איליה קוגן
New member
דוגמית של מפת קווי תל אביב. אשמח למשוב.
התחלתי לעבוד על מפת קווי האוטובוס של תל אביב. זאת תהיה מפה סכמטית ולא הכי מקצועית, אבל המצב הנוכחי שבו אין כלל מפת קווים עדכנית הוא מצב לא הגיוני. המפה תהיה באנגלית (או לפחות קודם באנגלית) כדי שתתאים לתיירים. בינתיים ציירתי את הקווים והתחלתי לסמן תחנות ומספרי קווים. ההשראה לעיצוב באה ממפות סכמטיות באירופה, המודל העיקרי הוא מפת התחבורה של ציריך. מסיבות שיפורטו בהמשך, במפה לא מסומנות כל התחנות, אלא רק תחנות עיקריות, לרוב תחנות מעבר. עכשיו, כשאני בערך באמצע העבודה, חשוב לי מאד לקבל משוב לגבי השימושיות של המפה. תסתכלו בבקשה על החלק השמאלי של התמונה (האיזור שבו כבר סומנו התחנות). מה אתם אוהבים? מה אתם לא אוהבים? הסיבה לכך שבמפה מופיעות רק חלק מהתחנות היא דאגה לבריאות הנפשית שלי וניסיון להימנע מעבודה מטורפת של מיפוי המיקום הגאוגרפי של כל שלט תחנה בתל אביב. העניין הוא שבניגוד לרוב מערכות התחבורה באירופה, בארץ קשה מאד לתת שמות לתחנות ולדעת איפה תחנה עם שם מסוים מתחילה ונגמרת. רחוב כמו אלנבי הוא בעצם תחנת אוטובוס אחת ארוכה. יש קווים שעוצרים שלוש פעמים לאורך קטע מסוים של הרחוב, קווים אחרים עוצרים ארבע פעמים לאורך אותו קטע, וגם הסימטריה בין כיווני הנסיעה לרוב אינה קיימת. אם הייתי מדייק בתחנותיו של כל קו, המפה היתה יוצאת מאד עמוסה ומסורבלת. לכן בחרתי לציין רק תחנות עיקריות, וגם השמות שלהן לא תמיד מדויקים (אם קו אחד עוצר ב"אלנבי/מונטיפיורי", קו אחר ב"אלנבי 98" וקו אחר ב"בית הכנסת הגדול" - אי אפשר לכתוב את כל השמות).
התחלתי לעבוד על מפת קווי האוטובוס של תל אביב. זאת תהיה מפה סכמטית ולא הכי מקצועית, אבל המצב הנוכחי שבו אין כלל מפת קווים עדכנית הוא מצב לא הגיוני. המפה תהיה באנגלית (או לפחות קודם באנגלית) כדי שתתאים לתיירים. בינתיים ציירתי את הקווים והתחלתי לסמן תחנות ומספרי קווים. ההשראה לעיצוב באה ממפות סכמטיות באירופה, המודל העיקרי הוא מפת התחבורה של ציריך. מסיבות שיפורטו בהמשך, במפה לא מסומנות כל התחנות, אלא רק תחנות עיקריות, לרוב תחנות מעבר. עכשיו, כשאני בערך באמצע העבודה, חשוב לי מאד לקבל משוב לגבי השימושיות של המפה. תסתכלו בבקשה על החלק השמאלי של התמונה (האיזור שבו כבר סומנו התחנות). מה אתם אוהבים? מה אתם לא אוהבים? הסיבה לכך שבמפה מופיעות רק חלק מהתחנות היא דאגה לבריאות הנפשית שלי וניסיון להימנע מעבודה מטורפת של מיפוי המיקום הגאוגרפי של כל שלט תחנה בתל אביב. העניין הוא שבניגוד לרוב מערכות התחבורה באירופה, בארץ קשה מאד לתת שמות לתחנות ולדעת איפה תחנה עם שם מסוים מתחילה ונגמרת. רחוב כמו אלנבי הוא בעצם תחנת אוטובוס אחת ארוכה. יש קווים שעוצרים שלוש פעמים לאורך קטע מסוים של הרחוב, קווים אחרים עוצרים ארבע פעמים לאורך אותו קטע, וגם הסימטריה בין כיווני הנסיעה לרוב אינה קיימת. אם הייתי מדייק בתחנותיו של כל קו, המפה היתה יוצאת מאד עמוסה ומסורבלת. לכן בחרתי לציין רק תחנות עיקריות, וגם השמות שלהן לא תמיד מדויקים (אם קו אחד עוצר ב"אלנבי/מונטיפיורי", קו אחר ב"אלנבי 98" וקו אחר ב"בית הכנסת הגדול" - אי אפשר לכתוב את כל השמות).