איך הבני / בנות זוג שלכן מתפקדים בתהליך?

clairerandall29

New member
איך הבני / בנות זוג שלכן מתפקדים בתהליך?

אני שואלת כאן כי אני רוצה לדעת אם הכעס שלי "מוצדק".
אנחנו מנסים להרות כבר יותר משנה ורק לפני 3 חודשים התחלנו טיפול. אמנם רק 3 חודשים אבל זה מרגיש לי כמו נצח ועובר עליי הרבה. מלא תחושות, אני ממש מרגישה כמו איזה עלה נידף ברוח שמתנדנד בין אופטימיות לייאוש, מתקווה לכעס... כל דבר קטן יכול לערער אותי כמו הודעה בפייסבוק על חברה שילדה, או כשאני רואה ברחוב אמא שמעשנת על התינוק שלה (איך אלוהים מביא ילדים לאנשים כאלה... ולי לא... עדיין) בקיצור- מצב נפשי מאוד שברירי.
ובתוך כל זה אני מרגישה שאין לי שותף אמיתי, שכל זה קורה רק לי, ולא לבן זוג שלי. אז נכון הוא בא לכל הבדיקות, הוא סוג של תומך, אבל זה מרגיש לי שהוא לא נמצא איתי בתהליך.
למשל, אין לו מושג מה התרופות שאני לוקחת, מה התהליכים הרפואיים שאני עוברת, מה אני עתידה לעבור... הוא שואל אותי המון שאלות "קיטבג" לפעמים וזה מחרפן אותי. אני מבקשת ממנו לקרוא קצת, לפתוח גוגל ופשוט להבין איפה אנחנו נמצאים והוא אומר לי - "למה? בכל מקרה את יודעת ואני יכול לשאול אותך."
ולמרות שהסברתי לו שאני לא יכולה להיות המבוגר האחראי היחיד פה, אני צריכה עוד מישהו שיבין כמוני, לא יכולה להיות אחראית גם עליך וגם עליי! אני לא יודעת אולי זה נשמע משוגע... משגע אותי שהוא לא לוקח אחריות בבית ובעבודה הוא סופר-מנהל שמבין ומתמצא בהכל.
הוא כל הזמן אומר לי "יהיה בסדר", זה כל כך מעצבן אותי שהוא אומר את זה. אתה לא יודע שיהיה בסדר. אני מבינה שאתה רוצה לעודד אותי אבל ראבאק, כל בן אדם שני ברחוב (אם הייתי מספרת) אומר לי "יהיה בסדר", אין בזה שום ניחומים עבורי.
אני עכשיו מחכה על קוצים לבדיקת הריון עוד שבוע וחצי. אני לא חושבת שהוא בכלל יודע מתי היא, הוא בכלל לא מדבר איתי על הדברים האלה...
בקיצור- כל הדברים האלה מאוד מרחיקים בינינו. מאוד. אני מרגישה לבד ואני לא יודעת אם אני מצפה ממנו ליותר מדי...
ובבקשה לא להציע לי ללכת לטיפול... שקלתי את זה. אולי אעשה את זה. רק רוצה לדעת אם יש לי זכות לבוא בטענות או שאני צריכה לרדת מהענן.
 

Nashuki

New member
התחושות שלך מוכרות

אני יותר זמן ממך בתהליך ותיארת דיי במדוייק את התחושות שלי. אין לי הרבה איך לעודד, אני פשוט למדתי לחיות עם זה. את לגמרי לא צריכה לרדת מהענן...וכמובן לא מייעצת לך ״לחיות עם זה״ כמוני...פשוט לי זה מרגיש הכי נכון. לא יודעת אם איי פעם הוא באמת יוכל להבין אותי ואת התהליך בגלל הצד הטבעי שלו בתהליך.. מבחינתו אפשר גם לא לעשות טיפולים, וכל דבר יקרה בזמנו. אז אני פשוט ״שולטת״ על התהליך וככה החלטתי שהכי נכון לי. לא ממש מצליחה לחשוב איך לעודד, אבל דעי שאת לא לבד. אגב-הלכתי לייעוץ אחד והיועצת במילים אחרות אמרה שאני 100 אחוז ועושה הכל מעולה. מקבלת החלטות נכונות וכו...ומה שהדאיג אותה היה הדברים שאמרתי על בן זוגי בתהליך וביקשה שאבוא איתו. עוד לא עשיתי את זה..אבל סתם משתפת.
 

clairerandall29

New member
אני גם כרגע מחליטה לחיות עם זה

לא בא לי לפתוח את זה מולו כי אני יודעת שהוא יכנס למגננה ובכלל לא ינסה לעשות חשבון נפש עם עצמו ולראות אם אני צודקת. וגם כי כבר ניסיתי בעבר להעיר לו וזה לא עבד.
אז אני סותמת אבל אני מרגישה שזה מרחיק אותנו...
לפני כמה שבועות היו אצלנו זוג חברים עם 2 ילדים ואחרי שהם הלכו קיטרתי לו על האישה שהיא כל הזמן אמרה לי "טוב, כשיש לך שני ילדים זה אחרת..." "כשיש לך שניים זה קצת יותר מסובך..." - אז הוא אמר לי "אולי את חסרת ביטחון כי יש לה כבר שני ילדים." בום.
האמירה הכי חסרת רגישות EVER
 

PAND76

New member
גם לדעתי. חיבוק גדול.


 

הודיה2304

New member
ואו תיארת בדיוק את בעלי...

אבל אין מה לעשות... לצערי אני למדתי לחיות עם זה גם אם לפעמים בא איזה פרץ עצבים שאני אומרת לו כל מה אני חושבת אחרי יום כל התעניינות נגמרת... לפחות יודעת שכרגע אני מנהלת את זה.. כשאלד בעזרת השם האחריות תעבור אליו חחחח
 

a morph

New member
רק רציתי לתת לך חיבוק וירטואלי


כיחידנית, אין לי משהו מועיל להגיד, מראש נכנסתי לתהליך לבד וגם במהלכו לא הרגשתי שאני זקוקה לליווי, אבל אין לי ספק שאם הייתי עם בן\בת זוג, ההתנהלות שאת מתארת הייתה מרתיחה אותי.
וכן, התחושות האלה שאת כל הזמן נעה בין תקווה לייאוש, מקנאה בנשים שיש להן כבר ילדים, כועסת על משפטים סתמיים (וסתומים) כמו "יהיה בסדר" ו"את רק צריכה להירגע" - מוכרות לי היטב, ולדעתי אחד מכלי ההתמודדות החשובים ביותר הוא פשוט לקבל את כל הרגשות האלה כלגיטימיים. אין פה ולו מטופלת אחת שלא חוותה אותם, אז תעשי לעצמך רק טוב אם תחסכי מעצמך לפחות את ייסורי המצפון.
והלוואי הלוואי שתזכי לפרי בטן בקרוב מאוד!!!
 

haych

New member
אני ממש מבינה אותך

נראה לי שהרבה מזה קשור לאופי הגברי ולזה שהם בד"כ פחות מחוברים לצד הרגשי.
אני כל הזמן מסבירה לו על התהליך, על מה הרופאה אמרה, על מינונים, מתי מתחילים וכו', ואז שניה אחרי זה הוא שואל שאלות של דברים שהרגע סיימתי להסביר, או שאני מודיעה לו משהו שדיברנו עליו לפני כמה ימים והוא מגיב בהפתעה כאילו שזו הפעם הראשונה שהוא שומע את זה... אני כל הזמן אומרת לו שחבל על האנרגיות שלי לספר ולהסביר דברים, כי הוא בכל מקרה לא מקשיב.
הוא כביכול תומך, רוצה להיות איתי כשאני מזריקה למרות שזה 5 שניות ושאני לא צריכה לו, קורא לי גיבורה, אבל מעבר לזה הוא לא מעורב בכלל. גם בדברים שקשורים אליו, בהשבחה לקראת הזרעה, הוא לא עושה כלום, לא קובע תור, לא מוציא התחייבות, צריך שאני אגיד לו מתי להיות והוא יגיע.
גם לי הוא אומר "יהיה בסדר" והמשפט הזה מטמטם אותי!

את ממש לא לבד

אולי תגידי לו מה את מצפה ממנו.
תראו יחד סרטונים, תפעילי אותו שיתקשר/יקבע/יקנה.
כשאני הייתי צריכה תרופות באמצע הלילה, שלחתי אותו להתקשר לבתי מרקחת לבדוק אם יש את התרופות.
אני חושבת שבגלל שאנחנו אלה שעוברות את רוב התהליך, צריך להפעיל אותם כדי שירגישו חלק מזה. ולנסות להכיל כמה שאפשר, כי מראש הם פחות מחוברים לצד הרגשי ופחות מפגינים רגשות.
 

clairerandall29

New member
אז זה הקטע...

שאין לי כוח נפשי להפעיל אותו. אני גם ככה מתמודדת עם כל כך הרבה דברים, שלקחת אותו בתור פרויקט- אין לי מקום לזה. ברור שכשאני צריכה שהוא ילך/יעשה/יביא אני מתזזת אותו אבל זה רק הטכני שמסביב. הוא עצמו לא נמצא שם. החיים שלו נמשכים כרגיל כאילו אנחנו לא מתמודדים עם משהו עכשיו... או לפחות ככה זה נראה.
 

PAND76

New member
מבינה ומחבקת גם. אצלי אישית, הוא לא אומר שיהיה בסדר

כי שנינו חצינו כבר 40. ובחודשים האחרונים הוא מתמודד עם ליקויים גופניים בעקבות תאונה. הוא כן בא אתי לשאיבות ולהחזרות אם יש, אבל לא לכל יתר הבדיקות. אני צריכה לעשות הכל לבד בבית ועוד להתמודד עם התחלואים שלו (ליווי לבדיקות ולבתי חולים, ארגון התחייבויות, טיפול בחשבונות ועוד כהנה). מיותר לציין שהוא לא עושה שום עבודת מחקר משלו בכל מה שנוגע לפוריות ונבנה רק ממני.

נתתי לו תפקיד אחד, להשתיק את חמותי והגיסות שלי, שחושבות שהגיע הזמן שנשקול חלופות ושזה גם רעיון טוב לדבר על הדברים הללו בפורומים של ארוחה משפחתית (הרמזים שלי שיסתמו לא עזרו). בשבוע שעבר כשחזרנו מהרופא, שוב חזרתי על הבקשה הזו וסביר להניח שהיא תשכח, כי בתודעה שלהם גם ככה אנחנו מסתדרות לבדנו עם הכל, אז מה זה כבר משנה.

במקום לבוא בטענות בצרורות (מה שעושה עוד עצבים שאנחנו לא צריכות), אם הוא שואל משהו פשוט תגידי לו: "ניסיתי פעם להסביר את זה. כנראה שאני לא די מומחית. אבל גוגל בטח כן". ותמשיכי בשלך. אפשר לתת לו חלק גדול יותר ממטלות הבית וגם שיהיה מש"ק בידור (כרטיסים להופעות, נופשונים, מסעדות וכאלה. בזה הם טובים).
 

clairerandall29

New member
אהבתי את "אני לא מומחית, גוגל כן"

כמובן שאמירה כזאת תתפרש מצידו כהכי פאסיב אגרסיב (או אגרסיב אגרסיב....)
מה שיוביל ל-"מה עשיתי? מה קרה? אם את לא מדברת איך אדע..." וחפירות עד שאשבר ואפתח הכל והוא יכנס למגננה ויתחיל להגן על עצמו ולהיות עורך דין ואני אבטיח לעצמי שבחיים לא אפתח מולו כלום...
&nbsp
 

PAND76

New member
הכל באינטונציה אחותי. אם את אומרת את זה בחיוך/חצי הלצה

הוא יתבלבל לרגע, אבל לא יתקוף אותך. אלא יתחיל לחשוב על זה. וגם אם קורה שהוא שואל מה קרה, תגידי לו: "שום דבר מאמי שלי. אני פשוט לא פנויה לזה עכשיו. חייבת לתפעל לנו ארוחת ערב/מכונה/קיפול" וכו'. ואז פשוט המשיכי בשלך.

מותר לך להוציא גם קיטור. בשביל מה התחתנו? כדי שיהיה מישהו שיחבק לא משנה מה. בעלי לא מבין, למה אמרות של אנשים כל כך מוציאות אותי מדעתי. למה שיבין? לרוב הריקושטים האלה מופנים אל האישה. אני מסבירה לו, שלא תמיד אני זקוקה לקול היגיון. לפעמים מספיקים הקשבה וחיבוק. ואל תתביישי להגיד שזה מה שאת רוצה. הם הרי די מוגבלים ולא מבינים בעצמם. בגלל זה כמובן בראו אותנו
לעזור להם להתמודד עם המעט שקיבלו.
 

פליקסה

New member
אצלנו זה השתנה אחרי הפלה

אז רק אקדים שאני לחלוטין לא מאחלת לך או לאף אחת אחרת הפלה.
עבור בן זוגי ההריון שהפך ממשי (הבטא, האולטרסאונד) היה הדבר שהבהיר לו כמה גם הוא בעצם מחכה כבר לילד. החוסר הענק אחרי ההפלה הדליק אור על אזורים שהוא לא היה ער להם, יחד עם דאגה אלי שגברה.
 

PAND76

New member
חבל שזה קורה רק ככה. צר לי עבורכם


אבל את צודקת, זה מתחיל להרגיש להם רק אחרי שיש משהו שהם יכולים ממש לראות בעיניים, אולי להתחבר אלי. עד אז, זה לגמרי עובר להם מעל לראש, בעיקר שהם לא נפגשים ביום יום עם כל מה שקשור בזה.
 

iLanKaBr

New member
אני חשבת

שזה שבעלך לא מראה סימנים, זה לא אומר שלא אכפת לו. הם פחות מראים. הם גם הרבה רוצים לעודד, אבל לא יודעים איך.
אצלי למשל בעלי גם כאילו לא השתתף. אבל, אז התחיל להתעסק במחלות שלו. למשל, שנתיים הייתה לו דלקת באוזן. כל הזמן היה הולך לרופא. זה היה משגע אותי. מה אני פה מנסה והוא מתעסק במחלות שלו. רק אחרי שברוך ה' נולד לנו ילד הבנו שנינו שהוא היה בדכאון. זה סוג של דכאון היה לו. והיה לו מאוד קשה, אבל אני עם הבכי שלי והרגשות שלי תפסתי את כל המרחב. תעשי באמת בדק בית לגביו.
באמת, יהיה בסדר. צריך לחיות!!!
זו המסקנה שלי מהדרך שעברנו עד לילד.
עכשיו מנסים לילד שני. ונפשית זה עדיין לוקח משאבים. אבל אני אומרת: חיים! לא רוצה שוב את החושך ההוא שהייתי בו אז. אני חייה את החיים. ויהיה איך שצריך לקרות.

בהצלחה!!!
 

hatalya

New member
תפנימי שאת כן המבוגר האחראי

אני כל כל מבינה את תחושותייך. יכולה לשתף אותך שאני מרגישה כך עכשיו ובתחושות יותר קשות כשאני מרגישה שאני המבוגר האחראי היחידי בבית עם תינוקת. מציעה לך להבין שיש דברים שלא כדאי לצפות להם. שיבין וידע איזה תרופות את לוקחת וכל מיני פרטים קטנים, זה פשוט לא רלוונטי. את המנהלת צוות של התהליך הזה. את ולא אחר. תסבירי ותגידי בדיוק באיזה יום עליו להגיע, לאן ומה עליו לעשות. כלל שאת תהיי מדוייקת יותר, הוא יבצע. ממש כך, כמו ניהול עובדים. נשמע רע? אני חשובת שזה הכי טוב בשבילך. לגבי רגש ונחמה ותמיכה זה כבר נושא אחר. הוא צריך להבין את הצרכים שלך ויהיה טוב אם תצליחי להסביר אותם. מניסיון, לא משנה מה אומרים, במהלך התהליך הכל נראה שחור ואין באמת משהו מנחם. מקווה שיהיה לך טוב. תתנחמי בפורום ובתקווה שיום אחד תצליחי!!!
 

clairerandall29

New member
חשבתי על מה שאמרת

כל הזמן ניסיתי לתת לעצמי קונטרה- מה אם זה היה הפוך? איך אני הייתי מתנהגת?
אני חושבת שאם הבעיה הייתה אצלו בזרע, הייתי יודעת על זה הכל.
הייתי חושבת מה לעשות מבחינת תזונה, דיקור, תוספים... הייתי נכנסת לתוך זה לגמרי. זה פרויקט משותף לשנינו.
לדעת איזה בדיקות אני עוברת ואיזה דברים אנחנו צפויים לעבור זה מבחינתי לא דבר טכני קטן, זה מעיד שהוא בתוך זה.
אז כן, אני המנהלת. אבל זה קשה. זה שוחק. ואני צריכה עוד מישהו חזק לצידי כדי להתפרק עליו, כדי לדבר איתו- ואין לי. אני לא יכולה להתפשר על זה...
 

PAND76

New member
ואם תחליטי שאת מצמצמת את התפקיד שלו

למשענת, כותל, מי שאת מדברת אתו כשקשה לך, מי שדואג לכם לפינוקים וכיפים שייתנו אנרגיות, במקום למנהלות שאת מתארת? את חושבת שזה יהיה בס"דר? כי אם כן, לדעתי את פשוט צריכה להגיד לו. שמתסכל שרק את יכולה לנצח על כל המבצע הזה, ושאת צריכה יותר משענת. כשהמסר קצר וברור, הם מבינים ומפנימים. מה גם, שלתמוך זה משהו שהם בהחלט יכולים לעשות.
 

hatalya

New member
זה אכן מתסכל

אבל ההריון יהיה בעזרת השם בגוף שלך. זה תהליך מאוד קשה לשני המינים, אבל לנשים פי כמה.. אז לנו עוזר לדעת ולחקור ולקרוא עוד מחקר על הקשר בין הצלחה לבין דיקור.. להם כנראה עוזר להיות ראש קטן. תתמקדי במה שחשוב, שהוא מקשיב לך, שהוא מגיע לכל מה שאת מבקשת ממנו ועוד דברים שעליהם את לא מתפשרת. זה שהוא ידע איזו בדיקה יש לך היום לא יקדם את ההריון. מניסיון.. אם בא לך לדבר על זה עוד בפרטי, אשמח. עברתי הרבה גילגולים בהתייחסות שלי לבעלי בזמן הטיפולים ועכשיו. בהצלחה! ויאללה אמן יגיע הריון תקין וכל זה יהיה מאחורייך.
 

lollipop06

New member
מדהים איך לכולנו יש תחושות דומות...

הכעס הוא כמובן מוצדק ובאמת כל הרגשות הם לגיטימיים...
גם אצלנו אני מרגישה שאני הרבה יותר מתעסקת עם כל הטיפולים ״חיה ונושמת״ אותם הרבה יותר לעומתו... האמת שחשבתי שזו הדרך שלו להתמודד אבל לפי התגובות פה אני מבינה שאולי זה באמת איזשהו דפוס גברי... וגם אולי זה שאנחנו עוברות את הכל באופן פיזי על גופנו גורם להם לא להתחבר לגמרי...
אני חושבת שהדבר שהכי יכול להקל זה לחשוב עם עצמך מה הכי יעזור לך שהוא יעשה..
בעלי למשל מרגיש שהוא צריך לספק תשובות ופתרונות ופעם הסברתי לו שלי הכי חשוב שפשוט יתמוך ויחבק ויהיה איתי בתחושה... גם שיתן לי לפרוק תסכול ובכי ולא ישפוט... אם יכול לעזור לך שיקח חלק בבירוקרטיה אז כמובן גם פה אפשר לשתף ב״מטלות״ ואולי ככה הוא יהיה שותף באיזשהו אופן...
לא תמיד זה הולך כמובן אבל זה מה יש...
חיבוק
 

טוליתי

New member


יש לי חתיכת תשובה די ארוכה לכל מה שהעלית. אז בינתיים חיבוק, ומבטיחה לשוב ולכתוב לך את התובנות שלי מזוגיות במהלך-12 שנות טיפולי פוריות.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה