סר אשבי
ראשית, ברוך שובך לארצנו ממסע רב תלאות במערב אירופה: חבל ארץ פרימיטיבי המתאפיין בשירות רכבות מחפיר. לראיה: תמונה מצ"ב מקרון DD שעבר טיפול ע,י חוליגנים בשוויץ. כן, שומו שמים,משוויץ! עיניך הרואות גם בארזים אשר על האלפים נפלה שלהבת.
מה לומר, סר אשבי, קראתי בהתרגשות את דבריך החמים על תפקודה של ר"י ביום הקונצרט של סר אחר, סר מקרטני. בעוד עיניי זולגות דמעות של גאווה מקומית על ביצועיה של רכבת ישראל,היא (!) ולא אחרת, נזכרתי ליגוני בעובדה המצערת ששום רכבת לא הוספה לעיה"ק.אפילו לא מערך בודד מתוך כל אותם סטים מפוארים של IC3 שכבודו דיווח עליהם בגיל ורננה.זיכרון זה הוביל אותי למחשבה שאכן בר"י עושים מלאכתם נאמנה ובמקצועיות רבה. הלא בני ירושלים ודאי לא יטרחו עד עיר החטאים ר"ל, לשזוף עיניהם ואוזניהם במופע רוק מאחר ויהיה זה משום ביטול תורה. אי-לכך, מובן שאין צורך כלל לשתפם בחגיגת התגבור שפורסמה מעל ומתחת לכל תדר AM-FM רענן. כל זאת מביא אותי למסקנה, שעל מנכ"ל הרכבת לתגמל כראוי את מחלקת השיווק של ר"י בתגמול מיוחד, כפי שתוגמלו בשעתו עובדים במערך ההפצה/ייצור/ שיווק (מחק את המיותר) של חברת "שיק" ,יצרנית סכיני הגילוח. ומקרה שהיה כך היה: לאחר חודש של קמפיין פרומו ענק לסכין הגילוח של החברה (לפני כעשור), הגיע היום הגדול בו נהרו כל בית ישראל למרכולים,בתקווה למצוא על המדפים את הסכין הנכסף והחדש של "שיק". להפתעתם, הסכין לא נמצא, כמו גם ביום שלמחרת ובמשך כחודש מתום הקמפיין במדיה האלקטרונית. לא מעט עובדים מאושרים הוצאו בהוראה מגבוה לחופשת קבע ממקום עבודתם.אז מה רצה המשורר לומר? במקרה אחד קיים עודף פרסום, אך לא קיים המוצר, ובמקרה השני פרסום לקוי (כמיטב המסורת של מח' השיווק של ר"י), אך המוצר קיים. האם יואיל כבודו לחוות דעה,האם אין לגזור גזרה שווה בין שני המקרים?