או סי די מלווה בדכאון בהריון

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי יקירה
בהחלט היה לי. כמו תחושה שרודפת אותך כל יום כל שעה, לא משנה כמה אתה ישן.
כשהתחלתי לטפל באוסידי והוא התחיל להרגע, התחושות הללו נעלמו.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי אלקטרו
דווקא בגלל שאתה כל כך אוהב אותו הטקסים והחרדות כל כך גדולים.
אתן לך משהו שאולי ירגיע.
מנסיון מאוד ארוך, בין אם ביצעתי טקס ובין אם לא, שום דבר אבל שום דבר לא קרה לאלו שפחדתי לפגוע בהם. אבל שום דבר!
אחד הדרכים להלחם באוסידי זה לפנות לצד ההגיוני במוח, אתה הרי יודע שזה רק פחדים שהחרדה מגבירה, בגללש אתה אוהב אותו כל כך החרדה מתגברת דווקא באיזור הזה, האהבה שלך כלפיו.
כדי להגן עליו המוח יוצר מין טקסים שאם כביכול תבצע אותם שום דבר רע לא יקרה לו. אבל זה לא נכון, כי שוב מנסיון אם תעשה לא תעשה כלום לא יקרה לו!
שום דבר רע! אני מבטיחה לך.:)
 

MAYA3640

New member
מבינה אותך
לי יש חרדות על הילדה ברמה כל כך גבוהה שאני לא יכולה כמעט לצאת איתה החוצה. אני חוששת שאני מפספסת אותה בכל מיני מקומות וזה סבל בלתי אנושי עם נקיפות מצפון ושברון לב באופן כללי. לא נכנסת לפרטים, אבל אתה לא לבד. אגב, אתה נוטל תרופות? אני לוקחת סרנדה 200 מג וריספונד 2 מג וללא שיפור משמעותי. אני מרגישה שהכדורים כבר לא משפיעים עלי כ"כ.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי יקירה
קודם כל הירגעי:)
אומר לך שני דברים.
בתור אחת שהיא ביסקסואלית העיניין לא מטריד בכלל.
מה שמוביל לדבר הבא, שאם באמת היית נמשכת לנשים זה לא היה כזה מפחיד אותך.
עצם הפחד והחרדה שמתגברת רק מאיזכור הנושא, מראה כמה את לא.
לאוסידי יש נטייה להעצים את הפחדים הכי קטנים שלנו למימדים עצומים וכמעט לא הגיוניים.
אני מבינה את האי רצון לשתף את הסביבה, לכן מציעה לך כן לקחת טיפול דרך הקופה עצמה. זה דיסקרטי ואישי וחינם.
הם יפנו אותך למרכז לבריאות הנפש באיזורך ומשם הלאה.
תמיד תוכלי להגיד שאת הולכת לטיפול באוסידי.
אם תירצי להתיעץ אני כאן:)
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי עינת
האם את במעקב של מטפל? אם כן, האם התיעצת איתו על זה?
לפעמים תרופה מסוימת מפסיקה לעבוד במינון הנוכחי לתקופות מסוימות ולכן צריך מעקב של פסיכיאטר אפילו שאת נוטלת אותה תרופה המון שנים (לי יש את אותה פסיכיאטרית מעל כמעט 10 שנים).
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי קובי
לא הכי מתמצאת באוסידי של מערכות יחסים, אבל אשמח לדבר איתך וליעץ במה שאני יכולה:)
 

Gameboy4

New member
מדובר במינון נמוך עבור אוסידי
30 מג זהו מינון נמוך לאוסידי. המינון לאוסידי הוא 60 מג ליום של הפקסט, ולעתים יש רופאים שנותנים גם 80 מג (ואף 100 מג). לכן, יש לפנות לרופא מטפל ולהיוועץ בו בקשר לעליה במינון.
בנוסף, יש טענה שהסרוקסט המקורי יותר אפקטיבי מהפקסט לפי הניסיון של רופאים, אז אולי שווה לך לקנות את הסרוקסט המקורי לתקופה ולבדוק מה ההבדל.
לשינה יש תרופות ייעודיות כמו סטילנוקס, אמביאן CR. להרגעה יש תרופות שיכולות להינתן באופן זמני כמו קלונקס ולוריוון אבל לתקופה מוגבלת של עד שבועיים כדי למנוע תלות והתמכרות.
 
היי
תראה, בעיקרון, הרעיון של חשיפה ומניעת תגובה זה שאתה נותן לפחד לעלות, כמו שאמרת.
אז תיתן לו לעלות, תיתן עצות לאנשים ובסופו של דבר אתה תראה שהחרדה שלך תירד מזה ככל שתסיח את עצמך בדברים אחרים ותמשיך בניהול השיחה עם האדם. אתה תראה שלמרות שהיית חרד והיו לך מחשבות שהפריעו לך כמו "מה פתאום אני נותן לו עצות בכזאת קלות בלי לוודא את זה מראש?" עדיין הצלחת להנות מהשיחה ובסופו של דבר זה לא כזה נורא אם נתת עצה לבן אדם גם אם היא לא כל כך מדוייקת.
הרי כולם עושים את זה, תזכור. אנחנו אנשים שלא מומחים ברוב הדברים בעולם והעצות שאנחנו מעניקים אחד לשני הם בסופו של דבר בקטע חברי. הבן אדם בסופו של דבר יחליט אם הוא רוצה להקשיב לעצה או לא. זו החלטה שלו.
תהנה.
 
היי
היי, לפי מה שהבנתי, או סי די של מערכת יחסים נעשה חמור יותר כאשר אתה ממשיך לעסוק בלי הפסקה בהאם הקשר נכון עבורך. עכשיו, בסופו של יום אם אתה נהנה בקשר אז אין סיבה להיפרד. תבין שהמחשבות האלו הם סתם נועדו להטיל בך ספק. תדע שזה לא אתה. זה לא אתה שאומר לעצמך שאתה צריך להיפרד.
מקווה שעזר במשהו.
רן.
שיהיה חג שמח.
 

מריו30

New member
יש שיעורים ביוטיוב
של יוסף עובדיה שנראה לי יש שם תשובה לשאלה שלך
 

Gameboy4

New member
תחשף ותתפקד רגיל
תחשף ותתפקד רגיל ככל האדם, כלומר לדבר עם אנשים אחרים, אפילו אם זה הסחת דעת, זה לא משנה
 

bkl12

New member
היי יובל
יש קורס לזה .
הכל מאוד מאוד פשוט.
בהצלחה
 

Gameboy4

New member
יכול לעזור. נותנים כתוספת בדרך כלל ל-SSRI
נותנים אותו כתוספת בדרך כלל ל-SSRI ובדרך כלל במינון יחסית נמוך. האם המליצו לך עליו ואם כן באיזה מינון?
 

Niv s

New member
לדעתי הביטואציה איננה מספיקה אלא זה צריך ממש ללמד אותך משהו
מתחת ל-OCD יושבים כל מיני קונפליקטים ורגשות שמעובדות באופן לא יעיל או בצורה שלא משרתת את מה שהמוח שלנו באמת זקוק לו. והאובססיות הן בחלקן הגדול מנגנון 'חירום' של המוח שנועד להכניס לנו סדר לחיים כדי לכסות על בעיות/פערים רגשיים - בין מה שאנחנו חושבים/לימדו אותנו שאנחנו אמורים לרצות/להצטרך לבין מה שהמוח שלנו באמת צריך. פערים שטרם הבנו איך ליישב אותם. תתחיל בהבנה שכדי להחלים צריך קודם כל לקבל את המחשבות ולתת להן מקום - כולל לכל התופעות הגופניות שנלוות אליהן. לא לדכא ולא לצנזר אף תגובה גופנית אלא לזרום עם הגוף. פעמים רבות תובנות קוגנטיביות יכולות להתחיל לצמוח כתוצאה מהתנהגות נכונה זו.
 

Gameboy4

New member
לשואלת
היי
אני ניסיתי הרבה תרופות. לגבי עייפות- אני אישית סובל מעייפות גם בלי תרופות אז זה בעייתי יהיה להשוות. בכל מקרה, במקרה כמו שאת מתארת, אם את בטוחה שהסיבה היא התרופה ושאין סיבה אחרת לעייפות שלך ואם העייפות לא הייתה קיימת קודם אז זו סיבה טובה לחשוב על החלפת התרופה. באופן כללי, יש תרופות מהקבוצה הזו שיכולות פחות לגרום לעייפות כמו פרוזק, לוסטרל וציפרלקס. סרוקסט ופבוקסיל עם סיכוי גבוה יותר לגרום לעייפות מאשר פרוזק לוסטרל וציפרלקס. ציפרמיל משפיע על סרוטונין אך יש לו השפעה קלה על קולטן בשם היסטמין, מה שיכול לגרום ליותר עייפות.
 

מייק 2020

New member
היי יקירי - אנא קרא תגובתי בעיון רב
ראשית כל תיקח בחשבון שלפחות בין 5-7% מאוכלוסיית העולם סובלים מ- ocd שמתבטא במחשבות ופחדים לא הגיוניים כמו שלך .
&nbsp
ועכשיו מס' נקודות :
&nbsp
1. מצויין שפנית לטיפול .
&nbsp
2. ממש בימים אילו יושבים חוקרי מוח מכל המדינות בכדי לנסות לפתור את ההפרעה החמקמקה הזאת, אז בבקשה אל תתייאש .
&nbsp
3. עד שנת 2022 מובטח כי יהיה פיתרון לכל הסובלים מ- ocd ( דע לך שסך כל ההפרעה שלנו מסתכמת באיזור מסויים במוח שלא מתפקד כמו שצריך ) ועכשיו למדו בדיוק היכן האיזור הזה והחיים של כולנו הולכים להשתפר.
&nbsp
4. לפני שבוע הייתה כתבה בטלוויזיה על נכים שהצליחו ללכת בעזרת שבב אלקטרוני שמותקן בעמוד השדרה ושולח פולסים חשמליים .
אז תתאר לך יקירי ש-נכים מצליחים ללכת , אזי ocd תהיה בעיה כל כך קלה לטיפול .
&nbsp
5. לקח לאנושות 50 שנים להבין מהי ההפרעה? ועוד 50 שנים ללמוד אותה .
אנחנו לקראת סוף הסבל אז תתעודד.
&nbsp
באהבה אחי היקר .
 

jacolevi

New member
בקיצור מה שאתה מתאר כאן נקרא ocd סנסומוטורי.
התמקדות בגוף שלך , באותן פעולות שהן אוטומטיות לחלוטין ןלא אמורות להטריד. בהגיון אתה יודע שהפחדים אינם הגיוניים אבל זה לא עוזר .
גם אני עם הקטע הזה ולטובתך איני רוצה לומר לך במה זה מתבטא ,(גם ככה לא חסרות לך צרות )
יש זמנים טובים יותר וטובים פחות ,אבל הכי חשוב אין טעם לדפוק את הראש זה לא יועיל ורק יזיק יותר .
ישנו במסגרת טיפול cbt ,טיפול שנקרא ACT-Acceptance and Commitment Therapy‏ , לי זה עזר ,לפחות במובן הזה שהבנתי שאין טעם להלחם בתופעה המוטעית הזאת , לקבל ולהמשיך כרגיל (עובדה ששירתת בצבא למרות כל הקשיים) ולא לוותר על המשימות שהצבת לעצמך.
 

Gameboy4

New member
ממה שרשמת המינונים שאתה נוטל הם לא מספקים
מינונים של אוסידי לסרוקסט הם 60 מג (ולעתים יהיו רופאים שירשמו גם 80 ו-100 מג). באנפרניל מינון מקסימלי אם אינני טועה הוא 250 מג ולעתים גם רושמים 300 מג ליום. בריספרדל אם אינני טועה נותנים עד 2 מג ליום באוסידי. בנוסף, טיפול התנהגותי יכול לעזור
 

Gameboy4

New member
הוא יכול לגרום לאקטיזיה, אבל לא תמיד. זה תלוי בכמה דברים
הוא יכול לגרום לאקטיזיה שזה אי שקט שמתבטא בחוסר מנוחה ורצון לזוז כל הזמן. זה אינדוידואלי ויש כאלו שיחוו את זה ויש כאלו שלא (כנראה שזה קשור לגורמים גנטיים מסויימים ממה שהבנתי). ככל שאתה מתחיל במינון נמוך ועולה במינון בהדרגה כך הסיכוי לחוות את זה הוא קטן יותר. לצורך העניין 2.5 מג הוא המינון ההתחלתי וזהו מינון נמוך. אפשר לבקש מהרופא שירשום לך כדור הרגעה למקרה שיהיה לך אי שקט עם האריפליי, למשל לוריוון.
אני אישית לא חוויתי את זה, ואני נוטל 10 מג אריפליי כרגע. בעבר, בסיבוב קודם עם האריפליי, כשעליתי מהר במינון של האריפליי (כל 4 ימים עליתי במינון ל7.5 מג) הרגשתי אי שקט במידה קלה שחלף לאחר ימים בודדים (לא משהו רציני). ליתר ביטחון ביקשתי מהרופא שירשום לי לוריוון לפני שהתחלתי עם האריפליי, אבל לא הזדקקתי לו כאמור כי זה היה במידה קלה וחלף מהר יחסית. יחד עם זאת שמעתי על אנשים שהתלוננו על זה. אם הרופא שלך המליץ לך על זה, אני הייתי מציע לך לנסות את הכדור ולראות איך אתה מסתדר איתו. הוא נחשב ככדור שיש לו הכי מעט תופעות לוואי מבין האנטי פסיכוטים השונים
 
היי:)קראתי את מה שכתבת

ורציתי לומר לך שאני משתתפת בכאבך ובסיבלך. אני גם סובלת בתקופה האחרונה מהתקפות קשות של OCD ... בזה ששיתפת אותנו הורדת מעט מהסבל שלי..אולי יעזור לך גם לדעת שאתה לא לבד עם זה...
 
למעלה