אבחון אספרגר

schlomitsmile

Member
מנהל
זו אכן הפרדה בעייתית
הכוונה מאחוריה היא שיש אנשים שהשונות שלהם, כולל הקשיים שלהם,
היא חלק מהווייתם, מיום היוולדם,
כך הם "מחווטים"
ויש אנשים עם קשיים דומים, שנובעים מחוויות,
"שריטות" שנצברו במהלך השנים וכד'.
&nbsp
גם נ"ט יכול לחוות קשיים חברתיים, רגשיים ואחרים.
 

גורג42

New member
למה זה בעצם משנה? אם היא ככה היום, זה חלק מהוויתה.

וזה, אגב, אחת הבעיות שבלהתייחס לספקטרום האוטיסטי כאל "אבחנה רפואית".
 

Mor L

New member
תודה לכולכם על ההתייחסות

אחרי שכתבתי את ההודעה הזאת אמרו לי לבדוק אם יש לי NVLD.
קראתי מה זה אומר וזה מתאר כמעט כל מה שיש לי.
אני אלך לעשות אבחון לזה ואולי אקבל את התשובות שחיפשתי כל החיים.
תודה רבה על ההתעניינות.
 

arana1

New member
למה נדמה לך שתווית פסאודו רפואית מספקת תשובה ?

זאת אומרת אני יכול להבין את היאוש והתקווה אבל אין שום דבר בצירוף של כמה אותיות שיכול לקרב אותך לתשובה לשאלות הקיום העמוקות, אם כבר אז בדיוק ההפך.

היית לי חברה שהייה לה מה שנקרא NLVD, זה די דומה לאוטיזם, סוג של קרוב משפחה, גם הייתה לה קירבה נפשית ומנטלית לאוטיזם, הייתה חברה שלי וזה וגם טיפלה באוטיסטים
 

HollyGolightly

New member
אראנה, אני NVLD

ואם היה אלוהים הייתי מודה לו על האבחון. אתה יודע איך זה מגיל 0 להיות בטוחה שמישהו הפיל אותך על הראש כשהיית תינוקת? כי ככה אני חשבתי. זאת המסקנה היחידה שהיתה לי למי שאני. אבל אף אחד לא הפיל אותי על הראש כשהייתי תינוקת. לא להיות מסוגלת לעשות דברים שאת רוצה בגלל זה? לא לדעת מה לרצות? לא לדעת לתכנן כלום? לא לדעת לסדר כלום?כשהנפש זועקת לכך? כשהנפש כמהה לסדר?

NVLD, לפחות במקרה שלי ואולי במקרה של מור הוא קודם כל אוסף ליקויי למידה קשה מאד מאד, נולדתי (ואולי גם מור נולדה) אחרי שבץ בצד ימין של המוח. זה הפירוש של NVLD. למה האבחון ל-NVLD הוא אבחון נוירופסיכולוגי? כי NVLD הוא פגיעה מוחית. פגיעה אורגנית במוח שתוצאותיה הן כמו של שבץ בצד ימין של המוח. ונוירופסיכולוגים עובדים בדיוק עם האוכלוסיה הזאת: פגועי מוח. אנשים שעברו שבץ, ואנשים שעברו תאונות שפגעו במוחם. תאר לך אדם שמסתובב כל החיים כמו מישהו שחטף שבץ בהמיספרה הימנית של המוח ולא יודע את זה. לא יודע שהוא נולד כנפגע שבץ בהמיספרה הימנית של מוחו.

