דירוג הזוכים - מורחב

ממשיכים עם אחת הזוכות הכי מוקדמות של הישרדות:

מקום 24 - טינה ווסון (עונה 2, הערבה האוסטרלית)

יתרונות:

+ הייתה אחת המנהיגות של שבט אוגאקור

+ הצליחה יותר במועצת השבט האחרונה (מזהים טרנד?)

חסרונות:

- קולבי תמיד נראה כיותר דומיננטי בצמד

זה שהמושבעים היו ממורמרים על ראסל אנחנו כבר יודעים, ועכשיו יש קורבן מרמור שני למדינת טקסס, אבל האם ידעתם שעד היום יש מי שחושבים שגם קולבי נשדד? ואני לא מאשים אותם יותר מדי, קולבי היה ללא צל של ספק הכוכב של עונה 2, אבל בסוף הוא עשה שתי טעויות קריטיות: הדיח את קית', שהיה יכול להיות עז קלאסית, ואז קצת פיקשש במועצת השבט האחרונה. אמנם היו לו שני אויבים שבחיים לא יצביעו לו - קית' וג'רי - והוא נהג בחוכמה כאשר לא הצביע נגד אמבר בהדחה שלה, מה שהרבה זמן גרם לי לשאול, למה אלישיה ואליזבת לא הצביעו לו? ואני מניח שהתשובה היא שטינה פשוט שיכנעה אותן יותר במועצה - טרנד חוזר בשורה הזו של זוכים וזוכות, שיתעצם כאשר נגיע בקרוב לשיא עם סופי קלארק (הראשונה לשמה, ועוד נראה אם אחרונה - אין לי ספק שנראה שוב את קסידי בעוד כמה שנים, האם היא תזכה זו שאלה אחרת לגמרי)
 
ועכשיו לזוכה שאני משוכנע שנמצא לדעת רבים במקום נמוך מדי, במיוחד בגלל שמדובר בזוכה הראשון שזכה בכל הקולות:

מקום 23 - ארל קול (עונה 14, פיג'י)

יתרונות:

+ היה בין הבודדים שסבלתי בכלל

+ שרד את קללת שבט ראבו לצד יאו-מן ומישל

+ קיבל את כל הקולות מהמושבעים

חסרונות:

- - אני לא חושב שהוא עשה מהלך אחד, יאו-מן היה המוח מאחורי הברית

בדיעבד, עריכת המנצח של ארל זעקה למרחקים. אני חושב שהוא קצת דומה לקסידי (די לדבר עליה, רבאק! יש לה חבר! ספוילר: אני הולך להשוות לפחות עוד זוכה אליה) במובן שכמעט כל וידוי שלו היה אסטרטגיה טהורה, בזמן שפרשנות המשחק בצורה עגולה ונרחבת ניתנה יותר למקום הרביעי, היותר אהוד. (ג'סי יותר אהוד, נכון? הוא צריך להיות). עכשיו, למה אני נותן לו מקום 23, ולקסידי הייתי נותן בדיוק מקום 17 או 18 (מעל ג'יי טי, לא בטוח אם מעל הפעם הראשונה של סנדרה)? כי התחרות בעונה 43 הייתה יותר קשה. שניהם הגיעו עם עיזים לגמר, אבל במקרה לארל היו שתי עיזים כל-כך גדולות, שאני מאמין שאפילו פול מ-BB18 ו-19 היה זוכה נגדן. דרימז שיחק משחק מלוכלך ברמה שהוא גרוע רשמית, וקסנדרה הייתה ידועה בתור "גברת אה-הא" מסיבה טובה. וכן, פתאום אני זוכר שהייתה איזו קסנדרה אחת לפני כאוס קאס. עכשיו אני רוצה לשכוח אותה מחדש. וחבר המושבעים של פיג'י היה דוחהההההההההההה, באופן כללי זו עונה עם אחת הקאסטים הפחות נעימים. נראה לי לפחות חצי מהמושבעים התמרמרו, ולא בחשאי כמו בעונה 43 אלא בגלוי.
 
הגענו לאחת הזוכות הכי חשובות בדירוג: הזוכה הכי טובה שאפשר להגיד עליה שאולי זכתה ממרמור:

מקום 22 - סופי קלארק (עונה 23, אי הנוצר - סליחה, דרום האוקיינוס השקט)

יתרונות:

+ התחילה לשחק מאוד טוב בשלב מאוחר

+ + הביצוע הכי טוב במועצת השבט האחרונה אי פעם? (לפחות באמריקה - כריסטי מעונה 1 האוסטרלית הייתה פנומנלית בטירוף וכמעט זכתה בכל הקולות)

חסרונות:

- בנג'מין היה יותר דומיננטי ממנה, אפילו אחרי שהיא התעוררה על החיים שלה בפיינל 5

אפשר לראות בקלות קו מנחה בסדרת הזוכים הנוכחית, שמגיעה לסיומה עם זוכת ה-UTR הכי טובה אי פעם לדעתי - כולם היו בפרק הגמר עם מישהו הרבה יותר דומיננטי (בעונה 43 מדובר בג'סי, ואני חושב שעל הגמר עצמו כבר גמרתי את ההלל), אבל הגיעו רחוק ממנו, מי בגלל מהלך בפיינל 4 ומי במועצת השבט האחרונה. קולבי וקסידי כנראה איבדו את המיליון עם התשובות שלהם, אבל הם לא היו קרובים לפקשש כמו בנג'מין. לא שהוא היה צריך לפקשש הרבה, כי סופי לדעתי נתנה את ביצועי הגמר הכי טובים באמריקה. לדעתי היא קנתה את רוב המושבעים. וזה מרשים. וכמובן שהייתה לה "הריגת עכבר" קלאסית עם הוידוי על התפילות של בנג'מין ושאר חברי השבט שלה בפרק 5. אני חושב שלאורך רוב העונה הייתי נגד כל העולם בדיעה שיש לה עריכת מנצח. (סליחה, רוב ססטרנינו היה איתי באותה דיעה)
 
עצרו הכול, עצרו הכול, כמו כולם המעטתי בערכו של הזוכה הטרי ומגיע לו מקום גבוה יותר משחשבתי אפילו! לא טוב כמו אריקה ומריאן, גם בכל זאת אני עדיין מעדיף קצת את קסידי לפחות ברמת האישיות, אבל המקום שלו הרבה יותר קרוב למקום שהייתי נותן לקסידי. יש אולי הבדל של מקום אחד או שניים ביניהם.

אי לכך ובהתאם לזאת, אראס, טינה, ארל וסופי יורדים מקום! זמנו של גייבלר עוד לפנינו!
 
מכאן לזוכה האחת שחייבים ללכת מעבר לעריכה כשמדברים עליה:

מקום 22 החדש - ג'נה מורסקה (עונה 6, אמזונס)

יתרונות:

+ בדיעבד היה לה משחק חברתי ממש טוב

+ + לא ראו את זה בעריכה אבל היא הייתה "שחקנית צללים" כמו קוקרן או הפיינל 2 האחרון (יסלח לי אואן, אבל קצת קשה לי לא להתייחס ליחידים שקיבלו קולות כ"פיינל 2" כשצורת המשחק שלהם זהה)

+ הזוכה הראשונה שההצבעה לא הייתה צמודה בכלל

חסרונות:

- רוב ססטרנינו התבלט יותר ממנה ושיחק בוודאות יותר טוב ממנה (למשל בהדחה של אלכס)

- - הייתה בוודאות חייבת שלוש חסינויות כדי להגיע לגמר

הגענו לזוכה עם העריכה השנויה במחלוקת. אבל כל מה שהעריכה עשתה זה להדגיש את הצדדים השליליים שלה מבלי להפחית את ההישגים האסטרטגיים שלה, והיו לה גם היו לה. כיום כבר ידוע שהיא הייתה שנייה רק לרוב, והיא שיחקה מהצללים כמו קוקרן, קסידי וגייבלר, או נטלי אנדרסון. אז למה היא מדורגת כל-כך נמוך? קודם כל, בגלל שבמחצית העליונה של הטבלה התחרות מאוד גוברת, אבל הסיבה העיקרית למיקום הנמוך הזה היא שהיא בוודאות הייתה צריכה את החסינויות שהיא זכתה בהן. לא בטוח שריצ'ארד היה מודח בפיינל 7, לא בטוח שקסידי הייתה מודחת בפיינל 8 או 6, אפילו לא בטוח שניק היה מודח בפרק הגמר. לגבי ג'נה לא היה סימן שאלה. וזה אומר שהיא כשלה איפשהו. בוודאי לא מגיע לה להיות מעל גייבלר, וגם לא מעל טייסון שקצת החמרתי איתו יותר מדי.
 
ממשיכים כרגיל בדירוג:

מקום 21 - טייסון אפוסטול (עונה 27, דם נגד מים)

יתרונות:

+ + הייתה לו אופוזיציה מאוד קשוחה

+ הנהיג את השבט שלו

+ + גרם לסיירה לבגוד בחדשים כמה פעמים

חסרונות:

- קשה להתעלם מעברו

- - לא היה בהרבה מועצות שבט בפרה-מיזוג בגלל שהחדשים היו ממש גרועים

במקרה של טייסון וקוקרן, באמת קשה להתעלם מעברם, אבל קוקרן הוא שחקן הצללים הכי טוב אחרי נטלי אנדרסון (למרות שהפער בינו לבינה גדול בהרבה מהפער בינו לבין הזוכים והפיינליסטים של העידן החדש, וכשאני משתמש בתיאור הזה אני מכסה את אריקה, מריאן, גייבלר וקסידי). טייסון, לעומתו, היה מנהיג. לצערי שתי העונות בכל מקרה שנויות במחלוקת בגלל (חוסר) טוב הקאסט ובמקרה של העונה הזו, למרות קאסט הרבה יותר טוב, בגלל אי המתים. הפרה-מיזוג של טייסון היה מאוד קל כי הוא פשוט לא הלך למועצת השבט בגלל כמה שהחדשים היו גרועים, בעיקר בכיכובו של אדון פאק יו בראד קלפפר. אבל מהרגע שהמיזוג הגיע, העונה הזו התעלתה אפילו על קודמתה, וכן, במיזוג זה הישג. קודם כל הזוגות התייצבו מול הבודדים, ואחרי שלוש הדחות כאלה, ShE vOtEd OuT hEr MoM ועברו למצב שהחדשים הם מול הותיקים. בשני המקרים האלה טייסון היה במיעוט, אבל הוא היה אינטגרלי בתוכנית שלו לגרום לסיירה לעבור צד, וכשהיא סוף סוף התייצבה נגד טייסון, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. למרות שהוא הגיע לגמר עם מוניקה, שהייתה שחקנית ראויה בעצמה, הוא קיבל את כל הקולות פרט לויטאס, שהיה ממורמר בטירוף.
 
ממשיכים עם המחצית העליונה של הזוכים:

מקום 20 - וונדל הולאנד (עונה 36, אי הרוחות)

יתרונות:

+ + היה חלק מצמד מאוד דומיננטי ששלט לחלוטין בעונה

+ הצמד הצליח להעביר את לורל ודונתן צד

+ מעולם לא היה מטרה

חסרונות:

- דומיניק בפירוש היה המוח מאחורי הברית

- התיקו מאוד לא נראה טוב

בניגוד לטייסון, שני הזוכים הבאים היו הצד הפחות דומיננטי בצמד מאוד דומיננטי. אני אולי אעלה את טייסון עוד רמה אחת כי אולי אני מושפע יותר מדי מכשלונות העבר שלו, כשלקוקרן אני סולח הרבה יותר בגלל שני המהלכים המעולים שלו לקראת הגמר. ההשוואה לג'יי טי מתבקשת, אבל ההבדל הוא שהמשחק החברתי של ג'יי טי הרבה יותר טוב. כתוצאה מכך, ג'יי טי זכה פה אחד, ו-וונדל זכה בתיקו די מפוקפק.
 
ומיד לזוכה הבא:

מקום 19 - ג'יימס "ג'יי טי" תומאס (עונה 18, טוקנטינס)

יתרונות:

+ גם הוא היה חלק מצמד דומיננטי

+ + משחק חברתי פנומנלי

+ המשחק המושלם הראשון בתולדות הישרדות

חסרונות:

- סטיבן עשה יותר רושם

- ייתכן והמושבעים היו מעט ממורמרים?

אה, השנים המוקדמות של הישרדות, כשעוד בכלל לא ידענו להעריך משחק חברתי. בדיעבד המשחק המושלם של ג'יי טי הגיע לו בזכות, אולי אפילו יותר מאשר קוקרן שעדיין לפניו (וספוילר: אפילו יעלה קצת בדירוג). מה שכן מוריד אותו קצת בדירוג הוא שסטיבן היה מזעזע בגמר, יותר מארין ושוגר וכל מי שתרצו (על קסידי אני לא מדבר אפילו, גם בלי הספקולציות שימים יגידו מה מהן נכון, היא לא הייתה קרובה להיות כזאת גרועה). זה היה פחות נאום טוב שלו ויותר פקשושים של סטיבן. עד כאן שורדים שלא עשו ולו מהלך אחד, מכאן ואילך עוברים לשורדים שרק בגללם שורדים מסוימים הודחו. מחר חוזרים לגייבלר!
 
אני עדיין מתלבט איפה לשים אותו, אבל בגלל מעורבותו האסטרטגית נשאיר אותו כאן עד להודעה חדשה:

מקום 18 - מייק גייבלר (עונה 43)

יתרונות:

+ + משחק חברתי מדהים

+ יזם את ההדחה של אלי ו"שתל" את הרעיון של להדיח את קודי

+ לא הצביעו נגדו בכלל

+ מועצת שבט אחרונה מאוד טובה (זה עוד נתון לספקולציות, אבל כרגע אני נוטה לחשוב שרק חצי מהמושבעים היו מוטים לו ואת השאר הוא "קנה" במועצה עצמה, גם אם זה בגלל השפעה של המושבעים הממורמרים על קסידי)

חסרונות:

- לא אהבתי אותו בכלל

- - פרה-מיזוג מזעזע

גייבלר התחיל את העונה בצורה גרועה, והדגישו את מצבו כל-כך, שאני שואל את עצמי האם זה אותו מקרה כמו ג'נה (או טום שוורץ מדרום אפריקה) או שזה מכוון כדי להטעות אותנו. אם מתעלמים מהפרה-מיזוג, באמת הייתה לו עריכת מנצח די סטנדרטית, אבל אני לא נתתי לו צ'אנס עד הפיינל 8, וגם אז הוא לא הצליח לסכסך בין ג'סי וקודי לבין קרלה. כל זאת נגמר בפיינל 6, שבו גייבלר הצליח בשיא הטבעיות, באמצע שיחה, לסכסך בין ג'סי וקודי (וגם בין קסידי וקרלה, אבל הסיפור ביניהן התחיל עוד קודם). לגבי מועצת השבט האחרונה עדיין יש ספקולציות שהיה לנו "ג'ורי בובות" שבא במטרה לא רק לתת לגייבלר את המיליון, אלא להשפיל את קסידי תוך כדי. אבל אני יוצא מנקודת הנחה שקסידי לפחות יכלה להשיג עוד כמה קולות ואפילו לכפות תיקו, שהיה נשבר לטובתה באמצעות הקול של אואן. מכאן התחרות נעשית מאוד קשה אז אני לא יכול לדרג אותו יותר גבוה.
 
מכאן ואילך יש שתי רמות: שחקנים ששיחקו היטב אבל לא וואו, ושחקנים שבאמת שינו את המשחק. שתי הזוכות הקודמות של העידן החדש נמצאות בקטגוריה הראשונה, אבל לפני שנגיע אליהן...

מקום 17 - סנדרה דיאז-טוויין (עונה 7, איי הפנינה)

יתרונות:

+ לא הצביעו נגדה בכלל

+ עונה מאוד אסטרטגית

+ + משחק חברתי מעולה

+ תמיד אהבתי אותה (כן, גם בעונה 20)

חסרונות:

- - 16 האחרים פשוט עשו יותר - מהלכים יותר מרהיבים, חלקם אפילו בלי יתרונות, שינו את פני המשחק, וחלקם פשוט שלטו במשחק לגמרי

אני כנראה הולך לעשות אחרי זה דירוג מחודש גם לעונות, מפני שפתאום אני קולט שעונה 43 מאוד דומה לאיי הפנינה, ולמעשה גייבלר הוא התשובה לשאלה "מה היה קורה אילו בנג'מין היה משחק כמו סנדרה?". גם שם המיזוג התחיל צפוי, אבל אז ברית הרוב התפרקה (רק ששם היה צריך טוויסט) ונוצרו כמה פלגים - פיירפליי וברטון מזכירים את ג'סי וקודי רק יותר אסטרטגיים ועם זאת גם בפירוש מיזוגנים, סנדרה וכריסטה מזכירות את קרלה וקסידי (וזו ממש לא נקודה לרעת קסידי - כריסטה שחקנית סופר אנדרייטד לתקופתה), ודארה וטיוואנה מזכירות את... אוקיי, ההשוואה ביניהן לבין נואל ואואן מתחילה להיות מופרכת. ההבדל הוא שבעידן הישן היה הרבה יותר לעונה מאשר אסטרטגיה, כמו מוטיב הפיראטים וקאסט הרבה יותר... אנושי. סנדרה אולי לא התבלטה יותר מאחרים כי כולם שיחקו מעולה, אבל זה עומד יותר לזכות העונה מאשר לגנותה.
 
חוזרים לעידן החדש עם עוד ירידה קלה בדירוג:

מקום 16 - מריאן אוקץ' (עונה 42)

יתרונות:

+ + מהלך מדהים בפיינל 6

+ מת עליה באופן כללי

+ + אחת הפנטזיות שלי הייתה לחשוף אליל חסינות במועצת השבט האחרונה

חסרונות:

- - לא עשתה הרבה עד הפיינל 6

מריאן כאן מסיבה אחת ויחידה - ההדחה של עומאר. בעצם היא הייתה מעולה גם בהדחה של לינדזי ועם חשיפת אליל החסינות בגמר עצמו. בניגוד לגייבלר (ולאריקה?) אני מאמין שהמושבעים באו לתת למייק את המיליון, כי הוא שיחק יותר חזק עד הפיינל 6 (למעשה הוא השחקן הכי טוב בכל שלוש שלישיות הגמר בעידן החדש עד כה, כן גם יותר מאשר קסידי) אבל אז מייק פקשש ממש בגמר, הרבה יותר מאשר שאר הפיינליסטים, ומריאן עשתה משהו שחלמתי עליו שנים עם האליל. לפני שבעה חודשים כנראה באמת הגזמתי איתה בדירוג, אבל היא עשתה מהלך אגדי ולא מגיע לה פחות מהמקום הזה.
 
ומכאן דווקא לעלייה בדירוג:

מקום 15 - ג'ון קוקרן (עונה 26, קרמואן)

יתרונות:

+ + השתלט בפיינל 7 על המשחק עם מהלכים מדהימים

+ "משחק מושלם"

+ + היה אחד החשובים ביותר בברית של פיליפ

חסרונות:

- התחיל לשחק חזק רק בשלב מאוחר

- קשה להתעלם מעברו

קוקרן, כמו טייסון, גאל את עצמו אחרי רקורד לא סימפטי בעונה הקודמת שלו. בניגוד אליו, הוא שיחק מהצללים, אבל הרבה יותר טוב. המהלכים שהוא הוביל נגד אנדראה וברנדה, שלא היו ביג מובז למען הביג מובז אלא הציבו אותו בראש הברית שוב ושוב, הקנו לו את המקום הגבוה הזה בצדק. זה שלא הצביעו נגדו זה רק הדובדבן שבקצפת.
 
עכשיו עוברים לשחקנים שבאמת שינו את המשחק ושיחקו מההתחלה, או כמעט מההתחלה. אבל שלושת המקומות הבאים היו בסכנת הדחה בשלב מאוד מוקדם:

מקום 14 - כריס דוהרטי (עונה 9, ונואטו)

יתרונות:

+ + + הפך את המשחק על פיו בפיינל 7

+ + משם הפך להיות הטופ דוג תוך כדי שהוא מנצח את האיבה בין טווילה וסקאוט לבין אלייזה וג'ולי

+ לקראת הסוף הצליח לשלוט גם חברתית, גם אסטרטגית ואפילו פיזית

חסרונות:

- - פעמיים הוא חייב את חייו לאחרים - סארג' בפרה-מיזוג וטווילה וסקאוט בפיינל 7

כריס הוא הזוכה הראשון שבאמת עבר תהפוכות, והוא היה צריך אותן, כי דרכו במשחק הייתה עקלקלה ומשובשת כמו כביש הררי במחוז כפרי בלב אירופה. הוא כמעט הודח ראשון - נתון שהוא חולק גם עם ניק וגייבלר - ורק בזכות ברית המבוגרים עם סארג' הצליח להתקדם במשחק. אחרי הערבוב המטרה הוסרה ממנו, אבל למיזוג כריס הגיע במיעוט - הפעם כגבר נגד ברית הבנות של איימי. אגב, המין הנשי היה ביתרון הגדול ביותר שלו אי פעם בגזרת הזכיות אחרי האולסטארס, והמיזנדריה בברית של איימי הייתה מטורפת, בעיקר מצד ליאן וג'ולי. אבל ממש בדקה התשעים הצליח כריס לשתול זרע של פראנויה אצל איימי, מה שבסופו של דבר הפנה את טווילה, סקאוט ואלייזה נגדה. משם כריס הצליח להגיע סוף סוף לעמדת שליטה. מבחינתי כריס הוא מלך הזוכים האנדרדוגים, אבל כאן דרכו מסתיימת והוא משאיר את ריצ'ארד כזוכה האולד סקול היחיד בטופ 13.
 
כמעט סיימנו עם האולד סקול, הגיע הזמן לגמור (לעת עתה) עם העידן החדש!

מקום 13 - אריקה קסופנאן (עונה 41)

יתרונות:

+ + הייתה מעורבת כמעט בכל החלטה אסטרטגית

+ + + היא שהחליטה להדיח את נסיר, לפצל קולות נגד שאן, ולהדיח את דני במקום דשון כי היא ידעה שהוא עז

+ הייתה לה ברית חזקה עם הת'ר שפשוט נעלמה לגמרי בעריכה

+ מעולם לא הייתה צריכה אליל, יתרון או חסינות

חסרונות:

- לא הייתה לה הזדמנות לשחק את המשחק בפרה-מיזוג

- - ייתכן והייתה צריכה את שעון החול כדי לשרוד

בדיוק כמו גייבלר וקסידי, אריקה והת'ר נעלמו בעריכה וצריך לראות סרטון "המיטב של - " כדי להבין עד כמה אריקה טובה, והיא באמת טובה. אולי אפילו יותר מריקארד ועומאר, אבל לא ג'סי. היא יזמה את ההדחה של נסיר, היא הציעה לפצל קולות נגד שאן וליאנה, היא הסיטה קולות מדשון לדני, בגלל שהיא ידעה שבנקודה הזו דשון היה עז (וגם זאנדר היה עז, כמובן). מה שפוגע בה ומוריד אותה מהטופ 12 זה הסיכוי שהיא הייתה צריכה את שעון החול. אני לא בטוח בזה, מפני שהיא כבר הייתה ב"ברית הצבע", הסיכון היותר גדול היה בפרה-מיזוג כשדני ודשון וסידני היו נגדה. אם נסיר היה מצביע איתם, אריקה הייתה מודחת. אבל גם בלי קשר, בגלל ששבט לובו מעולם לא הגיע למועצה, אריקה היא בין הזוכים שהיו בהכי מעט מועצות שבט - רק שמונה, מעט יותר מאשר אנדרווד, מישל וטום.
 
אריקה שיחקה בעידן החדש, אבל יכלה בכיף גם להצליח באולד סקול, כנ"ל גייבלר (וקסידי), בעוד מריאן הסתמכה על קול כפול שלא היה לפני שנות ה-30 של הישרדות. אבל הזוכה הבא היה ניו סקול בכל רמ"ח אבריו:

מקום 12 - ניק וילסון (עונה 37, דוד נגד גוליית)

יתרונות:

+ + לא הצביעו נגדו כל העונה

+ + + המשחק החברתי אולי הכי טוב מכל הזוכים

+ + היה שותף בהרבה מהלכים

חסרונות:

- הוא והדוידים השתמשו בהרבה מאוד יתרונות

- - ייתכן והיה מודח ראשון לולא הפציעה של פאט

ג'יי טי, קוקרן וג'רמי (שעוד לפנינו) שיחקו משחק מושלם, אבל גם אם לא זוכים בכל קולות המושבעים, להגיע למועצת השבט האחרונה בלי שום קול נגדך זה מרשים (אולי חוץ מאשר גייבלר ושוגר, אבל גם להוריד את עצמך מהרדאר זו יכולת מרשימה כל עוד מגבים אותה עם לפחות מעט משחק). דוד נגד גוליית הייתה עונה מאוד אסטרטגית, כשהבעייה שלה - ושל ניק - היא כמות היתרונות שהדוידים היו צריכים כדי לא לעבור פאגונגינג. גניבת קול, מבטל אליל ושאר מרעין בישין שעד עונה 33 לא היו קיימים, או שהיו קיימים ולא חולקו כמו סוכריות. למרות זאת, בזכות המשחק החברתי המעולה שלו המטרה אף פעם לא הייתה על ניק, אלא על בני בריתו דייבי וכריסטיאן. אחרי שתי ההדחות הראשונות של גולייתים, הייתה לניק ברית צדדית עם שני הפיינליסטים שהפסידו לו, מייק (שהייתי מצביע לו כנראה, אבל בשום פנים ואופן לא הייתי קורא לו נשדד) ואנג'לינה. ולכן אני מאוד בספק שהוא היה צריך את החסינויות בפרק הגמר - אולי חוץ מאשר את האחרונה. מה שכן פוגע בו זה שהוא היה יכול להיות מודח ראשון לולא הפציעה, אבל הוא שיחק משחק חברתי כל-כך טוב, שסיכוי סביר שפאט היה מודח בכל מקרה.
 
נערך לאחרונה ב:
מה היה קורה אם ניק היה משחק לפני עונה 34 והיו הרבה פחות יתרונות להשתמש בהם? אז הוא היה בוודאי יותר קרוב ל...

מקום 11 - אדם קליין (עונה 33, מילניום נגד דור ה-X)

יתרונות:

+ זכה בכל קולות המושבעים

+ + + זיגזג בהצלחה בין בריתות בעונה מאוד הפכפכה

+ + השתמש היטב באליל חסינות

חסרונות:

- - היה לא מעט פעמים במיעוט

עונה 33 היא מבחינתי ההתחלה האמיתית של הניו סקול, שיגיע לשיאו בהפצצת האלילים והיתרונות מעונה 34 ואילך. זו אחת העונות האסטרטגיות ביותר, ברמה שהעריכה לא הצליחה לעמוד ברמת המשחק (וזו נקודה לרעתה), ומן הסתם בעונה הזו יכול לנצח רק אסטרטג מעולה. דרכו של אדם במשחק הייתה עקלקלה, למרות שמעולם לא באמת היה בסכנת הדחה רצינית. הוא התחיל במיעוט ב"ברית החנונים" עם האנה, זיק, ומארי שהודחה. אחרי הערבוב אדם הצליח לנקום בכל שחבר למבוגרים, ובמיזוג הוא וכל ברית החנונים חברו שוב למבוגרים כדי להדיח את מישל ואחריה את טיילור. משם הבריתות השתנו כל שני וחמישי כי כולם שיחקו את המשחק, ולפעמים אדם עדיין מצא את עצמו במיעוט, אבל הוא תמיד נשאר בברית עם האנה, ולאחר מכן גם דיוויד וקן - הפיינל 4. מתוך הברית הזו היה לאדם רק יריב אחד שהיה יכול לקחת ממנו את המיליון, דיוויד, ואדם השכיל להדיח אותו לפני מועצת השבט האחרונה, ואז הצליח לזכות פה אחד. כל זאת בלי להצטרך אפילו מעט מהיתרונות שהדוידים היו צריכים בעונה 37. הוא אמנם השתמש באליל, אבל רק אחד, והוא אפילו לא היה צריך אותו כי וויל בגד בזיק.
 
ממשיכים ונכנסים לעשירייה!

מקום 10 - ג'רמי קולינס (עונה 31, קמבודיה)

יתרונות:

+ + שיחק משחק מושלם רציני - מעולם לא הצביעו נגדו בעונה מאוד אינטנסיבית, וקיבל את כל קולות המושבעים למרות שלא ניצבו לצידו עיזים

+ + היה שחקן מפתח בבאיון מהרגע הראשון

+ + ידע להוריד את הרגל מהגז כשהיה צריך

+ השתמש באליל כמו שצריך

חסרונות:

- - ההדחה בפיינל 6 הייתה מאוד מפוקפקת

בדיוק כמו עונה 33, גם עונה 31 הייתה מאוד אינטנסיבית ולא היה אף אחד שלא בא לשחק, ולכן ברור שמעונה כזו יכול לבוא רק שחקן גדול. ולמרות שהיו מהלכים מאוד גדולים, הם ברובם הגדול היו גם נכונים. אבל כמו שלמדנו מג'סי בעונה האחרונה, צריך ללמוד גם להוריד את הרגל מהגז כדי לא להפוך למטרה. וג'רמי אף פעם לא היה מטרה. אם "שיטת החברים" של רוב הבטיחה שלטון מוחלט אבל עונה גרועה, "שיטת המגן" של ג'רמי מבטיחה גם משחקית וגם טלוויזיונית. ג'רמי היה מוקף במגנים שמשכו את כל האנטגוניזם, בעיקר בני בריתו שנשארו איתו עד הגמר, ספנסר וטאשה. זה הספיק כדי שאף אחד מהם לא יקבל ולו קול אחד, בין השאר בגלל שספנסר היה גיימבוט עם חסך במשחק חברתי (ייתכן וראינו את זה בדיעבד גם עם קסידי). מבין שלושת "המשחקים המושלמים", זה של ג'רמי הוא ללא ספק המרשים ביותר.
 
מכאן כל הפיינל 9 שלי נשאר כמו שהוא, מה שאומר שעוברים ל...

מקום 9 - דניס סטייפלי (עונה 25, הפיליפינים)

יתרונות:

+ + המתמודדת היחידה בתולדות הישרדות שמעולם לא הייתה חסינה מהדחה (השבטים שלה הפסידו את כל החסינות והיא לא זכתה בשום חסינות אישית)

+ + היא ומלקולם הצליחו למצוא את מקומם בזמן שבריתות הלכו והתפרקו מסביבם

+ + + משחק חברתי פנומנלי

חסרונות:

- - מלקולם היה יותר דומיננטי

האם יש זוכה עם פחות מזל מאשר דניס? אם אנדרווד, טום ומישל מחזיקים בתואר הזוכים שהיו בהכי מעט מועצות שבט, דניס נכחה בהכי הרבה לא רק מכל הזוכים, אלא גם מכל המתמודדים בתולדות הישרדות. והיא לעולם לא זכתה בחסינות אישית. תמיד יכלו להצביע לה. והצביעו גם הצביעו, אבל כמובן היא מעולם לא הודחה. מלקולם ודניס התאחדו אחרי ה"ערבוב" שבעצם היה יותר כמו הכיבוש בפאלאו בגלל ששבט מטסינג היה כל-כך גרוע, ואחרי מהלך הזוי בגריעותו של פנר בפיינל 7, כרתו ברית עם ליסה וסקופין - רביעיית הגמר. משם, כמו אדם, דניס ידעה בדיוק את מי להדיח בפיינל 4 - בן בריתה מלקולם. היא הייתה מאוד דומה לאדם במובן הזה, רק עם משחק חברתי אפילו יותר טוב, נכחה ביותר מועצות שבט, ולא השתמשה ולו באליל אחד. למעשה, האלילים היו כולם אצל אויביה, אבי-מריה ופיטר, כך שהכלי היחיד שעמד לרשותה היה משחק חברתי. ושלה היה אחד הטובים בתולדות הישרדות.
 
יש לי עוד הרבה זמן פנוי היום, אז נמשיך למנצח שאנחנו חייבים לו את קיומה של הישרדות:

מקום 8 - ריצ'ארד האץ' (עונה 1, בורנאו)

יתרונות:

+ + + + הראשון שהביא את האסטרטגיה להישרדות. אין הרבה מה להוסיף.

+ + אוקיי, אני גם מאוד אוהב את האופי שלו.

חסרונות:

- ייתכן והיה מודח בפיינל 7 לולא החסינות

מה עוד יש להגיד? האם היה אפשר לדמיין את הישרדות ללא אסטרטגיה? אני לא. פור דה רקורד, "מבצע רובינזון" שודר עוד לפני הישרדות, אז הייתה אסטרטגיה עוד לפני ריצ'ארד. אבל הפער בינו לבין רוב המתמודדים בבורנאו שפשוט באו לחופשה על אי בודד, הוא פשוט מדהים. כבר באוסטרליה, רק עונה אחת לאחר מכן, בריתות הפכו לדבר שבשגרה, למרות שעדיין היה מאבק בין שני כוחות, והרוב שלט במיזוג. שג'רי ואמבר יתאחדו עם קוצ'ה כדי להדיח את קולבי, טינה וקית'? חס ושלום. מעבר לעניין הפיינל 7 שאני בכל זאת מטיל בספק (למה שלא ידיחו פשוט את רודי?) אני לא יכול לתת לריץ' מקום יותר גבוה פשוט בגלל שהוא עוד לא הוכיח את עצמו בעונה יותר אסטרטגית, וכנראה לא תהיה לו ההזדמנות לעשות זאת לעולם.
 
נכנסים לליגת העל!

מקום 7 - קים ספרדלין (עונה 24, עולם אחד)

יתרונות:

+ + + + שלטה בעונה מהרגע הראשון ובאופן בלתי מעורער

+ לא התחילה כאגדת הישרדות, כלומר אין מי שרצה לשחק בשבילה

+ + גם בניגוד לרוב, הייתה צריכה לעשות כמה מהלכים כדי להגיע לפאגונגינג מוחלט

חסרונות:

- בכל זאת הקאסט של עולם אחד הוא לא פאר היצירה

האם, אם וכאשר יגיע המין הנשי ליתרון בין זוכי הישרדות כמו שהיה בעונות 8-12, אמשיך להיות אוטומטית בעד נשים? אולי, ואולי לא. אבל דבר אחד בטוח, והוא שברית הבנות הבלתי מעורערת של קים באה בדיוק ברגע הנכון - באמצע העידן האפל של הישרדות. האינטרנט אז היה מוצף השוואות לבוסטון רוב, והוכיח שגם אם אף מתמודד או איש הפקה אינו שוביניסט, הצופה האידיוט הממוצע בוודאי יעודד פחות אישה שעשתה בדיוק אותו הדבר כמו גבר. אם כבר, אז זו קים ששיחקה את המשחק היותר מרשים, בין השאר בגלל שזו העונה הראשונה שלה ואף אחד לא סגד לה בגלל עונות קודמות. גם בלי זה, הרמה של המתמודדים בכל זאת הייתה מעט יותר גבוהה, ואם זה עדיין לא מספיק גם היה ערבוב, וקים הייתה צריכה לכרות ברית גם עם כמה גברים ולהסית אותם זה נגד זה לפני שהחמישייה הלא-כל-כך-מופלאה התחילה לשלוט לחלוטין (קים עצמה כמובן נהדרת, השתיים שעלו איתה לגמר גם אחלה, אלישיה וכריסטינה ממש לא). קים פותחת את ליגת העל שלי אבל לא ממשיכה הלאה בגלל שזו עדיין עונה מלאה מתמודדים לא חכמים במיוחד.
 
למעלה