האם ניתן לבטל התחלת עבודה אע"פ שנשלח חוזה מוסכם?

vinney

Well-known member
שזה פאר הקפיטליזם החזירי שהאדופר כה סוגד לו

זה תסריט קבוע - באים תומכי בעלי ההון ומנסים להאשים את העניים שרוצים כסף כדי לא למות מרעב בכל צרות תבל בזמן שבעלי ההון מקבלים מליונים מכספי משלמי המסים כי {הכנס תירוץ תורן פה}.
 

hadooper

New member
מה? גם אתה מערבב בין קפיטליזם לשחיתות?


הדבר היחיד שאני שמעתי זה על העברת כספי עתק להראל ויזל (מבעלי רשת פוקס), בתמורה לתעסוקת כמה עשרות עובדים במקרה הטוב... זה שזה מהלך מושחת לא הופך את זה לקפיטליסטי... זה פשוט מעיד על חוסר היושר של היושבים בממשלה לשמור על כספי הציבור ויחס חוב תוצר. להיפך, מה שאני רואה הוא שאותם בעלי הון שוכרים צבא של טוקבקיסטים ומשלמים לעיתונאים כדי להציף את האינטרנט בתעמולה של דמעות תנין. לאיים על הפוליטיקאים בכל יום שאוטוטו מגיע סוף העולם ושכולם קורסים כדי שיחלקו הטבות דווקא לציבור החלשים והעובדים (כדי שאלו לא חלילה יאלצו למכור את הדירה היקרה שלהם במרכז הארץ ולקנות אחת זולה יותר בפריפריה, כדי שבוננזת הנדל"ן שלהם לא תיטיב סוף-סוף גם עם מעמד הביניים הגבוה). למעשה הסיוט הכי גדול של המאיונים העליונים ביותר זה קפיטליזם אמיתי, משום שהוא מטיב גם עם המאיונים המעט פחות עליונים...
 

vinney

Well-known member
והדירות בפריפריה נוצרות יש מאין?

למה אתה דורש שאנשים יתפנו מבתיהם כדי לא למות מרעב? ומה עם אנשים שכבר גרים בפריפריה, לאן אתה מציע להם ללכת? איך בדיוק בן אדם שהדירה שלו ממושכנת עבור הלוואה שבקושי תתכסה כשימכור אותה יקנה דירה אחרת בלי פרנסה? מאיזה כסף בדיוק? &nbsp אתה הזוי לחלוטין.
 

hadooper

New member
התפיסה שלי של מדיניות רווחה זה לדאוג לאנשים לפת לחם לא לדירה

במרכז הארץ בבעלות. בייחוד ובעיקר במדינה כמו ישראל שהדיור בה מהווה הוצאה של כ50% מכלל סל הצריכה. אני לא יודע עד כמה אתה מעודכן בשוק הנדל"ן הישראלי אבל במחיר דירה במרכז אפשר לעתים להשיג גם 3-4 דירות בפריפריה. גם לכל פריפריה נידחת ככל שתהיה, יש פריפריה יותר רחוקה ונידחת ממנה עם מחירי דיור זולים יותר. מעבר לכך, יש גם דיור ציבורי ויש גם מספיק דירות בשוק השכירות בפריפריה בלי דורש.
 

