אחרי ימים של יסורים ותופת, נראה לי שהחלטתי להגיש תלונה

שמחתי לעזור לך

החלטתך אם תרצי להעניש אותה, אבל חשוב קודם כל שתרפאי את עצמך איכשהו מהנזק שגרמה לך. אולי אם תבין כמה הזיקה לך, תשנה את התנהגותה.
&nbsp
 
אין סיכוי שהיא תשנה את התנהגותה

אבל הניסיון שלי לא לשתוק מול זה הוא חלק מתהליך הריפוי שלי
 

תאום2

New member
שירה שולח לך כוחות

 

משה057

New member
הי שירה

תרגישי טוב!
אני מתלבט אם לכתוב, בפרט שביקשת תגובות "תומכות", ואני בספק אם התגובה שלי עונה להגדרה הזאת.
אני רק אציין שלא קראתי את כל מה שכתבת, קראתי לא מעט, אבל לא הכל.
ממה שאני מבין, היית בטיפול פסיכולוגי כ-22 שנה (זמן ארוך מדי לטיפול לכל הדעות), שבמהלכו נוצר בינך לבין המטפלת קשר תלותי חזק מאוד, שהוא כנראה המשך של איזשהו דפוס שהיה קיים בך עוד מלפני כן.
כמו שכתבת "הייתי מורעבת לאהבה", אכן, כל הבעיות הנפשיות מקורן במחסור באהבה, שהיא הדלק שנותן לנו את הביטחון והאמונה בעצמנו ובמי שאנחנו.
אין ספק בכלל, שהאישה הזאת לא ראויה להיות מטפלת, ואף אין ספק, שהיא עשתה מעשה חמור ביותר שנשארה איתך בקשר 22 שנה, עוד לפני שמדברים על מה שנעשה בטיפול.
אבל, וזה אבל גדול - העיקר ומה שחשוב הוא את. מה נכון לך ולטיפול שלך בעצמך.
ולדעתי להגיש נגדה תלונה לא יהיה הדבר הנכון.
ואסביר למה: אני חושב, שהבעיות שלנו הם כמו שכבות בצל, השכבה העמוקה, והטיפולים הלא טובים במהלך השנים שהחמירו או העמיקו את הבעייה, אולי כמו פצע שהזדהם כי טיפלו בו לא נכון.
הבעייה היסודית, של מחסור באהבה ודפוס מוטעה שמחפש את האישור בחוץ במקום בתוכנו פנימה, דורש איזושהיא עבודה עצמית, אני הייתי מאוד ממליץ לך ללכת ל CODA - תלויי יתר אנונימיים. הבעייה היא שבכל טיפול, את תמיד תישעני יותר מדי על המטפלת (ותודה לאל שזה לא היה מטפל...) ולכן באמת או שצריך למצוא מטפלת רגישה במיוחד ומתאימה, או ש... לא יודע סטיתי מהנושא.
&nbsp
אני חושב שבמצבך, חשוב מאוד לטפל קודם במצב החירום שאת נמצאת בו, וסביר להניח שזה יקח כמה שנים. המטרה הכי חשובה שלך צריכה להיות לשכוח ממנה, להוציא אותה לגמרי מהחיים שלך.
ברור שאת מרגישה כלפיה כל מיני דברים, גם טובים. זה לא יעלם מהר אבל זה ידעך אם תבצעי את הפעולות הנכונות. והפעולות הם לא להתקשר, לא לשלוח הודעות, לא לבקש ממישהו לדבר איתה, וכן, גם לא להגיש תלונה.
כי את צריכה למחוק אותה. למחוק. ותלונה רק תקשור אותך ואותה ביחד לעוד שנים רבות.
את לא תקבלי את מה שאת רוצה - הודאה באשמה שלה, גם אישור מבית משפט שהיא התנהגה לא בסדר לא יעזור לך, וגם לא שווה את המחיר הנפשי שתצטרכי לשלם.
&nbsp
אני נותן לך אישור כאן ועכשיו שאת מלאך והיא שטן. אני באמת מתכוון לזה! את באמת מלאך, ואת צריכה לדאוג קודם כל לעצמך. ולהמשיך הלאה. בלעדיה.
בלי לחשוב עליה.
לא כעס לא שנאה לא אהבה כלום.
עד כמה שאת יכולה.
&nbsp
שירה יקרה.
כתבת לה שהאופציה היא או להתאבד או להגיש נגדה תלונה, את יכולה לפרט למה את מרגישה ככה? כי אני כמובן חושב שיש אפשרות שלישית.
לחיות.
&nbsp
&nbsp
 

