אחרי ימים של יסורים ותופת, נראה לי שהחלטתי להגיש תלונה

בנושא הויאפקס, לא מנסיון אישי, מסכימה עם משה

אם כ"כ הרבה אנשים חווים תופנות גמילה חריפות - צריך לידע אנשים מראש שזאת סכנה סבירה (לא כמו התפוצצות המפעל לפני המשלוח).
בנושא המריבה ביניכם - אני חושבת, משה, שהיית חריף בתגובתך הרגשית לאופירה. זה על רקע מריבות קודמות?

בכל אופן, מאחלת לשניכם ולכולנו חג שמח ושהת שלום, ושפשוט יהיה לנו טןב.
 
משה יקירי.וואוו,ממש שיתפת!!!!

תשמע, בקשר למה שכתבת לי למעלה אענה לך בהמשך.
אבל בקשר לכדורים:
ברור שאנחנו במקום רע מאוד!!!!!
כל החברה שלנו!!!!
עם כדורים.
זה נורא ואיום מה שאתה מתאר, ולצערי אתה אחד מרבים.
מה שכתבת נתן לי חשק ומוטיבציה חלדבר עוד גם עם הפסיכיאטר שלי, שעוזר לי להיגמל מכדורים כבר כשנה (נגמלתי כבר משני סוגי כדורים מתוך שלושה סוגים שלקחתי במשך שנים).
גם אני הרגשתי זעם נוראי כמוך כשגיליתי שאני משועבדת לכדורים, ואף אחד לא אמר לי איזה תופעות לוואי איומות עשויות להיות להם כשאקח אותם, ולא - איזה תופת זה לרדת מהם.
אז יש המון המון המון אנשים שהם קורבנות של המערכת הפסיכיאטרית
וההצעות שראיתי שהצעת למטה - ליידע את המטופל וכולי
זה דברים שצריך לעבוד למענם באופן פוליטי ממש.
גם בטיפול פסיכיאטרי וגם בטיפול נפשי.
לי אישית אין כוח וזמן כרגע, אבל בעוד תקופה אם תרצה , כשאתאושש עוד, אשמח להיפגש ולצרף עוד אנשים ויחד ליצור קבוצת לחץ על פףוליטיקאים.
\היום, לגודל האבסורד, מי שפועל נגד הטיפול התרופתי הפסיכיאטרי באופן גורף (ואולי קיצוני באופן לא מוצדק לעיתים) הוא אגודת הסיינטולוגיה....
אז תדע שאתה לא היחיד.
אופירה תמיד נראה לי מדגישה את חשיבותו של הפרט, כדי שלא נרגיש את עצמנו כקורבנות, שלא נתמלכד למקום המסוכן הזה. ויפה היא עושה.
אבל תזכור שאתה לא היחיד ושהזעם שלך מוצדק!!!!!
ויותר מזה - מבטא את זעמם של רבים, ואת מצוקתם של רבים שמסוממים וחלשים מכדי לזעום!!!!
 

משה057

New member
תודה


 
משה, מפצע שהזדהם אפשר למות

ואז סיבת המוות תהיה - לא הפצע עצמו, אלא דווקא הזיהום שחדר לתוכו.
והאמת היא שבטיפול פסיכודינמי יש למטפל כל כך הרבה כוח בידיים - כל כך הרבה כוח להרוס אישיות או לבנות אישיות - שזה מדאיג... רק האנשים הכי נקיים, הכי זכים מבפנים, רשאים (מוסרית) לעסוק בכפסיכותרפיה. המציאות מראה שבפועל גם אחרים שאינם ראויים לעלות בהר ה' - עולים גם עולים בו. וזורים בו הרס וחורבן.
אתה יודע, משה, שגם אני עברתי טיפול שהתאפיין בתלות עזה, שמקורה בחסך צורב ועמוק באהבה. ובתוך הטיפול הרגשות השליליים שלי כלפי עצמי התעצמו, והייתי בטוחה שאני שונה מאוד, נבדלת משאר בני האדם, לא מובנת, ולא ראויה. הרגשות האלה התעצמו בגלל הטיפול, בגלל מה שהמטפלת שידרה לי, אפילו אם לא היתה מודעת לכך. היא היתה המלכה הזוהרת של חדר הטיפולים. אני הייתי מעריצה אותה מן האשפתות, באלם, בלהט. וכנראה זה מילא צורך אצלה...
אתה אומר לשירה שזה היה קורה לה עם כל מטפלת. כן ולא. הפוטנציאל להיות במערכת יחסים כזאת - היה קיים אצל שירה כפי שהיה קיים אצלי. אבל זו המטפלת הספציפית הזאת, שבחרה (במודע או שלא) לנצל את המקום הזה לרעה. ולא, עם אחרת שיש לה מאפייני אישיות אחרים ושאין לה צרכים נרציסטיים מהמטופלים שלה - זה לא קורה. עובדה. אצלי זה לא קרה שנית עם המטפלת החדשה (אני בטיפול שנתיים), שלא נתנה לתלות מהסוג הזה להתפתח, ושבחכמתה וברגישותה הצליחה להפחית אצלי מאוד את הצורך הנפשי בתלות הזאת - בלי לפגוע בי ובלי לדחות אותי. ואצל שירה גם: הרי היא מספרת על טיפול מיטיב שהחזיר לה את האמון בבני אדם. והיא מספרת שהיא ביוזמתה סיימה את הטיפול הזה, כי רצתה להרגיש עצמאית ובלתי תלויה בטיפול, והמטפלת אישרה את הצעד הזה (אולי זה היה באחד החלקים שלא קראת).
אתה יודע, משה, רק כשאני קוראת את שירה ומה שקרה לה עם ה-ע' המיתולוגית שלה - אני מתחילה להבין מה קרה לי עצמי בשש השנים האלה, שהייצי אצל ה-ע' המיתולוגית שלי. אני מתחילה לראות איך לפניה היו לי בעיות ופצעים וחסכים, אבל עדיין היתה לי אופטימיות ואמונה בעצמי. ואיך היא הצליחה לשחוק לי אותם עד דק, תחת מכבש הנרקיסיזם שלה. לגרום לי להרגיש כל כך חריגה ולא שייכת. להביא אותי למצב שבלעדיה לא ראיתי טעם לחיות...
כל זה קרה בעקיפין, בדקויות, בניואנסים, בזרם הקרקעית. ואילו על פני השטח הגלויים - היה הפוך. היא החמיאה לי, "העצימה" אותי, ראתה בי רק את הטוב, אהבה אותי מאוד.
ואני תחתיה רק הלכתי והדרדרתי.
ונדרשו לי השנתיים האלה עם הפסיכולוגית המטיבה, החכמה, רק כדי לשקם אותי ממנה. רק כדי שאחזור להאמין בעצמי ולא לחשוב שאני חריגה ולא-מתאימה, ובלתי כשירה לחיים בעולם הזה...
בקיצור, משה, גם אם הפרצה היתה אצלי, וגם אם "פרצה קוראת לגנב" - הפרצה לא הופכת כל אדם העובר לידה לגנב, לא מכריחה אותו לגנוב. ולכן אין להפחית מאשמתו ומענשו בכהוא זה רק משום שהיתה שם פרצה. קאפיש?


וכן, אני חושבת שעליה להגיש תלונה, ולו כדי שהדפוס הזה לא ישתחזר עם עוד ועודממטופלות שמטבע הדברים, באות כולם לגנבת הנ"ל ומציגות לפניה אישה אישה את פרצתה ומייחלות לעזרה בסגירתה. ואילו היא באה וגונבת דרכה את לשד חייהן.
 

משה057

New member
ברור שרק המטפלת אשמה

השאלה מה יקרה אם היא תגיש תלונה.
האם היא לא תיתקל בשוטרים אטומים? בשופטים אטומים? במערכות בירוקרטיות אטומות? וגם לגבי להציל מאחרים זה חשוב, אבל היא צריכה לדאוג לעצמה קודם כל.
היא צריכה להגיש תלונה אם היא חושבת שהיא תעמוד בתהליך, ותצא ממנו מחוזקת.
אולי זה טוב לנתב לשם את הכעס, רק צריך לקחת בחשבון שלא בטוח שהמשפט יתנהל כמו שאנחנו מדמיינים אותו.
וזה שיש לנו דפוסים של תלות, זה לא אשמתנו, זה ברור.
 

אופירA

New member
מנהל
יש תועלת חשובה בהגשת תלונה

אגב - לא למשטרה, כי אין פה עניין פלילי - אלא להסתדרות הפסיכולוגים. יש פה בעיה מקצועית חמורה.

גם אם התוצאה של התלונה אינה עדיפה לי, כי המערכת אטומה לסבלי, עדיין יש בתלונה תועלת, כי היא מטרידה את בעל המקצוע וגורמת לו לחשוב פעמיים אם לעשות דברים מהסוג הזה, וכן רושמת בזיכרון של מערכת האטומה הערה מסוימת, וכאשר מצטברות כמה תלונות לגבי אותו אדם המערכת בעצמה מבינה שיש דברים בגו.
 
שחרית, אני פשוט רוצה לבכות מרוב שאת מדייקת להרגשותיי

נכו, זה בדיוק העניין.
ומדהים איך עברנו תהליך דומה.
זה נכון כל כך.
הייתה פירצה, והיא פורץ פרצה בה.
וגם כשהגעתי למטפלת שבימים אלה סיימנו והייתי אצלה שלוש שנים הגעתי עם הפירצה הזאת, למעשה התחננתי לאהבה כי עוד הייתי מכורה, הייתה פעם שהתחננתי לפניה שתחבק אותי. אמרתי לה "אני לא יכולה לצאת ככה, בלי החיבוק שלך". זה היה בסוף הפגישה, כבר היינו ליד הדלת. היא הסתכלה עלי ואמרה לי "אולי תקחי נשימה עמוקה?" ולקחתי. ויצאתי. ולא הרגשתי מושפלת. ואיכשהו הצורך בחיבוק התפוגג די מהר.
אנו פשוט רוצה לבכות מאיך שאת מבינה אותי ונותנת מילים לדברים.
כי כל כך קשה לי למצוא מילים.
זה בול מה שהיה, שהיא כל כך עודדה אותי וכל כך העצימה אותי עלק על פני השטח , ומתחת לפני השטח בדברים שזרקה היה הצו שעלי לאהוב ולהעריץ אותה. ורק אותה!!!!!
תודה שאת כאן וקוראת בקפידה את דבריי ויש לך מילים כל כך מדוייקות.
 
לתבוע או לא לתבוע - זאת השאלה!

אני קצת נחה פיזית עכשיו ומתאושששת לאיטי מכל הסיחרור הנוראי של הזמן האחרון, ולכן החלטתי לדחות, אבל אני כל כך שמחה לקרוא שיש דעות לכאן ולכאן ואני בקרוב אפרוש בפניכן את המחשבות שלי וההתלבטויות שלי, וארצה מאוד לשמוע מה דעתכן/ם.
תודה תודה שאתןם כאן
 

אופירA

New member
מנהל
אני נורא שמחה שאת מצליחה לקבל כאן משוב מוצלח

גם אם השחרית היא זו שמצליחה לדייק את דברייך היטב, ואני נשארת רק עם כוונות טובות אבל לא מספיק מובנת
.
בכל אופן, לזה התכוונתי. יש הפרצה, וזה החלק שלנו, שלך. ויש הגנב, והגנב כאן הוא הבעייתי יותר מאשר הפרצה. והגנב זה לחלוטין לא אנחנו! זה שאנו פונים לבעלי מקצוע בבקשה לקבל את עזרתם המקצועית, לא הופך אותנו לשותפים לגנב!

מה שכן, אנו צריכים להבין מה הבעיה שלנו עם הפרצה (לא אשמה, אנו לא אשמים בפרצה, אלא פשוט יש בה פוטנציאל לנזק), כדי להגן על עצמנו. לא כדי להאשים ולשפוט את עצמנו, אלא פשוט כדי לשים תחבושת!
יש לנו פצע, אבל הפצע הוא שלנו!
 
להיפך - המילים שלך פתחו צוהר לתובנות שלי...

כי המבנה הנפשי של שתי העי"ניות שלנו היה כנראה זהה, ושתינו הגענו ממקום יחסית דומה. רק שאצלי זה נגמר יותר מהר והמחיר ששילמתי היה קטן יותר. אבל זה בהחלט דומה באיכות...
 
זה מאוד משמח אותי שחרית

וזה אומר לי שיש טעם בלהוציא את הדברים החוצה.. בלספר.. בלשתף... שהנה, זה יכול לעזור למישהו למצוא את עצמו.
 
שחרית, מצטטת קטע ממך

"אני מתחילה לראות איך לפניה היו לי בעיות ופצעים וחסכים, אבל עדיין היתה לי אופטימיות ואמונה בעצמי. ואיך היא הצליחה לשחוק לי אותם עד דק, תחת מכבש הנרקיסיזם שלה. לגרום לי להרגיש כל כך חריגה ולא שייכת. להביא אותי למצב שבלעדיה לא ראיתי טעם לחיות..."
זה פשוט בול זה!!!!
הפסקתי לפנטז על זוגיות, לדוגמא.
הפסקתי לפנטז על דברים אחרים שהייתהלי תשוקה אדירה לעשותם, ושעשיתי בעבר.
פשוט התייאשתי לגמרי. כבר לא העזתי לחלום.
בלילות היו לי חלומות בשנתי לפעמים... אבל פשוט ביטלתי אותם ולא התייחסתי.
 
זהו, זה ממש ככה...

למרות שאצלי היא כל הזמן שאלה אותי מה החלומות שלי ואמרה לי שלא יכול להיות שאין לי חלומות. אבל הייתי מרוסקת מדי, וגם פחדתי שהל דבר שאגיד יהיה מגוחך כי יתגלה כיומרני מדי (כי אני לא מסוגלת להגיע לכלום ...), וממילא הדבר היחיד ש*באמת* רציתי הוא להיות איתה... ושהיא תאהב אותי... לא באמת רציתי שום דבר אחר... אז מוכר.
 
לא,כמובן שלא ענתה. היא מחקה אותי לגמרי. ואני עוד מתלבטת, אבל

צריכה להתאושש קודם מהחג שלא נחגג (בלשון המעטה)
 
למעלה