vinney

Well-known member
שום טענה שלך פה לא נכונה

קודם כל במחיר דירה במרכז אי אפשר להשיג 3-4 דירות בפריפריה, אלא אם אתה לוקח פנטהאוס ברוטשילד ומשווה לדירת עמידר בירוחם. &nbsp דבר שני, בשביל לשלוח אנשים לפריפריה צריך לדאוג למקורות תעסוקה בפריפריה. אם כל העבודה היא במרכז הארץ - אנשים לא ילכו לגור בפריפריה ולא משנה כמה אלימות תפעיל נגדם, הם פשוט יפעילו נגדך אלימות חזרה. אם מישהו עובד במפעל מלט בטירת הכרמל - אין טעם לשלוח אותו לגור במצפה רמון. אם מישהו עובד בנקיון מלונות בטיילת בתל אביב הוא לא יגיע לעבודה שם מהדירה שלו במטולה. &nbsp דבר שלישי - אתה מניח שלכולם יש דירה באבן גבירול בבעלותם המלאה בלי שום חובות שהם יכולים למכור כאן ועכשיו, וזה לא נכון. לרוב המשפחות הדירות ממושכנות וממומנות דרך הלוואות. סתבא אחת שמורישה דירה - מורישה אותה ל8 משפחות של נכדים, לא משפחה אחת. &nbsp דבר רביעי - אם פתאום יהיה אקסודוס של תושבים מהמרכז, מה לדעתך יקרה למחירי הדירות שלהם? ואם פתאום תהיה נהירה של מוכרי דירות מתל אביב לפריפריה - מה לדעתך יקרה למחירי הדירות שם? אתה אביר השוק החופשי, מה אתה חושב שיקרה? &nbsp דבר חמישי - בשביל לקנות דירה בפריפריה מישהו צריך למכור דירה בפריפריה. המוכרים האלה מה יקרה להם ולאן הם ילכו? יקפצו לים? &nbsp ״יש גם דיור ציבורי״ - איפה? תראה לי. ״יש מספיק דירות בשוק השכירות בפריפריה בלי דורש״ - שוב, אתה אביר השוק החופשי, למה יש דירות בשוק בלי דורש? ואם השוק החופשי לא מייצר ביקוש לדירות האלה, למה אתה חושב שפינוי כפוי של אנשים שאבטלה נכפתה עליהם זה פתרון? ואיך זה ״קפיטליזם טהור״?
 

hadooper

New member
מדבר על עובדות...

בדימונה למשל אפשר להשיג דירות גם ב300 אלף שקל -> זה לפחות פי 5 פחות ממחיר דירה ממוצעת במרכז הארץ... בבאר שבע למשל אפשר במחיר כזה לקנות אפילו שני נכסים, עד כדי כך שזה הפך לטרנד נפוץ בקרב משקיעים. אבל "פריפריה" ו"דימונה" הם בכוונה דוגמאות למקרי קיצון... והכוונה שלי היתה באופן כללי ליכולת של כל משק בית לשנמך לעצמו את הדירה על-מנת לעמוד בהוצאות מחיה יותר בסיסיות. וזה תקין ומאד מקובל... כמובן שלעתים יש הפסד על הוצאות כמו עורכי-דין וכדומה אבל לפעמים כשאין מנוס אז אין מנוס. האם חשבת פעם מה הופך פריפריה ל.. פריפריה? או מרכז למרכז? התשובה היא פשוטה: איכות האוכלוסין (פריון העבודה שלה, תרבות, השכלה וכד'). ברגע שיש לך את זה, ועם מעט תמריצים נוספים שחלקם כבר קיימים היום, הרבה מעסיקים ישושו להגיע לשם ולספק תעסוקה. אבל מנסיוני בשיחות עם סוציאליסטים כדוגמאתך וכדוגמאת ויני, יש לכם נטיה לא להכיל את המנטליות הקפיטליסטית לפיה בשוק חופשי אמיתי קורה (ותקין) שאנשים מסויימים נופלים דרסטית במעמד הסוציו-אקונומי בחברה ומפסידים נכסים על חשבון אחרים שתופסים את מקומם.
 

vinney

Well-known member
אלה לא עובדות, אלה תמונות מצב

אתה יכול להשיג דירה ב300 אלף שקל בדימונה כי אף אחד לא רוצה לחיות בה. לא בדירה הספציפית הזאת ולא בדימונה בכלל. ראית את הדירות האלה? במקרה אני מכיר מישהו שחי בדימונה. &nbsp אם פתאום תהיה נהירה לדימונה - כמה דירות כאלה יהיו זמינות וכמה מהן עדיין יהיו זמינות במחיר הזה? &nbsp מה יש לעשות בדימונה? כלום. שעה נסיעה לבאר שבע שגם בה אין הרבה מה לעשות. מה אתה מציע לאנשים שעובדים במרכז הארץ לעשות שם? &nbsp ושוב, אתה מתעלם לחלוטין מהעובדה שהשווי הפנוי של רוב הנכסים בארץ הוא לא גדול - כולם קונים במשכנתאות. נפילת שווי במרכז ועליית שווי בדימונה תוביל לבדיוק אותו המצב כמו עכשיו, בנוסף לקריסת המערכת הפיננסית (משבר 2008 לא לימד אותך כלום?). &nbsp מה שהופך את פריפריה לפריפריה זה לא איכות אוכלוסיה. איזה מין טיעון דבילי זה? מתאים למישהו שבוחר לגור בגרמניה כנראה. מה שהופך את פריפריה לפריפריה זה מרחק. ״פריפריה״ משמע ״בקצה, מרוחק״. זאת לעומת ״מרכז״ שזה, סלח לי על טאוטולוגיה, במרכז, נגיש. &nbsp המעסיקים לא ישושו להגיע לשם לא כי הפרענקים חיים שם, בניגוד למה שאתה חושב, אלא כי בכל פינה ספציפית בפריפריה לא תהיה מסה קריטית של עובדים וצרכנים. הטיילת לא תעבור מתל אביב לירוחם כי כמות התיירים שמגיעים לתל אביב לעולם לא תגיע לירוחם ולא משנה כמה תשווק את המכתש הקטן. גוגל לא יפתח סניף במצפה רמון כי אם מסביב לבניין אלקטרה חיים 3 מליון איש במרחק של שעה נסיעה - מסביב למצפה רמון חיים בקושי 30 אלף במרחק שעה נסיעה. &nbsp אתה רוצה שאנשים יחיו בפריפיריה - תעשה את הפריפריה נגישה. אם אני יכול להגיע תוך שעה מעפולה להרצליה - אין לי בעיה לעבוד בהרצליה ולחיות בעפולה. אבל זה לא המצב. &nbsp אתה קורה למצב בו הממשלה כופה על אנשים לשבת בבית ולא לצאת לעבודה ״שוק קפיטליסטי תקין״?
 
הבעיה עם תל אביב היא לא רק הנגישות מהפריפריה...
אלא העובדה שמגורים בה נחשבים ל"סמל סטטוס" די מחייב אצל צעירים. יצא לי פעם לדבר עם חבר'ה צעירים שעבדו איתי ולהציע להם לעבור לר"ג או גבעתיים ששם שוק הדירות להשכרה פחות מטורף (באופן יחסי) מזה של ת"א (והן ערים עם רמת שירותים גבוהה ונגישות גבוהה לת"א, עם תחבורה ציבורית שכוללת מוניות שירות בסופ"ש) - והם הסתכלו עלי כמו על "זקנה" שלא ממש מבינה מהחיים שלה ומדברת שטויות.

אם ר"ג וגבעתיים לא נחשבות בתור "מגניבות מספיק" כדי לגור בהן, אני לא בטוחה שתחבורה טובה תגרום לערים כמו ירוחם או עפולה להפוך לאטרקטיביות.
 

vinney

Well-known member
זה לא האנשים שהוא מדבר עליהם

אלה לא אנשים שקונים דירות, אלה לא אנשים שיכולים להמיר דירה אחת ב3 דירות בדימונה שהאדופר מדבר עליהם. הוא מדבר על משפחות מעמד הביניים שמשום מה נראה לו שלכולם יש דירה משולמת בכיס ומחכה להם עבודה בדימונה. &nbsp
 
אלו האנשים שאמורים להיות מעמד הביניים...
ואפילו מה שמוגדר בתור "מעמד הביניים הגבוה" בארה"ב - ואחת המגבלות שלהם בכל מה שקשור לקניית דירה (ובמיוחד עם חוב נמוך על משכנתא) היא העובדה שהם מבזבזים יותר מידי כסף על שכירות כצעירים במקום לחסוך עוד אלף עד אלפיים ש"ח בחודש לקראת קניית דירה.

אני למשל מעולם לא גרתי בת"א למרות שכל השנים עבדתי בסביבתה (חוץ מכמה שנים רילוקיישן לארה"ב) - וכיום יש בבעלותי דירה בלי משכנתא בר"ג שרכשתי לפני שבע וחצי שנים. ראוי לציין שעזרה כספית מההורים עזרה לי להמנע ממשכנתא של כמה מאות אלפי ש"ח כבר בשלב קניית הדירה, אבל הגעתי למצב שבו היה לי את רוב ההון העצמי לרכישת הדירה בכך שהתנהלתי נכון בין השאר בחסכון על שכירות במקומות "מגניבים".
 

vinney

Well-known member
איך אנשים בוחרים לחיות את חייהם זה לא ענייננו

כל אחד וסדרי עדיפויות שלו. &nbsp אבל הטענה שאנשים צריכים להעתיק מגורים בצורה קיצונית בגלל מצב שנכפה עליהם בעל כורחם בהחלטת הממשל זאת טענה מגוחכת, ועל זה הצבעתי.
 
ממה שידוע לי - החלטת הממשלה עוסקת בעיקר בהעתקת משרות...
בעזרת מענקים. מרכז הפיתוח של אמדוקס בשדרות הוא דוגמא לכך - מרכז פיתוח שעדיין פתוח למרות סגירה של מרכזי פיתוח אחרים של החברה (כמו למשל בהוד השרון או בירושלים).

כלומר הממשלה לא רוצה לכפות על התושבים נסיעה ארוכה כל יום למרכז (ובישראל גם נסיעה של שעה לכל כיוון נחשבת לנסיעה ארוכה) , אלא לקרב את המשרות לפריפריה.

וכיום בעידן שבו ניתן לעבוד מרחוק בצורה די יעילה (כפי שעולה ממה שקורה כיום בקורונה) לדעתי יש פחות חשיבות למרחקים.
 

hadooper

New member
זה קצת חורג מהנושא אבל לטעמי האישי יש אזורים מסויימים בר"ג

כמו למשל שכונת הגפן ועוד אזורים בגבעתיים, שעדיפים בהרבה על רוב אותן השכונות שנחשבות "איכותיות" בתל-אביב עמוסות התיירים ומחוסרות במקומות חנייה לרכבים שגרים בהם צעירים.
 
בתור מי שמתגוררת בר"ג...
לדעתי איכות החיים שלי בעיר גבוהה משמעותית מזו שיכולתי להשיג בת"א ובמחיר הרבה יותר סביר.
 

vinney

Well-known member
אני מדבר על החלטות הממשלה שהביאו לאבטלה הנוכחית

מענקים לחברות, כמו אמדוקס ואינטל, בסופו של דבר לא יביאו לשום לשינוי מגמה. &nbsp שינוי בתשתיות - כן. וכן, זה כולל תשתיות תחבורה, ותשתיות תקשורת, חינוך, בניה, בריאות. את לא תעבדי מרחוק ממקום בו אין בית ספר נורמלי, או שהמרחק ממנו לבית חולים הכי קרוב הוא חצי שעה טיסה במסוק, נכון?
 
הבעיה היא לא גל האבטלה הנוכחי...
שנובע ממשבר כלכלי בינלאומי בגלל הקורונה, ולממשלה אין דרכים למנוע אותו (למרות שכנראה נסכים שאולי להקל על הגל הזה בכל מיני דרכים ביוזמת הממשלה).

הבעיה שאתה מדבר עליה היא משהו הרבה יותר ארוך טווח ומשהו שקורה בלא מעט מקומות בעולם שבו לאוכלוסיה מוחלשת קשה עד בלתי לצאת ממעגל העוני בגלל מחסור במשאבים. וזה לא קשור למשבר כלכלי - האבטלה והקשיים הכלכליים קיימים שם גם כשבמדינת תל אביב יש פריחה כלכלית.

