דוגמית של מפת קווי תל אביב. אשמח למשוב.

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
עבורי המעבר בין התוכנות הוא כאב הראש האמיתי
כל אלמנט צריך לייבא בנפרד, תוכנות ווקטורים שלא פועלות עם תוכנות פיקסלים וכו' וכו'. האם היכולת לבודד כל קו בנפרד היא שיא היכולת של המפה האינטראקטיבית (זה בעיקרון יכולת להקליק על שכבה או אלמנט בנפרד) או שתוכל ליצור מפה שיודעת לחפש צירופי קווים? (זה הרבה יותר טכני ומצריך יותר אינטיליגנציה מבחינת התוכנה)
בשלב ראשון אפשרות החיפוש תהיה מינימאלית
תוכל להציג את כל הקווים שעוברים ביעד מסויים, אבל לא לתכנן מסלול. עיקר האטרקציה היא בשביל מי שרוצה לתכנן אסטרטגיה לפי קווים תדירים וישירים כמה שניתן. כמו כן המפה תהיה ניתנת להורדה לשימוש כשאין חיבור לאינטרנט.
 

amit1270

New member
אגב תיירים, אני עובד על פרוייקט חדש למפה שלי
בקרוב (שבוע-שבועיים) אני מעלה לאויר אתר חדש עם המפה. האתר יכלול לא רק את המפה העדכנית בפורמט PDF, אלא גם מפה אינטראקטיבית שתאפשר: - הצגה והסתרה של קווים בודדים - הצגת כל הקווים שעוברים ביעד מסויים (יעדים עיקריים בשלב זה) - הצגת מפת בסיס מפורטת או פשטנית - קישורים עמוקים לקווים בודדים באתרי המפעילים - בחירת שפה (השלב האחרון) בעתיד אני מקווה לארח עוד מפות ועוד ערים באתר...
פשששש...

הפרויקט הבא שלך - ירושלים.
 

alantan

New member
תודה רבה, אלן.
גם לי אין חיבה למפות סכמטיות, אני מעדיף בהרבה להשתמש במפות בעלות דיוק גאוגרפי. אבל יצירה של מפה גאוגרפית אני אשאיר לפעם אחרת, או למישהו שיש לו תקציב והרבה שעות אדם. אנסה לעבוד עוד על רחובות בעייתיים כמו רחוב קרליבך. יש לציין שלגבי רחוב קרליבך היו לי לבטים רבים כיצד להציג אותו, ולכן הוא אחד הרחובות האחרונים שציירתי. קרליבך פשוט לא הסתדר בשום צורה עם הכלל הקובע שכל הרחובות יהיו בזוויות של 45 מעלות. בעקבות ההערה שלך נראה לי שאחרוג מהכלל ופשוט אעשה אותו ישר... שקלתי לציין שמות רחובות, אבל זה היה הופך את המפה להרבה יותר מסובכת. אם אציין שמות רחובות, לא אוכל להתעלם מחוסר-סימטריה כגון יהודה הלוי/קרליבך או מונטיפיורי/אחד העם ואיאלץ לציין רחובות קטנים כגון מקווה ישראל, טרומפלדור וטשרניחובסקי. לדעתי זה יעמיס מאד על המפה. ולכן בחרתי לציין שמות תחנות בלבד, כדי לשמור על המפה פשוטה ככל האפשר, וכן מתוך מגבלות זמן כדי שאשלים את המפה בזמן סביר. קיבלתי לגמרי את ההערה שלך לגבי שזירת קווים ולגבי רדיוסי פנייה, ואני עובד עכשיו על ציור מחדש של כל הפניות כך שיהיו ברדיוסים מתואמים. אגב, את Visio נטשתי מזמן. הוא מאד נוקשה וקשה לצייר בו משהו מעבר לתבניות המוגדרות מראש. אני חוגג על Illustrator, שמאפשר גמישות כמעט אינסופית.
גם אני לא חבבתי את Visio, אבל למדתי להשתמש בו
יש לו גמישות אבל לוקח זמן להתרגל לציור באמצעותו. האם ל-Illustrator יש אפשרות לשייך אובייקט בודד ליותר משכבה אחת? זוהי אחת החוזקות של Visio.
 
דוגמית של מפת קווי תל אביב. אשמח למשוב.
התחלתי לעבוד על מפת קווי האוטובוס של תל אביב. זאת תהיה מפה סכמטית ולא הכי מקצועית, אבל המצב הנוכחי שבו אין כלל מפת קווים עדכנית הוא מצב לא הגיוני. המפה תהיה באנגלית (או לפחות קודם באנגלית) כדי שתתאים לתיירים. בינתיים ציירתי את הקווים והתחלתי לסמן תחנות ומספרי קווים. ההשראה לעיצוב באה ממפות סכמטיות באירופה, המודל העיקרי הוא מפת התחבורה של ציריך. מסיבות שיפורטו בהמשך, במפה לא מסומנות כל התחנות, אלא רק תחנות עיקריות, לרוב תחנות מעבר. עכשיו, כשאני בערך באמצע העבודה, חשוב לי מאד לקבל משוב לגבי השימושיות של המפה. תסתכלו בבקשה על החלק השמאלי של התמונה (האיזור שבו כבר סומנו התחנות). מה אתם אוהבים? מה אתם לא אוהבים? הסיבה לכך שבמפה מופיעות רק חלק מהתחנות היא דאגה לבריאות הנפשית שלי וניסיון להימנע מעבודה מטורפת של מיפוי המיקום הגאוגרפי של כל שלט תחנה בתל אביב. העניין הוא שבניגוד לרוב מערכות התחבורה באירופה, בארץ קשה מאד לתת שמות לתחנות ולדעת איפה תחנה עם שם מסוים מתחילה ונגמרת. רחוב כמו אלנבי הוא בעצם תחנת אוטובוס אחת ארוכה. יש קווים שעוצרים שלוש פעמים לאורך קטע מסוים של הרחוב, קווים אחרים עוצרים ארבע פעמים לאורך אותו קטע, וגם הסימטריה בין כיווני הנסיעה לרוב אינה קיימת. אם הייתי מדייק בתחנותיו של כל קו, המפה היתה יוצאת מאד עמוסה ומסורבלת. לכן בחרתי לציין רק תחנות עיקריות, וגם השמות שלהן לא תמיד מדויקים (אם קו אחד עוצר ב"אלנבי/מונטיפיורי", קו אחר ב"אלנבי 98" וקו אחר ב"בית הכנסת הגדול" - אי אפשר לכתוב את כל השמות).
צילמתי היום שני מקרים של אוטובוסים מפוצצים
שהנהגים לא העלו את הנוסעים, או הפסיקו להעלות נוסעים באמצע. לאיזה כתובת מייל לשלוח? אני זוכר שבזמנו כתבתם שאם יש אירוע כזה אז לצלם ולשלוח. קו האוטובוס שזה אירע בו הוא איך לא- 51, האחד בבוקר בשעה 10:00 מכיוון פ"ת לכיוון ת"א, והשני בשעה 15:40 בצהריים בבית קלקא לכיוון פ"ת. בבוקר/בוצר- האוטובוס היה עמוד מאוד מפ"ת, כשהגיע לרכבת מרכז פתאום לא יודע מאיפה איך ולמה איזה 15 אנשים רצו לעלות עליו, ודווקא עליו, ולא על ה-68 שעמד לפניו, או על 2 המכונות של 240 שהיו איתו. הנהג הצליח לעלות את חלקם, ודחס עוד ועוד, אבל אז סגר את הדלת בפני אישה מבוגרת, כשרואיןם שהאנשים דחוסים על הדלת הקדמית. בסרטון השני- בית קלקא, אחה"צ, נהג קו 51 בכלל לא עוצר להעלות אנשים, אלא מוריד כמה אנשים מהדלת האחורית בתחנה של קו 63, וממשיך בנסיעתו. האוטובוס היה יותר מפוצץ מהאוטובוס של הבוקר לדעתי. אגב מאוטובוסמ זה ירד סדרן עם דף ועט שסימן כמה דברים את הסדרן הזה כבר ראיתי כמה פעמים, וגם מעניין אותי לדעת מה תפקידו, אם מישהו מהפורום יוכל להגיד אני אשמח. מדובר באדם עם כיפה, רחב, חולה לבנה מכופתרת, מכנסיים שחורות, פאווץ' גדול. לאיזה כתובת מייל לשלוח?
 

cwen

New member
צילמתי היום שני מקרים של אוטובוסים מפוצצים
שהנהגים לא העלו את הנוסעים, או הפסיקו להעלות נוסעים באמצע. לאיזה כתובת מייל לשלוח? אני זוכר שבזמנו כתבתם שאם יש אירוע כזה אז לצלם ולשלוח. קו האוטובוס שזה אירע בו הוא איך לא- 51, האחד בבוקר בשעה 10:00 מכיוון פ"ת לכיוון ת"א, והשני בשעה 15:40 בצהריים בבית קלקא לכיוון פ"ת. בבוקר/בוצר- האוטובוס היה עמוד מאוד מפ"ת, כשהגיע לרכבת מרכז פתאום לא יודע מאיפה איך ולמה איזה 15 אנשים רצו לעלות עליו, ודווקא עליו, ולא על ה-68 שעמד לפניו, או על 2 המכונות של 240 שהיו איתו. הנהג הצליח לעלות את חלקם, ודחס עוד ועוד, אבל אז סגר את הדלת בפני אישה מבוגרת, כשרואיןם שהאנשים דחוסים על הדלת הקדמית. בסרטון השני- בית קלקא, אחה"צ, נהג קו 51 בכלל לא עוצר להעלות אנשים, אלא מוריד כמה אנשים מהדלת האחורית בתחנה של קו 63, וממשיך בנסיעתו. האוטובוס היה יותר מפוצץ מהאוטובוס של הבוקר לדעתי. אגב מאוטובוסמ זה ירד סדרן עם דף ועט שסימן כמה דברים את הסדרן הזה כבר ראיתי כמה פעמים, וגם מעניין אותי לדעת מה תפקידו, אם מישהו מהפורום יוכל להגיד אני אשמח. מדובר באדם עם כיפה, רחב, חולה לבנה מכופתרת, מכנסיים שחורות, פאווץ' גדול. לאיזה כתובת מייל לשלוח?
מעניין, בדיוק היום נסעתי בז'בוטינסקי
בסביבות השעה תשע, לכיוון פתח תקווה, ושני 66 חלפו על פנינו, ושניהם היו מלאים בישיבה בלבד, בלי עומדים. חשבתי כמה זה מוזר שהם לא מפוצצים בנוסעים. (זה היה בקטע שבין הרצל לדרך בן גוריון, והם נסעו בנתיב השני לכיוון תל אביב).
 
מעניין, בדיוק היום נסעתי בז'בוטינסקי
בסביבות השעה תשע, לכיוון פתח תקווה, ושני 66 חלפו על פנינו, ושניהם היו מלאים בישיבה בלבד, בלי עומדים. חשבתי כמה זה מוזר שהם לא מפוצצים בנוסעים. (זה היה בקטע שבין הרצל לדרך בן גוריון, והם נסעו בנתיב השני לכיוון תל אביב).
בשעה הזאת יש כל הזמן מפרקיות של 166
כנראה שלפני הזוג 66 שראית היתה לפחות מפרקית אחת של 166 בהפרש קטן, ואנשים מעדיפים את 166 בבוקר בשל מסלולו המהיר יותר, ומשום שהוא עובר במקומת שאנשים צריכים בבוקר כמו הבורסה ורכבת מרכז, פחות אנשים צריכים בבוקר את פנקס או את כיכר המדינה או את צפון רחוב ביאליק.
 

horace wimp

New member
צילמתי היום שני מקרים של אוטובוסים מפוצצים
שהנהגים לא העלו את הנוסעים, או הפסיקו להעלות נוסעים באמצע. לאיזה כתובת מייל לשלוח? אני זוכר שבזמנו כתבתם שאם יש אירוע כזה אז לצלם ולשלוח. קו האוטובוס שזה אירע בו הוא איך לא- 51, האחד בבוקר בשעה 10:00 מכיוון פ"ת לכיוון ת"א, והשני בשעה 15:40 בצהריים בבית קלקא לכיוון פ"ת. בבוקר/בוצר- האוטובוס היה עמוד מאוד מפ"ת, כשהגיע לרכבת מרכז פתאום לא יודע מאיפה איך ולמה איזה 15 אנשים רצו לעלות עליו, ודווקא עליו, ולא על ה-68 שעמד לפניו, או על 2 המכונות של 240 שהיו איתו. הנהג הצליח לעלות את חלקם, ודחס עוד ועוד, אבל אז סגר את הדלת בפני אישה מבוגרת, כשרואיןם שהאנשים דחוסים על הדלת הקדמית. בסרטון השני- בית קלקא, אחה"צ, נהג קו 51 בכלל לא עוצר להעלות אנשים, אלא מוריד כמה אנשים מהדלת האחורית בתחנה של קו 63, וממשיך בנסיעתו. האוטובוס היה יותר מפוצץ מהאוטובוס של הבוקר לדעתי. אגב מאוטובוסמ זה ירד סדרן עם דף ועט שסימן כמה דברים את הסדרן הזה כבר ראיתי כמה פעמים, וגם מעניין אותי לדעת מה תפקידו, אם מישהו מהפורום יוכל להגיד אני אשמח. מדובר באדם עם כיפה, רחב, חולה לבנה מכופתרת, מכנסיים שחורות, פאווץ' גדול. לאיזה כתובת מייל לשלוח?
תשלח ל
tachbura.report @ gmail.com
 
תשלח ל
tachbura.report @ gmail.com
מסתבר שהקבצים גדולים מדיי כדי להעביר במייל
אז העליתי לאתר MEGAUPLOAD תיאור הסרטון: התחנה: בית קלקא, אחה"צ, נהג קו 51 בכלל לא עוצר להעלות אנשים, אלא מוריד כמה אנשים מהדלת האחורית בתחנה של קו 63, ורק אז מסכים להעלות כמה אנשים, אך לא את כולם וממשיך בנסיעתו. אגב מאוטובוס זה ירד סדרן עם דף ועט שסימן כמה דברים את הסדרן הזה כבר ראיתי כמה פעמים, וגם מעניין אותי לדעת מה תפקידו, אם מישהו מהפורום יוכל להגיד אני אשמח. מדובר באדם עם כיפה, רחב, חולה לבנה מכופתרת, מכנסיים שחורות, פאווץ' גדול.
 
תשלח ל
tachbura.report @ gmail.com
שלחתי קישור גם למייל שנתת, והמטרה היא כמו
שכתבתם בבלוג תחבורה שלנו, שזה יישלח הלאה, ומשרד התחבורה יעשה עם זה משהו אגב כדאי לציין שהקו העמוס הזה אמנם לא היה בשעות השפל, אך עדיין לא בשיא של שעות השיא- זה אירע ביום ראשון (אתמול) בשעה 15:40.
 
תשלח ל
tachbura.report @ gmail.com
סרטון שני- צומת גהה שעות אחה"צ
יום שני 29.8.11 התחנה הראשונה של פתח תקווה בקו 51 לכיוון תחנה מרכזית פ"ת, הנהג מעלה רק לק מהאנשים. חלק מאלה שלא עולים, רצים לקו 50 שאחריו, גם הוא לא העלה את כולם, את זה לא צילמתי, כי למזלי כבר הייתי בתוכו (הצלחתי להשתחל).
 
תשלח ל
tachbura.report @ gmail.com
סרטון שלישי- כמעט 10 בבוקר ברכבת מרכז
מול אולמי רסיטל, הרבה עולים לקו 51, כאשר הנהג מצליח לדחוף את כולם פנימה, אבל משאיר אישה אחת מבוגרת מחוץ לדלץ, היא דופקת על הדלת, אבל הנהג פשוט לא יכול לפתוח. לפני ואחרי ה-51 יש 68 וגם פעמיים 240, אך בעוד שה-240 כמעט ריקים לחלוטין, וה-68 כמעט מלא בישיבה, כולם כמעט עולים על 51. את הסרטון הזה צילמתי בזיג-זג היות ועלו הרבה חיילים ואני לא בטוח אם מותר בכלל לצלם חיילים. זה הסרטון האחרון שצילמתי, וזאת במסגרת הבקשה של "תחבורה בדרך שלנו" לצלם עומסים.
 

oschlick

New member
סרטון שלישי- כמעט 10 בבוקר ברכבת מרכז
מול אולמי רסיטל, הרבה עולים לקו 51, כאשר הנהג מצליח לדחוף את כולם פנימה, אבל משאיר אישה אחת מבוגרת מחוץ לדלץ, היא דופקת על הדלת, אבל הנהג פשוט לא יכול לפתוח. לפני ואחרי ה-51 יש 68 וגם פעמיים 240, אך בעוד שה-240 כמעט ריקים לחלוטין, וה-68 כמעט מלא בישיבה, כולם כמעט עולים על 51. את הסרטון הזה צילמתי בזיג-זג היות ועלו הרבה חיילים ואני לא בטוח אם מותר בכלל לצלם חיילים. זה הסרטון האחרון שצילמתי, וזאת במסגרת הבקשה של "תחבורה בדרך שלנו" לצלם עומסים.
קו 51 צריך להיות מפרקי
לא נראה לי שמישהו יכול לערער על כך.
 

oschlick

New member
51 צריך להיות מפרקי
אך צריך גם להחזיר לפעילות את קו 54 ולהפוך את קו 150 לסדיר
אני דווקא הייתי הולך על תגבור 641 והפיכתו
לקו מאסף לאורך כל הדרך עם מספר תחנות מועט בין תל אביב לפתח תקווה, ודואג לפרסם אותו לכל נוסעי 51 מתל אביב לפתח תקווה שסתם עוצרים בכל התחנות בבני ברק וברמת גן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה