זה לא ממש כך
קודם כל, השימוש כיום בקו 143 הוא באוטובוסים רגילים. אולי יש שימוש מסויים במפרקיות, אבל זה עדיין לא קו של רק מפרקיות.
כמו גם שכתבתי, אם המכרז יהיה מותנה בשימוש במפרקיות (כמו למשל "מטרונית" בחיפה או באשכול ביתר), המפעיל מי שזה לא יהיה ירכוש מפרקיות ויתפעל אותן.
אמנם השימוש הרווח ב"מטרופולין" הוא אכן באוטובוסים נמוכי כניסה. אבל בקווים 29/39 יש יותר ויותר שימוש בנמוכי כניסה. אלה איסוזו, שיש בהם שלוש דלתות.
אני משתמש הרבה מאוד ב"מטרופולין". הרי אני גר בעיר שהם המפעיל הבולט. אמנם יש מקרים, שיש אי-יציאה של נסיעות. אבל עדיין בשבע השנים, שהם פועלים בשרון אני מרוצה מאוד. השיפור הוא רב מאוד, לעומת מה שהיה קודם לכן. אם הם יפעילו את אשכול שרון-חולון, באותה רמה, כפי שעד כה הם פעלו, הרי שהמצב הולך להשתפר מאוד.
בחולון אמנם אני לא נוסע. אבל בעיר גדולה לידה אני נוסע לעתים קרובות - ראשון לציון. בתקופה האחרונה אני נוסע שם כל יום. המצב שם לא טוב. את המצב הגרוע בקו 164, תיארתי בעבר. כבר בנסיעה הראשונה של 05:20 מפתח תקווה לכיוון ראשל"צ הנסיעה היא מלאה. צפופה בנוסעים, כמו סרדינים. למרות פנייתי ל"אגד" בעניין הזה לפני למעלה מחצי שנה, טרם נעשה שיפור כלשהו, כמו למשל הוספת נסיעות. גם השירות העירוני או האזורי לא טוב. בין היתר תדירות נמוכה או מסלולים ארוכים. בנוסף אין כמעט שירות אוטובוסים לתחנות הרכבת בעיר. יתר על כן תחנת ראשון לציון מערב היא תחנה, שבה יש מספר גבוה של נוסעים. למרות זאת השירות המשלים מושתת בעיקר בפרבייטים או במוניות ספיישל. גם חלקם הגדול של האוטובוסים ישן ומצב התחזוקה אינו מספק.