הארכת קו הרק"ל להדסה עין כרם.

מצב
הנושא נעול.

zvir1

New member
התחנות יסתיימו תוך שנה וחצי ...לא הפרוייקט .

התייחסתי למה שצבי כתב על "ביצוע כושל"
כאילו בתל אביב עובדים טוב יותר... כמובן שאין שום מקום להשוות כי מדובר בסוג שונה לגמרי של עבודות ובשלב אחר (אגב, אני לא בטוח שתוך שנה וחצי יסתיימו העבודות בתל אביב, אבל מילא), אבל אם כבר משווים נראה לי שדווקא הפרויקט הירושלמי, עם כל הבעיות והביקורת המוצדקת, התקדם טיפונת מהר יותר.
התחנות יסתיימו תוך שנה וחצי ...לא הפרוייקט .
 

cwen

New member
העבודות בת"א גם התחילו יותר מאוחר...

התייחסתי למה שצבי כתב על "ביצוע כושל"
כאילו בתל אביב עובדים טוב יותר... כמובן שאין שום מקום להשוות כי מדובר בסוג שונה לגמרי של עבודות ובשלב אחר (אגב, אני לא בטוח שתוך שנה וחצי יסתיימו העבודות בתל אביב, אבל מילא), אבל אם כבר משווים נראה לי שדווקא הפרויקט הירושלמי, עם כל הבעיות והביקורת המוצדקת, התקדם טיפונת מהר יותר.
העבודות בת"א גם התחילו יותר מאוחר...
 
העבודות על הקו האדום בגוש דן התחילו כבר בעשור הקודם

התכנון זה שולי
השאלה כמה זמן נמשכות העבודות מרגע שהן מתחילות. אז מתחילה ההפרעה לאנשים.
העבודות על הקו האדום בגוש דן התחילו כבר בעשור הקודם
הן לא התחילו באוגוסט 2015.
בפתח תקוה, יפו ובת ים בוצעו כבר לפני 7-9 שנים עבודות, כולל עבודות שהיוו הפרעה לציבור.
 
בדרום מערב ירושלים היא מעולה

ומה יש בזה מלבד נתון יבש?!
העיקר הוא לא "יש לנו רכבת לפני כולם", אלא מה היעילות שלה ומה היא הועילה לאזרח הקטן המתנייד ברחבי העיר.
כמי שמשתמש ברכבת הקלה בירושלים יום יום מספר פעמים, אני מצטער לא להתלהב ממנה שוב ושוב ולהתאכזב יותר ויותר ככל שהזמן עובר.
קווי האוטובוסים המהירים יעילים ממנה פי כמה (ולא רק הם), ולו היו מסודרים עבורם מת"צים אמיתיים הם היו לוקחים את הרכבת הזאת בהליכה.
בדרום מערב ירושלים היא מעולה
זמני ההגעה למרכז העיר\תחנה מרכזית לפני הרכבת היו ארוכים יותר ויותר גרוע לא אמינים.
ביחוד בחזרה מהעיר כאשר לעיתים חיכו אף 30 דקות לאוטובוס. שלא לדבר על הפקקים ברחוב יפו והרמזור אחרי תחנה מרכזית.
 
תדירות נורמלית ומת"צים

בדרום מערב ירושלים היא מעולה
זמני ההגעה למרכז העיר\תחנה מרכזית לפני הרכבת היו ארוכים יותר ויותר גרוע לא אמינים.
ביחוד בחזרה מהעיר כאשר לעיתים חיכו אף 30 דקות לאוטובוס. שלא לדבר על הפקקים ברחוב יפו והרמזור אחרי תחנה מרכזית.
תדירות נורמלית ומת"צים
זה הפתרון הראוי לבעיות שהיו.

מה שקורה היום זאת עליבות.
 
אני מחשיב את הקיבולת ונוחות הנסיעה כפרמטרים חשובים

תדירות נורמלית ומת"צים
זה הפתרון הראוי לבעיות שהיו.

מה שקורה היום זאת עליבות.
אני מחשיב את הקיבולת ונוחות הנסיעה כפרמטרים חשובים
התדירות טובה עד 8 ומשהו, אח"כ יש בעייה.
לעומת זאת הקיבולת של הרכבת מאוד חשובה שום אוטובוס לא יכיל מספיק אנשים. בנוסף
לכך הנסיעה ללא רעידות ושינוי מהירות גדולים, גישה נוחה לנכים (לא צריך לפתוח את הרמפה), היא הרבה יותר נחמדה כך.
ברקלת אפשר לקרוא ספר\סלולרי באוטובוס מאוד לא נוח עם הקפיצות שלו.
חוץ מזה רחוב יפו נהיה שקט יותר ונעים יותר להסתובב בו, וללא זיהום אוויר, תשווה אותו מבחינת אנשים ועסקים לרחוב המלך גורג שמלא באוטובוסים ורועש מהם.
 
רכבת תחתית עולה פי כמה ועדיין צריך שטח לחפור את התחנות

בושה של פרויקט, הרס של השכונה וקצב של צב בפנסיה
כתושב של השכונה ההרס שנדרם לשכונה בעקבות הפרויקט הוא בלתי נתפס: הנטקה, נעקרו מאות רבות של עצים והפרויקט נמשך כבר 5+ שנים, כאשר מדובר על 800 מטר עלובים... וחיי התושבים גיהנום. מסתבר שאותו קבלן גם זכה בקטע ההמשך... יפה מאוד, ככה מתגמלים על הצלחה מסחררת.
נראה לכם סביר שפרוייקט מהסוג הזה יקח כל כך הרבה זמן ויגרום הרס נוראי כזה? אולי רכבת תחתית הייתה חוסכת את כל זה?
רכבת תחתית עולה פי כמה ועדיין צריך שטח לחפור את התחנות
ברחוב הנטקה עבדו מ2013 אאל"ט והוא לפני סיום. מלפני שנה האיצו את הקצב וכעת עובדים יותר כלים ופועלים במקביל.
 

Ccyclist

Well-known member
ויותר מכך - רכבת תחתית נוטה לעלות לפני השטח בפרברים.

רכבת תחתית עולה פי כמה ועדיין צריך שטח לחפור את התחנות
ברחוב הנטקה עבדו מ2013 אאל"ט והוא לפני סיום. מלפני שנה האיצו את הקצב וכעת עובדים יותר כלים ופועלים במקביל.
ויותר מכך - רכבת תחתית נוטה לעלות לפני השטח בפרברים.
(המשך שירשור)
&nbsp
ההגדרה רכבת תחתית מתייחסת יותר לליבת המערכת שנוטה להיות תת קרקעית ולא לשלוחות הפרבריות שיוצאות אל פני השטח במסילות במפלס הקרקע (לונדון) או על ויאדוקטים (פריס, ברלין, לונדון).
&nbsp
נאמר לשם הוויכוח שהיו בונים את הקו האדום כרק"ל תת קרקעי ברחוב יפו - רוב הסיכויים שהוא היה עולה לפני השטח איפשהו בשדרות הרצל באזור קריית משה, ובנקודה כלשהי בשדרות בר לב (יתכן שבטחונית היה עדיף שלא תגיח אל מעל לפני הקרקע עד תחנת גבעת התחמושת או הגבעה הצרפתית). לא היו ממשיכים אותה כתת-קרקעית מחוץ לאזורים המרכזיים והצפופים ביותר.
 


ויותר מכך - רכבת תחתית נוטה לעלות לפני השטח בפרברים.
(המשך שירשור)
&nbsp
ההגדרה רכבת תחתית מתייחסת יותר לליבת המערכת שנוטה להיות תת קרקעית ולא לשלוחות הפרבריות שיוצאות אל פני השטח במסילות במפלס הקרקע (לונדון) או על ויאדוקטים (פריס, ברלין, לונדון).
&nbsp
נאמר לשם הוויכוח שהיו בונים את הקו האדום כרק"ל תת קרקעי ברחוב יפו - רוב הסיכויים שהוא היה עולה לפני השטח איפשהו בשדרות הרצל באזור קריית משה, ובנקודה כלשהי בשדרות בר לב (יתכן שבטחונית היה עדיף שלא תגיח אל מעל לפני הקרקע עד תחנת גבעת התחמושת או הגבעה הצרפתית). לא היו ממשיכים אותה כתת-קרקעית מחוץ לאזורים המרכזיים והצפופים ביותר.
 
בארץ התקבע המינוח רכבת תחתית

ויותר מכך - רכבת תחתית נוטה לעלות לפני השטח בפרברים.
(המשך שירשור)
&nbsp
ההגדרה רכבת תחתית מתייחסת יותר לליבת המערכת שנוטה להיות תת קרקעית ולא לשלוחות הפרבריות שיוצאות אל פני השטח במסילות במפלס הקרקע (לונדון) או על ויאדוקטים (פריס, ברלין, לונדון).
&nbsp
נאמר לשם הוויכוח שהיו בונים את הקו האדום כרק"ל תת קרקעי ברחוב יפו - רוב הסיכויים שהוא היה עולה לפני השטח איפשהו בשדרות הרצל באזור קריית משה, ובנקודה כלשהי בשדרות בר לב (יתכן שבטחונית היה עדיף שלא תגיח אל מעל לפני הקרקע עד תחנת גבעת התחמושת או הגבעה הצרפתית). לא היו ממשיכים אותה כתת-קרקעית מחוץ לאזורים המרכזיים והצפופים ביותר.
בארץ התקבע המינוח רכבת תחתית
כנראה בגלל התרגום של ה-subway הניו-יורקית (שכם לה יש קטעים עיליים די ארוכים מחוץ למנהטן).

המינוח המקצועי הנכון הוא "רכבת עירונית בזכות דרך מלאה" או "רכבת עירונית בהפרדה מלאה" שבכלל לא מתייחס למפלס הרכבת (תחתי, במפלס הרחוב או עילי) אלא לשני פרטמרים חשובים:
1. היותה עירונית (השימוש הצרפתי במילה מטרו מדגיש את הפן הזה).
2. היותה ללא חיכוכים בכלל עם משתמשי דרך אחרים לרבות רכבים בצמתים.

רכבת קלה היא עם זכות דרך חלקית - כלומר חיכוך בצמתים, דבר שמשליך כמובן על המון פרמטרים אחרים. (לרבות מפלס הרכבת בתוך חתך הרחוב). כאשר הפרדה מפלסית נעשית רק במקומות בעייתיים במיוחד כמו גשר המיתרים. בתכנון של הקו האדום והירוק בגוש דן לקחו את ההגדרה של "מקום בעייתי במיוחד" הכי רחוק שאפשר, אבל למרות זאת היא נשארת רכבת קלה.

וכמובן החשמליות של פעם שלא נהנו מזכות דרך מיוחדת בכלל והרכבים הפרטיים יכלו לנסוע על המסילה כמו "עוד נתיב".
 

orensdae

New member
יש שאלה , יש תחנות מעורבות של יהודים וערבים מחוץ לעיר

לסיום: ענייני לו"ז
הצפי לסיום הפרויקט הנוכחי עומד על אוגוסט 2017. בספטמבר השנה צפויה להיחנך הטיילת החדשה של הרחוב. מכרז הנרייטה סולד נקבע ל-24 חודשי עבודה ונמצא כעת בחודש השמיני של הביצוע. רִמזור צומת אורה, שכבר בוצע, (הללויה, צומת נוראי!) נקבע כאחד מתנאי המכרז הנוכחי. ע"פ הצפי, בעוד כחצי שנה אמור להתפרסם המכרז השלישי (מתוך ארבעת מכרזי התוואי) על קטע צומת אורה-הדסה.
שבת שלום.
יש שאלה , יש תחנות מעורבות של יהודים וערבים מחוץ לעיר

אחרי הארכה תהיה בטח תחנה בשכונה היהודית נווה יעקב-פסגת זאב

שממול שכונה ערבית, איך זה מסתדר מבחינת נוסעים ?
 