אני מסכימה איתך לגבי זה שצריך להשקיע בתשתיות כמו תחבורה, חינוך, ובריאות. העניין הוא שזה לא מספיק. אתה צריך להפוך את הערים לאטרקטיביות לגור בהן מלכתחילה, כמו למשל בכל מה שנוגע למקומות בילוי לצעירים. קח לדוגמא את אוניברסיטת באר שבע: לפני 20 - 25 שנים היא נחשבה אוניברסיטה קטנה וזניחה, אבל כיום היא נחשבת לאוניברסיטה לא רעה בכלל. נכון שחלק גדול מזה קשור לאיכות הלימודים והתואר שמקבלים ממנה, אבל חלק לא קטן מהמשיכה של רבים להגיע לשם היא העובדה שהחיים הסטודנטיאלים בה מאוד תוססים.
 

vinney

Well-known member
זאת בעיית הביצה והתרנגולת

בשביל שיהיו מקומות בילוי צריך מסה קריטית של מבלים. בשביל מסה קריטית של מבלים צריך?... אוניברסיטה יכולה לעזור, זה עבד בבאר שבע. מקומות בילוי לא נוצרו שם בשביל האוניברסיטה, הם נוצרו שם בגלל האוניברסיטה. אבל כמה כבר אוניברסיטאות צריך בארץ? הייתה הזדמנות להקים עוד אחת לא מזמן, ובמקום שיקימו אותה בצפון כמו שרצו במקור הקימו אותה בהתנחלויות, ועוד באחת הכי קרובה לגוש דן.
 
במקום אוניברסיטה - זה יכול להיות איזור תעשיה
שימשוך אליו צעירים מהאיזור. לי למשל יש בן דוד שגר בדרום ושיש לו קריירה משגשגת בהייטק כי יש כמה חברות במרחק נסיעה סביר משם עבורו (אני יודעת שהוא עבד לא מעט שנים באינטל קריית גת). ודרך אגב, הוא לא גדל באיזור אלא דווקא בצפון באיזור עפולה, כך שמה שמשך אותו לאיזור היתה העבודה נטו.

אני מכירה גם מישהי שמתגוררת במושב באיזור הדרום שעובדת כבר כמעט 20 שנה בסניף אמדוקס בשדרות והפכה עם השנים ממתכנתת בוגרת תואר למנהלת בדרג ביניים.

כך שיש אנשים שישמחו לגור בפריפריה הזו אם יהיו מקומות עבודה - ותמיכה של המדינה בחברות כמו אינטל או אמדוקס היא דחיפה מסויימת. אני מניחה גם שברגע שתהיה מסה קריטית יותר של עובדים באיזורים האלו, חברות יגיעו לשם מעצמן בגלל שיהיה להן פול מספיק גדול של עובדים לבחור מהם - ועלויות זולות יותר של שכירות ושל משכורות. וכמובן איזורי בילוי.

ועוד נקודה: אסור לשכוח שחברות היי טק אולי נתפסות כמקומות עבודה של "אליטות" משכילות, אבל הן מביאות איתן לא מעט מקומות עבודה אחרים בדרגים שונים - החל מעובדי תחזוקה ושמירה, וכלה בשימוש במסעדות ובסופרמרקטים באיזור.
 

vinney

Well-known member
אינטל זה באמת היה נסיון כזה

כשהקימו את אינטל בקרית גת באמת התכוונו שאחרי אינטל יבואו מעסיקים נוספים, ואיתם יבואו תושבים חדשים, שיביאו איתם תעסוקה לענפי שירות וכו' וכד' ויביאו לצמיחה מהירה של האזור. זה לא באמת קרה. כנ"ל עם אמדוקס בשדרות - מכיר את הסניף הזה, הוא יחסית קטן ואף פעם לא תפס כחלופה למגדלים שלהם ברעננה והוד השרון. שתי החברות כן קיבלו מענקים עצומים מהמדינה. אינטל מכרה את המפעל שלה ברגע שזה התאפשר לה בלי להחזיר את המענקים, למרות שההבטחה לצמיחה של תעשיית ההיטק לא מומשה. כמה שידוע לי, אינטל כבר שוב בעלת המפעל, ושוב קיבלה הטבות, על אותו המפעל בדיוק.... &nbsp קרית גת צומחת עכשיו, מההתרשמות שלי (יש לי הרבה מכרים שם, ובכלל בדרום), בעיקר בזכות הגירת חרדים - שמביאים לתוצאה הפוכה. חרדים מביאים לדיכוי האוכלוסיה היצרנית והגירתה החוצה (ע"ע ירושלים, בית שמש, וכד').
 
למעלה