משה057

New member
המשך

וכדי שלא תחשבי שאני כותב סתם, אספר לך קצת סיפור אישי שלי.
אני בן 33, יש לי הפרעת חרדה כבר 14 שנה, לפני 11 שנים ראש הישיבה שלמדתי בה אז הפנה אותי לפסיכיאטר, אחד שנחשב מוכר ומוערך בציבור הדתי, וגם אחד שנחשב כמי ש"לא מאמין בתרופות" ולא ממהר לתת תרופות.
באותו הזמן הייתי במצוקה קשה מאוד וכשהוא הציע לי לקחת כדורים הסכמתי. הוא ניסה עלי 3 סוגים של כדורים בזה אחר זה, השניים הראשונים (ציפרלקס ופבוקסיל) לא השפיעו עלי בכלל. השלישי, אפקסור (שנקרא גם ויאפקס) השפיע קצת, ממש קצת, אבל עשה משהו, אז המשכתי לקחת אותו.
במשך 3 שנים הייתי אצלו בטיפול, פעם בשבועיים שילמתי לו 450 שח (שזה היה המון כסף עבורי) והוא לא עזר לי כלום, אבל נתן לי תמיכה ואהבה, ובגלל שהיה לי חסר כ"כ גדול בזה (כמו שכתבת) המשכתי ללכת אליו.
בסוף אחרי 3 שנים ו30 אלף שקל שבזבתי עליו הבנתי שזה לא עוזר. באותה תקופה חוויתי משבר נוסף וגם שמתי לב שהכדורים שינו אותי - הרחיקו אותי מהרגשות שלי וממי שאני. זה עורר בי צורך עז ביותר להוריד את הכדורים ולחזור "להיות אני". פשוט הרגשתי כעס גדול על הכדורים ששינו אותי.
אז גיליתי, שבניגוד למה שכולם מספרים, האפקסור הוא כדור ממכר בצורה בלתי רגילה, כל הורדה של חצי כדור הייתה מלווה בסיוט שנמשך חודשים (!) בסופו של דבר, כשהגעתי משלושה כדורים למינון של כדור אחד חוויתי משבר שלווה ביסורים מהגיהנום, שאילצו אותי בלית ברירה להחזיר כמעט את כל המינון שהורדתי. בכל פעם שהעליתי את המינון הרגשתי כאילו חותכים לי חלק מהנשמה. מבטיח לך.
&nbsp
כעסתי המון. על הרופא. על חברות התרופות. על הבגידה. על האמון שנתתי במטפל ובטיפול.
התחלתי לגלוש באינטרנט. גיליתי דברים קשים. ככל שגיליתי יותר, כעסתי יותר. גם התגובה מפסיכיאטרים אחרים ומהחברה לא הועילה. "מה אתה עושה כזה עניין מהכדורים" "אתה בטוח שזה בגלל הכדורים?" "אולי זה התמכרות פסיכולוגית?..." ועוד פנינים. הגדיל לעשות מנהל התחנה לבריאות הנפש שפניתי אליו, שפשוטו כמשמעו לא היה שומע כשאמרתי דברים מנסיוני האישי, שמנוגדים לתיאוריה הפסיכיאטרית. פשוט לא שמע!
בשלב מסויים, הבנתי שהכעס מנהל אותי, שהפסיכיאטר מנהל אותי, שהכדורים מנהלים אותי. ושאני אולי צודק אבל לא חכם. השלמתי עם העובדה שאני על כדורים, והשלמתי עם העובדה שעד להודעה חדשה, אני צריך לקחת אותם ולא יכול להפסיק. אז לא יעזור להתנגד לזה. זה חלק מהמשמעות של תפילת השלווה.
&nbsp
אמנם, למען ההגינות אני אציין, שהגשמתי חלום, ולאחר כמה שנים טובות, הלכתי לפגוש את הפסיכיאטר הראשון שלי, דווקא בערב יום כיפור, והטחתי בו את כל מה שהיה לי לומר, ונראה, וזה יאמר לזכותו, שהדברים השפיעו עליו עד כדי כך שהוא אמר לי "משה, תשמע, היום על כל עשר אנשים שאני פוגש לאחד אני נותן כדורים ול9 אני מוריד כדורים"
וגם הוא ויתר על התשלום שכבר השלמתי נפשית שאני אשלם כדי להגיד לו מה אני חושב.
&nbsp
אבל זו פריווילגיה, שעם כל הצער והכאב, אין לך כרגע. אולי אולי עוד הרבה שנים. אבל לא על זה תלויים הדברים.
היום אני מרגיש הרבה יותר טוב. את הכדור שאני לוקח כל יום אני לא יכול לשנות.
אבל את הגישה כן.
והגישה זה העיקר.
&nbsp
תודה שירה, שבזכותך כתבתי את כל זה, ומאחל לך מכל הלב, שתמצאי את הכוחות בתוכך להתגבר על המשבר הזה, ואפילו להוציא ממנו יהלומים.
 

אופירA

New member
מנהל
הצעת דרך מעולה להתמודדות - אבל...

צריך לזכור שלכל אחד הדרך הנכונה עבורו להתמודדות.
בדיוק כמו שכל אחד נפגע בצורה אחת מדברים אחרים. לכל אחד מבנה הנפש שלו, הפרטי לחלוטין.
ברפואה, וברפואת הנפש בעיקר - אין רפואת פרוטוקול. מה שטוב לאחד לא בהכרח מתאים לשני וההיפך.
אמנם חשוב מאוד לחלוק עם הזולת את ניסיוננו, כי אפשר ללמוד הרבה מניסיון של האחר, שכן הרבה פעמים מה שטוב לאחד דווקא כן מתאים לשני, והוא לא היה חושב על כך אם לא היה שומע את ניסיונו של האחר.

לכן מצוין שחלקת מנסיונך פה. אני, אגב, נעזרתי בו בעבר. כיוון שאם שכחתי כמה שעות לקחת אפקסור, אני מרגישה סחרחורת וחולשה מוזרות. אז זכרתי מה שסיפרת פה, ומיד זיהיתי שזה בגלל ששכחתי לקחת היום.
וכשהחלטתי להפחית את המינון של האפקסור, עשיתי זאת בהדרגה מאוד רבה, בזכותך.

אבל - וכאן מגיע אבל גדול. לא הרגשתי כלל תופעות לוואי וסבל מההפחתה ההדרגתית במינון, כמו שתיארת אתה מניסיונך.
בגלל שאי אפשר לחתוך את הכדור כי הוא בשחרור מושהה (XR), הפחתתי ממינון של 225 מ"ג (כדור של 150 וכדור של 75) בהדרגה, באופן שאחת לכמה ימים לא לקחתי את הכדור של 75 מ"ג. אחרי כמה שבועות עברתי לקחת יום אחד 150 ויום למחרת 225, לסירוגין. אחר כך לקחתי כמה ימים 150 ויום אחד 225 ומהר מאוד הפסקתי לגמרי את הכדור של 75 והגעתי למינון קבוע של 150.

לכן הפסיכיאטר לא אשם, ואין לו שום כוונה זדונית להסתיר מאיתנו מידע. הוא לא יכול לדעת שזה מה שיקרה ולמי זה יקרה.
הכדור היטיב מאוד עם מצב הרוח שלי, וזו הסיבה שהוא הוצע לי.
אמנם, יש לי הרגשה שהוא שינה את האישיות שלי (לטיפוס שנהנה להתבודד), לכן אני רוצה לנסות להחליף אותו באחר.
אגב, כשמחליפים כדור שקשה להיגמל ממנו, רצוי לקחת במקביל כדור נוסף, שונה, תוך כדי הגמילה ההדרגתית.
 

משה057

New member
יש להציג לחולה את כל המידע לפני הטיפול

ולא שהוא יגלה פתאום שהוא מכור בטירוף למשהו בהפתעה.
זה נראה לך אתי?
אז לך היה מזל, ולי ולעוד רבים אחרים לא היה מזל.
אם הייתי יודע את זה מראש, לא הייתי נכנס לזה, והייתי חוסך מעצמי שנים של סבל.
פסיכיאטר לא יכול לשחק רולטה רוסית על המטופלים שלו בלי ליידע אותם ולקוות שזה יעבוד. ואם הוא לא התכוון (שזה ברור) או לא ידע שזה כך, זה לא פחות גרוע.
&nbsp
טיפ: חפשי בגוגל effexor withdrawal ותראי כמה אנשים הם "נפגעי אפקסור", גם בעברית.
למשל זה:
http://forums.walla.co.il/viewtopic.php?f=3205&t=14631430
או כאן, שהדוקטור אומר בלי בושה שצריך מזל!
http://forums.walla.co.il/viewtopic.php?f=3205&t=14631430
ושימי לב לזה למשל:
https://www.haaretz.co.il/misc/1.1463456
&nbsp
וכמובן שאת הכל גיליתי בדיעבד, ולא מאף אחד מהרופאים...
 

משה057

New member
ויש עוד

https://patient.info/forums/discuss/warning-venlafaxine-is-highly-addictive-62678
&nbsp
תרשמי בגוגל effexor is... ותראי מה הוא משלים לך.
בעשירייה הראשונה יש (לצד awesome למען ההגינות)
effexor is poison
effexor is dangerous
effexor is addictive
&nbsp
כנראה שעד שלא תחווי את זה בעצמך לא תאמיני... אבל אני מאחל לך שלא תחווי שום דבר שקרוב לזה. זה בהחלט פוגע לשמוע ממך שהפסיכיאטר לא אשם כי הוא כן.
כמו כל המערכת הזאת. וזה לא משנה אם ההסתרה מכוונת או לא (והיא כן) זה עדיין רשלנות מטורפת.
ד.א. גם שינוי באישיות זה משהו חשוב שצריך לדבר עליו #לפני# שמתחילים.
 

אופירA

New member
מנהל
גם אתה לא תאמין לי לעולם מה שהטופמקס עשה לי

ואני דווקא כן מאמינה לך שעברת מה שעברת, בכל מילה. למרות שאני לא עברתי את זה בלקיחת אפקסור.
אבל טוענת שהרופא לא יכול לנחש את זה. ושאין פה רשלנות.
על שינוי באישיות בוודאי שאף אחד לא יכול לדעת. בקושי אני יכולה לדעת אם זה שינוי באישיות או ההתבגרות בגיל או רק טמפרטורת החדר.

ואני חושבת שזה ילדותי ללמוד על אפקסור מרשימת effexor is בגוגל, ולא קונה את הרעיון הזה.
למרות שבהחלט חשוב לחפש באינטרנט כדי להתעניין בתלונות של אנשים שהשתמשו בתרופה שאני מתעתדת לקחת. כמובן שצריך לקחת בחשבון מראש שאינך מכיר את אישיותם של האנשים שמעידים, אם היא מתאימה לך.

לטעון על "הסתרה מכוונת" של "מערכת" זה גם ילדותי, למרות שברור לי שיש שיקולים מסחריים ומקצועיים של רופאים וחברות תרופות. אבל אלו שיקולים הגיוניים של מערכת, כאשר מבינים שבלעדיהם לא יהיה ייצור ולא תהיה עזרה.
ואני, מה לעשות, אדם חכם שמבין שלא חכם לשפוך את התינוק עם המים. ומכירה סביבי המוני אנשים שחיים עם המנטליות של לשפוך את התינוק עם המים, בלי להיות מודעים לחשיבה הזו שלהם.

כדי להתגונן בפני שיקולי המערכת הזו, יש לנו היכולת לברר באינטרנט על חוויות משתמשים, ולהפעיל שיקול דעת משלנו, על בסיס ניסיוננו האישי, כאשר אנו מבינים שגם הוא קצר מאוד וגם הוא לוקח הימור לא פחות מאשר הרופא.
ואנו גם צריכים לזכור, שללא הסבל הנצבר בניסיוננו, לא היה לנו ניסיון אישי שיכול לעזור לנו מהיום והלאה. אז צריך לזכור שאלוקים ברא את החיים ומנהל את העולם, גם אם לא דתיים.
 

משה057

New member
אשמח שלא תקראי לי ילדותי

ואשמח להימנע מכל אינטרקציה איתך בעתיד.
 

משה057

New member
חבל שאת לא מסוגלת לגייס קצת אמפתיה לסבל שלי

אולי את בכלל לא יודעת מה זה אמפתיה.
בכל אופן, אם אחרי כל מה שכתבתי את עדיין...
אז כנראה שזה אבוד.
כל טוב
 

אופירA

New member
מנהל
בשרשור הזה לא דיברנו על הסבל של משה

כשאתה מדבר על הסבל שלך, אני מכבדת את הרגשתך שהדיבור שלי לא מרגיש לך אמפתי, ונמנעת מלענות לך.

אבל כשמדברים על הנושא ששירה העלתה, ואתה מציע הצעה מסוימת, אני בהחלט יכולה להביא את גישתי, שההצעה הזו יכולה להתאים לשירה ויכולה גם לא להתאים לה, ולהסביר מדוע הדברים כל כך אינדיבידואליים.
ויכולה לבטא את הדעות שלי, מול הדעות שאתה מבטא.

ואם משום מה אתה נוטה לקחת את דבריי באופן אישי ולהיעלב, אתה יכול פשוט לא לקרוא את מה שאני כותבת.
אבל להתחיל לדבר נגדי - שאני לא יודעת מה זו אמפתיה, או שאני קוראת לך בשמות - זה כבר מאוד לא הוגן...
 

משה057

New member
ענית להודעה שבה שיתפתי באופן אישי

והתגובה שלך הייתה "עלי זה לא השפיע ככה"
זה כמו שמישהו יגיד "אני לקחתי פטריות הזיה ולא קרה לי כלום"
מה את רוצה להגיד בזה?
תגידי שהכדורים עזרו לך, אבל לא, את אומרת שכדורים זה טיפול טוב לכולם ועוד מצדיקה העלמה של מידע כדי לא "להפחיד", וזה בתגובה לשיתוף הסיפור האישי שלי. לא אמרתי לשירה "אל תקחי כדורים" זה בכלל לא היה הנושא, אז מה היה דחוף לך להגיב? שמה? שכדורים זה טוב? סבבה זה טוב. אבל בעיניי את לא מכבדת אותי ואת החוויות שלי כשאת מגיבה ככה, ואם את לא מבינה למה אז כנראה שאת לא יודעת מה זה אמפתיה, אני לא רואה אפשרות אחרת, מצטער.
 

אופירA

New member
מנהל
שרשרתי טכנית להודעה הזו, כי היא היתה המשך להודעה הקודמת

יו, אני לא מאמינה שאני מתנצלת ככה על ההאשמות המוזרות שלך.

דיברתי על ההצעה שנתת לשירה, והסברתי ע"י הדוגמה שלי, שלא כל דבר מתאים לכל אחד.
איפה אמרתי שכדורים טובים לכולם?
אני לא מדברת על העלמה של מידע, אלא על לא לדבר מראש על סיכון לא סביר. כי אם מדברים על זה מראש, נוצר הרושם שזה סיכון סביר, אחרת בשביל מה לדבר על זה? בדיוק באותה רמה שאדם שמשכנע אותי לקנות את המוצר שלו, לא מדבר איתי על הסיכון שהעסק שלו יישרף או ייפרץ אחרי ששילמתי על המוצר לפני האספקה. כי זה סיכון לא צפוי ולא נורמלי בנסיבות שמדוברות. אין מה לדבר על זה בכלל. רק ברמה הזו התכוונתי שלא צריך לדבר מראש. בלאו הכי הכל כתוב בגיליון של התרופה, ואם זה מטריד את המטופל, הוא יכול לדבר על כך ביוזמתו עם הרופא.

אתה כעוס ופגוע, סתם מאשים אותי בשטויות, וסתם מכניס לי דברים שלא אמרתי לפה, ואז כדי שלא תיפגע וכדי לכבד את החווייה שלך, אני באה ומתנצלת על מה שלא אמרתי ולא התכוונתי...
מגעיל ועצוב, משה.
באמת, הקוראים יכולים לראות בדיוק מה קורה בדיון בינינו.
 

אופירA

New member
מנהל
חס ושלום לטעון שאתה אדם ילדותי!

אבל אם נקודה מסוימת בדעות של אנשים נראית לי שגויה מסיבה זו, אני אומר את דעתי.
אל תפרש את דבריי כאילו אמרתי: משה, אתה ילדותי. בכלל לא אמרתי דבר כזה!
 

אופירA

New member
מנהל
השאלה היא אם הרופאים יודעים בכלל.

איך אפשר ליידע במה שלא יודעים?
בגיליון התרופה כתובות כל תופעות הלוואי הידועות, הנפוצות והפחות נפוצות, וכן המסוכנות יותר.
אבל גם אותן צריך לקרוא מתוך הבנה שברוב רוב המקרים זה לא יקרה לך, ומה שכן יקרה לך אולי בכלל לא ידוע ליצרנים.

פעם היתה לי תופעה נוראה של כאבים באוזן ובפנים, במשך שנה, וכן שינוי אישיותי איום, כתוצאה מלקיחת תרופה טופמקס. הסבל וחוסר האונים שלי היו מזעזעים. אף אחד לא שמע על תופעה כזו, ולקח לי שנה לאתר שזה כתוצאה מהתרופה. מישהו אשם בסבל שעברתי? עשו לי אינסוף בדיקות ולא מצאו מה הבעיה.
רק אלוקים קובע מה אני אעבור ומה לא.

כשזו תופעה נפוצה, כמו השמנה מסרוקסט, מיידעים וגם כותבים. אבל כשזו תופעה של כמות קטנה של אנשים, לשם מה ליידע? אם יידעו את הרבים, הם יירתעו מלקחת תרופה שיכולה לעזור להם ולא תזיק להם כלל. אז מי שרוצה לעזור להם ישדל אותם לנסות.

באופן טבעי החיים מסוכנים, וכולנו לוקחים בכל מעשה ומעשה סיכון מסוים ולא מביאים אותו בחשבון השיקולים שלנו (כמו לחצות את הכביש). אז גם תופעת לוואי מאוד נדירה לא מביאים בחשבון. וכשהיא מגיעה, מתמודדים איתה, כי בלאו הכי ההתמודדות היא אינדיבידואלית.

