק שבהישרדות כולם צועקים שמות של כל מיני חיות כאלה ואחרות. בכל מקרה, לברית הנגדית *אין* אליל, ובלי אליל אין להם סיכוי. היילי לא תצביע איתם. עוד אירוניה היא שהיילי עושה את זה כי "היא לא רוצה להפסיד לג'ורג' בגמר". נשמה, את כבר ניצחת אותו פעם אחת! נראה לך שהוא בכלל יחלום לקחת אותך שוב?!?

אבל במועצת השבט, מסתבר שיש לברית הנגדית *שני* אלילים! נינה משתמשת בשלה על עצמה, ושון משתמש באליל שלו על... עצמו! You had one job, להתייחס להיילי ברצינות! ובזאת לראשונה בתולדות הישרדות בעולם, שני אלילי חסינות ששומשו באותה מועצה התבזבזו לחינם. סאם הודח, סיימון חשף את עצמו כבוגד והכניס את עצמו למצב אפילו יותר גרוע, ולמרות שהתוכנית של היילי לא יצאה לפועל, היא עדיין במקום סבבה בשביעייה, שהפכה לשישייה.

ואם אתם רוצים עוד סימן לכך שהעונה הזו מעולה, אוסטרליה ידועה לשמצה בניסיונות הספונטניים של ההפקה להציל שורדים מסוימים. בינתיים לא הייתה אף החזרת מודחים, רק שלוש מועצות שבט קצת שונות - פעמיים מעבר שבט ופעם אחת מועצה עם הדחה, אבל גם חסינות אישית. זה די מעט לעומת הממוצע. כמובן שהשיא שייך לעונה 5 הנוראית.
 
פרק 17

ג'ורג' הוא כמובן המלך של העונה הזו (וכנראה של כל אוסטרליה, אבל עדיין יש לו תחרות מול טוני), אבל גם שוני וליז מעולות, וכך גם נינה והיילי. נינה ושון איבדו שני אלילים ואת סאם, אבל לפחות עכשיו הם יודעים שאפשר לעבוד עם היילי. שוני מוצאת עכשיו עוד אליל, ואני לא אתפלא אם מתישהו היא תדיח את ג'ורג' ותזכה במקומו. אבל לא אם הכוח יעלה לה לראש. ועכשיו הכוח עולה לה לראש. ג'ורג' עוד עלול לעבוד עם הגיבורים ולהדיח את ליז - בדיוק כמו ראסל וטוני שהדיחו את דניאל ואת סופי! זה גם הפיינל 9, שבו סופי הודחה! (אני משתדל להתעלם בחינניות מאי ההכחדה, במיוחד בהתחשב בעובדה שנטלי הייתה יכולה להיות זוכה אפילו יותר גרועה מאשר כריס ולשרוד אפילו פחות זמן)

אתגר חסינות נראה ממש כיפי, אפילו החלק של השיווי משקל כי זה משהו שלא נעשה אי פעם באמריקה. למעשה, ייתכן ומדובר בבכורה עולמית לאתגר חדש! סיימון זוכה שוב בחסינות. מעניין אותי אם כך הייתי מרגיש אילו הייתי שונא את קסידי. שניהם אפילו השתמשו בקלף המגדרי, אבל ההבדל הוא שיש מעט מאוד נשים בתולדות הישרדות שהייתי מכניס לפנים משורת הדין לאקדמיית אלפא לפוצים מתחילים, והיחידה שבאמת עוברת את הבחינות בהצלחה (ואני עוד מחבב אותה למרות הכול) היא איימי - ושוב, למרבה האירוניה, היא דחפה ברית נשים בנקודה שהמין הנשי היה ביתרון הכי גדול שלו בתולדות הישרדות.

אז הבחירה הראשית של ג'ורג' מוגנת, והברית מפצלת קולות בין נינה ושון. הם נותנים לסיימון לקבוע, אבל ג'ורג' מעדיף לשלוט בקול שלו ומאיים עליו שיצביע נגד שון. אני לא יודע איך הביצים של ג'ורג' נכנסות לו לתחתונים מרוב שהן גדולות. אבל אז ג'ורג' מחליט להיות אפילו יותר נועז ובניגוד למקביליו האמריקאיים שהדיחו את הצלע השלישית בברית, ג'ורג' מעדיף להדיח את שוני! והוא משתף את כל שאר הברית ואפילו את נינה ושון. אני חייב להגיד שלמרות שיש כאן אובדן אדיר, ג'ורג' ושוני אף פעם לא הרגישו לי קרובים ברמה של ראסל ופרוואטי, שלא לדבר על טרילוגיית העונות שהיא הסאגה של Cops R Us. אני מניח שזה בדיוק למה ג'ורג' מדיח את שוני ולא את ליז.

ובמועצת השבט, ג'ורג' מצליח. הייתי אומר שאולי היה עדיף לג'ורג' להצביע נגד נינה, אבל מאחר וזה בוודאות היה מסכל את התוכנית שלו, טוב שהוא לא עשה את זה. והחלק הכי מדהים? סיימון אשכרה הצביע נגד שון. זה רק אני או שהוא הצביע יותר פעמים למי שלא הודח מאשר למי שהודח?
 
פרק 18

זה לא ייאמן, אבל ג'ורג' מצליח להשאיר את הברית אחרי המהלך האדיר שלו. באותה המידה ליז הייתה יכולה לערוק, לקחת איתה את מאט ולהשאיר את ג'ורג', היילי וג'רי במיעוט. אבל לא, הברית נשארת תקינה, חמישה מול שלושה. סיימון זוכה... שוב... בפרס, וזאת המכונית. זה אומר שסיימון מקולל, כן? אין מצב שהוא זוכה. והוא בוחר במאט והיילי לפרס, זאת בחירה מאוד טובה כי הוא עדיין יכול לפרק את הברית. בתיאוריה. אני חושב שליז הייתה יכולה להיות בחירה אפילו יותר טובה. מצד שני, היילי אף פעם לא הפסיקה לעבוד עם הצד השני כדי להדיח את ג'ורג'. אם ג'ורג' הוא ראסל, שוני היא פרוואטי וליז היא דניאל, זה אומר שהיילי בתפקיד סנדרה?

נשאר עוד אתגר חסינות, וסיימון מפסיד, סוף סוף. ואם זה לא מספיק, נינה זוכה בחסינות, אז הברירה היא בין שון וסיימון. ג'ורג' כמובן מעדיף (כרגיל) להדיח את סיימון, אבל היילי מעדיפה להדיח את שון ולהשאיר את סיימון במשחק. אני לא מתלונן יותר מדי, כיזה לא ששון הוא כזאת מציאה, אבל באמת בא לי שסיימון יודח כבר. אבל במועצת השבט היילי לבדה משנה את ההצבעה ובזאת שון מודח.
 
פרק 19

הנה ההבדל בין סנדרה להיילי: היילי אשכרה עשתה מהלך. למעשה, היא עשתה מהלך הרגע. אפילו קסידי, שניסתה להימנע ככל האפשר ממהלכים גדולים (ועדיין הייתה הסיבה העיקרית שנואל וסמי הודחו כשהם הודחו) עשתה יותר מאשר סנדרה בעונה 20. והקטע הכי טוב הוא שג'ורג' חושד בנינה בכלל. וכמה אירוני שהנסיכה, למרות שהייתה אנדרדוגית בערך מהערבוב ובוודאי מהמיזוג, עשתה יותר מהלכים בעונה אחת מאשר אימא שלה בארבע. והיא אפילו לא כזאת טובה. אבל עכשיו נינה מלשינה לג'ורג' שהיילי הייתה חפרפרת בערל מהפיינל 11, אז הלך עליה. את יודעת מה היה קורה אם היית מקשיבה לה בזמן? ג'ורג' היה מחוץ למשחק, ואת היית מנהיגה את השבט יחד עם סאם, שון, היילי וסיימון.

אגב, צחקתי על היילי כשהיא חשבה שג'ורג' ייקח אותה לגמר שוב, אבל הוא אשכרה רצה לקחת אותה לגמר ולנצח אותה, ולא למשל את ליז, שכבודה במקומה מונח אבל מול ג'ורג' היא פיון. אני חושב שהיילי היא האהובה עליי בעונה אחרי ג'ורג'. אולי. יש לה תחרות קשה מול שוני. ליז זוכה באתגר מבוסס שיווי משקל ולוקחת איתה לפרס את ג'ורג' ונינה כדי לתכנן את ההדחה של היילי. אבל בנוסף היא גם מתכננת להדיח בהמשך את ג'ורג' ולהגיע לגמר עם נינה, ובטח גם מאט או ג'רי. אני מקווה שזה אומר שניפטר סוף סוף בקרוב מסיימון, הוא לא בזבוז מקום כמו סיימון מעונה 4 אבל הוא הכי פחות אהוב עליי בעונה הזו ביי פאר. קצת חששתי מהסוסונים אבל הם כנראה נכשלו ולא קיבלו תעודת בגרות באקדמיית אלפא כי הם היו נחמדים מדי למין הנשי.

