ירח בעמק איילון
New member
ביקשו להתמקד בנושא התח"צ
ולכן אתעלם מהפנינים שנאמרו כאן ("חראדים", בורות מדהימה בהתעקשות לקרוא לשומרי הדת היהודית, חלוצת המאבק בעבודת אלילים "פגאנים", שזה בעצם עובדי אלילים, הכללה גסה במשפט כמו "כל מקום ש-ה-ם מגיעים ה-ם משתלטים", ואותם אנשים שאומרים את זה עוד מחשיבים את עצמם כ"ליברליים") ואשתדל להתייחס רק לעניין תח"צ בשבת ועבודות פיתוח שלה ביום זה.
כידוע, תקציב המדינה מורכב ממיסים אותם משלמים כל מי שמרוויח מעל סכום מסוים, יהודים, ערבים, חילונים, דתיים, חרדים, עולים, ותיקים, וכו'. ולכן אם יש משהו ציבורי שממומן או מסובסד ע"י המדינה יש זכות לכל קבוצה להיות שותפה בקבלת ההחלטות על צורת ההפעלה של אותו דבר. כידוע לכולם, התח"צ מסובסדת מאוד ע"י המדינה. המדינה שלנו מוגדרת כיהודית ודמוקרטית, ולכן התקבל הנוהג להימנע מתחבורה ציבורית ביום זה. כי היא ציבורית. (וזו, אגב, הסיבה שאני מתנגד מאוד לקיום קווים מיוחדים לציבור החרדי, שעוקפים על תחנות בהם יש ציבור לא חרדי כי זה בעצם לתפוס את החבל משני קצותיו).
ולכן יוזמות כמו "שבוס" יכולות להוות מענה, כי הן לא ממומנות מהתקציב הציבורי.
עכשיו, יבואו ויגידו שזה פוגעני ומפריע מאוד לציבור האחר - אז בבקשה, אפשר להפסיק לממן מכספי ציבור את התח"צ מכספי ציבור, נוריד מיסים, ואז ניתן לכל איזור להחליט לעצמו אם תעבור אצלו תח"צ בשבת. (אגב, יש יהודי חובש כיפה בשם משה פייגלין שזה בדיוק מה שהוא מציע). אני לא פוסל את זה.
וכל זה חשוב לחלק מנציגי הציבור (לא רק החרדי) כי זו המדינה היהודית היחידה בעולם, ולכן אין דרישה כזאת לדוגמא בחו"ל מחרדים שחיים שם.
נ"ב, לא קראתי לך אנטישמי חלילה, אני לא מכיר אותך, רק ציינתי עובדה שדיבור בסגנון הזה מזכיר מאוד את הסגנון האנטישמי אם רק תחליף את המילה חרדים ביהודים, וגם אם תחליף אותה במילה ערבים ותכתוב "תן לערבים קצת כסף והטבות והם יזרקו את כל העקרונות שלהם" זה ייחשב בצדק כגזענות נגד ערבים. אני בטוח שאם תחשוב על זה תבין שלא נכון לומר משפט מזעזע כזה בהכללה על ציבור, כל ציבור.
אני מאוד אוהב את הפורום הזה ומחכים ממנו, אני מקווה שיהיה בו מקום לדעות מגוונות ושונות גם אם הן לא מתיישבות עם דיעותיהם של רוב המשתמשים האחרים (המו, לדוגמא, תח"צ בשבת), בלי להשתמש בכינויי גנאי והכללות, ועם ניסיון להבין מה עומד בבסיס הדעה של השני
ביקשו להתמקד בנושא התח"צתגובה טיפוסית של "מבלי לנסות להבין, אני יודע"
באמת שאנטישמי עד היום לא קראו לי, אבל אני מבין שכאשר אין טיעונים עניינים, מוציאים את הליכלוכים.
כשתתקע בפקק באוטו הפרטי שלך בדרך מחדרה לתל אביב, כי שבועיים אין רכבות, כי החרדים החליטו שזה לא מתאים להם, תמשיך להאשים את האנטישמים במצב במדינה.
ולכן אתעלם מהפנינים שנאמרו כאן ("חראדים", בורות מדהימה בהתעקשות לקרוא לשומרי הדת היהודית, חלוצת המאבק בעבודת אלילים "פגאנים", שזה בעצם עובדי אלילים, הכללה גסה במשפט כמו "כל מקום ש-ה-ם מגיעים ה-ם משתלטים", ואותם אנשים שאומרים את זה עוד מחשיבים את עצמם כ"ליברליים") ואשתדל להתייחס רק לעניין תח"צ בשבת ועבודות פיתוח שלה ביום זה.
כידוע, תקציב המדינה מורכב ממיסים אותם משלמים כל מי שמרוויח מעל סכום מסוים, יהודים, ערבים, חילונים, דתיים, חרדים, עולים, ותיקים, וכו'. ולכן אם יש משהו ציבורי שממומן או מסובסד ע"י המדינה יש זכות לכל קבוצה להיות שותפה בקבלת ההחלטות על צורת ההפעלה של אותו דבר. כידוע לכולם, התח"צ מסובסדת מאוד ע"י המדינה. המדינה שלנו מוגדרת כיהודית ודמוקרטית, ולכן התקבל הנוהג להימנע מתחבורה ציבורית ביום זה. כי היא ציבורית. (וזו, אגב, הסיבה שאני מתנגד מאוד לקיום קווים מיוחדים לציבור החרדי, שעוקפים על תחנות בהם יש ציבור לא חרדי כי זה בעצם לתפוס את החבל משני קצותיו).
ולכן יוזמות כמו "שבוס" יכולות להוות מענה, כי הן לא ממומנות מהתקציב הציבורי.
עכשיו, יבואו ויגידו שזה פוגעני ומפריע מאוד לציבור האחר - אז בבקשה, אפשר להפסיק לממן מכספי ציבור את התח"צ מכספי ציבור, נוריד מיסים, ואז ניתן לכל איזור להחליט לעצמו אם תעבור אצלו תח"צ בשבת. (אגב, יש יהודי חובש כיפה בשם משה פייגלין שזה בדיוק מה שהוא מציע). אני לא פוסל את זה.
וכל זה חשוב לחלק מנציגי הציבור (לא רק החרדי) כי זו המדינה היהודית היחידה בעולם, ולכן אין דרישה כזאת לדוגמא בחו"ל מחרדים שחיים שם.
נ"ב, לא קראתי לך אנטישמי חלילה, אני לא מכיר אותך, רק ציינתי עובדה שדיבור בסגנון הזה מזכיר מאוד את הסגנון האנטישמי אם רק תחליף את המילה חרדים ביהודים, וגם אם תחליף אותה במילה ערבים ותכתוב "תן לערבים קצת כסף והטבות והם יזרקו את כל העקרונות שלהם" זה ייחשב בצדק כגזענות נגד ערבים. אני בטוח שאם תחשוב על זה תבין שלא נכון לומר משפט מזעזע כזה בהכללה על ציבור, כל ציבור.
אני מאוד אוהב את הפורום הזה ומחכים ממנו, אני מקווה שיהיה בו מקום לדעות מגוונות ושונות גם אם הן לא מתיישבות עם דיעותיהם של רוב המשתמשים האחרים (המו, לדוגמא, תח"צ בשבת), בלי להשתמש בכינויי גנאי והכללות, ועם ניסיון להבין מה עומד בבסיס הדעה של השני