אם אתה טוען שזה שהרופא לא יודע על תופעת לוואי של כדור, זה לא פחות גרוע מאשר כשהוא יודע ולא מיידע - אז אתה אומר לרופא לא לתת שום תרופה אם אינו יכול לדעת על כל התופעות האפשריות אצל כל בני האדם.
אתה אומר לו לא לעבוד בכלל.
ואני לא מסכימה איתך - אני רוצה שהרופא יעבוד, כמיטב יכולתו, שיצבור מידע מהמטופלים שלו ומכנסים רפואיים, ויידע בתופעות לוואי נפוצות ולא באלו שלא נפוצות. אחרת לא תהיה לי שום עזרה אופציונלית.
מי שלא טועה לא עושה. כאשר הוא טועה באופן סביר מקצועית - זה בהחלט תקין.

ואני בטוחה שאפילו אתה יכול להיגמל מאפקסור ע"י השיטה שלי, בהדרגה של הרבה מאוד זמן, חודשים, תוך כדי לקיחת תרופה מתאימה אחרת במקביל.
 

משה057

New member
הקדשתי פוסט שלם להסביר לך שזה לא סיכוי קטן

ואת מתעקשת לא לראות.
ואיך את בטוחה? היית בתוך הגוף שלי פעם. הבעייה שלך היא שאת לא מסוגלת לצאת מעצמך. ובכלל הרעיון של להסתיר מידע מאנשים כדי לא להפחיד אותם הוא מזעזע. איך היית מרגישה אם בניתוח לייזר יש סיכוי של אחוז אחד לנזק לכל החיים ולא יספרו לך את זה כדי שלא תפחדי, ואז מסתבר שהאחוז הזה נופל עלייך?
וכאן הבאתי לך קישור של פסיכיאטר שאומר שתופעות הגמילה באפקסור עומדות על 20 אחוז!!! קראת בכלל מה שהבאתי?
&nbsp
וגוגל משלים את חוכמת ההמונים, וזה אומר שמליוני אנשים כתבו את זה. הבנת? את חושבת שכולם טועים? כולם משקרים?
חשוב לך להיות עיוורת כי הכדורים שומרים עלייך אבל האמת חשובה יותר, מצטער.
 

אופירA

New member
מנהל
זה שתקרא לי בשמות ותגנה אותי בגלל הדעות שלי

לא הופך את דבריך לאמת.
אני גם מצטערת, אבל האמת נמצאת בדבריי.
אם מיליוני אנשים כותבים משהו, זה לא הופך את הדברים לאמת מוחלטת. אמת נבחנת בעוד פרמטרים, כמובן, ולא רק בפרמטר של "מיליונים כתבו את זה".

התופעות שקורות ל-20% מהמשתמשים באפקסור מפורטות בגיליון הרפואי של התרופה, המצורף לכל קופסה וקופסה שלה.
קראתי את הקישורים שקישרת, אבל אין מדובר באמיתות מוחלטות בהכרח, והדברים לא התאימו לניסיון שלי בחיים. אז אני מעבירה ביקורת על מה שאני קוראת, ולא הצלחתי להתרשם כמוך מהכתוב.

ברור שחשוב לי להשתמש בכדורים שעוזרים לי. אתה מעדיף לא לקבל עזרה? אתה מעדיף לסבול ולשכנע אחרים שכדאי להם לסבול? אני בטוחה שלא, אבל אם כן, אז בדיוק זו הסיבה שאני מגיבה לדבריך פה בפורום.
 

משה057

New member
הקוראים ישפטו

לא מגנה אותך ולא קורא לך בשמות.
את מוזמנת להפסיק או להמשיך לקרוא את ההודעות שלי כרצונך.
אני אשתדל להימנע מאינטרקציה איתך כי עושה לי ממש רע.
 
למעלה