במחנה, היילי וסיימון מנסים לכרות ברית עם ג'רי ומאט, אבל אין סיכוי. השניים האלה ילכו עם ג'ורג' וליז באש ובמים. ג'רי הוא לא הרבה יותר מאשר שפוט של ג'ורג', אבל הוא היה ממש אחלה לפני המיזוג. מאט, לעומתו, אף פעם לא היה יותר מאשר חוליית חיזוק - בהתחלה של הסוסונים ועכשיו של ג'ורג'. אתגר חסינות. האם זו דיעה שנויה במחלוקת להגיד שאני מעדיף את ג'ונתן על ג'ף? בטח אמרתי את זה כבר כמה וכמה פעמים, אני גם משוכנע שהמפיקים באוסטרליה לא מיזוגנים כמו החבורה של ג'ף. מדובר באתגר הדלקת האש מעונה 2 (האמריקאית), אלא שהפעם ליז נוטשת את הסיכויים שלה עצמה לחסינות כדי לעזור למאט במטרה אחת עיקרית, לנצח את סיימון. אילו סיימון היה המטרה והיה זוכה שוב בחסינות, הייתי מתעצבן. אבל זה לא משנה כי היילי תודח בכל מקרה. פור דה רקורד, סיימון זכה בחסינות. שוב. כמו שאמרתי, הוא לא היה המטרה בכל מקרה, אבל האם ייתכן שהוא יעשה את דרכו למועצת השבט האחרונה, כמו מקק, כמו בן או דווינס?

בהמשך כולם עובדים על היילי, שכנראה תודח עכשיו 5-2. אבל נינה עוד לא פסלה את האפשרות להדיח את ג'ורג' או ליז, וכשהקולות מתפצלים בין נינה (ג'ורג' וליז), היילי עצמה (מאט וג'רי) וליז (היילי וסיימון), נינה יכולה לעשות מה שהיא רוצה. למה ליז? כי איכשהו היילי עדיין לא פסלה להגיע לגמר עם ג'ורג'. מה שזה אומר זה שג'ורג' מתקדם לפיינל 6, מה שלוק לא הצליח לעשות בעונה 2 הפנומנלית. החדשות הרעות הן שאם ג'ורג' כן יודח בסופו של דבר, אני לא בטוח אם מישהו מלבדו יכול להתחרות מול ג'ריקו. אולי אחת הבנות. אבל בסוף היילי הצביעה נגד ג'ורג', נינה הצביעה נגד היילי, וסיימון *שוב* לא הצביע למודחת. הוא מתחיל להיות פאתטי.
 
נערך לאחרונה ב:
פרק 20

שמתם לב כמה מעט פרקים העונה היו ללא הדחה? בכל מקרה, סיימון שוב במיעוט עם עצמו בלבד וצריך להציל את עצמו. אבל מי כבר יקשיב לו - רגע, מאט מוכן לנטוש את ג'ורג', ג'רי וליז? אני יודע שהשחקן הכי טוב הוא הכי טוב, אבל ממש, ממש לא בא לי שג'ורג' יודח. בהתחשב בעובדה שסיימון יצטרך גם את נינה, אפשר בכיף לפסול גם את ליז מהמשוואה. אני בסדר עם הדחה של ג'רי כל עוד ג'ורג' וליז יצליחו אחרי זה שוב להשתחל לפיינל 4. הדבר הכי גרוע שאפשר לומר על עונה 2 זה שלוק הודח בפיינל 7 באופן מאוד אנטיקלימקטי ולמעשה היו לנו שני כינורות שניים במועצת השבט האחרונה. ה"לוק" של העונה הזו, שמשחק פי אלף יותר טוב ממנו, עדיין במשחק ועם סיכויים לא רעים לזכות.

אתגר חסינות. תכל'ס, חוץ מסיימון שמתחיל להפוך להיות ריק דווינס של אוסטרליה (אבל הרבה יותר נסבל פשוט כי זאת אוסטרליה ואי אפשר לשרוד רק עם חסינויות ואלילים) אני מחבב את כולם. יש מי שעשה יותר ויש מי שעשה פחות, אבל כולם לפחות טובים. כמה דקות ערוכות לתוך האתגר, סיימון נפסל! יששששששששש!!! מאט זוכה בחסינות, אבל האם הוא באמת יפעל נגד ג'ורג'? בכל מקרה, חוץ מסיימון, נינה היא כמובן גם אפשרות סבירה להדחה, אבל נמאס לי סופית מסיימון. אני מודה בפה מלא שאני מפעיל כתוביות כי המבטא האוסטרלי לא תמיד מובן לי, אבל הפרק יש דיליי בין המילים שנאמרות לבין הכתוביות, וזה קצת מציק לי.

במועצת השבט, ליז קצת לומדת מהמאסטר ומנסה לסכסך בין סיימון, נינה ומאט. אבל כל זה לא משנה, כי מרפי נכלולי כתמיד, ובדיוק כשאני מתחיל לפאר את העונה על מיעוט פרקים ללא הדחה, יש עוד פרק ללא הדחה. אפשר לדעת על מה ולמה? בכל מקרה, אם ג'ורג' הוא המלך, היילי מלכה ונינה (כמובן) נסיכה, שוני וליז יכולות להיות דוכסיות. ובסוף סיימון אפילו לא היה המטרה, אז טוב שהאי-הדחה הזו הגיעה עכשיו. כולם הצביעו נגד נינה, שנשלחת לגלות לצד המטרה שלה עצמה, ג'רי. פאק, סיימון שורד כמו מקק. יש אנדרדוגים כל-כך כושלים, שזה פשוט מעצבן.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה