אני בעד מערכת קווים חדשה לאילת.
זה האוטובוס הראשון הבינעירוני באילת שאינו יוצא מתחנה מרכזית
ואפילו לא עובר במרכזית. (אם לא סופרים את קו 20 של המועצה האיזורית אילות, שאינו מופיע משום מה במערכות המידע הממשלתיות).
הייתי ממעביר אותו במרכזית, אבל שיהיה.
באילת בכלל צפוי בקרוב מן הסתם רה-אירגון או שדרוג של הקווים בעקבות מעבר נמל התעופה של העיר מהשדה הישן במרכזה שייסגר לתמנע, כ-20 ק"מ צפונה.
נקווה שבהזדמנות זו קוויה הפנימיים והפתלתלים של אילת גם יעברו רה-אירגון.
לא ייתכן שעיר קטנה מאילת, כמו אופקים, מקבלת שירות חדש בחמישה קווים עירוניים דו כיווניים, ובעיר הנמל והתיירות הדרומית של ישראל - אילת היחסית גדולה לאופקים, יש שירות מיושן של שלושה קווי יום (1/2, 5/6, 15/16) + קו לילה (10/11) מתפתלים ולא יעילים, ללא כיסוי של אזורים בעיר, ושירות לקוי עד כמעט לא קיים של אזורי התעשייה הצפוני ושחרות, ששניהם בשטחה המוניציפלי של אילת. מישהו במשרד התחבורה צריך לתת את הדעת לעניין הזה. אי אפשר להאשים רק את אגד. מי שמתכנן את קווי האוטובוס ואת לוחות הזמנים שלהם הם משרד התחבורה.
ולא שאני נגד השירות באופקים, אלא בעד. אבל שתי ה-ערים הפריפריאליות של מדינת ישראל - אילת וקריית שמונה - מקבלות שירות תחבורה ציבורית עירוני המתאים לשנות השמונים אולי, ללא קישור כמעט לאזורי התעשייה של העיר.
לפני הקמת רכבות לקריית שמונה ואילת (ואני לגמרי בעד), הגיע הזמן שמשרד התחבורה ואגד יתנהלו כמו ילדים גדולים, ישבו לשולחן, ויגיעו להסכמה. ואם אגד ממשיכים להתנהג כמו ילדים קטנים, אז שמשרד התחבורה יידע להתנהל מולם כמו ילד גדול. אגד חייבים להתייעל! אגד זה רשות השידור של משרד התחבורה. או להתייעל, או להחליף.
באווירה אופטימית יותר, אני חייב לומר ששמתי לב שבטבריה קרה רה-אירגון בקווים בעיר, כנראה בשנה האחרונה. אני חושב שראיתי לפני שנה שישנם קווים מעגליים בטבריה עם מעט תחנות קצה שפרושות בעיר. אני ראיתי השבוע שבטבריה קרה רה-אירגון לקווים בעיר, וכעת יש קווים דו מסלוליים עם תדירות די טובה ואפשרות להחלפות. שאפו לאחראים!
עכשיו תורן של אילת וקריית שמונה.
אני בעד מערכת קווים חדשה לאילת.
מספר קווים עירוניים ומספר קווים אזוריים על בסיס קווים עירוניים קיימים, קווים חדשים וקווים אזוריים חדשים במקום קו 20.
הצעתי כאן בפורום בפברואר הצעה למערכת קווים חדשה באילת.
מקרא: שחור = קו רגיל,
ירוק = קו יוממים,
כחול = קו ערב/לילה,
אדום = קו עונתי.
קווים עירוניים:
קו 1/2: קו 1/2 אך עם שינוי מינורי במסלולם.
קו 3: קו שירות לבית עלמין. מספר נסיעות בודדות ביום.
קו 4/4א: מהמלונות לאיזור תעשייה חדש דרך השכונות הצפוניות של אילת. קו 4א הינו כיוונו ההפוך של קו 4 עקב המעבר ברחוב אנטיב.
קו 5: קו 5/6 הקיים אך עם שינוי מסלול והקו אינו יעבור יותר באיזור המלונות. כיוונו השני יהיה עם אותו מספר.
קו 6: משחמון למלונות דרך שכונת דרך התבלינים. הקו עובר שכונות דרום אילת וחלקו הצפוני של איזור המלונות.
קו 8: משחמון לאיזור תעשייה חדש. קו הפועל בשעות העומס. הקו עובר גם בחלקו הצפוני של איזור המלונות.
קו 10/11: קווי לילה ללא שינוי במסלול.
קו 14: ממלון בל למעבר גבול ירדן דרך תחנה מרכזית וקיבוץ אילות.
קו 15/15א: קו 15/16 הקיים. קו 15א הינו כיוונו ההפוך של קו 15.
קו 16: קו משכונות המגורים למעבר גבול טאבה.
קו 18/18א: קו לילה ממעבר גבול טאבה לשכונות המגורים דרך איזור המלונות. קו 18א הינו כיוונו ההפוך של קו 18.
קו 22: מתחנה מרכזית לא.ת. שחורת.
קו 23: קו הפועל השעות העומס משחמון לא.ת. שחורת.
קו 24: קו מאיזור המלונות לא.ת. שחורת עבור האטרקציה "טופ 94" הנמצאת במקום ומשרתת נופשים. שתי נסיעות ביום לכל כיוון בחודשי הקיץ.
קו 27: קו ערב מא.ת. שחורת לשכונות המגורים בעיר. הקו מופעל כאשר מסתיימים שעות פעילותו של קו 22.
קווים אזוריים:
קו 30: קו למטיילים לתמנע.
קו 31: מיטבתה לתחנה מרכזית אילת דרך ישובים בדרך.
קו 32: חלופה של קו 31. מיטבתה לתחנה מרכזית אילת דרך ישובים בדרך ונכנס לא.ת. שחורת.
קו 35: מיהל לתחנה מרכזית אילת דרך לוטן, קטורה, גרופית ויטבתה. מיטבתה עד לאילת מהיר לא נכנס לישובים.
קו 37: מהישוב שחרות דרך נאות סמדר ונווה חריף לתחנה מרכזית אילת. קו עם מספר נסיעות זעום ביום.
קו 39: יהל דרך כל הישובים על לתחנה מרכזית אילת. מספר הקו הינו על בסיס קווי 39X. פעילות בעיקר בערב.
קווי נמל תעופה תמנע
קו 50: תחנה מרכזית אילת - נמל תעופה תמנע.
קו 51: מסוף טאבה - נמל תעופה תמנע דרך מלונות.
קו 55: נמל תעופה תמנע - תחנה מרכזית אילת. מאסף לילה.
קווים בינעירוניים:
קו 291: ממצפה רמון דרך שכונות מצפה רמון, נאות סמדר ונווה חריף לת"מ אילת.
קו 292: ממצפה רמון לת"מ אילת. קו מהיר.
קו 293: ממדרשת בן גוריון לת"מ אילת. נסיעה ביום לכל כיוון.
קו 339: עידן - תחנה מרכזית אילת. דרך חצבה, עין יהב, ספיר, צופר, צוקים ופארן ומיהל לא נכנס לישובים עד לאילת.
קו 344: עין בוקק - תחנה מרכזית אילת. דרך נווה זוהר, נאות הכיכר, חצבה, עין יהב, ספיר, צופר, צוקים ופארן ומיהל לא נכנס לישובים עד לאילת. קו ערב ולילה.
מערכת זו תוכל לשפר באופן רציני את התחבורה הציבורית באילת ולחסל את המוניות.
כדי לבצע את כל המערכת יש לבצע מכרז על קווי אילת הפנימיים ולהכליל בהם גם את קווי נמל תעופה תמנע. את קווים 291, 292 ו 293 ניתן לתת למטרופולין להפעיל. המועצה יכולה להפעיל את הקווים האזוריים וקווים 339/344 במקום קו 20. אם אגד לא יהיה ממש ניתן לבצע את השיפורים והמערכת החדשה עקב הסכסוכים עם משרד התחבורה.