האם ישראל בדרך לדיקטטורה או אוטוריטריות?

SupermanZW

Well-known member
חדשות ישנות ולא שמת לב לפרט חשוב

"
הכל השתנה כאשר בבחירות האחרונות לראשות הלשכה, שנערכו בשנת 2011, זכה ברוב הקולות עורך הדין דורון ברזילי. על-פי גורמים בלשכה, מעבר לכך שברזילי ניהל קמפיין אגרסיבי ומדוייק, לעובדה שהשתנה הרכב ציבור עורכי הדין בישראל הייתה תרומה משמעותית לניצחון: בוגרי המכללות השונות ועורכי דין חרדים שהצטרפו במשך השנים למקצוע הפכו ליותר ויותר דומיננטיים, והללו העדיפו להצביע למועמד שאיננו מזוהה עם השמאל הקיצוני.
עו"ד ברזילי, שנכנס לתפקיד בסערה, החל לבצע שורה של רפורמות שהמכנה המשותף שלהן הוא הגברת הליברליזציה בלשכת עורכי הדין ובמערכת המשפט. די היה בכך שברזילי החל בניסיונות להחזיר את "משוב השופטים" – יוזמה שנועדה לאפשר לעורכי הדין לבקר את התנהלותם של השופטים – כדי שיהפוך לאויב המערכת, אך יוזמה אחרת, יסודית יותר, הקימה עליו את הדיוויזיות הגדולות של "שלטון החוק"."
 

SupermanZW

Well-known member
נגד החוק הזה, ראש ממשלה אינו אמור להיות מעל לחוק

אם חוק כזה עובר הדרך לדיקטטורה קצרה.
 

beatman

Member
דיסאינפורמציה וחוסר הבנה

מדובר ב"חוק הצרפתי" - הצעת חוק שאוסרת על חקירת ראש ממשלה מכהן.
חלק מחברי הכנסת של הבית היהודי תומכים וחלק מתנגדים.
גם בשאר המפלגות הדעות חלוקות, כמו למשל ב"כולנו".
&nbsp
אני אישית מתנגד לחוק, אם רה"מ חשוד בעבירה על החוק, אז יש לאפשר לחקור אותו.
לגבי הקצבת כהונה, גם מתנגד, אם יש מנהיג שהעם בוחר ורוצה שהוא ימשיך לכהן, אז אין להתערב.
&nbsp
מי שתומך בחוק אינו אנטי דמוקרטי, הרי החוק מגיע מצרפת, לא ? (בגלל זה הוא נקרא "צרפתי"), אז צרפת אינה מדינה דמוקרטית ?

לגבי הגבלת כהונה, כנ"ל אפשר להגביל ואפשר לא, אין כאן שום סתירה לדמוקרטיה.
 

beatman

Member
המקור של הצעת החוק

ח"כ דודי אמסלם יזם הצעת חוק שתאסור לקיים חקירה נגד ראש הממשלה במהלך כהונתו, כל עוד מדובר בעבירות קלות שעונשן הוא עד חצי שנת מאסר. "אי אפשר להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות", ציין
&nbsp
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/810/387.html
 

lEchoesl

New member
תלוי מה חוקרים. לדעתי יש יותר מדי שיחות על מה שרה לבשה ומה

היא אכלה. בדוגרי? האם אישתו של אולמרט הייתה שונה במשהו? הבעיה שהתקשורת יוצרת שיחה מסביב למי שלא מתאים לה. ככה למשל אם יבוא ראש ממשלה שמאלני יהיו פחות כתבות על מה שאשת ראש הממשלה אכלה או לבשה, או באיזה מחיר. זה לא היה אומר שאותה האישה הייתה יותר הוגנת משרה. בתכלס תלוי מה רוצים לחקור. כמובן שאם יש משהו משמעותי באמת אז ממילא יחקרו ולא צריך לחשוש שלא
 
הדמוקרטיה בישראל נמצאת תחת מתקפות מאז היווסדה


&nbsp
עד היום היא הצליחה לעמוד בהן איכשהו - לפחות בתוך גבולות הקו הירוק. אני לא חושב שישראל תגיע אי פעם למצב של רוסיה, היות שאין לה הגודל והחוזק של רוסיה. אני חושב שאם הדמוקרטיה בישראל תתקרב למצב של הדמוקרטיה ברוסיה, ישראל עצמה לא תחזיק מעמד. מה שלא יכול לקרות לרוסיה.
&nbsp
 

ערפל10

New member
פשטני מדי

אני סבור שהדמוקרטיה, הפרלמנט, הבחירות, התקשורת ה"חופשית" אלו בעיקר סממנים חיצוניים, המחזה שנועד לשעשע את הצופים של החדשות. אגב, בניגוד לדעה הרווחת, "המחזה" קיים גם ברוסיה. גם שם יש בחירות, הן כלליות והן מקומיות, לעיתים אף תחרותיות, וגם שם המועמדים מאופוזיציה "פותחים פה" על ראש המדינה. יתרה מכך, אומנם בהקפים מצומצמים, יש שם תקשורת אופוזיציונית, כזאת שמבקרת קשות ואף לועגת ל"יסודות" המדינה. ברמה של השמאל הקיצוני בישראל (והוא כידוע לא מקבל כאן במה כזאת. לא ערוצי טלוויזיה ולא תחנות רדיו).

אבל תכלס מדובר בשתי מדינות מושחתות ובלתי יעילות. ההבדל הוא שברוסיה השחיתות היא לאו-טק, ולמראות היותה ממוסדת, הינה בניגוד לחוקים, ונמצאת עמוק בתחום הפלילי. אפשר לשלוף שם כל פקיד או בעל תפקיד ולשלוח לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח, מה לעיתים קרובות גם נעשה, ומה שגם מקנה כוח עצום למי ששולט במנגנוני האכיפה. לעמת זאת בישראל השחיתות היא היי-טק, הכול על פי החוקים והתקנות.

אבל התוצאה היא אותה התוצאה: יוקר מחייה בלתי-נסבל, אזרחים שהם פרות חולבות עבור הממסד המושחת שמתעשר ללא כל פרופורציה, חוסר ניידות חברתית, אי-מיצוי של הפוטנציאל האנושי, וכולה. לדעתי זה העיקר, ו"המחזה" בטלוויזיה זה הטפל.
 

RubberSoul92

New member
להשוות בין ישראל ורוסיה טמטום

השחיתות בישראל לא מתקרבת לעשירית האחוז של השחיתות ברוסיה. האזרח הישראלי יכול להרשות לעצמו שכירות, חצי רוסיה חיה במושבות עם בתים ללא שירותים ותעלות ניקוז, בבתים שנבנו על ידי קרובי משפחתם לפני מאה שנה במושב שהרוב שם שותים כולל מתבגרים וצעירים. הרבה צעירים בישראל יכולים להרשות לעצמם לעבור לערי המרכז של אזורם. למשל, בחור מקריית שמונה יכול פרקטית לעבור לחיפה אם יוסיף אלף שקלים לשכירות ולעיתים אפילו פחות. ברוסיה זה לא ייתכן. על מנת לעבור ממושב נטוש ומרוחק צעיר יצטרך למכור את האדמה של בית הוריו, כי הבית ממילא לא שווה רובל, ושל קרוביו גם יחד. רק כך יוכל לממן לעצמו שכירות בעיר.
בישראל קיימת ניידות חברתית במידה רבה יותר, אין בכלל מה להשוות. רוב מוסדות הלימוד בארץ באותה הרמה. למשל, תוכל ללמוד אפילו במכללת ספיר בדרום ועדיין תוכל לשעתק את מקום מגוריך ולהתקבל לעבודה באזור אחר, כולל מרכז הארץ. ברוסיה זה לא ייתכן. אין סיכוי שתשתלב בעבודה בעיר גדולה ומשמעותית אם סיימת מכללה עלובה בעיר קטנה ופחות ידועה.
 

ערפל10

New member
בישראל אין צורך לשחיתות לאו-טק נוסח רוסיה

כי יש שחיתות היי-טק. אגב, גם שם עשו קברת דרך מסויימת. לפחות הקודקודים כבר אינם בעלי הנכסים. הנכסים ניתנים להם לשימוש ע"י קרנות למיניהם. אבל כל זאת בלה-בלה-בלה, חסר טעם. גם כאן ראשי המדינה בפועל (וזה מין הסתם לא ביבי ולא יאיר) הם עשירים מאוד מאוד מפליגים.

ואילו המדדים האמינים לשחיתות הם מדדי איקיאה, מקדולנדס וכולה. מחירי המוצרים הזהים שנמכרים בכל העולם המנורמלים למשכורת מינימום. ככול שהמחירים המנורמלים גבוהים יותר, כך המדינה מושחתת יותר. מבחינה זו ישראל נותנת פייט מאוד יפה לרוסיה.

ולגבי שכירות בעיר גדולה מול עיר קטנה - המצב בשתי המדינות מאוד דומה. אפילו ברוסיה קל יותר. כך למשל עם משכורת ממוצעת במוסקווה אין שום בעיה לשכור דירת חדר. מה שלא בהכרך נכון לגבי ת"א.
 

SupermanZW

Well-known member
תלוי איפה במוסקבה

שטחה של מוסקבה הוא כשליש משטחה של מדינת ישראל והמרחק מהמעגל השישי לראשון הוא כמו המרחק מתל אביב לחדרה.
 

RubberSoul92

New member
מה זה שחיתות היי-טק?

ולמה שזה יטריד רבים? השחיתות המסוכנת ביותר היא שחיתות יומיומית, כשכל אחד ואחת יכול להיות הקורבן שלה. למשל, כשאתה תלוי ברופא שלא מוכן לתת לך טיפול ראוי בלי מעטפה או פקיד קבלה שלא יטפל בך. בישראל אין כזה דבר.
 

ערפל10

New member
מהי שחיתות ההיי-טק

1) למה דזודורנט שעולה בבריטניה (שהיא כידוע מדינה מאוד זולה וענייה) עולה 7 ש"ח כאן עולה 35? למה ליטר חלב שם עולה 2 ש"ח וכאן 5.70? כמובן שאוכל להמשיך רשימה כזאת עד אינסוף. התשובה פשוטה: יש אינספור תקנות שמונעות תחרות, מייצרות מונופולים או דואפולים ומייקרות כאן את הכול. למשל במקרה של דזודונט התקנה המקשה על הייבוא המקביל. לגבי החלב - התקנות של מועצת החלב, וכך הלאה, בכל תחום ותחום. והכסף העודף שנמצץ מהאזרחים הרי הולך לכיסם של בעלי הכוח וההשפעה המושחתים. תנובה מפוצצת בכספים ונמכרת במיליארדים. יבואן הדיזודורנטים כבר איננו יודע באיזו מקלט מס להחביא את מאות המיליונים. וכך כך הממסד המושחת וצמא הדם שלנו כאן. והכול על פי החוק והדין. זו שחיתות חיי-טק.

2) למה במוסקווה או בלונדון או בניו-יורק המוצרים הישראלים עולים חצי לעומת מחירם בישראל? צריך לשנע אותם לארץ? והאמת היא שהצרכן הישראלי משלם מחיר כפול ומכופל ובכך מסבסד את הצרכן בחו"ל. ולא רק זאת. המדינה הרי מכניסה יד לכיס ומחלקת מענקים ליצואנים. ומי משלם? שוב יצאנו פראיירים? זו שחיתות היי-טק.

3) הפנסיות התקציביות. את מתלוננת על המושחתים ברוסיה. והאמת הצרופה היא שעלותם של כל השחתויות במשק הרוסי שקולה לעלותן של הפנסיות התקציביות למשלם המיסים בישראל. את תירקבי בעיר פיתוח שלך ומרוב המיסים לא תצליחי להרים ראש כל החיים, ואילו איזה פרזיט מסודר ייקבל פנסייה על חשבוניך בסה"כ 40, 50, 60 אש"ח בחודש לכל החיים. ויש להם חיים מה זה ארוכים.... מה זאת אם לא שחיתות היי-טק?

4) הלאה בנושא הפנסיות... האים ביקשת להשקיע אצל דנקנר, אצל פישמן, אצל לבייב? הרי בדעת צלולה לא היית נותנת להם אגורה. אבל מדינת ישראל מכריחה אותך להשקיע אצלהם את הפנסיה שלך. ובדיוק מהפנסיות הללו הם הפכו לטייקונים וחגגו בפאר לא יאומן כמו השייחים הסעודיים או המיליארדרים הרוסיים. ואת כספי הפנסיה שלך הם שמו על קרן הצבי. אז עכשיו את מבינה מה זאת שחיתות היי-טק?
 
ישראל התחילה כחבר סוציאליסטית

עם שחיטות מובנת בעצם מהותה, והיא לעולם לא נטהרה מ"שרידי המשק הסוציאליסטי" הידועים לשמצה, והרי ברור למה זה לא נעשה ולא יעשה. בישאל הונהג קפיטליזם חלקי, קריקטורה מכוערת לקפיטליזם המקורי השורר במולדתו מערב ארופה וצפון אמריקה, שבו המנגנונים בסוציאליסטיים המאפשרים לבעלי הכוח והשררה בחברה להמשיך ולהינות על חשבון האזרח הפשוט הושארו על כנם בכוונה תחילה ע"י אותם בעלי השררה. הרבה מאוד ישראלים נוטים להצדיק את יוקר המחיה הישראלי בשתי אמתלות, זעירות המדינה והוצאות ביטחון גדולות. תמיד אומרים "מה אתה רוצה, אנחנו מדינה קטנה, משק קטן" או/ו"אנחנו מדינה קטנה עם הוצאות ביטחון ענקיות". שתי הסיבות האלה, מוצדקות ככל שיהיו (והן לאו דווקא כן, יש כאן 8 מיליון אזרחים, סדר גודל של אוכלוסיית מדינה סקנדינבית ממוצעת, ותקציב הביטחון הוא רק כ-6% מהכללי, וגם בטחום הזה המוני כספים פשוט נזרקים לריק וממש יש מה לייעל), נוטות להעלים מהעין את הסיבות האמיתיות לכך שהישראלי מן הישוב הוא הכי פראייר בעולם המפותח, המנגננונים המובנים במשק המאפשרים את העושק המתמשך של האזרח, שהרוב פשוט לא מודעים לו והמיעוט שצורח הכי חזר "העם דורש צדק חברתי!" מעוניין הכי פחות במיגורו.
 

ערפל10

New member
לא בדיוק סוציאליסטית, אלה יותר אוליגרכית-אליטיסטית

האי-שיווין הזועק לשמיים היה כאן מובנה מלהתחילה. הקיבוצים והמושבים מול עיירות פיתוח. הסוציאליזם והפנסיות התקציביות היה מאוד סלקטיבי גם. ואנחנו -עולי שנות ה-90 - חטפנו את הקפיטליזם במלוא כיעורו - מחירי הדיור הנסקים, העסקה דרך קבלן וכל זאת עם נטל מיסים ללא תקדים ע"מ להעשיר את הפרזיטים המסודרים, החל מטייקונים ויבואני הדזודורנטים למיניהם (וכל שאר מוצרי צריכה) ועד למקבלי הפנסיות התקציביות.

למה אני אומר את כל זאת? לועגים לרוסיה - והנה ישראל אור לגויים, דמוקרטיה, התלית שכולה תחלת. אז לא תלית ולא נעליים. רוסיה היא מדינה נחשלת ומושחתת. אבל לא מתוך ישראל יש ללעוג עליה. כי ישראל לא הגיעה רחוק משם.
 
ישראל לא הגיעה רחוק מרוסיה

כי היא תוכננה מלכתחילה לפי דגם וצלמו של ברה"מ, שמה שאתה קורה לו משטר אוליגרכי-אליטיסטי לא הומצא ברוסיה אחרי שנת 1991 אלא אפיין טוב מאוד את ברית המועצות הישנה, והיא הייתה דגם למה שהיה נקרא רשמית משטר סוציאליסטי.
לא צ'מברלן או רוזוולט, אלא לנין, סטלין ופמלייטם ההולכים בדרך הסוציאליזם היוו מקור השראה לבן-גוריון ושותפיו לעמדות. ישראל היא מה שהיא כי היא נוסדה ע"י יוצאי האימפריה הרוסית עם החזון הסוציאליסטי נוסח מרקסיזם-לניניזם-סטליניזם, עם שינויים מינוריים פה ושם והתאמות מקומיות, ובהמשך נופחה באוכלוסיות נחשלות נעדרות הקרקע התרבותי המערבי מארצות ערב ומאותו גן העדן הרוסי. כדי להיות כמו אמריקה ואנגליה, ישראל הייתה אמורה להיווסד ע"י יוצאי מערב ארופה או צפון אמריקה, אותו הטיב של אנשים שייסדו בזמנו את 13 המושבות הראשונות בעולם החדש, את אוסטרליה וניו-זילנד.
 

ערפל10

New member
ממש לא נכון

השלד והתשתיות של המדינה העתידית נוסדו תחת השלטון והתכנון הבריטי. לא פעם שמעתי שהמוצא הרוסי כביכול של הקודקדוים בשנות ה-40 וה-50 הוא מקור כל הבעיות. אינני מוצא שום הוכחות וסימוכין לכך. בין ההנהגה דאז היו לא מעט יוצאי גרמניה, ארה"ב וכולה. וגם הסוציאליזם הוא יותר אגדה. החוקים והתקנות "הסוציאלסטיות" היו בריטיים. ובין החוקים הללו היו דברים מאוד חריפים, כגון השכירות בדמי מפתח. גם מעמדה של ההסטדרות הייתה מקבילה למעמדם של טרייד-יוניונס בבריטניה דאז. ואילו החוקים החדשים שחוקקו ע"י מדינת ישראל היו יותר ויותר קפיטליסטיים. לכיסום - היה קשר חזק מאוד לבריטניה ולחוקיה, ושום קשר לברה"מ וחוקיו.
 

ערפל10

New member
אם מחדרה לת"א הייתה רכבת תחתית כולל שבתות וחגים

זו לא הייתה חדרה
 

beatman

Member
רכבת תחתית זה דבר נפלא

נסעתי במוסקבה והתפלאתי איזה מרחק עוברים תוך דקות ספורות, והכל במחיר של 55 רובלים (כ-3 ש"ח).
 
למעלה