דירוג הזוכים - מורחב

האם מתמודד מסוים הולך להופיע פעמיים בטופ 5?

לא!

מקום 6 - טוני ולאקוס (עונה 28, קגאיאן)

יתרונות:

+ + + מקור אינסופי של בידור (בקתת הריגול, מדבר כמו למה, כל וידוי שני שלו באופן כללי)

+ + + + שלט בעונה באופן בלתי מעורער, בלי טוויסטים לא הוגנים (אוקיי, סוג של... אבל אני בספק אם מישהו בכלל ידע על הסופר אליל)

חסרונות:

- אני פשוט אוהב את טוד אפילו יותר, אבל זה באמת בנקודות


חשבתי שמיקרונזיה תהיה לעד העונה הכי טובה בתולדות הישרדות. אז חשבתי. ואז באה קגאיאן עם פחות משקל מת (איך עוד תוכלו לקרוא לצ'ט, קאת'י ומבחינת אסטרטגיה גם אוזי?), אפילו יותר בליינדסיידים וזהב טהור של בידור, בעיקר מכיוון הזוכה. ופרופיל ההדחות נשאר שבטי פחות או יותר לאורך כל העונה! במובן הזה העונה יותר דומה לסין, והייתי ממש קרוב לשים פה את טוד ולהכניס את טוני פעמיים לטופ 5. אבל בסופו של דבר לטוד (ולסין באופן כללי) יש יותר אקס פקטור. אולי זה בגלל שנעשה יותר שימוש באלילים, ואולי זה הסופר אליל שוידא שגם אם היו מכוונים נגד טוני, הוא לא היה מודח. וזה הפך את הזכייה שלו למאוד צפויה. אבל הוא זוכה מעולה, שניצל את הפרופיל השבטי כדי לזגזג בין הבריתות ולהדיח את מי שהוא רצה שיודח, כל הזמן.
 
ממשיכים!

מקום 5 - טוד הרצוג (עונה 15, סין)

יתרונות:

+ + + + שלט בעונה באופן בלתי מעורער

+ + כל הטוויסטים בעונה היו נגדו (הערבוב החלקי שלקח לו את אהרון, האלילים של ג'יימס וכו')

+ + זכה ברוב מכריע של הקולות ולא מול עיזים (כי לא ממש היו עיזים בעונה הזו חוץ מדניס)

חסרונות:

- בסופו של דבר בכל זאת היה פאגונגינג, אבל מאוד מבדר ולא הכי צפוי

באמת שיש לטוד רק שני יתרונות קלים על טוני: לא היה לו אליל שניתן לשימוש אחרי הקראת הקולות (לא שטוני היה צריך אותו), והוא לא הגיע לגמר מול עיזים. במיוחד עכשיו שמבינים ש-וו היה כזה עז, שאולי אפילו כאוס קאס הייתה מנצחת אותו. שתי העונות התנהלו במתכונת שבטית, אבל בעוד טוד היה סוג של המנהיג של פיי לונג (במיוחד אחרי שאהרון הודח באחד הטוויסטים הכי לא הוגנים בתולדות הישרדות), טוני בעצמו זיגזג בין השבטים. בסופו של דבר, בנוסף לעצם ההגעה לגמר, טוד גם היה צריך להוכיח את עצמו במועצת השבט האחרונה, והוא עשה זאת בגדול בזמן שאמנדה פיקששה בענק.
 
בזמנו טוד היה הזוכה האהוב עליי ביותר. אבל כמו ג'יימס, הוא הצליח להחזיק בתואר שלו במשך כמה חודשים ספורים:

מקום 4 - פרוואטי שאלו (עונה 16, מיקרונזיה)

יתרונות:

+ + הייתה חלק מברית הזוגות ששלטה לפני המיזוג

+ + + + + משם השתלטה בפיינל 9 על המיזוג עם ברית האלמנות השחורות, יחד עם אריק וג'ייסון

+ + מעולם לא הייתה בצד הלא נכון של הקולות

חסרונות:

- לקחה כמה פעמים קרדיט שהגיע למעשה לסירי

מה עוד אפשר לומר על הזוכה האייקונית שהגיעה למיקרונזיה בתור כלום וגמרה בתור מלכה? אז בסדר, בפרה-מיזוג היא נתנה לאוזי להנהיג, אבל זה עוד היה בתקופה שבפרה-מיזוג לא היו בליינדסיידים כמו אחרי המיזוג. ואחרי המיזוג העונה הזו פשוט העלתה את רמת האסטרטגיה. האם אנחנו מוטים בגלל ששלטה בעונה הזו ברית בנות, כמו עם עולם אחד? ייתכן. אבל ברית האלמנות השחורות היא אחת הבריתות האייקוניות בתולדות הישרדות ובצדק. החסרון היחיד של פרוואטי הוא שהעריכה נתנה לה קרדיט שהיה מגיע לסירי, בעיקר בהדחות של אוזי ושל אריק. ואם זה עדיין לא מספיק, בעונה הבאה שלה פרוואטי שיחקה לא הרבה פחות טוב, נתנה לראסל לקלוט את האש ולא נפטרה ממנו רק בגלל שידעה שהמושבעים לא יצביעו לו. חבל שהיא לא זכתה בעונה 20. או אפילו ראסל.
 
ועכשיו ככל הנראה לזוכה הכי חסרת רחמים אי פעם:

מקום 3 - שרה לסינה (עונה 34, משני משחק)

יתרונות:

+ + + + + הרצח של סיירה והירושה של יתרון הלגאסי

+ + + זכתה בעונה מאוד אגרסיבית, אפילו קצת יותר מדי לפי העריכה הכאוטית שלה

+ + ניצחון קתרטי של האסטרטגיה על הערכיות במועצה (אפשר להוסיף את זה גם לפרוואטי)

חסרונות:

- - קיבלה את רוב הקולות בפיינל 6

הישרדות נחלקת לשלושה משחקים: פיזי, חברתי ואסטרטגי, והרבה מהשחקנים הטובים ביותר, שלא בוחלים בבליינדסיידים, נוטים יותר על הצד החברתי, כולל סירי, פרוואטי וטוד. הם דואגים לרפד את להב הסכין לפני שהם נועצים אותה בגב של הקורבנות שלהם. לא כך שרה, שבאה לעונה השנייה שלה במטרה לשחק כמו פושעת, ואפשר לראות בה את פרוואטי של הניו סקול - הייתה כלום ושום דבר בעונה המקורית שלה והפכה לאלופה. וגם היא המשיכה להיות מלכה בעונה השלישית שלה כחלק מאחד הצמדים הכי אייקוניים בתולדות הישרדות, Cops R Us. למרות ששרה קיבלה את רוב הקולות בפיינל 6, אם מישהו היה בכל מקרה משתמש ביתרון שלו באותה מועצה, זו הייתה היא, כי היתרון ששדדה מסיירה היה יעיל רק לאותה מועצה.
 
ומכאן למשחק הכי טוב שמישהו אי פעם שיחק בעונה הראשונה שלו:

מקום 2 - נטלי אנדרסון (עונה 29, סן חואן דל סור)

יתרונות:

+ + + לא הצביעו נגדה אפילו פעם אחת

+ + + + + סיפקה חלק מהבליינדסיידים הכי טובים בתולדות הישרדות

+ + קיבלה את כל הקולות של מי שאינו קרוב משפחה של הפיינליסטיות האחרות, חוץ מריד שפשוט רצה לשדוד ממיסי את המקום השני (איזה כיף שלא עשו אותו דבר לקסידי)

חסרונות:

- התחילה לשחק חזק רק בפיינל 10

כבר קראתי למי שלא משחק מתוך ברית אלא מזגזג ביניהן "שחקן צללים", ונטלי היא שחקנית הצללים הכי טובה בתולדות הישרדות. עונה 29 הייתה בין העונות הבודדות בתולדות הישרדות שלא היו בה בריתות בכלל אלא צמדים, חלקם היו אותם צמדים מתחילת המשחק כמו מיסי וביילור וג'קלין וג'ון, וחלקם התחברו על רקע אובדן קרוביהם, כמו נטלי וג'רמי. ברגע שג'רמי הודח, נטלי הפכה את המשחק על פיו בכל הדחה מחדש, כשהיחידה שהיא הראתה לה נאמנות הייתה ביילור - וגם בה היא בגדה בסופו של דבר באחד המהלכים הכי טובים בתולדות הישרדות.
 
וכמובן, המקום הראשון:

מקום 1 - קינג טוני ולאקוס (עונה 40, מנצחים במלחמה)

יתרונות:

+ + + + + הבליינדסייד על סופי. חבל רק שלא לקח ממנה את האליל.

+ + + עונה סופר אגרסיבית

+ + + מת על Cops R Us

חסרונות: אין!

האם טוני הוא המתמודד הכי טוב בתולדות הישרדות? עדיין יש לו תחרות קשה מול סירי לדעתי. האם טוני נתן את משחק הזכייה הכי טוב בתולדות הישרדות? ללא צל של ספק. הוא שיחק טוב מתחילת המשחק, בניגוד לנטלי. ועונה 40 הייתה אולי הכי אגרסיבית אי פעם, ברמה שהיינו צריכים פרקים של שעה כדי שיהיה מספיק זמן להבין מי נגד מי. ולא קיבלנו. אבל כל החסרונות של עונה 40, ולא חסרים לה חסרונות, הם בגנות העונה עצמה ולא בגנות הזוכה שלה. כמה טוב טוני? ברמה שאחרי שזכו חמישה גברים, הרגשתי שטוני חייב לזכות ולמי איכפת ממלחמת המינים. אותו דבר הרגשתי גם לגבי ג'סי בעונה האחרונה, אבל הרמה הייתה כמובן הרבה יותר נמוכה.
 
למעלה