דירוג הזוכים - מורחב

אחרי 43 עונות, שבהן כמעט ולא צפיתי מחדש בעונות, ולכן לא הייתה לי הזדמנות לשנות את דעתי לגבי זוכים, החלטתי לערוך מחדש את דירוג הזוכים תוך כדי שקלול של מה אני אוהב ולא אוהב בהם. מהלכים, וידויים, אישיות ואתגרים יכללו, ואכן היו שורדים שהאישיות שלהם השפיעה, לרעה (וספיה שלא באמת מגיע לה להיות בין זוכות וזוכי המרמור, אבל היא לא יכולה לגמור משפט בלי לציין את ישו) או לטובה (ריצ'ארד, טוד, מריאן ואם היא תזכה - גם קסידי). עכשיו, העונה כמובן עוד לא נגמרה, אבל קשה לי להאמין שהזוכה ייכנס/תיכנס לבוטום של הבוטום. אולי אם המושבעים יתמרמרו על ג'סי ויתנו את הניצחון לגייבלר/קסידי/אואן, וגם אז מתוכם רק לאואן אני אעניק מיקום באמת נמוך.

אבל אפילו אואן לא יכול להגיע למקום ה-43, ברירת המחדל שלי, ה"בלתי שפיט" לשעבר:

מקום אחרון, לנצח נצחים - כריס אנדרווד (עונה 38, אי ההכחדה)

יתרונות:

+ ניצל היטב את הטוויסט המבולשט שהעניק לו את הניצחון
+ היו לו כמה מהלכים לא רעים בגמר

חסרונות:

- - - - - הודח שלישי, חזר ושיחק רק 12 ימים מתוך 39!!!
- - - אפילו אחרי שחזר, היה במיעוט מוחלט עם דווינס והיה צריך לא פחות משלושה אלילים, שאחד ניתן לו במתנה, כדי לשרוד!

עכשיו, אני מעריך את מי שחושב שלא מגיע לו מקום אחרון אוטומטית, ושכן צריך לשפוט אותו לטובה על הגמר שבו ביצע כמה מהלכים... רגע, על מי אני עובד? אפילו בשלושה ימים שבהם כריס שיחק את המשחק טוב, הוא היה כמו גירסה יותר טובה של בן, שבעצמו הוא בין הזוכים הכי פחות אהובים עליי! הבנאדם הודח שלישי אחרי טעות קלאסית, ופשוט שהה לו במשך 27 ימים עם המושבעים לעתיד. למי רים תצביע, לגווין וג'ולי שהיא אפילו לא פאקינג *הכירה*, או לכריס?

המהלך היחיד שלו שבאמת היה מעולה היה לוותר על החסינות כדי לנצח את חביב המושבעים, ריק דווינס (בעצמו אחד המתמודדים הכי אוברייטד בתולדות הישרדות לדעתי). חוץ מזה, אפילו אם הוא היה משחק 39 ימים וזוכה בזכות ולא בחסד, אם לשפוט לפי המהלכים שלו בפרק הגמר, לא הייתי נותן לו אפילו טופ 30. לא לו ולא לדווינס, ששיחק כמעט לגמרי אותו הדבר - משחק שהסתמך אך ורק על חסינויות ואלילים, כמעט ללא אסטרטגיה או משחק חברתי בכלל.
 
ועכשיו למקום הבא, שגם בוודאות יהיה (הרבה) יותר גרוע מכל זוכה שיהיה מהעונה הנוכחית:

מקום 42 - ג'אד "פאביו" בירזה (עונה 21, ניקרגואה)

יתרונות:

+ משעשע לצפייה

חסרונות:

- - - לא היה מודע כמעט בכלל למשחק

- - - "ראוי" בכל רמ"ח איבריו

ברגע שהיה ברור שניקרגואה היא סוג של גאבון 2, עם מסיח לתפארת ומעט מאוד אסטרטגיה, הייתי צריך לדעת שנקבל זוכה הזוי שכזה. וזה לא שהיו מועמדים טובים לזכייה מלבד ברנדה - מרטי שיחק את המשחק, הולי הפתיעה והפציצה, אפילו המועמדים מול פאביו לזכייה, סאש וצ'ייס, היו שחקנים טובים. חבל שסאש ניסה לשחד את המושבעים, וזה כנראה מה שהוביל לתוצאה העלובה הזו. מה שסגר את המערכה והוביל לזה שפאביו ככל הנראה יהיה לעד הזוכה הכי גרוע שלא הודח, היה ראיון הזכייה שלו, שבו הוא קיווה למות האסטרטגיה ולניצחון הנחמדים בעתיד הישרדות. טוב שהערכיות מתה בשנים האחרונות, כמו שצריך.
 
ומכאן למקום שחותם שלישייה שאני מקווה שאף אחד לעולם לא יקרא עליה תיגר:

מקום 41 - בוב קראולי (עונה 17, גאבון)

יתרונות:

+ אחד השורדים האהובים עליי כדמות

+ היה מעולה באתגרים

חסרונות:

- היה ממש צריך את החסינויות שזכה בהן

- - - זכה בגלל מרמור מושבעים קלאסי

- לא עשה אפילו רמז למהלך פרט ליצירת אלילים מזויפים

לפחות בוב יותר מעניין כדמות וכאדם מאשר פאביו. אבל הוא לא עשה דבר יותר מאשר ה"יורש" שלו. לפחות לאמבר, נטלי ודומותיהן היה משחק חברתי, וגם הוא מתגמד לעומת מי ששיחקו משחק חברתי אקטיבי, כמו סופי, אריקה או קסידי (שוב, אני יוצא מנקודה ההנחה שהיא זוכה כי זה כבר די ברור בהתחשב בכמות הזמן מסך שג'סי וקודי זוללים ובצדק). בוב פשוט הגיע לגמר בגלל שזכה בחסינויות כשהיה צריך אותן, וזה משהו שאמנם אפשר לומר על זוכים אחרים (ג'נה וניק, למשל) אבל להם גם היה רזומה. ואז בוב פשוט זכה כי ברית הבצל היו רוב במושבעים. אני פאקינג שונא את מרקוס ואת צ'ארלי. לקורין יש את קרמואן לגאול אותה, אבל בעונה הזו היא לא פחות מזויפת משוגר. סוזי הייתה צריכה לזכות וחבל מאוד שרנדי יישר קו עם הברית שלו ולא נתן לה את המיליון.

האמת שבוב לא שונה בהרבה מאשר בן, הבא בתור, אבל לפחות משחק ה"זבנג" של בן עם האלילים עשה רושם אמיתי על המושבעים, ואני לא יודע כמה הם באמת היו ממורמרים על כריסי.
 
עד כה הייתה השלישיה שאני מקווה שלעולם לא יהיה עוד זוכה גרוע כמוהם, אבל המקום הבא לא הרבה יותר טוב:

מקום 40 - בן דרייברגן (עונה 35, גיבורים נגד מרפאים נגד פעלתנים)

יתרונות:

+ שיחק את המשחק כדי לנצח, בניגוד למי שמתחתיו וגם כמה שמעליו

+ האלילים שלו בכל זאת ראויים לציון

חסרונות:

- היה בצד הלא נכון של הקולות מהפיינל 7 לפחות

- המציא את "משחק המושבעים" שאני מאוד לא אוהב אך למזלי די נדיר

- - - ניצל בזכות אתגר האש שאף אחד לא היה יכול לנבא

השחקן הכי גרוע שאשכרה שיחק את המשחק הוא בן מעונה 35. בן היה צריך לעוף בערך בפיינל 6 או 5, או לפחות 4. האסטרטגיה שלו הסתכמה בלחפש אלילים בזמן שכולם ישנים. האמת שאם השורדים ממש רצו למנוע ממנו לחפש אליל בכל מחיר, היו יכולים לקחת משמרות ולהשגיח עליו כמו על חבית של חומר נפץ. אבל אין שום דרך הגיונית להצדיק את אתגר האש, שאף אחד לא היה יכול לנחש שיגיע לפני העונה הזו. ההפקה התערבה לטובת בן, ואז המשיכה עם האתגר הזה לנצח נצחים כדי לכסת"ח את עצמה. זהו.
 
הגענו לנקודה של זוכות המרמור. מי עשתה הכי הרבה, מי שיחקה באמת כדי לנצח, ואת מי אני הכי פחות אוהב?

אז הגיע הזמן להטיל פצצה:

מקום 39: סנדרה דיאז-טויין (עונה 20, גיבורים נגד נבלים)

יתרונות:

+ + מבחינת אישיות תמיד אהבתי אותה

+ ידעה מה היא עושה, רוב הזמן

+ הייתה בברית עם חלק מהשורדים האהובים עליי בכל הזמנים

חסרונות:

- - לא הייתה לה שום שליטה על המשחק, בניגוד לשחקניות כמו סופי, מישל, אמבר או נטלי 19

- כמו בוב, ניצחה בזכות קשרים עם המושבעים

- - הפעם לא היו עיזים בגמר. קל להגיד שפרוואטי נשדדה, אבל מבחינתי ראסל גם נשדד - שוב.

היה ברור שסנדרה לא רוצה לעבוד עם ראסל ופרוואטי, וזה למה היא כאן. אמבר, נטלי, וסופי החליטו במודע לעבוד עם בני בריתן בידיעה שהמושבעים יקטלו אותם. סנדרה העדיפה לעבוד עם הגיבורים, אבל הם היו כל-כך גרועים, "ראויים" ומתחסדים, יותר מברית הבצל. בדיעבד אני לא בטוח מי יותר גרוע, קולבי או קנדיס. ואז מה קורה בסוף? כל הגיבורים מצביעים לסנדרה, ושודדים מילא את פרוואטי, שאמנם לדעתי שיחקה יותר טוב אבל כבר היה לה מיליון, אבל גם את ראסל שהפסיד לג'ורי ממורמר פעמיים ברצף!
 
מכאן כבר הכול הרבה יותר קשה. נטלי הייתה אחראית על ההדחה של אריק, דני ממה שהבנתי פעלה בסתר, וגם מישל לא הפגינה אסטרטגיה יתרה בוידויים שלה. אבל מי שעשתה הכי פחות ונתנה למפסיד המרמור לעשות הכול היא:

מקום 38 - אמבר ברקיץ'-מריאנו (עונה 8, אולסטארס)

יתרונות:

+ זכתה בגבר החלומות שלה בנוסף למיליון ולמכונית

+ השליטה של רוב ושלה בשבט הייתה מוחלטת

חסרונות:

- - - רוב היה בפירוש צריך לזכות ורוב הג'ורי בפירוש היה ממורמר. כל הכבוד לג'נה שהצביעה לו למרות הכול - קאת'י הייתה נאמנה לו מעונה קודמת אז די ברור למה היא הצביעה לו.

תנו כבוד (או שלא) לזוכת המרמור המקורית של הישרדות! מן הסתם האהבה התערבה במשחק שלה, ואפשר לסלוח לה על כך, אבל אני לא. זה לא שאמבר התחבבה על המושבעים במיוחד. הם סתם לא הצביעו למי שנעץ להם את הסכין בגב, ובמקום זאת הצביעו למי שסובבה את הסכין קצת יותר.
 
לפני שאני ממשיך, הערכת מקום לחמשת הפיינליסטים:

אואן נייט לא ינצח, ואם כן יגיע לאחד המקומות הנמוכים ביותר, בסביבות מקום 31-33.

מייק גייבלר הוא הטוב במיעוטו מבין מי שכן שיחקו את המשחק, ויגיע לסביבות מקום 26-28.

קרלה קרוז גודוי תגיע מעט יותר גבוה, למקומות 24-25.

קסידי קלארק היא מי שתזכה לדעתי והיא משחקת מאוד דומה לג'יי טי כשקרלה בתפקיד סטיבן, ולכן אין סיבה לתת לה פחות ממקום 18, כשעדיין יש מקום להשתפר. אם היא תעשה כריס אנדרווד ותוותר על חסינות כדי לנצח את ג'סי באתגר האש, אולי אפילו יגיע לה טופ 10.

אבל יש השנה מתמודד אחד מעל כולם ושמו ג'סי לופז. לצערי אני קטן אמונה לגבי הסיכויים שלו להגיע לגמר, אבל אם הוא זוכה הוא ללא ספק בין הטובים שבטובים, הוא כבר עוקף את קים ואת טוני בעונה הראשונה שלו ומאיים לעקוף גם את טוד.
 
התחרות ממשיכה להיות קשה בין השחקניות הפאסיביות, ולמרות שהיא קצת יותר נעה בין בריתות והמשחק שלה היה יותר דינמי, המקום הבא שלי שייך ל:

מקום 37 - מישל פיצג'רלד (עונה 32, קו רונג)

יתרונות:

+ כן נעה בין בריתות כי המשחק היה הרבה יותר דינמי מאשר באולסטארס או בסמואה

+ הדיחה את בת בריתה ג'וליה

+ שיחקה משחק חברתי ויצרה קשרים עם המושבעים

חסרונות:

- למרות שהצביעה נגד ג'וליה, היה רוב להדחתה גם בלעדיה

- זכתה מול האסטרטגית הכי גדולה של העונה, זה לא חסרון כזה גדול כי אפילו כאן היו מי שלא הבינו את אוברי

- - - אולי הזוכה שהצטרכה הכי הרבה מזל מכולם!

בסופו של דבר מישל כאן בגלל המזל שהייתה צריכה כדי לשרוד. היא לא השתתפה במועצת שבט אחת לפני המיזוג, סטטוס שהיא חולקת רק עם זוכה אחת נוספת - אריקה, אבל אני מקווה מאוד שאף אחד לא חושב שמגיע לאריקה מקום נמוך, למרות שעון החול. אבל אלה הפינויים שבאמת מסמנים את מישל כמזליסטית. בפרק שבו ניל נפצע מישל הייתה מודחת בוודאות, והיה לה סיכוי גבוה להיות מודחת גם בפיינל 5. אז היא השתתפה בשש מועצות שבט בלבד, שפל של כל הזוכים שלא קוראים להם כריס אנדרווד, ובשתיים מהן היא הייתה חסינה. עכשיו, על זכייה בחסינות ברגע קריטי אני מוכן למחול, כי כדי לזכות בחסינות צריך לעבוד, אבל על הפינויים ברגעים קריטיים אני לא מוחל. למישל היה המון מזל - בוודאי יותר מאשר שכל.
 
התחרות בין דני ונטלי היא קשה, אבל אחת מהן עבדה מאוד קשה כדי להתחבב על השבט השני, שהרכיב את רוב המושבעים, בזמן שהייתה בגמר רק עם חברי השבט שלה. ולכן המקום הבא שייך ל:

מקום 36 - דני בוטרייט (עונה 11, גוואטמלה)

יתרונות:

+ איכשהו הצליחה להשתחל לברית עם סטפני, רייף ולידיה

+ ממה שהבנתי עשתה מהלכים מחוץ לעיני המצלמה

+ ניצחה את מעמדה כאנדרדוגית

חסרונות:

- - - חבר המושבעים הכי ממורמר אי פעם! עוקף את אולסטארס, סמואה וגאבון בהליכה

- ג'ף פחות או יותר נתן לה את החסינות בפיינל 6, ובלעדיה ייתכן מאוד והיא הייתה מודחת

- זה לא שהיא עצמה יזמה מהלכים, בניגוד לשלישיית הזוכות של העידן החדש (אריקה יזמה את ההדחות של דני וריקארד, מריאן את ההדחה של עומאר, קסידי את ברית הבנות, סימנה את נואל ועוד דרכה לא נגמרה ויש לה סיכוי למהלך מאוד גדול)

נכון, דני שינתה את מעמדה במשחק והצליחה להישאר על פני ג'יימי, ג'אד ולידיה. אבל שאלת מיליון הדולר (תרתי משמע) היא, האם משהו מזה הייתה החלטה שלה, האם היא עצמה אפילו התחננה בפני סטפני ורייף שישאירו אותה? כי רוב הזוכים והזוכות, אפילו אמבר, לפחות עשו סקראמבלינג. אבל מה שמוריד את דני מתחת לנטלי, טומי ווספיה (שלושת המקומות הבאים) היא איך בדיוק היא זכתה בפיינל 6. למי שלא זוכר, ג'ף בדיוק ציין כמה שטח פנוי יש לסטפני. ואז תראו זה פלא, דני קיבלה את היכולת להחליף מקום עם שורד אחר! וואו, מעניין במי היא תבחר... עכשיו זה מקרה נקודתי אחד, בניגוד למישל שהמזל שיחק לה הרבה יותר מדי, אבל יש מזל ויש מה שאפשר בקלות לקרוא לו התערבות הפקה. וזה למה דני היא אחת הזוכות הכי פחות ראויות.
 
ובמעבר חד לגבר היחיד ברמה הזו:

מקום 35 - טומי שיהאן (עונה 39, אי האלילים)

יתרונות:

+ שיחק במידה מסוימת את המשחק

+ לא אשמתו שהעונה שלו כל-כך גרועה

חסרונות:

- בין הרעים במיעוטו בעונה מזעזעת

- אין לו אופי בשיט

- - - אני באמת מעדיף שלא לזכור את העונה הזו

האם טומי גרוע רק כי עונה 39 גרועה? לא. הוא גרוע כי הוא גרוע. ולמי שחושב שהוא לפחות עשה מהלכים בפני עצמו, תחשבו שוב - הוא היה העז של לורן עד לשלב מאוד מאוד מתקדם. אבל בעונה שבה כמעט אף אחד לא חושב אסטרטגיה, מן הסתם לא יזכה אסטרטג דגול. ושלא יהיה לאף אחד ספק, גם העונה לא גרועה רק בגלל דן. היא גרועה כי היא גרועה. פרשיית דן הייתה רק עוד חריון על ערימת הזבל. גם מבחינת אופי אני לא מתחבר לטומי בכלל, והוידוי שלו בסוף על זה שהוא עיוור צבעים באמת הרגיש כמו ניסיון להשיג Brownie point כי אופס, יש לנו זוכה וצריך קצת אמפטיה כלפיו, גם בעונה שהאמפטיה מתה בה עוד לפני ההדחה השערורייתית של קלי. אפשר לומר שמדובר בעונת המשך לטרילוגיית ה-WTF של גאבון וניקרגואה, רק שהיא עוד הרבה הרבה יותר גרועה.
 
יאללה, שיהיו היום שני מיקומים:

מקום 34 - וספיה טאוורי (עונה 4, המרקיז)

יתרונות:

+ שיחקה משחק חברתי אקטיבי וטוב

+ מבין שתי הפיינליסטיות, הייתי מצביע לה

חסרונות:

- - - אני לא סובל אותה. קלף הגזע (פחות מאשר שון אבל עדיין), לא יכולה לגמור משפט בלי לשבח את ישו, וכן הלאה. די בלתי, וחבל.

עכשיו, בצפייה מחדש בעונה 4, אני מסוגל להעריך את המשחק החברתי של וספיה, שלא נופל בהרבה מזוכים וזוכות דומים כמו סופי, ג'יי טי ואפילו קסידי בהנחה שהיא זוכה (למרות שאני עדיין מקווה לזכייה של ג'סי). היא קראה את המפה הפוליטית בצורה מושלמת. אבל אני פשוט לא אוהב את האישיות שלה. היא מגיעה מעונה מאוד מוקדמת, מה שאומר ש-א' המשחק עדיין לא היה קשוח כמו היום, ו-ב' אישיות הייתה הרבה יותר חשובה מאשר היום. ואני לא סובל אותה. היא כמו דריאה רק בלי משחק אסטרטגי משובח שילווה אותה.
 
הרמה הזו מגיעה לסיומה עם זוכה שאני משוכנע שרבים היו מציבים במיקום אפילו יותר נמוך:

מקום 33 - נטלי ווייט (עונה 19, סמואה)

יתרונות:

+ התחברה מאוד למושבעים

+ + הייתה שחקנית מפתח לפחות במהלך אחד טוב

חסרונות:

- - - בכל זאת חבר המושבעים היה ממורמר כמעט כולו

- לא שיחקה את קלף הדת כמו וספיה אבל עדיין

מאז ומעולם נטלי נחשבה בעיניי יחסית בסדר בשביל זוכת מרמור, ולא בגלל שהרגה את העכבר ההוא, אלא בעיקר בגלל תרומתה הנדיבה לצעד ששינה את העונה והפך אותה להרבה יותר טובה ממה שהייתה יכולה להיות - הבליינדסייד על אריק. היא הביאה את לורה (ואיתה מוניקה וקלי) ואת ברט בזכות קשריהם הטובים כנוצרים. בניגוד לוספיה, נטלי אשכרה הפכה את הזיקה הדתית שלה לנשק. כמובן שראסל עשה את כל השאר, כולל להעביר את שאמבו וג'ון סופית צד אחרי ההדחות של קלי ולורה. היא מגיעה כאן הכי רחוק שאפשר עבור מישהי שבסופו של דבר זכתה בגלל ג'ורי ממורמר. ואמנם אפשר לומר על חלק מהג'ורי (בעיקר לורה וברט) שהיו חברים שלה, אבל חלק נכבד ממנו - בעיקר דייב ומוניקה וגם אדון ג'ייסאן שאני הכי שונא בעונה - היה ממורמר לגמרי.
 
סיימנו עם זוכי המרמור, אבל המקום הבא לא עשה הרבה יותר...

מקום 32 - אית'ן זון (עונה 3, אפריקה)

יתרונות:

+ היה אדם חביב בעונה מאוד מאוד לא חביבה

+ אני הייתי מצביע לו

חסרונות:

- - לא באמת עשה שום דבר

אית'ן אמנם לא זכה בגלל מרמור, אבל לא באמת עשה משהו, אבל זה עוד בסדר כי הוא מעונה שבה המשחק עוד היה בחיתוליו. ויש כאן עוד משהו: אפריקה היא אחת העונות הכי פחות אהובות עליי, בעיקר בגלל אירועי הפיינל 9. אית'ן היה הרע במיעוטו בברית של בוראן. הוא היה חביב. סך הכול הייתה רק מישהי אחת ששיחקה את המשחק בצורה טובה וזו טרזה. קלי היא בעיקר דמות ומרטיר. אז יאללה, שיהיה. אית'ן לא שדד אף אחד והוא משלנו, וזה מספיק למקם אותו מעט מעל נטלי ווייט.
 
ועכשיו לשורה של שורדים שתכל'ס הנהיגו, אבל הרוויחו מכמה טוויסטים מאוד לא הוגנים.

הכי פחות אהוב עליי מהם?

מקום 31 - טום ווסטמן (עונה 10, פאלאו)

יתרונות:

+ + המנהיג הבלתי מעורער של שבט קורור

+ הוא סיבה גדולה לכך שהשבט מעולם לא הפסיד חסינות

חסרונות:

- בגלל שהשבט מעולם לא הפסיד חסינות, לא היו הרבה הזדמנויות להדיח אותו

- - בכל עונה אחרת היה ערבוב מתישהו, במיוחד כשהשבטים לא מאוזנים. לולא היה את טוויסט המלחמה והכיבוש, ייתכן והעונה הייתה נראית אחרת לגמרי

אז כן, טום שלט בשבט קורור, אבל מאחר ושבט קורור מעולם לא הפסיד חסינות, לא היו הרבה הזדמנויות לדבר אסטרטגיה, ולכן לקובי, ג'אנו וקארין אף פעם לא היה סיכוי להפוך את המשחק, גם אחרי ה"מיזוג" כשסטפני הצטרפה לשורותיהם! גם כשהיו דיבורים על שינוי הכוחות, קארין דאגה תמיד להרוס את העונה, וכך הגענו לעונה שהמהלך הגדול היחיד בה היה הבליינדסייד על גרג. תוסיפו לזה את הפרישה של ג'אנו, ותקבלו את טום עם מדליית הארד בקרב על הכי מעט מועצות שבט שאשכרה הייתה בהן הצבעה (כשכמובן הכסף שייכת לכריס אנדרווד בגלל הנסיבות שלו, והזהב למישל...)
 
נערך לאחרונה ב:
ולזוכה הבא שנהנה מהמון התערבות הפקה, אבל אין להכחיש שהיה אסטרטג טוב:

מקום 30 - יול קוון (עונה 13, איי קוק)

יתרונות:

+ העביר לבדו את ג'ונתן צד מה שהוביל להובלה של אייטו

+ + היה המנהיג הבלתי מעורער של רביעיית אייטו וכל שבט אייטו

חסרונות:

- האליל במתכונתו אז היה חזק מדי

- - נהנה מהמון התערבויות הפקה

יול, בניגוד לטום, שיחק יותר אקטיבי את המשחק, בעיקר כדי לזכות בקולות המושבעים אבל לא רק. אבל מה שמוביל אותו למקום כל-כך נמוך הוא כמות התערבויות ההפקה, או אם אתם רוצים להכחיש, המזל המטורף שעמד לצידו. טוויסט הבקבוק שהיה התערבות הפקה ברמה ישראלית ואני מאוד בספק אם הוא היה ניתן לאייטו, מעבר לראשונה לפיינל 3 בגמר (אוזי היה מדיח אותו בפיינל 3 מן הסתם), וגם האליל עצמו שהיה חזק מדי וגרם לאנשים סתם לא להצביע לו. יול הוא ללא ספק שחקן חזק, כזוכה הוא אוברייטד להחריד.
 
זמנו של גייבלר קרוב, הוא יקבל מקום יותר נמוך ממה שהייתי נותן לקסידי ובטח שלג'סי, אבל הוא עוד לא כאן. בינתיים אני הולך להטיל פצצת אטום, כי אם יול נהנה מהתערבות הפקה, אפשר לומר שהזוכה הבא זכה בעונה שהיא כולה התערבות הפקה אחת גדולה:

מקום 29 - "בוסטון" רוב מריאנו (עונה 22, אי הגאולה)

יתרונות:

+ + + שלט באופן בלתי מעורער בשבט שלו ובעונה

חסרונות:

- - - השבט שלו ובאופן כללי כמעט כל הקאסט היה מורכב מעיזים אחד אחד

אין עוד הרבה מה להוסיף, בהתחלה דירגתי את רוב גבוה, אחרי זה הצנחתי אותו לבערך אמצע הדירוג ועכשיו אני מוריד אותו אפילו עוד קצת. העובדה הפשוטה היא שלא הייתה לו אופוזיציה וכאילו העונה נתפרה לו במיוחד. אם היו שורדים ששיחקו עבור ג'יי טי כי המשחק החברתי שלו היה מצוין, השורדים כאן שיחקו עבור רוב כי... הוא רוב. מעטים העזו לתכנן נגדו (פרנססקוואה) ועדר העיזים הדיח אותם בהתאם. לרוב לא הייתה אופוזיציה. ואני לא אתפלא אם חלקכם יחשבו שזה עדיין מקום גבוה מדי ורוב צריך להיות ליד בוב ופאביו, או אפילו יותר נמוך מהם.
 
הגיע הזמן לסגור את הקבוצה הזו של זוכים שתכל'ס הנהיגו אבל לא בלי הרבה עזרה מההפקה (אם בטוויסטים או בהתערבות אקטיבית). לזוכה הבא אין התערבות הפקה, כן יש טוויסט לא הוגן אבל אני מאמין שהיה זוכה בכל מקרה:

מקום 28 - בריאן היידיק (עונה 5, תאילנד)

יתרונות:

+ + שיחק לגמרי בלי רגשות

+ לקח את העז העונתית לגמר

חסרונות:

- לא היה לו משחק חברתי בשיט

- - כמעט הפסיד לעז שלו!

צריך לצפות פעם נוספת בתאילנד, עד כמה שזה קשה, כדי להבין עד כמה בריאן אוברייטד. העובדה הפשוטה היא שהיתרון הגדול שלו היה גם חסרון גדול, והוא פשוט לא פיתח בכלל קשרים עם סוק ג'אי, לא במיזוג המזויף ולא אנערף. המיזוג המזויף עזר לשבט צ'ואי גאן, אבל גם בלעדיו, שי-אן הייתה עושה קוקרן תשע שנים לפני קוקרן, בוגדת בשבט שלה ומודחת בבוא העת. כתוצאה מהיעדר הקשרים שלו, בריאן היידיק היה במרחק של קול מלהפסיד לקליי - עז כל העזים לאורך השנים, אחד המתמודדים הכי דוחים בתולדות הישרדות.
 
לפני שאני ממשיך לקטגוריה הבאה, יש זוכה אחד שדירגתי במקור מאוד גבוה, אבל עכשיו אני לא בדיוק מבין למה:

מקום 27 - מייק הולוואי (עונה 30, עולמות בנפרד)

יתרונות:

+ היה אדם חביב באמצע הקאסט הרעיל מכולם

+ השתמש היטב באלילים

+ לא בדיוק היה לו מרחב תמרון

חסרונות:

- - - זה לא סותר שהוא לא עשה שום מהלך ושיחק מהתחתית חצי עונה

מייק - שעכשיו צריך לקרוא לו "הולוואי", תודה עונה 43, למה זו לא הייתה יכולה להיות קסידי?!? - הוא שורד שקשה לדרג בגלל הקאסט הרעיל והדוחה של עונה 30. הרבה מדרגים אותו נמוך לאללה בגלל שבואו נודה באמת, הוא קצת כמו בן לפני בן. אבל בניגוד לבן, הוא שיחק עם אחד הקאסטים הגרועים ביותר והכי אנטי-אסטרטגיה בתולדות הישרדות. ואני מחשיב את זה. הוא לא היה צריך התערבות הפקה ולא טוויסטים מטומטמים, הוא רצה לשחק את המשחק וגם לא בדיוק שדד מישהו (יש מי שיגידו מאמא סי אבל לדעתי זה די מופרך). אבל כאן נגמר הסיפור. הוא שיחק מהבוטום מהפיינל 9 ולא עשה מהלכים. שוב, לא באשמתו. אני נותן לו מקום יותר גבוה מאשר הרבה אחרים, אבל עדיין מדובר בנפילה הגדולה בדירוג.

ואם כבר מציינים אותו וגם את קסידי, זה רקורד מאוד מרשים לטקסס, לא? חמישה פיינליסטים, כולם קיבלו קולות אפילו אם שניים נשדדו קשות, ולשניים - קסידי למרות שהיא גם נשדדה, וקולבי - היה ביצוע גמר לא טוב. זה שראסל אחר כך הביך את עצמו באוסטרליה לא נחשב. בכל זאת במבט לאחור אני חושב שאת ראסל אני מחבב הכי פחות, אולי חוץ ממייק - סליחה, הולוואי, דאמנ יו קרלה!. אחריהם דווקא קולבי שגם הוא הביך את עצמו בהמשך, קסידי וכמובן שלאף אחד אין סיכוי נגד הספרדלינייטור.
 
בואו לא נבזבז יותר מדי זמן, כי הגיע הזמן.

מקום 26 - מייק גייבלר (עונה 43)

יתרונות:

+ היה בקשר טוב עם הרבה מושבעים

+ היה לו מהלך במיזוג

+ בואו נודה באמת, הלך לו טוב במועצת השבט האחרונה

חסרונות:

- - ג'ורי ממורמר

מה היה קורה אילו ראסל היה בחורה צעירה ויפה (רק הרבה יותר נחמדה ועם הרבה פחות מהלכים) ונטלי הייתה גבר מבוגר? אז היינו מקבלים את הגמר של עונה 43 - רק שזה קצת עלבון לראסל, רק בגלל שהוא וקסידי הם פיינליסטים שדודים שהגיעו מטקסס. או שאולי זה עלבון לקסידי, תלוי מה נקודת המבט שלכם. גייבלר מאוד מזכיר את נטלי עם קשריו למושבעים, רק שהרזומה שלו יותר מרשים - ושל קסידי הרבה פחות (משל ראסל, כן? לא גייבלר או נטלי) בסופו של דבר גייבלר כאן בגלל כמה שהוא היה טוב במועצת השבט האחרונה, בלעדיה הייתי מצניח אותו עמוק לתוך זוכי המרמור. אבל אין ספק שהיה ג'ורי ממורמר. לא נורא, ההפקה מתה על קסידי אז היא בטוח תחזור בהזדמנות הראשונה, ובתקווה תהפוך מנסיכה למלכה. אגב, לקסידי הייתי נותן מקום 17 או אולי 18, אז זה מאוד סימבולי - המרחק של גייבלר מהתחתית זהה למרחק של קסידי מהטופ.
 
נערך לאחרונה ב:
המקום של גייבלר עוד עשוי להשתנות בפראות. כרגע אני מסתמך על זה שהוא כן עשה קצת מהלכים, העריכה המעיטה בכוונה מהמשחק של קסידי - ובכוונה הפכה את גייבלר לתמהוני בסגנון בנג'מין כדי שחלילה לא יתמכו בו יותר מדי. אם מסתבר שמועצת השבט האחרונה של גייבלר דווקא לא הייתה משהו וכל המושבעים הגיעו ממורמרים מההתחלה - בניגוד לסברה שלי, שקסידי יכלה לזכות בעוד כמה קולות, ואולי אף לכפות תיקו שהיה הופך לניצחון שלה באמצעות הקול של אואן - גייבלר יכול ליפול עוד ולהגיע להיכל הבושה לצד בוב ופאביו, וגם עונה 43 תיחשב בהתאם עונת WTF. ואם מסתבר שהעריכה עשתה עם גייבלר עוול והסתירה מהלכים חשובים, הוא גם יכול לעלות. אבל מאחר ורוב התמיכה בו מגיעה מכיוון טרולים ואנשים ששמחו שהוא תרם את הכסף, אני נוטה להשאיר אותו במקומו. ולתמוך בקסידי, לפחות ברמה מסוימת.

בכל מקרה, אני מניח שהיא יכולה להתחבר לזוכה הבא ברשימה, שאני אישית אף פעם לא אהבתי במיוחד:

מקום 25 - אראס בסקאוסקס (עונה 12, אי הגלות)

יתרונות:

+ הנהיג היטב את שבט קסאיה האגדי

+ היה בברית הדוקה עם מלכת המלכות (סירי)

+ הייתה לו מועצת שבט מעולה

חסרונות:

- אני לא ממש אוהב אותו, את טרי אני שונא עוד יותר אבל גם הוא לא טלית שכולה תכלת

- דניאל שיחקה יותר חזק וייתכן והיה מרמור במושבעים, ולא רק מצד קורטני

למי שעוקב, הגענו לרמה של מנצחים שיתרונותיהם עולים על חסרונותיהם. אני כמעט שכחתי לדרג את אראס! פעם ממש שנאתי אותו. אני עדיין לא אוהב את האישיות שלו, אבל מסכים שהוא שיחק טוב. ובכל זאת, לדעתי דניאל הייתה יותר קרובה למלכה האם, הייתה יותר מעורבת בהחלטות ולא מעט מושבעים היו ממורמרים. קורטני היא הכי בולטת כמובן, אבל גם שיין (שימו לב - אם מושבע מבקש לבחור מספר, סיכוי מאוד גבוה שהוא ממורמר והבחירה שלכם לא משנה בשיט) וגם טרי לכיוון השני. אבל בסופו של דבר הוא בהחלט היה מנהיג, לא אסטרטג דגול, גם לא ברמה החברתית.
 
למעלה