לא כל ה-NVLD הם החברה שלך, כמו שלא כל אוטסיט הוא אתה. יכול להיות שלך לא חשוב איך קוראים למה ומה גורם למה. אבל בבקשה נסה להבין: לפני איזה זמן כתבתי כאן כתבתי כאן שאם יבקשו NVLD ללכת בקן ישר קדימהו והוא ילך 15 מעלות ימינה או שמאלה. לא לחשוב שזאת טעות כי ככה הוא תופס את עצמו במרחב ומבחינתו הוא הולך בקו ישר קדימה. יש לך מושג לאיזה מצבים זה יכול להכניס אדם? יש לך מושג לאיזה מצבים יכול אדם להכנס כשהוא שומע משהו ומסתבר שאת מה שהכי חשוב היה לו לשמוע הוא לא שמע? לאיזה מצבים זה יכול להכניס כשאתה לא מסוגל לזכור יותר מהוראה אחת? יותר מדבר אחד שצריך לעשות? יותר מדבר אחד שהוא ר-ו-צ-ה לעשות. לאיזה מצבים זה יכול להכניס מה שמור תיארה כחוסר התמצאות מוחלט במרחב? קראת מה מור כתבה על חלק מהצורות בהן זה מתבטא אצלה? ללכת לאיבוד כל הזמן, עד כדי כך שאפילו אוטובוס לא מספיק לה והיא חייבת לקחת מונית? וזאת אפילו לא ההתחלה. אפילו לא קצה הקצה של הקצה של ההתחלה.

שונות זה אחלה. באמת יפה. אבל זה ממש ממש לא לא כיף גדול ולגמרי לא אחלה להיוולד ולהעביר את החיים כנפגעת שבץ.

אז בחייאת אראנה. אם מור נולדה עם שבץ בהמיספרה הימנית, יש לה כל הזכות לדעת את זה. ושוב: אם היה אלוהים, הייתי מודה לו על שאובחנתי.
 

arana1

New member
כרגיל לא הבנת ולו מילה ממה שכתבתי

את צועקת וצועקת אבל אין באף מילה שלך התייחסות או הבנה למה שכתבתי.
אז אני אסביר שוב, ואת לא תביני שוב.
הכותרת היא ריקה, 4 אותיות שלא רק שאינן אומרות דבר אלא שעצם קיומן כפסאודו הסבר מונע מראש מחשבה, רגש ומחקר.
כי לא אמרתי שהתופעות שתיארת אינן קיימות, להפך, יחסי גומלין כה הדוקים בין המרחב הפנימי והחיצוני בוודאי שגם הכי מוכרים גם לי וחווה אותם וקשים מאלה כל הזמן, אלא שבדיוק בגלל זה אין לי ספק שאין דבר יותר מזיק מהגישה הפסאודו רפואית.
אין דבר כזה לקות למידה, לא קיים , גם מעולם לא היה, ואפילו חמורי משרד החינוך מתחילים להבין זאת.
יש אנשים שדווקא בגלל יחסי הפנים חוץ הרגישים שלהם יודעים וצריכים ללמוד אחרת מהמתכונת התעשייתית האלימה.
אני לא יכול לשבת בכיתה, אבל קריאה,שפות, תכנות, ציור ופיסול למדתי לבד וכמעט מייד, מעצמי.
אז מצידי תמשיכו לגרום לעצמכן עוול, גם מובן למה אתן עושות את זה , תפקידי הוא להזהיר אחרים.
וכן, אני יודע מה זה ללכת עקום ישר, ולהפך, כל מי שמכיר אותי יודע את זה, רק שלדעתי זה נהדר, ומתחבר לשאר הקסמים שאני יודע לעשות,כמו גם לקסם שמאפשר לי בניגוד לך ולאחרים ממש לאהוב כל סימן וסיבה לשונות וליחודיות שהיא גם רגישה ולא רק אלימה ונרקסיסטית.

מגוחך בעיני לקחת צירוף הזוי של ראשי תיבות, ועוד כזה שאין בינו למדע כלום, ולומר, זה אני , לדעתי זו לא רק ליצנות אלא גם סמל לכל מה שרע ביחס בין השפה למציאות בנורמה, כל העונות, השאלות, השקר,מתבטא במהלך הזה, אז אני אדבר נגד זה
 

arana1

New member
לא כיף להיות שונה בגללך

זה הטיעון שלי, והכניעה המתמדת, ללא שום תנאי, למבט שמתיימר לייצג
אובייקטיביות אבל בעצם אין סובייקטיבי ממנו הוא שכופה קיום סיוטי דווקא על האנשים הכי יצירתיים ופתוחים שהיו יכולים לעשות דברים הכי מופלאים.
אבל אנשים אלה לא יכולים לשרוד בחברה שאינה מקבלת סוגים רבים של "ישר",
חברה שגם דרך הצורה שבה האקדמיה והרפואה מועלת בשליחות הקדושה של מדע מסמנת מראש וכמובן מאליו כל נטיה לקוהרנטיות שונה מלוגיקת ההישרדות האלימה של המוסכמה להכחדה.
במצב כזה ברור שאנשים כמונו יחיו מול תהום תמידית,אין סופית, אין וויכוח על זה בכלל,
הבעייה שאתן מנציחות את התהום, מחזקות את אלה שכופים אותה כמובן מאליו מופרע ואלים על כל האוכלוסיה
 

HollyGolightly

New member
מגיבה לשתי התגובות שלך

לא מעניין אותי כרגע בקשר למור ובקשר אלי אם החברה מקבלת אותנו או לא (במקרה שלי - מקבלת).

לגבי כשהמוח פגוע הוא לא ישר. הוא שלי, אבל הוא לא ישר. כי אני עצמי, גם אם לא היתה חברה בכלל, גם אם הייתי חיה לבדי על אי בודד, לא הייתי מסוגלת לעשות את מה ש-א-נ-י רוצה. לא את מה שאחרים מצפים ממני, לא כדי להתיישר, לא כדי להתאים.

מישהי כאן כותבת לך שהיא לא יכולה להגיע בפעם הראשונה למקום חדש אם מונית לא לוקחת אותה לשם ורוצה לדעת ממה זה נובע, אם זה מוכר, וכן, הדבר הנורא הזה: האם יש לזה שם. האם אותם בעלי מקצוע שאתה כל כך מתעב נתנו לזה שם והסבר.

לחלק מאתנו יש נסיון טוב עם אותם בעלי מקצוע. לי למשל. לי פסיכולוגיות עזרו ברמה שקשה לי לתאר. אף אחד לא ניסה ליישר אותי. כולל הנוירופסיכולוגית שאבחנה אותי. יודעת שהנסיון שלך הוא אחר. אצלי האבחנה צמצמה את התהום ביני לבין עצמי. לא חוויתי אותה כמופרעת ואלימה. ההיפך המוחלט.

נניח שלשבץ מוחי לא היה שם. נניח שאנשים שעברו שבץ היו מקובלים בחברה כמו אנשים שלא, ונניח שלאדם עם השבץ לא היה מושג שאי פעם עבר אותו. חושבת שהם עדיין היו רוצים לדעת למה יש דברים שהם עצמם רוצים לעשות (דברים הישרדותיים בשביל עצמם ובגלל עצמם) שהם לא מסוגלים.

מקווה שזה מובן יותר. גם אם לא היה לזה שם שניתן על ידי אותם שאתה כל כך מתעב (וסביר שאם הייתי במקומך הייתי מרגישה כמוך). גם אם לאותו שם לא היו ראשי תיבות. גם אם איש בעולם לא היה רואה בזה משהו "לא ישר", גם אם כל חיי היו עוברים לבדי על אי בודד הייתי רוצה לדעת ממה נובעים הדברים האלה שיש לי.

ואם מור לא רואה את העולם כמוך או כמוני, וחשוב לה מהסיבות שלה לפנות לאלה שאתה כל כך מתעב: ממבחינתי למה לא? יודעת שמבחינתך זה למה כן.

יכול להיות שבשבילך רק לקרוא או לשמוע את המילה "אבחון" ו"פסיכולוגית" מהווה טריגר. לא לכולם. ולא לכולם בגלל החברה. כפי שכתבתי על לחיות חיים שלמים לבד על אי בודד.

מור, צר לי שאני כותבת מעל לראשך. אבל התגובות של אראנה חוזרות על עצמן בפורום הזה כל פעם שמישהו מתעניין לגבי אבחון. אם את קוראת: בהצלחה לך מעומק הלב.
 

arana1

New member
לא טריגר ולא נעליים

תחסכי את הפסיכולוגיה למי שמספיק טיפש על מנת להאמין בה.
הבעייה שהשם והכותרת לא באמת מספקים הסבר, ומסיבות שהן בעצמן הכי ראויות להיחקר.
השם רק מאשר שאת לא עושה את זה בכוונה והדוגמה של האי הבודד החוזרת על עצמה אווילית להחריד כי האדם כמו כל מין וזן אחר הוא יצור חברתי.
האבחנה מקדמת את הסיכוי להבנה שתאפשר גישה טובה יותר ? לדעתי לא וברור לי למה לא.
היא חוסכת חלק מהאכזריות שהחברה מפגינה כלפי החריג, אולי, אבל במחיר בלתי נסבל,ואני בניגוד לך ולרופאים נוטה לחשוב גם על הטווח הארוך.
את קובעת שכל סריקות המח של ה nlvd יחזירו תוצאה חד משמעית של שבץ מוחי ?
מממ..., לא, וזה שיש הבדל בין פרטים לא אומר שאין משותף,החברה שלי למשל מחוננת בדיוק בסוג הגאונות והקשיים שמתאימים למבנה אישיות מסויים מאוד, והנסיון לתאר שונות כמחלה הוא פשע נגד האנושות, נגד הפרט, נגד המדע
 

arana1

New member
זה לא רק עניין פרטי של מור ושלך

זו גישה בעייתית בכל קנה מידה שפוגעת אנושות במספרים גדולים הולכים של אנשים,
לצמצם את גישתי לכעס ונקמנות הנובעים מנסיוני הפרטי בלבד זו השתקה הכי דמגוגית, כחנית ומכוערת.
זה בדיוק מה שהפסיכולןגים הנערצים עליכן עושים, מסמנים כל מי שנוטה לחשוב קצת לא כמו כל העדר כפועל רק ממניעים אישיים, חולניים, ולאנשים שפויים נמאס מהחרא הזה.
 

arana1

New member
ממה הדבר נובע ?

בואי ננסה לחשוב, כי אנשי המקצוע לא ינסו לחשוב לעולם, ובצדק, הם מוגבלים מדי, אבל דווקא למי שחווה את הדברים יכולה להיות גישה לסיכוי לבירור אמיתי של הקשר הכה עמוק וההקשר הכה רחב בין חוויית המרחב החיצוני והפנימי, קשר שלכן מאפייניו לא זמינים לפרדיגמה הנוכחית שעדיין מפרידה בין אובייקט לסובייקט, בין גוף לנפש, בין האני לזולת..
בצורה הכי אלימה ועימותית ושטחית.
לי זה ברור, כי הכרתי לא מעט אנשים השונים מהעדר הנורמטיבי בדיוק בגלל שאצלם הדברים פתוחים יותר, דינמיים יותר, אגטצנטריים פחות, אז כן, אני אחזור על זה שוב ושוב, לאין סוף, כי מה שמתרחש כאן זה שערוריה, אסון, ועובדה שאני בניגוד לכל המתחזים לרופאים ופסיכולוגים מסוגל לחבר בין דבר שלאטומי המקצוע נתפשים כנפרדים ולכן מסומנים כתסמינים.
אני לא אשתוק מול פשע גם אם קורבנותיו מעוניינים בו
 

Mor L

New member
תקשיב

אני מבינה שאתה חושב שעצם ההגדרה מגבילה את הבן אדם ונותנת לו הצדקה לא להתמודד עם מצבים מסויימים.
אבל אתה חייב להבין שיש גם את הצד השני, שדווקא הגילוי של זה פותר הרבה דברים, כי זה נותן לזה שם והגדרה, וככה אפשר לחפש איש מקצוע שיעזור איך להתמודד עם הכשלים האלה בחיים, ולהצליח בלמידה מיוחדת איך לעשות את הפעולות היומיומיות שלאחרים נראות כטבעיות לכל דבר.
&nbsp
אני אתן לך דוגמא יפהפייה:
רבי עקיבא היה דיסלקט ועד גיל 40 לא ידע קרוא וכתוב, ואשתו לימדה אותו בצורה מיוחדת איך לקרוא ולכתוב והתעקשה עליו, עד שהוא פרץ את המחסום השכלי שהיה לו והפך לאחד הרבנים החשובים ביותר בהיסטוריה של היהדות.
&nbsp
כאשר אנשים כמוך לא מאמינים בלקות למידה ולא מבינים שיש דבר כזה מחסום ומעצור, זה הכי מסוכן וכואב, כי אתה חייב להבין שלא כל בני האדם נבראו שווים.
אני עובדת עם אוכלוסיה של פגועים שכלית שאני מסתכלת עליהם ורק מתפללת שאנשים יתמכו בהם ולא יפגעו בהם.
יש דבר כזה שנקרא "לא". יש דבר כזה שנקרא "אי אפשר". יש דבר כזה "חוסר יכולת".
אם אתה לא מבין שיש דבר כזה שמגביל אנשים, אז אתה מפחיד ומסוכן מאוד.
&nbsp
HollyGolightly תודה רבה על התמיכה!

תודה לאל לא היה לי פגיעה פיסית בגוף או בראש טפו טפו טפו חס וחלילה.
&nbsp
אני פשוט כל החיים שמעתי את אמא שלי אומרת לי שאפילו הדודה שלי כשהייתי בת 4 אמרה עליי שאני מוזרה...
והם לקחו אותי לכל הרופאים ועשו לי אבחונים, ושום דבר לא עלה על הבעיה שלי.
אני כולי תקווה שיום אחד אני אקבל תשובות ודרכי התמודדות עם המצב
 

arana1

New member
את ממש לא מבינה כי אני ממש לא חושב ככה

אפילו להפך, בדיוק בגלל שבניגוד למקובל איני חושב ומרגיש שהגדרות מגבילות מעצם קיומם (הי, אני אוטיסט וחפרן, שוב לא שמתם לב ? כמובן) חשוב לי יותר מכל לדייק בהגדרות ככל האפשר, וזה לא נעשה בכלל, ואפילו גרוע מזה כי כמו שאת רואה, או לא, נעשה מאמץ עצום, מתוקצב וממוסד ומאורגן, לשמר את הזכות להגדרות רק למקום אחד, ולא במקרה אוטיסטים, ובכל לאנשים אחראים וחופשיים , מאוד חשדניים לא רק כלפי הסמכות אלא כלפי עצם הדבקות בתפישות מבוססות סמכות, כמו אלה שלך ושל החברה שלך.

ולא, לא מחפש הצדקות לחוסר התמודדות, בדיוק להפך, מחפש הגדרות שיאפשרו התמודדות טובה ומדוייקת יותר ( אולי תנסי להרגיע קצת את הבטחון שגורם לך לטעות כל כך נחרצות לגבי התפישות של האחרים ? ).

כל בני האדם נבראו שווים, אלא שבניגוד למה שנדמה לפשיסטים שיוויון אינו זהה לאחידות, אפילו להפך, שיוויון מהותי, מוסרי, יצירתי ואנושי מבוסס דווקא על שונות ומגוון, ועל בסיס זה ורקע זה לא נכון לזהות מחסום בכל מקום שבו דווקא יש הזדמנות לדרך שונה ועמוקה ויצרתית יותר ללמוד,
וכאמור, אפילו הגוף הכי מנוון ומפגר בארץ, משרד החינוך, מתחיל לתפוש את זה (רק כי אין לו ברירה).

רבי עקיבא גרם נזק עצום ליהדות,היא פנאט מסוכן ורצחני, היום בטח היה מצטרף לדאע"ש, לא כל מי שמקובל כחשוב הוא באמת כזה, ברוב המקרים אפילו להפך, ובכל מקרה דיסלקציה, כמו כל הדיס'ים האחרים אינה לקות אלא סוג מסויים של תשומת לב, קצב ורגש, ולא במקרה גם החברה שלי דיסלקטית לגמרי אלא שבדיוק בגלל זה כל מי שמכיר את מה שהיא עושה יודע מייד שהיא גאון הכי טבעי בעולם,
ואת זה צריך לטפח ובזה צריך לתמוך, שאם מישהו חווה שפה דרך הצליל ולא דרך הצורה אז נפלא, ככה אלוהים עשה אותו וזו דרכו לבטא את עצמו בצורה הכי עמוקה והכי תורמת ומקדמת לכולם, די ליישר את כולם, זה אלים, טיפשי, מכוער ואכזרי במידה מטורפת לחלוטין,
וגם הכי מזיק רפואית ונפשית ובכלל.
קצת כבוד, קצת אהבה, בחיי, פשוט נמאס.
ובכבוד אני לא מתכוון לכבוד הנורמטיבי שהוא בדיוק ההפך מכבוד, כבוד לאנשים חשובים ונפוחים מאוד, בכבוד אני מתכוון לכבוד לכל אדם, גם אם הוא מוזר בעיני הכלל, כי בניגוד מוחלט למה שאת טוענת כולם שווים וכולם נבראו בצלם.

גבולות זה לא דבר שלילי, להפך, זה הדבר הכי חיובי, אלא שהם לא עוברים רק איפה שהנורמה הפשיסטית רצחנית קובעת שהם עוברים, וזה כל העניין.

ועובדה שאת מודה להולי אבל מתברר שאין שום בסיס להנחות הפסאודו רפואיות שלה שאלה בדיוק כמו כל ההנחות האחרות של שרלטני המקצוע בסך הכל מנסות להתחמק ולהכחיש את יופיה של האמת דרך שימוש שאין מבזה ושפל ממנו במדע.

עלי כולם אומרים מגיל אפס שאני הכי מוזר, אז ? זה אומר שאני פגום ? אני מוזר לפוץ הנורמטיבי כי יחסי למציאות לא מתאים למצעד הדבילים המוכר והמקובל, ובדיוק בגלל זה שום אבחון לא יפתור שום בעייה אלא רק יחמיר אותה.

וחלק מהבעייה זו עבודת האלילים שהופכת כל סמכות לאלוהים, שמאפשרת לשרלטני המקצוע להשתולל ולדפוק קופה ולעשות לעצמם שם ומעמד על חשבון הסבל הנורא של אנשים הכי טובים בעולם,
שכל חטאם שגם בגלל זה הם מוזרים מדי יחסית לנורמה האלימה כל כך ונורא.

גם אני כולי תקווה שתקבלי תשובות ודרכי התמודדות ובגלל זה אני אומר לך במלוא הוודאות שכל מה שאנשי המקצוע אומרים הוא שקר מטומטם וטיפשי וחסר אחריות לחלוטין
 

arana1

New member
אין לקות למידה, לא קיים

ואם את מתפללת שאנשים לא יפגעו בשונים ובחלשים ובמוזרים אז כדאי שבצד זה גם תצטרפי למאבק לזיהוי הסיבות לפגיעה בשונים ובאחרים ובמוזרים,
והסיבות הן לא בשמיים, הן כאן על האדמה, ואלה שמתיימרים לעזור הם הגרועים ביותר.
 

Mor L

New member
השאלה היא

למה אתה כל כך כועס ונפגע מעצם העלאת הדיון הזה?
מה מטריד אותך בזה שאנשים מחפשים את הזהות שלהם?
אתה מאלה שאומרים אני לא מאמין בפסיכולוגים או כדורים פסיכיאטרים כי הם רק עשו לי נזק?
או שאתה מבין שצריך להתאים כל טיפול לבן אדם עצמו ואי אפשר לצפות שמה שעוזר לאחד יעזור לאחר, וגם יש פסיכולוגים טובים ויש גרועים, ויש רופאים טובים ויש גרועים.
זה לא שהטיפול לא נכון, אלא האדם שטיפל הוא הלא מתאים לך.
רופא ותרופות זה כמו בן זוג, צריך לחפש הרבה עד שמוצאים את האחד.

מה שטוב לך לא בהכרח טוב לאחר.
ויש משפט ישן: מי שמוציא את עצמו מהחברה, החברה מוציאה אותו ממנה.
אם מישהו ממשיך לא לתפקד בעולם כי יש לו מגבלה שמונעת ממנו להיות כמו כולם, אבל כן עושה אבחונים ומגלה את הבעיה שלו, ככה הוא מוצא דרכים לפיתרון של המכשול שיש לו ויכול כן להתקרב לחברה הרגילה בלי להרגיש אאוטסיידר כל הזמן.

למה אתה כל כך מתנגד לתבניות?
למה אתה לא מבין שכל אחד הוא שונה ומיוחד ולא כולם מסוגלים לעשות הכל?
 

arana1

New member
לא כועס מעצם העלאת הדיון, להפך

חושב שטוב שהדברים עולים לדיון כחלק ממהלך שיאפשר לאנשים אם לא לחוות אז לפחות לשער מהלך לחיפוש אחר זהות גם מחוץ ובנפרד לקווי הסמכות המסורתית.

לא מטריד אותי שאנשים מחפשים את הזהות שלהם, להפך, זה הכי משמח אותי,
בדיוק בגלל זה מה שמטריד אותי זה שאת ואחרים לא מסוגלים לתפוש עד כמה שאין זהות בין חיפוש אחר זהות לצייתנות עיוורת לסמכות או במקרה שלנו למי שמתחזה לכזאת.

אני מאלה שבטוחים שפסיכולוגים ופסיכיאטרים והסמים שהם מחלקים גורמים לנזק עצום לאנושות, לא לי אישית כי אני מעולם לא ספרתי אותם.

ובדיוק בגלל שברור לי שכל אדם זקוק לגישה היחודית רק לו תצורת ההכללה הנהוגה כיום כרפואת נפש נראית לי כמו פשע מאורגן.

אין רופא כי את לא חולה, את מוזרה, ובחברה חולה אדם מוזר נחשב כחולה

החברה מוציאה אותי ממנה מאז ומתמיד, זו בחירה שלה, לא שלי, כך שאת כמו כולם מתבלבלת בין תליין לקורבן, מה שמעלה גם שאלות מוסריות ואנושיות ובין אישיות הכי קשות.

אני לא מתנגד לתבניות, אני מתנגד לתבניות שמדירות ומענישות וחוסמות ומבזות ואטומות כלפי כל מה ששונה ומיוחד, ואת כרגיל, ובדיוק כמו כולם, מאשימה רק אותי בדיוק במה שאני לעולם לא עושה ואחרים כל הזמן עושים לי,
אז אם את מחפשת בעייה אז מבחינתי את הבעייה.

אם מישהו לא מתפקד במסגרת נתונה אפשר ומותר לבדוק גם את המסגרת ולא רק את הפרט,
בדיוק משום כך ולשם כך מתרחש בעולם מהלך עצום וממושך למען זכויות הפרט והכרה בזכותו של כל אחד ליחוד, מה שאת מבטאת כסיסמה חלולה בזמן שמבטאת בדיוק את הדעות והגישות שחוסמות את המהלך החשוב הזה.

אם את לא מעוניינת בסוג כזה של מהלכים יש מדינות כמו צפון קוריאה וערב הסעודית שאוסרים עליהם.

למה אני לא מבין שכל אחד הוא שונה ומיוחד ? ואת שואלת את זה בתור מי שמסמנת כל מה ששונה ומיוחד כלקוי ?
חוצפה.

מה זה לעשות הכל ? כל אחד יכול לעשות את הכל כפי שהוא תופש הכל, לאחד זה לכתוב קוד לאחר זה להתבונן בפרחים ולאחר זה כל דבר שיעלה בדעתו ומתאים לו כפי תשוקתו,
זו את ורק את שמדברת נגד הזכות לביטוי מגוון,
מבחינתי, כאדם שבז לאלוהי התפקוד, "הכל" מוגדר בצורה אחרת ואישית לכל אדם,
וזו בדיוק היחודיות שבזמן שמצד אחד את מתחזה למטיפה לה ומייצגת אותה ביש השניה את חוסמת ומבזה ומביישת אותה.

וכשמבינים את זה מבינים גם למה לאנשים מסויימים יש תפישת זמן ומרחב מאוד דינמית, כזאת שתלויה מאוד גם בתחושות ורגשות ואינה מקובעת ומנותקת מתהליכים פנימיים.
ומי שלא מרגיש ומבין ומתחשב בזה עושה לעצמו עבודה קלה וחסרת אחריות ופשוט מדביק לזה כותרת, שלא אומרת שום דבר בעצם, למעשה יותר משלא אומרת היא פשוט משתיקה ומכחידה את כל מה שהכי יפה
 

Mor L

New member
אז אתה רוצה לומר

שאין דבר כזה פיגור שכלי?
אין תסמונת דאון חס וחלילה לא עלינו?
אין אנשים פגועים שכלית שלא יכולים לבצע פעולות פשוטות?
&nbsp
נראה לי שאתה במלחמה עם העולם
אני ממליצה לך לחפש את מה שייתן לך שלווה, אם לא בפסיכולוגים אז בדרך אחרת
כי כל הזמן להצדיק את עצמך ולהיות עצבני ולהתווכח עם כולם,
זה מעיד שאתה הלא בסדר ואתה צריך לעזור לעצמך
&nbsp
מי ששלם עם עצמו לא מנסה להראות לשאר העולם שהם לא בסדר
אלא הוא מקבל את עצמו ויכול לקבל גם אחרים על הדעות השונות שלהם
כמו שנאמר, צדיק באמונתו יחיה, וחיה ותן לחיות
 

arana1

New member
אין דבר יותר רע מלקבל תשומת לב ממך

ולפני ששלומית מתנפלת עלי רוצה לומר שגם זאת עמדה עקרונית,
כי מעולם לא קיבלתי בפורום הזה אפילו שביב של תשומת לב,
כמו התגובות האחרונות של מור למשל, חוץ מהטפה מתחסדת, צדקנות מזוייפת, שמעצימה בי תחושת מיאוס ייאוש, הפורום הזה לא נתן לי כלום, וגם לא יתן לי כלום.
אבל אמשיך לכתוב כי מה שנעשה לאוטיסטים הוא פשע נורא לדעתי.
ולא, לא כל התנגדות לרוע מוכיחה שאתה בעצמך אשם , איזה הגיון מעוות וכמה רוע יש לאנשים כאן, פשוט לא יאומן
 

arana1

New member
יש פיגור שכלי, אוטיזם זה לא פיגור שכלי

מבחינתי יש הבדל, חשוב ומהותי, בין שקר לאמת, וההבדל הזה הוא גם ההבדל בין טוב לרע, וחיים ומוות.
אם אוטיזם או nlvd או פייק תסמונת כזאת או אחרת הייתה זהה לפיגור שכלי או תוצאה של מה שהחברה שלך שיקרה, שבץ מוחי, אז היה נכון להתייחס ולטפל בו ככזה, אלא שהוא לא, הוא שונות שמהותה גם יחס מאוד מעניין ועמוק לשפה, ולתקשורת בכלל, וגם בגלל זה אני שונא את השקרים שלך ושל גור למשל.

ותחסכי לי את הניתוחים הפסיכולוגים בגרוש שלך, כמו בכל נושא אחר גם בנושא זה אינך מבינה דבר, גרוע מזה, אין לך אפילו את המינימום הנחוץ להגינות הכי בסיסית, זאת שהייתה מאפשרת לך להבין שבדיוק כשם שאת מביעה עמדה כך גם מותר לי להביע את עצמי ומבלי שתשפכי עלי אשפה פסיכולוגיסטית מצחינה.
אל תנתחי אותי, את לא ברמה שלי בכלל, וגם לא תהיי.
ושוב , בגלל שכולם שקרנים הם, כמוך , לא מזהים שבזמן שאת מטיפה לי לקבל שונות ודעות וגישות שונות את מבזה את נסיוני להתנגד לפסיכולוגים שתפישתם מבוססת על דיכוי רצחני, טיפשי, ומכוער של כל מה ששונה, דיכוי שנעשה ללא שום מחקר ומחשבה ורגישות.
אז כמו כל האנשים הכי מכוערים גם את טופלת את אשמת התליין על הקורבן.
 
למעלה