אוטונומיה לרוסים בישראל

beatman

Member
אוטונומיה לרוסים בישראל

אני מצרף כתבה מלפני 15 שנה, מה אתם חושבים על הקמת מעין אוטונומיה תרבותית-לאומית לעולים-מהגרים שאינם יהודים ועלו מתוקף חוק השבות.
יש ביניהם כאלה שלא מזדהים כיהודים, אלא בתור לאום המוצא שלהם (רוסי, אוקראיני, בלאארוסי וכו').
מה לגבי לתת להם מעין מסגרת נישואים(גם אם אזרחיים) בתוך אותה קבוצה(כמו אצל דרוזים, מוסלמים, נוצרים וכו'), בתי ספר שילמדו שפה ותרבות ?

"אנחנו רוצים אוטונומיה רוסית בישראל"

קבוצת עולים לא יהודית דורשת הקמת מרכזי תרבות רוסים "אמנם הבית שלי עכשיו בישראל, אך למעשה אני בגלות. אני מרגיש כאן כגולה, כי אני בכלל לא יהודי, בבית לא דיברנו אף פעם על יהודים ולא על תרבות יהודית. אני רוסי, הוטבלתי לנצרות והמולדת שלי היא רוסיה", אומר אלכסיי קורובוב, בן 44. קורובוב עלה לארץ לפני שלוש שנים - בהתאם לסעיף הנכד שבחוק השבות, סבו מצד אימו היה יהודי - עם אשתו הלא יהודיה ובנו. אין לו קרובים בארץ. המציאות הזו אינה לרוחו של אלכסיי קורובוב. הוא מוטרד מאוד. באופן אירוני הוא כמו יהודי החי, למשל, ברוסיה. תחושה זו הובילה אותו, לפני שנה, להקים את "ארגון ברית הסלאבים" - אם תרצו, "הסוכנות היהודית" בגירסה רוסית. "אני רוצה שרוסיה תדאג לאזרחים הגולים שלה בישראל כמו שישראל דואגת ליהודים שלהברחבי העולם", שוטח קורובוב את משנתו. "אני רוצה שרוסיה תעזור לרוסים להשיגבישראל אוטונומיה, כדי שנוכל לשמר את התרבות שלנו".
קורובוב מתכוון לרשום את הארגון כעמותה וח"כ אלכסנדר צינקר, ממפלגת "הבחירה הדמוקרטית", התבקש לסייע בתהליך הרישום. "מטרת הארגון שלנו היא לעזור לרוסים להשתלב במדינה ובאותו זמן להישאר רוסים", מסביר קורובוב. "אנחנו שואפים להפוך את הארגון יום אחד למפלגה פוליטית ולהיות בקשר עם מפלגות רוסיות אתניות בחו"ל. אנו מבינים שבלי לובי פוליטי בכנסת יהיה קשה ליישם את הרעיונות שלנו".
הארגון נמצת בקשר עם חברי דומה (הפרלמנט הרוסי) ועם "המכון הרוסי לגולה", הפועל למען הקהילות הרוסיות ברחבי העולם. קורובוב וחבריו מקווים להשיג מהמכון מימון להקמת מרכזים תרבותיים בארץ, ממש כפי שישראל מסייעת בהקמת מרכזים יהודים ברוסיה.
קורובוב, שהספיק לרכוש תומכים ומתנגדים גם יחד, טוען שהוא משמש כפה לרוסים רבים - מהגרים, לפי הגדרתו - שהגיעו לישראל מחוסר ברירה, כדי למצוא חיים טובים יותר, כדרכם של מהגרים, ונתקלו ב"מציאות יהודית", שלתחושתם פוגעת לא רק בהם בהם, אלא גם ביהודים. "אם היהודים לא יתערבבו עם דם חדש, במוקדם או במאוחר הם יתנוונו", מסביר קורובוב מדוע ישראל תרוויח מבואו. נאמן לגישתו החליט קורובוב לפעול גם במולדתו. לפני חודשיים ביקש מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לדאוג לרוסים בישראל. בין השאר כתב לנשיא: "אזרחי רוסיה החיים בישראל מופלים לרעה. בהכרזת העצמאות של ישראל קיים סעיף המדבר על שוויון לכל לאום ודת, אך הוא קיים רק על הנייר. מהגרים מבריה"מ לשעבר
סובלים מאפליה והשפלה. אפילו המחשבה על אוטונומיה לאומית תרבותית לרוסים בישראל מתפרשת כמזימה נגד ישראל. אפשר רק לחלום על מרכזים תרבותיים. בתי הספר הרוסיים הם מעטים ונגישים רק לבעלי אמצעים. רוב הילדים דוברי הרוסית חייבים ללכת לבתי ספר ממלכתיים שהדגש בהם הוא על לימוד יהדות".

- איזו אפליה בדיוק?
קורובוב: "החוק לא מאפשר ללא יהודים להתחתן בארץ, הם צריכים לנסוע לקפריסין. הדברים מורכבים. היהודים הם המעמד העליון וכל השאר הם המעמדות הנחותים. לא האמנתי שישראל היא עד כדי כך יהודית. אני לא מבין מה זה 'דמוקרטיה יהודית'. או שיש דמוקרטיה או שאין. אני מעריך אנשים מאמינים, אבל כשחוקים דתיים הופכים לחוקי מדינה זה משפיע על החיים של האנשים שאין להם שום קשר לדת הזאת. זה כמו שצרפת היתה מתנה קבלת אזרחות באכילת רגלי צפרדעים. למה, למשל, אין אוטובוסים בשבת? זה היום היחיד שאני יכול לקחת את הילד שלי לים. "אתם מגדירים אותי תמיד ביחס אליכם. או שאני 'קרוב של יהודים' או שאני 'לא
יהודי'. אתם מפחדים להבין שיש פה רוסים אתניים שאין להם שום קשר ליהדות. המדינה מתנהגת כאילו שכל הרוסים הם קרובים של יהודים. אם כותבים עלי בעיתון, אני רוצה שיציינו שאני רוסי, ושמישהו אחר הוא אוקראיני. אומרים על ערבי שהוא ערבי, ועל דרוזי שהוא דרוזי. גם אני זכאי לכך. אנחנו, הרוסים האתניים, שונים מהרוסים היהודים. אני לא שווה פחות מרוסי יהודי. אני אזרח ישראלי ומשלם את כל חובותי, אבל בשביל המדינה אני שווה פחות. אין אפליה
פורמלית, אבל בפועל זה מה שקורה".

- תן דוגמה לכמה דרישות שלך?
"אני רוצה שהבן שלי, שהוא ילד רוסי, ילמד גם היסטוריה רוסית ותרבות רוסית. הוא לא צריך לשכוח את השורשים שלו. אם יהיו בתי ספר רוסים לכל ילדי המהגרים, ילמדו שם כמובן עברית כי אנחנו רוצים שהילדים ישתלבו בחברה. הרוסית צריכה להיות שפה רשמית בישראל ואנשים יוכלו לקבל מידע ברוסית בכל מקום. אני רוצה שיהיו פקידים דוברי רוסית ושוטרים דוברי רוסית, ושכל המסמכים הרשמיים יהיו גם ברוסית".

קורובוב מתקשה ללמוד עברית ועדיין לא הסתדר בעבודה לשביעות רצונו. ברוסיה הוא היה עסקן פוליטי ומכונאי. בארץ הספיק להיות סבל בנמל התעופה בן גוריון,פועל בניין ועובד נקיון.

- את מי אתה מייצג?
"אני וחברי מדברים מהלב של רבים. נפגשתי כאן עם אלפי רוסים שמרגישים כמונו. אני לוקח על עצמי לבטא את מה שהם חושבים".

- מפלגות העולים מייצגות אותך?
"ראשי הקהילה היהודית רוסית בארץ אמנם מתבטאים כאילו אנחנו קהילה אחת, אבל זה לא נכון. הח"כים ובעלי תפקידים ברשויות העירוניות הם רוסים יהודים. הם לא מייצגים אותנו. הם רק צריכים את הקול שלנו. זו הסיבה שאני מתכוון להקים מפלגה. צריך לקחת דוגמה מרוסיה. השלטונות שם דואגים ליהודים ומשמרים את תרבותם כדי שהיהודים לא יסבלו בגלל שהם מיעוט. אני רוצה שישראל תעשה בשביל הרוסים בארץ מה שרוסיה עושה בשביל היהודים. מה גם שבאופן יחסי מספר הרוסים בישראל גדול הרבה יותר ממספרם של היהודים ברוסיה.
"כל תקרית אנטישמית ברוסיה זוכה לכותרות בעיתונים הישראליים, אבל מה איתנו?
הרי בחור בן 19 נרצח בישראל רק בגלל שדיבר רוסית, שוברים חלונות ראווה של חנויות בבעלות רוסים ובבתי הספר לוקחים מהתלמידים את ספרי הברית החדשה ושורפים אותם. לכן כתבתי לפוטין. אם ישראל מגיבה על כל התנכלות ליהודים, רוסיה צריכה להגיב כאשר פוגעים כאן ברוסים".

- אבל ישראל נוסדה כבית לאומי ליהודים.
"ישראל תישאר תמיד הבית של היהודים, כמו שרוסיה היא הבית של הרוסים, אבל אני לא מבין מה הקשר בין האופי היהודי של המדינה לבין דמוקרטיה. האידיאולוגיה הציונית פשטה את הרגל, היא מונשמת באופן מלאכותי בזכות מימון מאסיבי. כל אידיאולוגיה היא זמנית ולאחר שמילאה את תפקידה היא צריכה להיעלם. נכון שהדת שיחקה תפקיד גדול במניעת ההתבוללות של היהודים, והציונות שיחקה תפקיד מרכזי בהקמת המדינה, אבל נראה לי שהגיע הרגע ש'ישראלי' יחליף את
'יהודי'. ישראל צריכה להתייחס לאזרחיה לא על פי דתם אלא בזכות מה שהם נותנים למדינה. צריך לחשוב מדוע כל כך הרבה אנשים יורדים מהארץ, ומדוע כל כך הרבה יהודים, שעוזבים את המדינה שלהם, בכלל לא עולים לארץ ומעדיפים לחיות בארץ אחרת".


- ברוסיה צועקים 'רוסיה לרוסים' ובצרפת 'צרפת לצרפתים' וכך הלאה. ישראל לא המציאה את זה.
"העניין הוא שבכל המדינות הללו מדובר רק במיעוט שצועקים כך. ואילו בישראל הגישה הזאת היא נחלת הרוב. ישראל מאשימה את ז'רינובסקי, לה-פן ואחרים בלאומנות, אבל הולכת בעצמה בדרכם".

- היהודים בישראל צריכים לפחד מהרוסים האתניים?
"מה פתאום? הנה הכנסיה הרוסית הפרבוסלבית בירושלים קיימת כאן שנים רבות, עוד מלפני קום המדינה, ואף אחד לא פוחד ממנה. למה לפחד ממני? כי אני רוסי פרבוסלבי? אלה קונפליקטים מלאכותיים שנוצרו במהלך ההיסטוריה. במקום שהדתות יאחדו בין האנשים הן רק מפרידות".

- אתה יודע, יתכן שיגידו שאתה אנטישמי.
"למה יהודים שהולכים ברוסיה לבית כנסת, לבתי ספר יהודים ושומרים על המסורת היהודית, לא אומרים עליהם שהם נגד העם הרוסי? אם אני רוצה לשמור על התרבות שלי זה אומר שאני אנטישמי"?

- תיאטרון "גשר", למשל, לא מספק אותך?
"זה לא תיאטרון רוסי. זאת יוזמה של רוסים יהודים. שחקנים רוסים יהודים משחקים בעברית".
 

beatman

Member
המשך

- אין אנטישמיות בקרב הרוסים בארץ?
"יש מעט מאוד אנטישמיות. אני וחברי נבדלים מהאנשים האלה ואנחנו לא צריכים אותם. תופעת האנטישמיות בקרב הרוסים בארץ היא הפגנת מחאה על היחס שהם מקבלים. ברוסיה הם היו מתייחסים בצורה נורמלית ליהודים. הרוסים הגיעו לכאן בחיפוש אחר חיים טובים יותר, אבל המדינה לא נותנת להם".

- ואם יגידו שאתה לא נאמן למדינה?
"מנסים להציג אותנו ככאלה, אבל אפשר לראות שאין לנו שום מחשבה לפעול נגד המדינה ונגד היהודים. תראו כמ ה חיילים קרביים יש לנו בצבא. אנחנו אזרחים נאמנים למדינה ורוצים להשתלב, להיות פטריוטים ישראלים. אם המדינה תקבל את מה שאנחנו מציעים, היא רק תתחזק, כי אז הרוסים יתפסו את המעמד שהם ראויים לו לפי כישוריהם. היום החברה מחולקת לקבוצות כוח ואנשים לא מתאימים מגיעים למעלה".

- אם אתה לא מרוצה, מדוע אתה לא מהגר למדינה שאין בה בעיות כאלה?
"הבן שלי כבר ישראלי. המנטליות שלו כבר ישראלית, אבל לא יהודית. הוא היה בן 10 כשבאנו לכאן והיה לו מאוד קשה להתרגל למדינה חדשה. לקחת אותו עכשיו לארץ אחרת זאת תהיה התעללות. חוץ מזה, אני אזרח ישראלי שומר חוק ואני רשאי להציג דרישות, כל זמן שאני פועל באופן דמוקרטי".

- איך תגדיר את עצמך, אלכסיי קורובוב?
"אני לא עולה חדש, אני מהגר. וכך הם כל הרוסים האתניים. לא צריך לשקר לעצמנו. אם הייתי יכול הייתי נוסע לגרמניה, לארה"ב או לקנדה, אבל היתה לי אפשרות להגיע רק לישראל ולכן באתי".

איליה אדז'אשוילי, מהעמותה לזכויות משפחות מעורבות, מתנגד לרעיונות של קורובוב. "רוסים לא יהודים הם חלק אינטגרלי של החברה הישראלית", הוא אומר. "מה שקורבוב בעצם רוצה לעשות זה לבדל ע צמו כמיעוט אתני וזה גורם נזק לעולים החדשים ולמאבק שלנו. יצירת מיעוט חדש, פירושו הפרדתו מהאוכלוסיה. ערבים, למשל, נולדו כאן. התרבות שלהם נוסדה על האדמה הזאת במשך דורות. מהגר לא יכול לדרוש מהמדינה זכויות תרבותיות. אם הוא רוצה לחיות חיים רוסים שיחזור לרוסיה".

ח"כ אלכסנדר צינקר, לעומתו, תומך בקורובוב. "אי אפשר להתעלם מכך שהרוסים מרגישים בארץ לא כמו בבית, שאין שוויון בינם לבין היהודים", הוא אומר. "כל מה שהם מנסים לעשות זה ליצור מסגרת תרבותית נוחה. אפשר להבין אותם. ישראל היא אמנם מדינה יהודית אבל תמיד יהיו כאן גם נוצרים ומוסלמים. צריך לאפשר להם לשמר את תרבותם. זה לא יגרום נזק למדינה, כמו שתרבות תימנית לא גורמת נזק. והכי חשוב הוא שהם אזרחי המדינה וזכאים לקבל את הזכויות התרבותיות שלהם".

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=163817&forum_id=771
 

ivgy1980

New member
התייחסות

זה המחיר ההזוי של סעיף הנכד בחוק השבות, שיוצר בלבול כבד כאילו ישראל היא מדינת הגירה, כמו קנדה וארה"ב.

אלא שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ותו לא. עדיף לנו שהגוים לא יחיו כאן, וחבל שהחוק החילוני מאפשר עד היום פרצה הזויה שכזו.

תגובתו של הח"כ מבישה. חוקי המדינה חייבים לקבל תפנית חדה לכיוון היהודי - אמן כן יהיה רצון.
 

beatman

Member
כיצד היית מנסח את חוק השבות ?

ומה לגבי הגויים שכבר כאן, האם היית מסכים שתהיה להם מעין אוטונומיה ?
 

ivgy1980

New member
כל שטחה של ארץ ישראל הוא אוטונומיה יהודית בלבד

ברור לחלוטין שלא יכולה להיות שום אוטונומיה נוספת, ואת זו שיצרו - יש לפרק בהקדם האפשרי. אין לגויים שום סיבה לחיות במדינה היהודית, ומי שבכל זאת מתעקש - רק בכפיפות מלאה לשלטון היהודי.

חוק השבות של המדינה היהודית חייב לשקף את ההלכה היהודית - דהיינו, זכות עלייה רק למי שאמו יהודיה. ניתן (אולי ובאופן זמני בלבד של כמה שנים בודדות!!) לאפשר עלייה גם למי שאביו יהודי.

כיום החוק המסוכן הזה משקף אולי את תורת הגזע הנאצית (שכבר נעלמה מן העולם) - אבל לא את ההלכה היהודית (שעדיין חיה ונושמת ובועטת). מי שרוצה מיזמתו להיות יהודי - שיתאמץ ויעשה גיור.

ישראל איננה מדינה הגירה והצלה ואיננו צריכים גויים זרים בארצנו. מי שלא טוב לו במדינה היהודית - החוצה!!
 

RubberSoul92

New member
אני בעד חוקים גמישים, אבל לא הפעם - קורובוב טועה

אם הוא גולה - אז מבחירה, הוא בחר להיות בגולה במדינה שאין לו שום קשר אתני איתה. הוא לא יכול להשוות את עצמו עם ערביי ישראל, דרוזים ובדואים כי הם יושבי הארץ ויושבי האזור מאז ומתמיד. הם לא גלו לפה, הם חיו פה ובגבולותיה של ישראל. האזור הזה היה מיובש בהם והיה חלק מההיסטוריה שלהם, לכן הגיוני שיאפשרו להם לשמור על האתניות שלהם גם בבתי-ספר. אם הוא רוצה לשמור על ההיסטוריה שלו ועל תרבותו, שיעשה זאת במשפחה. לתת לו אוטונומיה? אני מתנגדת. בישראל אכן יש בעיה עם חוקים לא גמישים שמסבכים את חייהם של דוברי רוסית, אני בעד לשפרם. אבל, לעומתו אותם דוברי רוסית אינם מבקשים אוטונומיה נפרדת לחלוטין. קורובוב אפילו לא מוכן לקבל את תיאטרון הגשר, כי מבחינתו צריך לפתוח תיאטרון שישחקו בו רק רוסיים אתניים עם צלב על החזה.
&nbsp
בנוסף, הוא משקר בקשר ליחס הטוב שזכו בו יהודי רוסיה או יהודים סובייטיים. זה שקר גס ואם הוא רוצה אני יכולה להזכיר לו לפחות 3 דוגמאות נגדיות בקנה שהתרחשו בקנה מידה גדול, וזה לא כולל את הסעיף החמישי.
&nbsp
התחושה הכללית שקורובוב מתנער מכל מה שיהודי וישראלי. הבן שלו כבר ספוג כבר מנטליות ישראלית, אבל הוא עדיין לא מוכן לקבל זאת ושם דגש שהבן שלו לא אחד משלנו. לדעתי, מנטליות משחקת תפקיד הרבה יותר חשוב בהגדר הלאומיות מאשר מגן דוד או צלב. מה שהופך עם אחד נבדל מהשני היא מנטליות, ומנטליות היא בין היתר תרבות. כפי שיהודי ארצות הברית קיבלו על עצמם מנטליות מקומית, מבחינתי הם כבר לא שייכים ללאום היהודי גם אם הם יש כאלו. לעומת זאת, נוצרי שגדל בינינו יכול להיות יותר יהודי ממך.
&nbsp
 

ivgy1980

New member
מרביתם המכריע של "ערביי ישראל" הם יוצאי מצרים וירדן

הערבים יושבי הארץ הם אחוזון בודד ומזערי בלבד
 

ivgy1980

New member
אברהם בא מעבר הנהר - לכן היה נקרא "עברי"

אלא שאברהם לקח על עצמו התחייבות מסויימת - לקיים את רצון השם ומצוות התורה.

אם הוא גולה - אז מבחירה, הוא בחר להיות בגולה במדינה שאין לו שום קשר אתני איתה.
לכן עליו לעזוב.

הוא לא יכול להשוות את עצמו עם ערביי ישראל, דרוזים ובדואים כי הם יושבי הארץ ויושבי האזור מאז ומתמיד. הם לא גלו לפה, הם חיו פה ובגבולותיה של ישראל.
אני גרתי ביפו, הכרתי משפחות ערביות רבות - ה"קביעה" שלך לא נכונה. מרביתם המכריע של "ערביי ישראל" ברחו ממצרים וירדן בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הערבים שיושבים בארץ יותר ממאה שנה הם אחוזון בודד ומזערי בלבד

אם הוא רוצה לשמור על ההיסטוריה שלו ועל תרבותו, שיעשה זאת במשפחה. לתת לו אוטונומיה? אני מתנגדת.
גמאני מתנגד. יותר טוב בשבילו לעזוב את המדינה היהודית.

בישראל אכן יש בעיה עם חוקים לא גמישים שמסבכים את חייהם של דוברי רוסית.
בישראל יש בעיה עם חוקים חילוניים שמנותקים מההלכה היהודית.

בנוסף, הוא משקר בקשר ליחס הטוב שזכו בו יהודי רוסיה או יהודים סובייטיים. זה שקר גס ואם הוא רוצה אני יכולה להזכיר לו לפחות 3 דוגמאות נגדיות בקנה שהתרחשו בקנה מידה גדול, וזה לא כולל את הסעיף החמישי.
הכל נכון - אם כי, בזכות הסעיף החמישי יהודי ברה"מ התבוללו הרבה פחות מחבריהם בארה"ב.

התחושה הכללית שקורובוב מתנער מכל מה שיהודי וישראלי.
נכון, כי אינו יהודי ואינו ישראלי. אז מה הוא עושה בארץ? שיילך בחוץ!!

הבן שלו כבר ספוג כבר מנטליות ישראלית, אבל הוא עדיין לא מוכן לקבל זאת ושם דגש שהבן שלו לא אחד משלנו.
לפחות אינו משקר ואומר את האמת.

לעומת זאת, נוצרי שגדל בינינו יכול להיות יותר יהודי ממך.
ממש לא. כל גוי בישראל לעולם יהיה נטע זר - כמו שכל יהודי מחוץ לישראל לעולם יהיה אורח לא רצוי.
 

RubberSoul92

New member
כשהגעת לכאן היו פה ערבים?

כשיהודי הגולה הגיעו לכאן היו פה ערבים? כשהציונים מרוסיה הגיעו לכאן היו פה ערבים?
הם היו פה לפניך, לכן יש להם זכות לשמור על האתניות שלהם בבתי הספר.

מוזר שאתה מתייחס לטרור הנאצי בכזו קלות - היה ונגמר. עצם העובדה שנהרגו שם גם אנשים שרק סבא שלהם היה יהודי, מחייבת אותנו לקלוט אנשים כאלה. נטע זר רק בשבילך. בשבילי גוי שמגן על הארץ במקום יהודי שרק יורד על גויים ששומרים עליו בלילות, שווה הרבה יותר.
 

ivgy1980

New member
תשובות

כשיהודי הגולה הגיעו לכאן היו פה ערבים?
כן, היו פה ערבים. גם כשעם ישראל הגיע לארץ המובטחת לאחר ארבעים שנה במדבר, היו שם שבעה עמים. רוב העמים גורשו, חלק נשארו (בתנאים מסויימים ומאוד מוגדרים) - וכך עלינו לנהוג גם היום.

כשהציונים מרוסיה הגיעו לכאן היו פה ערבים?
כן, היו - אז מה? גם כשהאירופאים הגיעו לאמריקה, היו שם אינדיאנים - אז מה?

הם היו פה לפניך, לכן יש להם זכות לשמור על האתניות שלהם בבתי הספר.
לשמור על אתניות של מיעוט, כמו שעושים הדרוזים - כן. לדרוש עצמאות לאומית - ממש לא, בשביל זה יש מדינות לאום ערביות.

כמו שיהודים הולכים למדינה היהודית בשביל לייצר עצמאות לאומית - כך המוסלמים צריכים ללכת לאחת המדינות המוסלמיות בשביל לייצר עצמאות לאומית.

מוזר שאתה מתייחס לטרור הנאצי בכזו קלות - היה ונגמר.
תורת הגזע והלכה יהודית - אלו שני דברים שונים. אם מחר הגויים יחליטו שהצ'צ'נים יהודים - אז אני צריך לקבל הצ'צ'נים לישראל???

עצם העובדה שנהרגו שם גם אנשים שרק סבא שלהם היה יהודי, מחייבת אותנו לקלוט אנשים כאלה.
ההלכה היהודית מחייבת, ולא שום דבר אחר. הנה קלטנו! הנה הגיע הגוי הרוסי ורוצה אוטונומיה!! לא מספיק?!?

נטע זר רק בשבילך.
גוי שרוצה אוטונומיה (איזו חוצפה!!) בתוך בביתי שלי - וודאי שהוא נטע זר, ולא רק בשבילי.

בשבילי גוי שמגן על הארץ במקום יהודי שרק יורד על גויים ששומרים עליו בלילות, שווה הרבה יותר.
הגוי "מגן על הארץ" בשביל מענק הלוחמים, ותו לא. ואז נוסע לקפריסין להתחתן עם עוד גויה מאוקראינה, ועושה לה ייבוא אישי ארצה.

המדינה היהודית מיועדת ליהודים. יהודי הוא מי שמקיים את מצוות התורה.
מי שלא מקיים מצוות, בחלוף דור-שניים-שלושה הופך לגוי.
כשלא רואים - לא מאמינים, אך זו המציאות.
 

BravoMan

Active member
הייתי מת להשאיר במדינה הזו רק את "שומרי התורה"

לאיזה חודש - אלה שהתורה כ"כ חשובה להם שאין להם זמן להגן על הארץ כמו שדמויות התנ"ך עשו.
&nbsp
בלי הפועלים הערביים, בלי העובדים התיילנדיים, בלי אותם לוחמים שאתה מאשים אותם בלי להכיר אותם בכלל.
&nbsp
שבו לכם פה חודש עם המצוות שלכם, ותיווכחו אפה אלוהים שלכם - באותו מקום בו הוא היה בשואה.
 

ivgy1980

New member
הלוואי, אמן ואמן!

אחת הבעיות היא שאנחנו מתנהלים כמו צבא של גויים בהרבה מובנים, ולא צבא יהודי.

וודאי שכל הדתיים והחרדים יילכו לצבא - בלי הנשים. בשביל מה צריך אישה בצבא, בשביל להתסכל ולהתחרמן ולסבול? זה טפשי - ויש המון תפקידים תומכי לחימה, צבאיים ואזרחיים, שאשה יכולה לעשות - בלי לרוץ בשטח עם השכפץ.

בלי הפועל הערבי - בעל העסק פשוט ירוויח קצת פחות, ולא יקנה כל שנתיים רכב חדש ולא יגור בוילה כמו האלוף גלנט - ולא יקרה לו כלום.

אינני מאשים את הלוחמים - אלא צר לי שמביאים ארצה גויים בכמויות ומנסים לתת להם הרגשה של בית - כשבפועל זה בית ליהודים בלבד. למה זה טוב??

הצבא שלנו בזבזני ברמות בלתי נתפסות - רק מי שראה מספרים אמיתיים של תקציב הבטחון וחלוקתו, יודע מה קורה שם. עובדי רס"ר, פקידות, רכישות עתק ו... עזוב אחינו, זה באמת עצוב. הצבא שלנו צריך להיות מקצועי, קטן, פרקטי - ואם רוצים לייצור מערכת כלל-ישראלית, כדי שכולם יתרמו כך או אחרת למדינה, יש דרכים נוספות לעשות זאת.

וכשנשליט את מלוא החוק והשליטה היהודית על איו"ש, תוך חיסול ה"רשות פלסטינית" - הערבים יילכו לירדן ולמצרים, ונוכל לחסוך המון-המון-המון כסף שמתבזבז בשב"כ ובמנגנוני הבטחון - ולהפנות אותם לצרכים ראויים יותר.

תהיה יהודי.
לא ישראלי דמוקרטי שוחר שלום וזכויות אדם.
תהיה יהודי.
 

BravoMan

Active member
אני יהודי וישראלי!

ואני לא מוכן ללכלך את שם העם שלי בעמדות גזעניות שטוענות שזכויות אדם זה משהו שאפשר לדרוס, ושמי שאינו יהודי הוא פחות מאדם, ולהציג דמוקרטיה ושלום כדברים רעים.
&nbsp
אין שום סתירה בין יהודי אמתי לישראלי.
מצד שני, יכולה להיות סתירה גדולה בין שומר מצוות לישראלי:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4925952,00.html
&nbsp
בוא נתחיל מזה שדווקא דתיים לאומיים הולכים לצבא עם הרבה מוטיבציה.
שירתתי עם מלא כאלה בסדיר ובמילואים, ורובם אנשים שפויים שמראה אישה לא מחרמן אותם.
&nbsp
הם אפילו נוכחו בהופעה של סי הימן בסיום תרגיל מוצלח ונהנו מהמופע, בלי לבכות על שירת נשים, למרות שאיש לא החזיק אותם שם בכוח ולא הכריח להקשיב לה.
&nbsp
איכשהו אני בספק שאתה בעל סיווג בטחוני גבוהה מספיק כדי לקבוע איזה גודל צבא ישראל צריכה כדי להמשיך להתקיים כאן.
אני לא נותן את דעתי על נושא של צבא מקצועי וקטן מול צבא גדול משום שגם לי אין סיווג כזה.
מי שיש לו, כנראה לא ידבר על זה בפורומים של תפוז...
&nbsp
כך או כך, מספר הגדודים המעורבים בצבא אפשר לספור על אצבעות יד אחת, אז כל הסיפור של חרדים לא הולכים לצבא בגלל נשים זו המצאה שלך.
הם בעצמם טוענים אחרת, אז אתה לא רק ממציא, אתה גם טוען שציבור שלם, שאתה מתיימר להגן עליו משקר...
&nbsp
אני מסכים איתך בעניין בעל עסק - הייתי מאוד רוצה לראות יהודים ישראלים מועסקים בעבודות שנתפסות היום ע"י עובדים זרים (מכל העמים).
זה היה מצמצם את האבטלה, משפר את הביטחון, ותורם לעצמאות שלנו כעם וכמדינה.
&nbsp
רק מה?
כל אותם בעלי עסקים חובשי כיפות, ואף עסקנים חרדים, מעניין אותם רק כסף!
אם הם היו רוצים, הם יכלו להיפתר מהעובדים הזרים כבר עכשיו ולספוג את ההפסדים.
איש לא מונע מהם. הם לא צריכים אותי שישכנע כל יהודי שפוי שלא מאמין בסבא על ענן (כל הזכויות שמורות לחנוך25 מנהל פורום אתאיזם) לעזוב את המדינה, והם לא צריכים שממשלה תגרש מכאן את כל הערבים, תאילנדים, אריתראים ומה שלא יהיה.
&nbsp
אבל כסף חשוב יותר ממצוות. תשאל כל רב. או כל תלמיד ישיבה שעושה רישום פיקטיבי ולא באמת לומד, ואולי אפילו עובד בשחור ומעלים מסים.
&nbsp
ופעם הבאה שאתה קורה למישהו "גוי" - תזכור שאין דת יהודית אחת, ויש מריבה גדולה כאן בארץ הקודש מי הוא באמת יהודי כשר.
יום אחד גם אתה עלול למצוא את עצמך תחת התווית "גוי" ולא משנה מי אמא שלך או איך נראה קצה הבולבול שלך, או מה אתה חובש על ראשך.
 

ivgy1980

New member
כל הכבוד!

אני יהודי וישראלי!
כל הכבוד. טוב שאתה מכיר בעצמך. במה בדיוק מתבטאת יהדותך?

אני לא מוכן ללכלך את שם העם שלי בעמדות גזעניות שטוענות שזכויות אדם זה משהו שאפשר לדרוס
הגזענים הם הגויים, שלאורך הדורות רצחו ועינו עשרות מיליונים מבני עמך. ההסטוריה לא משקרת.

ולהציג דמוקרטיה ושלום כדברים רעים.
היהודת דמוקרטית מיסודה. שלום יהיה רק כשהיהודי ייבדל מן הגויים.

אין שום סתירה בין יהודי אמתי לישראלי. מצד שני, יכולה להיות סתירה גדולה בין שומר מצוות לישראלי
וודאי שיש. עובדת היותך ישראלי (מתגורר בישראל) לא עושה אותך יהודי.

בוא נתחיל מזה שדווקא דתיים לאומיים הולכים לצבא עם הרבה מוטיבציה.
שירתתי עם מלא כאלה בסדיר ובמילואים, ורובם אנשים שפויים שמראה אישה לא מחרמן אותם.

דתיים לאומיים חיים עפ"י ההלכה, המשנה, התורה. תוך כדי גם הולכים לצבא, רוכשים מקצוע, ואפילו עובדים ומשלמים מיסים. וואו!!

איכשהו אני בספק שאתה בעל סיווג בטחוני גבוהה מספיק כדי לקבוע איזה גודל צבא ישראל צריכה כדי להמשיך להתקיים כאן.
ספק זה בסדר - רק שהצבא מנופח ובזבזני מעבר לכל פרופורציה מציאותית.

כך או כך, מספר הגדודים המעורבים בצבא אפשר לספור על אצבעות יד אחת, אז כל הסיפור של חרדים לא הולכים לצבא בגלל נשים זו המצאה שלך.
אין לחרדי מה לעשות בצבא, במיוחד בפעילות שאינה מבצעית. החרדים יכולים לתרום לעם ישראל בדרכים אחרות ויעילות יותר.

אני מסכים איתך בעניין בעל עסק - הייתי מאוד רוצה לראות יהודים ישראלים מועסקים בעבודות שנתפסות היום ע"י עובדים זרים (מכל העמים). זה היה מצמצם את האבטלה, משפר את הביטחון, ותורם לעצמאות שלנו כעם וכמדינה.
המדינה לא צריכה לאפשר כניסת עובדים זרים.

כל אותם בעלי עסקים חובשי כיפות, ואף עסקנים חרדים, מעניין אותם רק כסף!
אם הם היו רוצים, הם יכלו להיפתר מהעובדים הזרים כבר עכשיו ולספוג את ההפסדים.

בעלי עסקים דתיים/חרדים לא מעסיקים עובדים זרים - אם כי יש ערבים-ישראלים ב"רמי לוי".

אבל כסף חשוב יותר ממצוות. תשאל כל רב. או כל תלמיד ישיבה שעושה רישום פיקטיבי ולא באמת לומד, ואולי אפילו עובד בשחור ומעלים מסים.
חלילה, זה מאוד חמוק ומאוד לא ראוי.

ופעם הבאה שאתה קורה למישהו "גוי" - תזכור שאין דת יהודית אחת.
וודאי שיש. זו הדת עם התורה והמשנה והתלמוד והשולחן הערוך.
ומה זה קשור? גוי הוא גוי, יהודי הוא יהודי.

יש מריבה גדולה כאן בארץ הקודש מי הוא באמת יהודי כשר.
יהודי כשר הוא שמקיים את מצוות התורה.

יום אחד גם אתה עלול למצוא את עצמך תחת התווית "גוי" ולא משנה מי אמא שלך או איך נראה קצה הבולבול שלך, או מה אתה חובש על ראשך.
יצא לי לחיות תחת התווית "ג'יד" (יהודון) ולכן משפחתי הלכה ארצה - לא שהגויים באו בעקבותינו!!
 

BravoMan

Active member
תודה...

במה בדיוק מתבטאת יהדותך?
בדיוק כמוך - בזה שנולדתי יהודי.
ואם יש לך בעיה עם זה, כדאי שתעיין בהלכה שלך.

הגזענים הם הגויים, שלאורך הדורות רצחו ועינו עשרות מיליונים מבני עמך
האם אתה יודע מה היא גזענות?
גזענות היא שנאת אנשים רק בגלל הדרך בה נולדו, בדיוק כמו שאתה עושה.
לא כל מי שלא יהודי רצח יהודים.
שמעת אי פעם על חסידי אומות עולם למשל?
https://he.wikipedia.org/wiki/חסיד_אומות_העולם

לפי חלק מהדברים שאתה כותב פה, יש לך חורים רציניים בהשכלה, אז לפני שאתה כותב "היסטוריה לא משקרת" תלמד היסטוריה!

רק שהצבא מנופח ובזבזני מעבר לכל פרופורציה מציאותית
איך זה קשור לעובדה שחרדים מעדיפים ללכת לכלא ולהפגין באלימות מאשר להגן על המולדת שלהם - המדינה היהודית היחידה בעולם - הארץ המובטחת?

אין לחרדי מה לעשות בצבא, במיוחד בפעילות שאינה מבצעית. החרדים יכולים לתרום לעם ישראל בדרכים אחרות ויעילות יותר.
א) אז שילכו לקרבי - יש גדודים חרידיים טהורים וקרביים. מעטים מתגייסים לשם.
צבא תמיד צריך לוחמים!

ב) איך בכלל קבעת את זה? חרדי לא יכול להיות מכונאי טנק?
זה תפקיד חשוב ונחוץ, ודורש כוח גברי. מה קרה - חרדים חלשים כמו בנות?

ג) יכולים לתרום אולי - עובדתית הם לא תורמים כלום למדינה! 49% מהגברים אצלם לא עובדים בכלל, וכמות המענקים שהם מקבלים אין לה אח וראה בשום מגזר אחר!

בעלי עסקים דתיים/חרדים לא מעסיקים עובדים זרים
בחיים שלך לא נכנסת לשוארמיה שכונתית?
הבעלים חובש כיפה, תעודת כשרות על הקיר, אבל ברגע שיש הזמנה ישר צועקים "חמודי - לאפא!"
אתה חי בדמיון חבוב - מעסיקים ועוד איך מעסיקים - כי זה משתלם.

חלילה, זה מאוד חמוק ומאוד לא ראוי
http://judaism.walla.co.il/item/2740249
בטח אלוהים נתן להם את המכוניות במתנה, אין סיכוי שזה מכספי תרומות של המאמינים!


זו הדת עם התורה והמשנה והתלמוד והשולחן הערוך
מי אמר? הקראים יקראו לך שקרן וכופר, והאשכנזים וספרדים מצליחים לקרוא דברים שונים בספרים האלה עד כדי כך שהם זורקים ילדים אחד של השני מבתי ספר.

אגב, שולחן ארוך הוא ספר מאוחר יחסים, מה עשו יהודים לפני שכתבו אותו?

יהודי כשר הוא שמקיים את מצוות התורה
זה מה שאתה אומר...

יצא לי לחיות תחת התווית "ג'יד" (יהודון) ולכן משפחתי הלכה ארצה
כנ"ל. זה לא קשור למה שכתבתי.
כאן יש אנשים שבחיים לא יאמינו שאתה יהודי כשר לא משנה מה תעשה, ולהם יש כוח לחוקק חוקים...
 

ivgy1980

New member
תשובות נוספות

האם אתה יודע מה היא גזענות? גזענות היא שנאת אנשים רק בגלל הדרך בה נולדו, בדיוק כמו שאתה עושה. לא כל מי שלא יהודי רצח יהודים. שמעת אי פעם על חסידי אומות עולם למשל?
אנחנו לא שונאים אף אחד - רק רוצים להיבדל מן הגויים ושלא יחיו בתוכנו.

הקישור על מכוניות הפאר של האדמו"רים
http://judaism.walla.co.il/item/2740249
בטח אלוהים נתן להם את המכוניות במתנה, אין סיכוי שזה מכספי תרומות של המאמינים!

הכתב אמר שהרכבים מכספי תרומות של חסידים, שרואים זכות גדולה בלתת לרב שלהם רכב כזה. אתה טוען אחרת - אז תריב עם הכתב. מילא, אלא שזה מצחיק כשנותנים דוגמא של רב שחי בארה"ב ומציינים את מחיר הרכב בשקלים.

יש גדודים חרדיים, מעטים מתגייסים לשם.
צריכים להחליט: או שיש גדודים - או שמעטים מתגייסים לשם.

צבא תמיד צריך לוחמים
בשביל לשים אותם בכלא כשהם יורים במחבל???

49% מהגברים החרדים לא עובדים בכלל
ביקרת לאחרונה בירושלים, בני ברק, אלעד, בית שמש, מודיעין, ביתר עלית?

.... המענקים שהם מקבלים.....
מבלי להיכנס למענקים עצמם (הרי זה המון כסף! עשרות אלפי שקלים!!), הייתי מעדיף לתת מענקים למשפחה יהודית מאשר למשפחה ערבית
 

BravoMan

Active member
המשך

רק רוצים להיבדל מן הגויים ושלא יחיו בתוכנו
אה, זה מרוב שאתה אוהב אותם, אתה רוצה להתרחק מהם. הבנתי.
אגב, אם גוי עושה משהו טוב, זה אומר שיהודי חייב לעשות משהו רע רק כדי להיבדל ממנו?

הכתב אמר שהרכבים מכספי תרומות של חסידים, שרואים זכות גדולה בלתת לרב שלהם רכב כזה
בדיוק!
מדוע הרב לא מתקן אותם, ומסביר להם שהזכות היא לתת את הכסף לנזקקים?
מדוע הרב ממשיך להנות מתרומות פסולות במקום לחנך את חסידיו כפי שאדמו"ר - מורינו ורבינו, כן? אמור לעשות???

צריכים להחליט: או שיש גדודים - או שמעטים מתגייסים לשם
טעיתי - יש רק גדוד אחד, הנחל החרדי.
בכל שנה, יש עשרות אלפים (יותר מ-40 אלף לפי סטטיסטיקה אחת) גברים חרדים כשרים לגיוס, אך רק אחזוים בודדים, אולי אלף וקצת, מתגייסים בפועל.

בשביל לשים אותם בכלא כשהם יורים במחבל
ואם לא היה לך את אזריה, איזו דמגוגיה היית זורק לי?
אז פעם אחת צבא דפק חייל. זה עצוב, זה בזיוני, זה דורש תיקון מיידי.
מה הפתרון שלך? שכל הלוחמים יערקו מצה"ל?
טוב, רק תזהיר אותי מראש לפני שאתה מממש את זה, שאספיק לברוח מכאן לאנשהו או להתאסלם.

להתאסלם גם יכול להיות פתרון לא רע.
הציל את הסבא של החיילת הזו מהשואה יותר מאשר אלוהים שלך הציל את אלה שדבקו במצוותיו:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4923460,00.html

ועכשיו ברצינות: הרי אין כל קשר בין מקרה אזריה לגיוס חרדים.
אתה סתם מחפש תירוצים, כי אתה מודע שמדובר בפרזיטים בחסות הדת.

ביקרת לאחרונה בירושלים, בני ברק, אלעד, בית שמש, מודיעין, ביתר עלית?
עובד בשחור שלא משלם מיסים למדינה ומתחזה לאברך שזכאי למלגה לא מביא תועלת אלא נזק!

מבלי להיכנס למענקים עצמם (הרי זה המון כסף! עשרות אלפי שקלים!!), הייתי מעדיף לתת מענקים למשפחה יהודית מאשר למשפחה ערבית

לצערנו, יש המון משפחות יהודיות שאינן חרדיות, עדיין מתקשים להתפרנס ולא מחוסר רצון.
להם הכסף הזה היה מועיל הרבה יותר מאשר לפרזיטים ששכחו שאין לחם אין תורה.
 

ivgy1980

New member
המשך להמשך

אגב, אם גוי עושה משהו טוב, זה אומר שיהודי חייב לעשות משהו רע רק כדי להיבדל ממנו?
להיבדל - זה לא רע. זה לחיות בנפרד ועפ"י אורח החיים שלך. אחרת אינך עם סגולה ואין תכלית לקיומך כיהודי.

עובד בשחור שלא משלם מיסים למדינה ומתחזה לאברך שזכאי למלגה לא מביא תועלת אלא נזק!
החברה החילונית והערבית "משלמת מס כחוק" - ומעלימה את מרבית הכנסותיה. הגדול מאוד. החרדים עובדים בלבן - כי אין מה להעלים ממשכורת של אלפי שקלים בודדים.

צערנו, יש המון משפחות יהודיות שאינן חרדיות, עדיין מתקשים להתפרנס ולא מחוסר רצון. להם הכסף הזה היה מועיל הרבה יותר מאשר לפרזיטים ששכחו שאין לחם אין תורה.
בציבור החילוני אין את המושגים "צדקה" ו-"גמח". אז מה אתה מתפלא??

מדוע הרב לא מתקן אותם, ומסביר להם שהזכות היא לתת את הכסף לנזקקים? מדוע הרב ממשיך להנות מתרומות פסולות במקום לחנך את חסידיו כפי שאדמו"ר אמור לעשות??
אתה צודק, זה מאוד לא ראוי. השאלה היא רק מכמה כסף בדיוק הרב נהנה בעצמו וכמה כסף בדיוק ניתנו לאחרים בהוראתו - ואת זה אינך יודע.

אורח החיים היהודי מתרכז בבית ובמשפחה - לעומתו אורח החיים החילוני מתרכז בראוותנות בלתי פוסקת. יחי ההבדל הקטן..
 
למעלה