האם לדעתכם יש קשר בין רמת מעורבות ההורים בועד ורמת פופולריות

אם נתקלת באפליה, זה בעיה קשה , אך אחרת

לא כתבת על בסיס מה הופלית, ואת גם לא צריכה לשתף אם את לא רוצה.

אבל אם הופלית בכל מקום, אז כנראה זה לא קשור לאמהות של הוועד, או קליקה של אמהות.
ואולי הבעיות של הבת שלך הן מסיבה דומה.
 
האפליה לא היתה כלפיי ספציפית

האפליה היתה שילדי הוועד, או ילדי העשירים המקורבים לראש העיר, אחיינים של המנהל, ילדים של המורות/מורים - הם קיבלו הטבות (תפקידים ראשיים, הארכות במבחנים, כן, אפילו הגניבו להם תשובות בבגרות - כן, עד כדי כך השחיתות).

לבת שלי אין בעיות. הבת שלי היא בסדר גמור, היא פשוט לא מצליחה לקבל הזדמנות.

ואם רמזת למשהו חיצוני במראה שלנו, אז גם לא.
 
אני לא מכירה מקרים כמו שתארת

אין דברים כאלה בסביבתי
כל ילד וילדה מקבלים הזדמנות שווה
ותאמיני לי שאני דוגמא טובה
הילדים בבית ספר על איזורי
ילדים ממעמד סוציו נמוך מאד
יחד עם ילדים ממעמד גבוה מאד
וכולם מקבלים אותה הזדמנות
 
סבבה

אני תמיד
אבל תמיד
אבדוק איך אני יכולה לשפר את מצבי
לפני שאני מאשימה אחרים
ואני לא אוותר
אם אראה משהו לא תקין קורה
זאת אני
 
אלה שני דברים שונים לחלוטין. שחיתות והתחברויות של ילדים

הדיון הוא על מציאת חברים, ועל האם ילדים מתחברים עם האמהות של הוועד.

זה שהבן של ראש העיר קיבל את התשובות בבגרות או הבת של המנהלת קיבלה תפקיד ראשי זה מעצבן ולא הגון, אבל אין בזה שום תשובה לשאלה למה יש ילדה בכיתה א שאין לה חברות.
 
תמליץ עליי כמחנכת לשכנות?...
גם כאן אני לא מתחברת אליך, ממש מצטערת.
אני חושבת שהמחנכת יכולה לתווך ברמה הכיתתית, אבל אחרי שחיברה בהפסקה בין ילדה X וילדה Y, אף אחד לא יכול להכריח אותן להמשיך לשחק יחד. כשיש בעיה ברמה הכיתתית, המחנכת והיועצת אכן יכולות וצריכות לעשות עבודה חשובה, ונוכחתי בזה על בשרי עם הכיתה של הבכור, שהמצב החברתי היה בכי רע והן שינו את המצב משמעותית. אבל כשמדובר באינטראקציות של ילד מסוים עם סביבתו, למחנכת אין כלים ואין יכולת לעשות את השינוי המהותי מקצה לקצה. כאן המקום לאנשי מקצוע.
אני לא מתווכחת אתך אם המחנכות שהיו לכם לאורך השנים היו יכולות לעשות דברים אחרת או פשוט לעשות עוד. מן הסתם את צודקת. אבל אני גם חושבת שהמערכת עצמה לא היתה יכולה לפתור את הבעיה לחלוטין, כי למערכת אין כלים לעשות את זה.
ובכלל כל הסיפור הזה לא קשור לדעתי בשום קשר לאם אמא כן בוועד או לא בוועד. עובדה שרוב האמהות הן *לא* בוועד, ולרוב הילדים אין קשיים חברתיים משמעותיים או מתמשכים. זה לא אחד שיוצר את השני או מונע את השני.
 

IRISS511

New member
זה באמת לא קשור לוועד, גלשנו לבעייה נוספת.

אבל דעתי היא: אם נוצר קשר טוב בין ילדים, בתחילת הדרך בעזרת ההורים שקובעים מעבר לשעות הלימודים, הילדים מכירים כך בינהם יותר טוב, החברות הזאת ממשיכה גם בכיתה ובהפסקות, לא מחייב אבל את ההזדמנות הזאת כמעט ולא קיבלנו.
הילדה במרחב הבית יותר פתוחה, יותר נינוחה, זאת ההזדמנות להכיר אותה באמת, אבל זה כמעט ולא ניתן במפגש חד פעמי אם בכלל.
אמרה לי בעבר גננת וותיקה, תקבעי עם ההורים אחרי הלימודים שלילדה יהיה קל יותר בגן, עניתי לה שאני מנסה, כל יום, אבל כולם כבר תפוסים או בחוגים או סתם לא יכולים.
 
איריס, אני בטוחה שפעלת רק מתוך כוונות

טובות, אבל יכול להיות שעצם ההתערבות שלך היא כשלעצמה לא מועילה לילדה? כתבת למשל שהתווכחת עם המורה על מנת שתיתן לילדה תפקידים... זו התערבות שעלולה לפגוע בה, להפריע לילדים ולהורים אחרים וליצור אנטגוניזם. בנוסף, אם את עושה עבורה את המאבקים האלה, היא לא תלמד איך לעשות אותם בעצמה...
 

IRISS511

New member
בכיתות הנמוכות התערבתי כי הרגשתי שהבת שלי מופלה לרעה.

הבקשה באה מהבת שלי שרצתה להשתתף והמחנכת אמרה לה שהיא כבר בחרה, ותמיד אלו היו אותם ילדים ולא משום כישורי שירה או משחק יוצאים מהכלל (שלא היו להם).
תמיד היו אלו הילדים התאומים של אמא מהוועד, וילדים של עוד כמה אמהות אסטרטיביות.(קראתי להן אז :הבלונדיניות עם הקעקועים..).
בכיתות הגבוהות ביתי כבר דחפה את עצמה לבד, לא התערבתי אלא אם היא ביקשה ממני אחרי שנענתה בשלילה ע"י המחנכת ,לאו דווקא לתפקידים אלא גם הורדות ציון לא מוצדקות ועוד, אף אחד לא מושלם כולל המורים.
 
נכון אף אחד לא מושלם

אבל מההודעות שלך
אני מבינה שרק מורות דפוקות
היו לילדה שלך
וזה כבר נראה לי פחות מדויק
 

IRISS511

New member
לא כולן, אבל מידע חד צדדי וגם שגוי עובר וקובע רושם מסויים:

-בפיטפוטים בין גננות : שמעתי גננת שמרכלת אודות ילד אחד מהגן עם גננת מגן אחר וגם עם אמא, כשמסביבה עוד אמהות ואין פרטיות, אני בטוחה שזאת הסיבה שאמהות התחמקו ממני למרות שבנותיהן רצו במפגש, היו ייחסים קרירים ביני לאותה גננת בשנתיים הראשונות, היות ומיקדה בצורה שלילית את תשומת הלב לביתי (לא אפרט), ואני בטוחה שהיא חלקה מידע שלילי בפיטפוטיה עם הורים.

-אמהות שמרכלות עם הגננת או המורה או בינהן: בתחילת כיתה א' יצא מייל נרגש לכל ההורים מאחת מאמהות הוועד על ילד אלים שנודע לה שהוא בעט בגננת ושאמור להיות בכיתה, האמא התחננה שבנה על ריטלין ואינו אלים, מה שהתברר כנכון, אבל נעשה כבר נזק, ולהבדיל- מייל היסטרי שוב מאחת מאמהות הוועד על מורה מחנכת לשנה הבאה שידועה בנוקשותה וחוסר סבלנותה, ועל נסיונה של האמא לפנות למנהלת לשנות את רוע הגזירה..., אומנם היה הורה שהעביר כיתה את בנו בגלל מייל זה,אולם דווקא מורה זו הייתה בשביל הילדה מצויינת, עזרה לה יותר, ופחות נהגה "לפרטט" עם אותם ההורים.

-מידע של מורים בתיק האישי של הילד: מידע אישי ביני למחנכת סולף ע"י אותה המחנכת בשנתיים הראשונות ו"מצא" את דרכו גם למחנכת הבאה וגם למנהלת בי"ס.(לא אפרט וכמובן שהכחשתי).

היום בעידן הווטסאפ, מסרים עוברים יותר מהר.

בקיצור,לא הייתי אומרת "מורות דפוקות" אבל מורות וגננות שלא ראויות, כן!, בודדות גילו אמפטיה וניסו לעזור ,אולם נפלו במערכת אטומה שלא מכילה את אלו המתקשים ושולחת אותנו להסתדר לבד.
 
למעלה