השאלה שלך לא ברורה. כבר כיום יש תחנות בפסגת זאב

יש שאלה , יש תחנות מעורבות של יהודים וערבים מחוץ לעיר

אחרי הארכה תהיה בטח תחנה בשכונה היהודית נווה יעקב-פסגת זאב

שממול שכונה ערבית, איך זה מסתדר מבחינת נוסעים ?
השאלה שלך לא ברורה. כבר כיום יש תחנות בפסגת זאב
ההארכה הצפונית (שאינה זו שעליה מדובר בשרשור הזה) היא מפסגת זאב לנוה יעקב.
השרשור הזה עוסק בכלל בהארכה הדרומית בכיוון מהר הרצל להדסה עין כרם.
 
תודה, בעז

לסיום: ענייני לו"ז
הצפי לסיום הפרויקט הנוכחי עומד על אוגוסט 2017. בספטמבר השנה צפויה להיחנך הטיילת החדשה של הרחוב. מכרז הנרייטה סולד נקבע ל-24 חודשי עבודה ונמצא כעת בחודש השמיני של הביצוע. רִמזור צומת אורה, שכבר בוצע, (הללויה, צומת נוראי!) נקבע כאחד מתנאי המכרז הנוכחי. ע"פ הצפי, בעוד כחצי שנה אמור להתפרסם המכרז השלישי (מתוך ארבעת מכרזי התוואי) על קטע צומת אורה-הדסה.
שבת שלום.
תודה, בעז
 

mauzer

New member
תודה בועז!

הארכת קו הרק"ל להדסה עין כרם.
מחברת הניהול, "דן בן עמרם - הנדסה וניהול" הגיעו אליי תמונות ממכרז הביצוע ברחוב הנרייטה סולד. תודה גדולה לאולג פורר מנה"פ!
קרדיט לצילומים: שירן גרנות מ"אלמנטס".
בתמונה הפותחת: מבט כללי דרומה לכיוון צומת אורה.
תודה בועז!
 

amit1270

New member
תודה רבה בועז!

הארכת קו הרק"ל להדסה עין כרם.
מחברת הניהול, "דן בן עמרם - הנדסה וניהול" הגיעו אליי תמונות ממכרז הביצוע ברחוב הנרייטה סולד. תודה גדולה לאולג פורר מנה"פ!
קרדיט לצילומים: שירן גרנות מ"אלמנטס".
בתמונה הפותחת: מבט כללי דרומה לכיוון צומת אורה.
תודה רבה בועז!
קבל קצת מיבול סוף השבוע.





 

איתמר ש

New member
מה התכנון לגבי הפעלת הקו?

הארכת קו הרק"ל להדסה עין כרם.
מחברת הניהול, "דן בן עמרם - הנדסה וניהול" הגיעו אליי תמונות ממכרז הביצוע ברחוב הנרייטה סולד. תודה גדולה לאולג פורר מנה"פ!
קרדיט לצילומים: שירן גרנות מ"אלמנטס".
בתמונה הפותחת: מבט כללי דרומה לכיוון צומת אורה.
מה התכנון לגבי הפעלת הקו?
האם יתחילו להפעיל כל חלק שיסיימו לבנות? או שהתחנה הסופית תישאר הר הרצל עד שתסתיים הבנייה עד הדסה?
 

בועז ל

New member
ידוע לי שנעשה מאמץ להפעיל

מה התכנון לגבי הפעלת הקו?
האם יתחילו להפעיל כל חלק שיסיימו לבנות? או שהתחנה הסופית תישאר הר הרצל עד שתסתיים הבנייה עד הדסה?
ידוע לי שנעשה מאמץ להפעיל
עד צומת מקסיקו בשלב א. נצטרך להמתין ולראות אם אכן זה מה שיקרה לבסוף.
 
תודה רבה!

הארכת קו הרק"ל להדסה עין כרם.
מחברת הניהול, "דן בן עמרם - הנדסה וניהול" הגיעו אליי תמונות ממכרז הביצוע ברחוב הנרייטה סולד. תודה גדולה לאולג פורר מנה"פ!
קרדיט לצילומים: שירן גרנות מ"אלמנטס".
בתמונה הפותחת: מבט כללי דרומה לכיוון צומת אורה.
תודה רבה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה