רכבת העמק - בקשה לקצת סדר

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
לא יהיה חיבור רק"ל ממגדל העמק אל נצרת.

כן, מתוכננת גם רכבת לנצרת עילית
אני לא זוכר על איזו אופציה מדברים כרגע, כבדה או קלה.
&nbsp
https://he.wikipedia.org/wiki/מסילת_חיפה_-_נצרת
לא יהיה חיבור רק"ל ממגדל העמק אל נצרת.
והרכבת לטבריה היא חזון רחוק, nitro11... עד שהיא תגיע יעברו עוד 20 שנה לצערי (הייתי מת שיפתחו יותר מסילות אך עם השנים הבנתי והפכתי לריאלי יותר)
 

nitro11

New member
אני לא בטוח שרכבת לטבריה היא חזון רחוק

לא יהיה חיבור רק"ל ממגדל העמק אל נצרת.
והרכבת לטבריה היא חזון רחוק, nitro11... עד שהיא תגיע יעברו עוד 20 שנה לצערי (הייתי מת שיפתחו יותר מסילות אך עם השנים הבנתי והפכתי לריאלי יותר)
אני לא בטוח שרכבת לטבריה היא חזון רחוק
לדעתי יבנו אותה ביחד עם מסילת עירון, היא בעצם המשך טבעי שלה,
למשל תחנת גולני תשרת אז אזור אצבע הגליל עד שיאריכו
מגולני לעמיאד וקריית שמונה.
&nbsp
אם יבנו רק את עירון יצא מצב שבו כמות גדולה
של אנשים מתרכזת בתחנת עפולה.
&nbsp
בסוף היום זה עניין של סדר עדיפויות ומה קודם.
אם יחליטו לסלול מסילה לאילת ולקרית -שמונה מכיוון כרמיאל
אז מסילת עירון+טבריה תיבנה בעוד 20 שנה במקרה הטוב.
אם יחליטו שהן המסילות הבאות שצריכות להיסלל, לאחר המסילה המזרחית,
אז יכול להיות שבעוד פחות מ-10 שנים נתחיל לראות התחלת בנייה שלהן.
 

סנוי

New member
תשמע, הלוואי שחצי מהתכניות יאושרו ויבוצעו תוך 20 שנה...

אני לא בטוח שרכבת לטבריה היא חזון רחוק
לדעתי יבנו אותה ביחד עם מסילת עירון, היא בעצם המשך טבעי שלה,
למשל תחנת גולני תשרת אז אזור אצבע הגליל עד שיאריכו
מגולני לעמיאד וקריית שמונה.
&nbsp
אם יבנו רק את עירון יצא מצב שבו כמות גדולה
של אנשים מתרכזת בתחנת עפולה.
&nbsp
בסוף היום זה עניין של סדר עדיפויות ומה קודם.
אם יחליטו לסלול מסילה לאילת ולקרית -שמונה מכיוון כרמיאל
אז מסילת עירון+טבריה תיבנה בעוד 20 שנה במקרה הטוב.
אם יחליטו שהן המסילות הבאות שצריכות להיסלל, לאחר המסילה המזרחית,
אז יכול להיות שבעוד פחות מ-10 שנים נתחיל לראות התחלת בנייה שלהן.
תשמע, הלוואי שחצי מהתכניות יאושרו ויבוצעו תוך 20 שנה...
כרגע לדעתי צריכים לתת באמת פוש במטרופולינים ובהכפלת המסילות בחוף.
דווקא צומת מסילות בעפולה נשמע טוב לאזור הצפון באופן כללי. רק שהוא יהיה צומת אזורי ולא ברמה ארצית. לדעתי גם בעוד 30 שנה לא יהפכו את עפולה-נצרת למטרופולין. הן עדיין ערים במטרופולין חיפה ולדעתי כדאי שיפתחו אותן כחלק מאותו המטרופולין.
 

nitro11

New member
בטח ריבוע מסילת החוף הכי חשוב כי רכבת וכביש מהיר זה לא מספיק

תשמע, הלוואי שחצי מהתכניות יאושרו ויבוצעו תוך 20 שנה...
כרגע לדעתי צריכים לתת באמת פוש במטרופולינים ובהכפלת המסילות בחוף.
דווקא צומת מסילות בעפולה נשמע טוב לאזור הצפון באופן כללי. רק שהוא יהיה צומת אזורי ולא ברמה ארצית. לדעתי גם בעוד 30 שנה לא יהפכו את עפולה-נצרת למטרופולין. הן עדיין ערים במטרופולין חיפה ולדעתי כדאי שיפתחו אותן כחלק מאותו המטרופולין.
בטח ריבוע מסילת החוף הכי חשוב כי רכבת וכביש מהיר זה לא מספיק
בין חיפה לתל אביב כבר יש רכבת וכביש מהיר.
בפעם האחרונה שנסעתי מעפולה לתל אביב זה לקח לי כמעט 3 שעות.
אני בכלל נסעתי לקרית-גת אז הייתי צריך לעבור בתל-אביב.
אם הייתה מזרחית+עירון כל הסיפור הזה היה לוקח שעתיים הלוך-חזור.
&nbsp
אתה באמת חושב שקיצור 20-30 דקות נסיעה, בין החלק המערבי של הצפון לגוש דן,
חשוב יותר ממסילת עירון או המזרחית?
&nbsp
 

סנוי

New member
לא חושב שזה יותר חשוב - אלא שאלו הבעיות הכי אקוטיות למערכת

בטח ריבוע מסילת החוף הכי חשוב כי רכבת וכביש מהיר זה לא מספיק
בין חיפה לתל אביב כבר יש רכבת וכביש מהיר.
בפעם האחרונה שנסעתי מעפולה לתל אביב זה לקח לי כמעט 3 שעות.
אני בכלל נסעתי לקרית-גת אז הייתי צריך לעבור בתל-אביב.
אם הייתה מזרחית+עירון כל הסיפור הזה היה לוקח שעתיים הלוך-חזור.
&nbsp
אתה באמת חושב שקיצור 20-30 דקות נסיעה, בין החלק המערבי של הצפון לגוש דן,
חשוב יותר ממסילת עירון או המזרחית?
&nbsp
לא חושב שזה יותר חשוב - אלא שאלו הבעיות הכי אקוטיות למערכת
ושם גם קיימים העומסים הכבדים ביותר. אני שוב אומר שאני לחלוטין בעד מסילה בתוואי צפ'-מז'. מקווה שימצאו גם תוואי כדאי הנדסית לכך בלי עלויות עתק. פשוט כרגע עיקר הלחץ הוא על מסילת החוף.
הדיון הזה מתקשר לדיון של הסופ"ש על המסילה לב"ש, והאם זה נכון לבנות תחנות בכפר מנחם ובמזכרת בתיה. כמו שנאמר בדיון הזה, כמובן שהשקעה בתשתיות גוררת שימוש בהן. אבל עזוב את הרצוי - בוא נהיה ריאליים. בין חיפה לתל אביב (ומתל אביב דרומה אבל זה לנושא אחר) נמצא הקו הפעיל, הרווחי והעמוס ביותר ולכן צריך בדחיפות לשפר אותו בעידפות על פרוייקטים שישרתו פחות אנשים, כך העסק עובד וכך נחיה איתו...
 

nitro11

New member
צריך להשוות את הנתונים ולראות איזה פרוייקט חשוב יותר.

לא חושב שזה יותר חשוב - אלא שאלו הבעיות הכי אקוטיות למערכת
ושם גם קיימים העומסים הכבדים ביותר. אני שוב אומר שאני לחלוטין בעד מסילה בתוואי צפ'-מז'. מקווה שימצאו גם תוואי כדאי הנדסית לכך בלי עלויות עתק. פשוט כרגע עיקר הלחץ הוא על מסילת החוף.
הדיון הזה מתקשר לדיון של הסופ"ש על המסילה לב"ש, והאם זה נכון לבנות תחנות בכפר מנחם ובמזכרת בתיה. כמו שנאמר בדיון הזה, כמובן שהשקעה בתשתיות גוררת שימוש בהן. אבל עזוב את הרצוי - בוא נהיה ריאליים. בין חיפה לתל אביב (ומתל אביב דרומה אבל זה לנושא אחר) נמצא הקו הפעיל, הרווחי והעמוס ביותר ולכן צריך בדחיפות לשפר אותו בעידפות על פרוייקטים שישרתו פחות אנשים, כך העסק עובד וכך נחיה איתו...
צריך להשוות את הנתונים ולראות איזה פרוייקט חשוב יותר.
למשל מבחינת קיצור זמן הנסיעה:
ריבוע מסילות החוף יחסוך 20-30 דקות למספר X של אנשים.
מסילת עירון תחסוך הרבה יותר לבערך אותה כמות של אוכלוסייה.
&nbsp
גם מבחינת שאר הסיבות מסילת עירון עדיפה על ריבוע מסילות החוף
אבל אני לא אכנס לזה.
&nbsp
לגבי העומס על מסילת החוף, מה שיש לי להגיד זה לא נורא,
העומס בכביש ואדי-ערה גדול יותר.
 
קיצור זמן הנסיעה זה לא הפרמטר העיקרי בשיקולי תיעדוף פרויקטים

צריך להשוות את הנתונים ולראות איזה פרוייקט חשוב יותר.
למשל מבחינת קיצור זמן הנסיעה:
ריבוע מסילות החוף יחסוך 20-30 דקות למספר X של אנשים.
מסילת עירון תחסוך הרבה יותר לבערך אותה כמות של אוכלוסייה.
&nbsp
גם מבחינת שאר הסיבות מסילת עירון עדיפה על ריבוע מסילות החוף
אבל אני לא אכנס לזה.
&nbsp
לגבי העומס על מסילת החוף, מה שיש לי להגיד זה לא נורא,
העומס בכביש ואדי-ערה גדול יותר.
קיצור זמן הנסיעה זה לא הפרמטר העיקרי בשיקולי תיעדוף פרויקטים
השיקולים העיקריים הם, בין השאר, מתן מענה לביקושים צפויים והתרומה של הפרויקט מבחינה מערכתית ומבחינת כלל הרשת.

אני לא יודע איך אתה מגיע ל"בערך אותה כמות של אוכלוסייה" בין מסילת החוף לבין מסילת עירון כאשר שניים משלושת המטרופולינים הגדולים (גוש דן וחיפה) + עוד אחת מ-8 הערים הגדולות במדינה (נתניה) + עוד גוש עירוני גדול (חדרה + פרדס חנה + בנימינה + אור עקיבא + קיסריה + זכרון יעקב) נמצאים ברצועת החוף ומסילת כרמיאל - נעמן מתנקזת גם כן למסילת החוף.

הביקושים הצפויים כבר בשנים הקרובות והתפתחות רשת המסילות מחייבים את ריבוע מסילות החוף. גם מסילת עירון, אם באמת יתייחסו אליה ברצינות ויתכננו ויבצעו אותה כך שתהיה מקושרת למסילת החוף, קשורה לצורך לרבע את מסילות החוף.

כדי שהרשת הרכבתית העתידית תוכל לתפקד ביעילות, יש שלושה פרויקטים (מעבר לחישמול) שהם אבני היסוד לכל הרחבה עתידית של הרשת, כולל מסילת עירון:
1. המסילה הרביעית באיילון (נכון זה בתל אביב ולא פופולרי להצדיק השקעה ב"מדינת תל אביב" אבל ההשקעה הזו נחוצה לרשת הרכבתית של כל מדינת ישראל).
2. ריבוע מסילת תל אביב - לוד שכבר היום מהווה צוואר בקבוק.
3. ריבוע מסילת החוף.

בניה טובה מתבצעת מהמסד לטפחות ולא להיפך.
מסילת החוף שייכת למסד. מסילת עירון שייכת לטפחות.
 

nitro11

New member
קודם כל קיצור זמן הנסיעה הוא כן הפרמטר העיקרי,

קיצור זמן הנסיעה זה לא הפרמטר העיקרי בשיקולי תיעדוף פרויקטים
השיקולים העיקריים הם, בין השאר, מתן מענה לביקושים צפויים והתרומה של הפרויקט מבחינה מערכתית ומבחינת כלל הרשת.

אני לא יודע איך אתה מגיע ל"בערך אותה כמות של אוכלוסייה" בין מסילת החוף לבין מסילת עירון כאשר שניים משלושת המטרופולינים הגדולים (גוש דן וחיפה) + עוד אחת מ-8 הערים הגדולות במדינה (נתניה) + עוד גוש עירוני גדול (חדרה + פרדס חנה + בנימינה + אור עקיבא + קיסריה + זכרון יעקב) נמצאים ברצועת החוף ומסילת כרמיאל - נעמן מתנקזת גם כן למסילת החוף.

הביקושים הצפויים כבר בשנים הקרובות והתפתחות רשת המסילות מחייבים את ריבוע מסילות החוף. גם מסילת עירון, אם באמת יתייחסו אליה ברצינות ויתכננו ויבצעו אותה כך שתהיה מקושרת למסילת החוף, קשורה לצורך לרבע את מסילות החוף.

כדי שהרשת הרכבתית העתידית תוכל לתפקד ביעילות, יש שלושה פרויקטים (מעבר לחישמול) שהם אבני היסוד לכל הרחבה עתידית של הרשת, כולל מסילת עירון:
1. המסילה הרביעית באיילון (נכון זה בתל אביב ולא פופולרי להצדיק השקעה ב"מדינת תל אביב" אבל ההשקעה הזו נחוצה לרשת הרכבתית של כל מדינת ישראל).
2. ריבוע מסילת תל אביב - לוד שכבר היום מהווה צוואר בקבוק.
3. ריבוע מסילת החוף.

בניה טובה מתבצעת מהמסד לטפחות ולא להיפך.
מסילת החוף שייכת למסד. מסילת עירון שייכת לטפחות.
קודם כל קיצור זמן הנסיעה הוא כן הפרמטר העיקרי,
זה לפחות מטרת העל הממשלה, ואם מתייחסים לשאר הפרמטרים
גם שם יש עדיפות למסילת עירון.
גם עמידה בביקושים קשורה באופן כלשהו לקיצור זמן הנסיעה.
&nbsp
ריבוע מסילות החוף לא כולל בניית שום תחנה, כך שכל הערים בין
חיפה להרצליה לא יושפעו מכך, הם ימשיכו לנסוע ברכבות פרבריות,
השיפור לערים אלו יתבטא בעוד רכבות ואולי קיצור כלשהו בזמן אבל זה יותר קשור לחישמול.
&nbsp
בהנחה שמסילת עירון תתחבר למסילת החוף אז יהיה שירות בין חדרה ונתניה
לגליל המזרחי, כך שהטענה שכתבתי "בערך אותה כמות של אוכלוסייה"
היא לא נכונה, פרוייקט מסילת עירון ישרת כמות גדולה יותר של אנשים
עם קיצור זמן משמעותי יותר.
בכל מקרה מקרה סביר להניח שמסילת עירון תיבנה לאחר המזרחית,
ולא בטוח שיחברו אותה למסילת החוף, החיבור לגוש דן יהיה דרך 531
או מסילת הירקון.
&nbsp
לדעתי הסדר הוא ככה:
1. המסילה המזרחית, וצריך לבנות אותה עם הכנה לשתי מסילות,
כך שיהיה הפרדה בין רכבות מהירות לפרבריות ומשא.
2. מסילת עירון+טבריה, צריכות להיבנות ביחד.
מעבר לכך אני לא יודע, מסילה רביעית יכולה להיות לפני המזרחית או אחרי,
אני מסכים לכך שזה בין הפרויקטים החשובים וצריך להיות לפני מסילת עירון.
אם בניית מסילה רביעית באיילון תצריך השבתה של המסילות בציר איילון
אז יהיה צורך לבנות את המסילה המזרחית קודם.
&nbsp
כתבת נכון שבניה טובה היא מהמסד לטפחות
אבל מסילת עירון היא מסד, ריבוע מסילת החוף הוא הטפחות.
קודם פורסים את רשת המסילות, אחר כך בונים מסילות ב-230 קמ"ש.
את רשת הרכבות המהירות באירופה בנו לאחר שהיו מסילות פרבריות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים ולא רק על שלך

קודם כל קיצור זמן הנסיעה הוא כן הפרמטר העיקרי,
זה לפחות מטרת העל הממשלה, ואם מתייחסים לשאר הפרמטרים
גם שם יש עדיפות למסילת עירון.
גם עמידה בביקושים קשורה באופן כלשהו לקיצור זמן הנסיעה.
&nbsp
ריבוע מסילות החוף לא כולל בניית שום תחנה, כך שכל הערים בין
חיפה להרצליה לא יושפעו מכך, הם ימשיכו לנסוע ברכבות פרבריות,
השיפור לערים אלו יתבטא בעוד רכבות ואולי קיצור כלשהו בזמן אבל זה יותר קשור לחישמול.
&nbsp
בהנחה שמסילת עירון תתחבר למסילת החוף אז יהיה שירות בין חדרה ונתניה
לגליל המזרחי, כך שהטענה שכתבתי "בערך אותה כמות של אוכלוסייה"
היא לא נכונה, פרוייקט מסילת עירון ישרת כמות גדולה יותר של אנשים
עם קיצור זמן משמעותי יותר.
בכל מקרה מקרה סביר להניח שמסילת עירון תיבנה לאחר המזרחית,
ולא בטוח שיחברו אותה למסילת החוף, החיבור לגוש דן יהיה דרך 531
או מסילת הירקון.
&nbsp
לדעתי הסדר הוא ככה:
1. המסילה המזרחית, וצריך לבנות אותה עם הכנה לשתי מסילות,
כך שיהיה הפרדה בין רכבות מהירות לפרבריות ומשא.
2. מסילת עירון+טבריה, צריכות להיבנות ביחד.
מעבר לכך אני לא יודע, מסילה רביעית יכולה להיות לפני המזרחית או אחרי,
אני מסכים לכך שזה בין הפרויקטים החשובים וצריך להיות לפני מסילת עירון.
אם בניית מסילה רביעית באיילון תצריך השבתה של המסילות בציר איילון
אז יהיה צורך לבנות את המסילה המזרחית קודם.
&nbsp
כתבת נכון שבניה טובה היא מהמסד לטפחות
אבל מסילת עירון היא מסד, ריבוע מסילת החוף הוא הטפחות.
קודם פורסים את רשת המסילות, אחר כך בונים מסילות ב-230 קמ"ש.
את רשת הרכבות המהירות באירופה בנו לאחר שהיו מסילות פרבריות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים ולא רק על שלך
נכון שנחמד לבנות עוד מסילות פרבריות ועוד תחנות, אבל כשעמוד השדרה של המערכת עובד בקיבולת מקסימלית ואין מספיק מסילות לעוד רכבות, אנחנו בבעייה וזה גורם עיקובים במקומות אחרים בארץ.
&nbsp
עבדה איתי פעם מישהי שנסעה כל בוקר לתל אביב מאשדוד. סיפרה שהרכבת כל בוקר עוצרת "באמצע שום מקום" בגלל "מפגש רכבות" למשך דקות ארוכות. זו בדיוק תופעה שקורת בגלל שאין מספיק מסילות על ציר האיילון - זה משהו שצריך לפתור עכשיו לפני שהבעיה תחריף.
&nbsp
אם תבנה עוד מסילות בפרברים הרחוקים, ותוסיף עוד קווים, הבעיה תחמיר, כי יהיו יותר רכבות שיהיה צריך להעביר באותה כמות מסילות, וזה יפגע באיכות השירות של כל המערכת, כי עיקוב של רכבת אחת גורר עיקוב של הבאות אחריה.
&nbsp
כנ"ל ריבוע המסילות במסילת החוף - אם אתה רוצה שהרכבת תגיע מהר יותר מהפריפריה למרכז, צריך לאפשר לה לנסוע מהר יותר ולעקוף את הרכבות הפרבריות שעוצרות בכל תחנה - בשביל זה צריך עוד מסילות. כדי שהגעה מהצפון למרכז, לירושלים או לדרום תהיה מהירה, כדאי לשפר את הקו הזה לפני שמקימים קווים חדשים.
 

luckydude

Active member
אולי היא נסעה בקו הישן דרך רחובות.

נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים ולא רק על שלך
נכון שנחמד לבנות עוד מסילות פרבריות ועוד תחנות, אבל כשעמוד השדרה של המערכת עובד בקיבולת מקסימלית ואין מספיק מסילות לעוד רכבות, אנחנו בבעייה וזה גורם עיקובים במקומות אחרים בארץ.
&nbsp
עבדה איתי פעם מישהי שנסעה כל בוקר לתל אביב מאשדוד. סיפרה שהרכבת כל בוקר עוצרת "באמצע שום מקום" בגלל "מפגש רכבות" למשך דקות ארוכות. זו בדיוק תופעה שקורת בגלל שאין מספיק מסילות על ציר האיילון - זה משהו שצריך לפתור עכשיו לפני שהבעיה תחריף.
&nbsp
אם תבנה עוד מסילות בפרברים הרחוקים, ותוסיף עוד קווים, הבעיה תחמיר, כי יהיו יותר רכבות שיהיה צריך להעביר באותה כמות מסילות, וזה יפגע באיכות השירות של כל המערכת, כי עיקוב של רכבת אחת גורר עיקוב של הבאות אחריה.
&nbsp
כנ"ל ריבוע המסילות במסילת החוף - אם אתה רוצה שהרכבת תגיע מהר יותר מהפריפריה למרכז, צריך לאפשר לה לנסוע מהר יותר ולעקוף את הרכבות הפרבריות שעוצרות בכל תחנה - בשביל זה צריך עוד מסילות. כדי שהגעה מהצפון למרכז, לירושלים או לדרום תהיה מהירה, כדאי לשפר את הקו הזה לפני שמקימים קווים חדשים.
אולי היא נסעה בקו הישן דרך רחובות.
מה שכולל גם את הקטע החד מסילתי בין רחובות לפלשת, שגורר איתו ריבוי של מפגשי רכבות (בלי קשר לאיילון).
 

nitro11

New member
"נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים" מה נראה לך עשיתי?

נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים ולא רק על שלך
נכון שנחמד לבנות עוד מסילות פרבריות ועוד תחנות, אבל כשעמוד השדרה של המערכת עובד בקיבולת מקסימלית ואין מספיק מסילות לעוד רכבות, אנחנו בבעייה וזה גורם עיקובים במקומות אחרים בארץ.
&nbsp
עבדה איתי פעם מישהי שנסעה כל בוקר לתל אביב מאשדוד. סיפרה שהרכבת כל בוקר עוצרת "באמצע שום מקום" בגלל "מפגש רכבות" למשך דקות ארוכות. זו בדיוק תופעה שקורת בגלל שאין מספיק מסילות על ציר האיילון - זה משהו שצריך לפתור עכשיו לפני שהבעיה תחריף.
&nbsp
אם תבנה עוד מסילות בפרברים הרחוקים, ותוסיף עוד קווים, הבעיה תחמיר, כי יהיו יותר רכבות שיהיה צריך להעביר באותה כמות מסילות, וזה יפגע באיכות השירות של כל המערכת, כי עיקוב של רכבת אחת גורר עיקוב של הבאות אחריה.
&nbsp
כנ"ל ריבוע המסילות במסילת החוף - אם אתה רוצה שהרכבת תגיע מהר יותר מהפריפריה למרכז, צריך לאפשר לה לנסוע מהר יותר ולעקוף את הרכבות הפרבריות שעוצרות בכל תחנה - בשביל זה צריך עוד מסילות. כדי שהגעה מהצפון למרכז, לירושלים או לדרום תהיה מהירה, כדאי לשפר את הקו הזה לפני שמקימים קווים חדשים.
"נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים" מה נראה לך עשיתי?
מסילת עירון או המזרחית הן לא פרבריות.
עם כל הכבוד לעומס במסילת החוף, שאני לא יודע אם הוא קיים,
יש מקומות עם עומס גדול יותר, שבהם מחכים חצי שעה בפקק.
תראה מה כתבתי "אני מסכים לכך שזה (מסילה רביעית באיילון) בין הפרויקטים החשובים וצריך להיות לפני מסילת עירון."
&nbsp
אני כתבתי שצריך לבנות קווים לפרברים הרחוקים?
תסתכל על סדר העדיפויות שרשמתי.
וריבוע מסילות החוף לא יתרום לחיבור הצפון לירושלים,
אין היגיון לנסוע מחיפה לירושלים דרך תל אביב.
&nbsp
 
נניח שיקימו את המסילה המזרחית ויהיו רכבות בין חיפה לירושלים

"נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים" מה נראה לך עשיתי?
מסילת עירון או המזרחית הן לא פרבריות.
עם כל הכבוד לעומס במסילת החוף, שאני לא יודע אם הוא קיים,
יש מקומות עם עומס גדול יותר, שבהם מחכים חצי שעה בפקק.
תראה מה כתבתי "אני מסכים לכך שזה (מסילה רביעית באיילון) בין הפרויקטים החשובים וצריך להיות לפני מסילת עירון."
&nbsp
אני כתבתי שצריך לבנות קווים לפרברים הרחוקים?
תסתכל על סדר העדיפויות שרשמתי.
וריבוע מסילות החוף לא יתרום לחיבור הצפון לירושלים,
אין היגיון לנסוע מחיפה לירושלים דרך תל אביב.
&nbsp
נניח שיקימו את המסילה המזרחית ויהיו רכבות בין חיפה לירושלים
דרך המסילה המזרחית וקשת (שבינתיים לא מתוכננת) בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים. מה להערכתך תהיה תדירות הרכבות הללו?
ודרך איזו מסילה בדיוק הרכבות הללו יסעו בין חיפה למסילה המזרחית אם לא דרך מסילת החוף?
 

nitro11

New member
הבה נניח שהמסילה המזרחית קיימת.

נניח שיקימו את המסילה המזרחית ויהיו רכבות בין חיפה לירושלים
דרך המסילה המזרחית וקשת (שבינתיים לא מתוכננת) בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים. מה להערכתך תהיה תדירות הרכבות הללו?
ודרך איזו מסילה בדיוק הרכבות הללו יסעו בין חיפה למסילה המזרחית אם לא דרך מסילת החוף?
הבה נניח שהמסילה המזרחית קיימת.
קודם כל כן מתוכננת קשת בין המזרחית לירושלים.
&nbsp
רכבת מחיפה לירושלים תיסע על מסילת החוף עד חדרה ומשם תעבור למזרחית.
שים לב ליד אלו ערים היא תעבור, ראש העין, אלעד, פתח תקוה, יהוד,
כפר סבא ושוהם.
יש עוד ערים אך ציינתי דווקא את הערים הללו כי הן נמצאות בגוש-דן,
למשל איך יהיה עדיף למישהו מפתח תקוה לנסוע לירושלים או לחיפה?
האם לנסוע לתל אביב ומשם לקחת רכבת או לנסוע לראש-העין או
אלעד או לתחנת תעופה(שתקום במסגרת המסילה המזרחית) ומשם לקחת רכבת?
התשובה ברורה.
בעצם המסילה המזרחית משרתת את הערים במזרח גוש-דן
להגעה ליעדים אחרים בארץ, מה שעוד יותר מגדיל את חשיבותה.
לגבי התדירות, גם קו בשעה זה טוב, לדעתי בשעות השיא יהיו שתיים,
כמובן שהרכבת לא צריכה לעצור בכל התחנות אבל אלו שיקולים תפעוליים
ואני לא נכנס לזה.
בנוסף לכך לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים
עם בערך אותה תדירות, מעבר לכך יש את האפשרות לנסוע דרומה.
לסיכום בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
יותר רכבות על המזרחית מאשר בחוף? לדעתי זו הגזמה פראית

הבה נניח שהמסילה המזרחית קיימת.
קודם כל כן מתוכננת קשת בין המזרחית לירושלים.
&nbsp
רכבת מחיפה לירושלים תיסע על מסילת החוף עד חדרה ומשם תעבור למזרחית.
שים לב ליד אלו ערים היא תעבור, ראש העין, אלעד, פתח תקוה, יהוד,
כפר סבא ושוהם.
יש עוד ערים אך ציינתי דווקא את הערים הללו כי הן נמצאות בגוש-דן,
למשל איך יהיה עדיף למישהו מפתח תקוה לנסוע לירושלים או לחיפה?
האם לנסוע לתל אביב ומשם לקחת רכבת או לנסוע לראש-העין או
אלעד או לתחנת תעופה(שתקום במסגרת המסילה המזרחית) ומשם לקחת רכבת?
התשובה ברורה.
בעצם המסילה המזרחית משרתת את הערים במזרח גוש-דן
להגעה ליעדים אחרים בארץ, מה שעוד יותר מגדיל את חשיבותה.
לגבי התדירות, גם קו בשעה זה טוב, לדעתי בשעות השיא יהיו שתיים,
כמובן שהרכבת לא צריכה לעצור בכל התחנות אבל אלו שיקולים תפעוליים
ואני לא נכנס לזה.
בנוסף לכך לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים
עם בערך אותה תדירות, מעבר לכך יש את האפשרות לנסוע דרומה.
לסיכום בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף.
&nbsp
יותר רכבות על המזרחית מאשר בחוף? לדעתי זו הגזמה פראית
 
אם שאלת דווקא על פתח תקוה, אז למרבית תושבי פ"ת ברור שיהיה

הבה נניח שהמסילה המזרחית קיימת.
קודם כל כן מתוכננת קשת בין המזרחית לירושלים.
&nbsp
רכבת מחיפה לירושלים תיסע על מסילת החוף עד חדרה ומשם תעבור למזרחית.
שים לב ליד אלו ערים היא תעבור, ראש העין, אלעד, פתח תקוה, יהוד,
כפר סבא ושוהם.
יש עוד ערים אך ציינתי דווקא את הערים הללו כי הן נמצאות בגוש-דן,
למשל איך יהיה עדיף למישהו מפתח תקוה לנסוע לירושלים או לחיפה?
האם לנסוע לתל אביב ומשם לקחת רכבת או לנסוע לראש-העין או
אלעד או לתחנת תעופה(שתקום במסגרת המסילה המזרחית) ומשם לקחת רכבת?
התשובה ברורה.
בעצם המסילה המזרחית משרתת את הערים במזרח גוש-דן
להגעה ליעדים אחרים בארץ, מה שעוד יותר מגדיל את חשיבותה.
לגבי התדירות, גם קו בשעה זה טוב, לדעתי בשעות השיא יהיו שתיים,
כמובן שהרכבת לא צריכה לעצור בכל התחנות אבל אלו שיקולים תפעוליים
ואני לא נכנס לזה.
בנוסף לכך לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים
עם בערך אותה תדירות, מעבר לכך יש את האפשרות לנסוע דרומה.
לסיכום בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף.
&nbsp
אם שאלת דווקא על פתח תקוה, אז למרבית תושבי פ"ת ברור שיהיה
עדיף לנסוע בקו האדום התדיר לאחת מתחנות תל אביב (סבידור או השלום) ומשם ברכבת מהירה ותדירה לירושלים.
ולאלה שלא יהיה עדיף לנסוע לת"א, יהיה עדיף לנסוע לתחנת נתב"ג.

יהוד ושוהם? מה בדיוק המרחק ביניהן לבין תחנת נתב"ג?
אתה מנסה להצדיק את פרויקט המסילה המזרחית באמצעות נסיעות בין יהוד ושוהם לירושלים?

התחזיות שלך למסילה המזרחית נחמדות מאוד, אבל הן מבוססות בעיקר על חלומות.
"בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף"
"לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים"

האם אתה יכול לתת קישורים לתכנון הקשת בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים ולתכנון החישמול במסילה המזרחית ובמסילת עירון (רכבת לירושלים מחייבת חישמול)?

רכבת המונעת בחשמל תיסע פעם בשעה או אפילו פעמים בשעה דרך המסילה המזרחית המחושמלת בין חיפה לירושלים ורכבות המונעות בחשמל יסעו יומיום בין עפולה לירושלים דרך המסילה המזרחית...
 

nitro11

New member
הקו האדום יעבור בצפון פתח-תקוה,

אם שאלת דווקא על פתח תקוה, אז למרבית תושבי פ"ת ברור שיהיה
עדיף לנסוע בקו האדום התדיר לאחת מתחנות תל אביב (סבידור או השלום) ומשם ברכבת מהירה ותדירה לירושלים.
ולאלה שלא יהיה עדיף לנסוע לת"א, יהיה עדיף לנסוע לתחנת נתב"ג.

יהוד ושוהם? מה בדיוק המרחק ביניהן לבין תחנת נתב"ג?
אתה מנסה להצדיק את פרויקט המסילה המזרחית באמצעות נסיעות בין יהוד ושוהם לירושלים?

התחזיות שלך למסילה המזרחית נחמדות מאוד, אבל הן מבוססות בעיקר על חלומות.
"בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף"
"לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים"

האם אתה יכול לתת קישורים לתכנון הקשת בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים ולתכנון החישמול במסילה המזרחית ובמסילת עירון (רכבת לירושלים מחייבת חישמול)?

רכבת המונעת בחשמל תיסע פעם בשעה או אפילו פעמים בשעה דרך המסילה המזרחית המחושמלת בין חיפה לירושלים ורכבות המונעות בחשמל יסעו יומיום בין עפולה לירושלים דרך המסילה המזרחית...
הקו האדום יעבור בצפון פתח-תקוה,
יהיה עדיף להאריך את הקו האדום לתחנת ראש-העין דרום.
נסיעה מפתח תקוה לרכבת בתל אביב,בקו האדום, תיקח 20 דקות
וזה בהנחה שאתה גר ליד אחת התחנות, והרוב לא גרים.
נסיעה לראש-העין דרום או תחנת אלעד תקח פחות זמן מאשר נסיעה לתל אביב
וגם נסיעה מראש העין דרום לירושלים תקח פחות זמן מאשר תל אביב לירושלים.
בתחנת נתב"ג תהיה רכבת בשעה.
&nbsp
עוד אפשרות לקו לירושלים, זה קו שיצא ממסילת 531 מזרחה ומשם לירושלים.
הגישה שלך שבוא נדחוף את כולם לאיילון ומשם לשאר היעדים היא לא בריאה.
אתה תראה שאחרי פתיחת הקו לירושלים אף אחד מפתח תקוה או צפון הארץ
לא ישתמש בו, הם ימשיכו להשתמש באוטובוסים.
&nbsp
"לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים"
למה לא?
זה קו שיירכז את כל החלק הצפון מזרחי, בצורה נוחה,משך זמן נסיעה קצר יותר
ולוח זמנים אמין.
היום שאני נוסע מהצפון למרכז או לירושלים אני יודע מתי אני יצא
אבל אני לא יודע מתי אני אגיע, אני יוצא ב-4 מתל אביב לצפון,
אני יכול להגיע אחרי שעה וחצי, שעתיים וחצי או בכלל שלוש שעות.
רכבת תתן לוח זמנים מדוייק יותר, זה חשוב יותר מאשר לעשות רכבות ב-230 קמ"ש.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
את פתח תקוה אני מכיר מצויין (מרשה לעצמי לומר שהרבה יותר טוב

הקו האדום יעבור בצפון פתח-תקוה,
יהיה עדיף להאריך את הקו האדום לתחנת ראש-העין דרום.
נסיעה מפתח תקוה לרכבת בתל אביב,בקו האדום, תיקח 20 דקות
וזה בהנחה שאתה גר ליד אחת התחנות, והרוב לא גרים.
נסיעה לראש-העין דרום או תחנת אלעד תקח פחות זמן מאשר נסיעה לתל אביב
וגם נסיעה מראש העין דרום לירושלים תקח פחות זמן מאשר תל אביב לירושלים.
בתחנת נתב"ג תהיה רכבת בשעה.
&nbsp
עוד אפשרות לקו לירושלים, זה קו שיצא ממסילת 531 מזרחה ומשם לירושלים.
הגישה שלך שבוא נדחוף את כולם לאיילון ומשם לשאר היעדים היא לא בריאה.
אתה תראה שאחרי פתיחת הקו לירושלים אף אחד מפתח תקוה או צפון הארץ
לא ישתמש בו, הם ימשיכו להשתמש באוטובוסים.
&nbsp
"לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים"
למה לא?
זה קו שיירכז את כל החלק הצפון מזרחי, בצורה נוחה,משך זמן נסיעה קצר יותר
ולוח זמנים אמין.
היום שאני נוסע מהצפון למרכז או לירושלים אני יודע מתי אני יצא
אבל אני לא יודע מתי אני אגיע, אני יוצא ב-4 מתל אביב לצפון,
אני יכול להגיע אחרי שעה וחצי, שעתיים וחצי או בכלל שלוש שעות.
רכבת תתן לוח זמנים מדוייק יותר, זה חשוב יותר מאשר לעשות רכבות ב-230 קמ"ש.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
את פתח תקוה אני מכיר מצויין (מרשה לעצמי לומר שהרבה יותר טוב
ממך).
אני מכיר גם את אפשרויות הנסיעה "העניפות" (כולל הדרכים "היעילות" לרכב פרטי) בין רחבי פתח תקוה לתחנת ראש העין דרום או למיקום של תחנת אלעד העתידית. לעומת זאת מכל רחבי פתח תקוה תהיה נגישות תדירה וטובה לתחנות הקו האדום ומדרום פתח תקוה תהיה נגישות טובה בעתיד היותר רחוק גם לתחנת הקו הסגול בבר אילן. והפתרון הכי יעיל למזרח פתח תקוה יהיה נגישות טובה לתחנת נתב"ג (גם בציר הזה יש תכנון לקו רב-קיבולת עתידי).
בשביל לקשר את פתח תקוה לירושלים אין שום צורך בשום קטע של המסילה המזרחית.

מנתב"ג לירושלים ולהיפך יהיו שתי רכבות בשעה, לפחות בשעות השיא (תסתכל במפה שפורסמה כאן פעמים רבות).
על מה אתה מבסס את הנחתך שנסיעה מראש העין לירושלים תהיה קצרה יותר מנסיעה מתל אביב לירושלים ושבראש העין דרום תהיה תדירות גבוהה יותר של רכבות לירושלים מאשר בנתב"ג?

ומתי אני דיברתי על רכבות ב-230 קמ"ש? אני, עקרונית, בכלל לא חושב שרכבות כאלה נחוצות במדינת ישראל.

בכל מקרה זה ויכוח תיאורטי בלבד, כי הן המסילה המזרחית והן מסילת עירון לא נראות כלל באופק, שלא לדבר על תסריטי הרכבות השועטות במסילות הללו שאתה כותב כאן.
זו עובדה, שלא תשתנה בעתיד הנראה לעין, שעמוד השדרה של רשת רכבות הנוסעים של מדינת ישראל זה פרוזדור האיילון והמצב הזה אינו שרירותי אלא כורח המציאות.
גם רוב המצדדים בפיתוח המסילה המזרחית רואים את הצורך בה בעיקר עבור רכבות משא וכגיבוי למסילת החוף עבור רכבות נוסעים ולא כמסילה המרכזית שעליה תתבסס הרשת הרכבתית.

אנחנו כנראה נוכל להתווכח עוד שנים רבות על רכבות בין הצפון, השרון וגוש דן לירושלים דרךהמסילה המזרחית.

בינתיים כשהפעילו רכבת שבועית אחת ובכיוון אחד בלבד ממסילת 531 מזרחה ומשם לבאר שבע, הרכבת הזו החזיקה מעמד כחודשיים בלבד.
 

סנוי

New member
אני גר ביהוד - ואני עדיין לא חושב שזה מצדיק זירוז פתיחת המז'

אם שאלת דווקא על פתח תקוה, אז למרבית תושבי פ"ת ברור שיהיה
עדיף לנסוע בקו האדום התדיר לאחת מתחנות תל אביב (סבידור או השלום) ומשם ברכבת מהירה ותדירה לירושלים.
ולאלה שלא יהיה עדיף לנסוע לת"א, יהיה עדיף לנסוע לתחנת נתב"ג.

יהוד ושוהם? מה בדיוק המרחק ביניהן לבין תחנת נתב"ג?
אתה מנסה להצדיק את פרויקט המסילה המזרחית באמצעות נסיעות בין יהוד ושוהם לירושלים?

התחזיות שלך למסילה המזרחית נחמדות מאוד, אבל הן מבוססות בעיקר על חלומות.
"בעתיד ייסעו יותר רכבות על המסילה המזרחית מאשר על מסילת החוף"
"לאחר שתיבנה מסילת עירון יהיה קו מעפולה לירושלים"

האם אתה יכול לתת קישורים לתכנון הקשת בין המסילה המזרחית למסילה לירושלים ולתכנון החישמול במסילה המזרחית ובמסילת עירון (רכבת לירושלים מחייבת חישמול)?

רכבת המונעת בחשמל תיסע פעם בשעה או אפילו פעמים בשעה דרך המסילה המזרחית המחושמלת בין חיפה לירושלים ורכבות המונעות בחשמל יסעו יומיום בין עפולה לירושלים דרך המסילה המזרחית...
אני גר ביהוד - ואני עדיין לא חושב שזה מצדיק זירוז פתיחת המז'
בכל זאת רוב הנסיעות ממזרח גוש דן הן למקומות שונים בגוש דן עצמו. ישנם קווים כמו 947 שאף על פי שהם מאספים - הם די נגישים ממזרח גוש דן באוטובוסים, על כביש 40.
הקו המזרחי בחלומות הרטובים יכול במקרה הטוב לשמש קווים בינעירוניים עוקפי ת"א, וייתכן גם קו פרברי לגוש דן בתצורה כלשהי. בטח ובטח שלא ישמש יותר נוסעים ממסילת האיילון. דווקא לתושבי פ"ת יכול להיות שיהיה יותר נוח לנסוע עם הקו האדום (אם תהיה הארכה שלו) לתחנת ראש העין דרום ומשם לירושלים - אך מספר הנוסעים יהיה נמוך לפי דעתי.
שוב, הייתי שמח אם המדינה שלנו היתה מרושתת יותר במסילות רכבת. יש לנו מגבלות בינוי וטופוגרפיה (לחלק נכבד מהמדינה), שלא לדבר על ריכוז אוכלוסין לאורך החוף שגורם לזה שמסילת החוף היא העמוסה ביותר. במציאות אידאלית הייתי מרשת את כל המדינה במסילות - וגם אם לא אפשרי להציב קשתות במחלפי רכבות הייתי מציב תחנות החלפה שם (דוגמא- תחנות Sudkreuz/Ostkreuz הברלינאיות). להשקיע בכך יעלה סכומי עתק ויקח עשרות שנים אם בכלל. ועד אז יצטרכו לרשת מחדש את המדינה עם קווי מטרו כי נכפיל את האוכלוסייה... ואז נצטרך לסלול עוד כבישים.. ועוד...
&nbsp
בקיצור: בגלל שישנו פקק של חצי שעה בכביש מסוים זה לא מחייב סלילת מסילה בעלויות מיליארדי שקלים במנהרות, אלא אם אכן יתכננו להפוך אותה לפרברית ובעלת תחנות רבות לאורכה, תוך כדי תכנון עירוני צפוף סביבה לשם הצדקתה הכלכלית.
המסילה המזרחית אכן נמצאת באזורים שחלקם צפופים, אך שוב - רק בשולייהם. כרגע התכניות של המדינה הן להשאיר אזורים נרחבים לאורכה דלים באוכלוסייה - אז כדי שהמסילה הזו תהא כלכלית יידרשו לבנות ערים נוספות על שדות היישובים נחלים, מזור, בארות יצחק, ג'לג'וליה, חגור, אייל, גבעת כ"ח, ועוד רבים. תהיה בטוח שזה לא יקרה מהר כל כך. וגם אם כן, האנשים שם לא יעבדו בי-ם אלא בת"א. (שהגיע הזמן שיהפכו למטרופולין אחד גדול ושיאחדו את רוב היישובים בו, אבל גם זה לעתיד הרחוק כי לפוליטיקאים המקומיים נוח לשבת על כיסא מרופד)
 

cesium

New member
אני לא מבין מדוע הגישה כאן היא 'או-או'

נסה לחשוב על האינטרסים הכלל מערכתיים ולא רק על שלך
נכון שנחמד לבנות עוד מסילות פרבריות ועוד תחנות, אבל כשעמוד השדרה של המערכת עובד בקיבולת מקסימלית ואין מספיק מסילות לעוד רכבות, אנחנו בבעייה וזה גורם עיקובים במקומות אחרים בארץ.
&nbsp
עבדה איתי פעם מישהי שנסעה כל בוקר לתל אביב מאשדוד. סיפרה שהרכבת כל בוקר עוצרת "באמצע שום מקום" בגלל "מפגש רכבות" למשך דקות ארוכות. זו בדיוק תופעה שקורת בגלל שאין מספיק מסילות על ציר האיילון - זה משהו שצריך לפתור עכשיו לפני שהבעיה תחריף.
&nbsp
אם תבנה עוד מסילות בפרברים הרחוקים, ותוסיף עוד קווים, הבעיה תחמיר, כי יהיו יותר רכבות שיהיה צריך להעביר באותה כמות מסילות, וזה יפגע באיכות השירות של כל המערכת, כי עיקוב של רכבת אחת גורר עיקוב של הבאות אחריה.
&nbsp
כנ"ל ריבוע המסילות במסילת החוף - אם אתה רוצה שהרכבת תגיע מהר יותר מהפריפריה למרכז, צריך לאפשר לה לנסוע מהר יותר ולעקוף את הרכבות הפרבריות שעוצרות בכל תחנה - בשביל זה צריך עוד מסילות. כדי שהגעה מהצפון למרכז, לירושלים או לדרום תהיה מהירה, כדאי לשפר את הקו הזה לפני שמקימים קווים חדשים.
אני לא מבין מדוע הגישה כאן היא 'או-או'
ההנחה באשכול היא שצריך לבחור בין המסילה המזרחית לבין מסילה רביעית. אבל ע"פ הפרסומים הפרוייקטים אינם באותו שלב בכלל. להבנתי המצב הנוכחי הוא שפרוייקט המסילה הרביעית נמצא "בתכנון מוקדם" (ע"פ אתר נתיבי ישראל), ואינה תכנית המסילה המזרחית אושרה כבר (ראו תת"ל 22). איני מבין מדוע ההנחה היא שאי אפשר להמשיך בשניהם, שהרי תכנון בשלב מוקדם נוטה להמשך כמה שנים טובות, ובינתיים אפשר לתקצב את המזרחית...

ובאשר לשאלה הכללית: הצפיפות באיילון מפריעה לכל הרשת, ולכן המסילה הרביעית חשובה מאוד. אבל תלות הרשת בצוואר הבקבוק הזה היא בעייתית. אמנם מפתה לרכז את כל המאמצים בהרחבת הצוואר, אבל התוצאה היא רשת די שבירה. מה יקרה בפעם הבאה אחרי שהביקוש יגדל שוב? נמשיך לבנות שם עוד ועוד בעלויות גבהות והולכות, וכאשר תחזוקה מאיימת לשתק חלקים נכבדים מהרשת? כבר עכשיו נראה שנרתעים מפרוייקט המסילה הרביעית משום מה.

בגלל זה יש חשיבות גם למסילות כמו המזרחית ולחיבור עתידי בין י-ם לב"ש (מעבר לשירות שהן יספקו, שלדעתי לא יהיה זניח) - נקבל מבנה בריא יותר לרשת.
 

Bus Nerd

Active member
כי יש תקציב מוגבל וצריך סדר עדיפויות

אני לא מבין מדוע הגישה כאן היא 'או-או'
ההנחה באשכול היא שצריך לבחור בין המסילה המזרחית לבין מסילה רביעית. אבל ע"פ הפרסומים הפרוייקטים אינם באותו שלב בכלל. להבנתי המצב הנוכחי הוא שפרוייקט המסילה הרביעית נמצא "בתכנון מוקדם" (ע"פ אתר נתיבי ישראל), ואינה תכנית המסילה המזרחית אושרה כבר (ראו תת"ל 22). איני מבין מדוע ההנחה היא שאי אפשר להמשיך בשניהם, שהרי תכנון בשלב מוקדם נוטה להמשך כמה שנים טובות, ובינתיים אפשר לתקצב את המזרחית...

ובאשר לשאלה הכללית: הצפיפות באיילון מפריעה לכל הרשת, ולכן המסילה הרביעית חשובה מאוד. אבל תלות הרשת בצוואר הבקבוק הזה היא בעייתית. אמנם מפתה לרכז את כל המאמצים בהרחבת הצוואר, אבל התוצאה היא רשת די שבירה. מה יקרה בפעם הבאה אחרי שהביקוש יגדל שוב? נמשיך לבנות שם עוד ועוד בעלויות גבהות והולכות, וכאשר תחזוקה מאיימת לשתק חלקים נכבדים מהרשת? כבר עכשיו נראה שנרתעים מפרוייקט המסילה הרביעית משום מה.

בגלל זה יש חשיבות גם למסילות כמו המזרחית ולחיבור עתידי בין י-ם לב"ש (מעבר לשירות שהן יספקו, שלדעתי לא יהיה זניח) - נקבל מבנה בריא יותר לרשת.
כי יש תקציב מוגבל וצריך סדר עדיפויות
הגישה היא לא "או זה או זה", אלא "מה עדיף שיעשו קודם".
&nbsp
המסילה המזרחית אולי מתוכננת, אבל עדיין לא תוקצבה... ולצערנו הממשלה לא משקיעה מספיק תקציב ברכבת כדי שיהיה אפשר לעשות את כל פרוייקטי הפיתוח במקביל.
&nbsp
קשה לי לדמיין שיהיה ביקוש רב לרכבות בין חיפה לבאר שבע שלא יעברו בתל אביב, אבל אני לא אומר שהרחבת המסילה הזו מיותרת. כמובן שאי אפשר שהמערכת תהיה תלויה בצוואר בקבוק אחד ויחיד, וטוב שיהיה גיבוי, וכו'...
&nbsp
אבל כשירחיבו את המסילה המזרחית, הקווים שיוסיפו אליה כנראה יהיו קווים חדשים - וזה לא יוריד את העומס מצוואר הבקבוק הקיים. מאוד לא סביר שיירצו לבטל קווים קיימים שעוברים בתל אביב. המסילה המזרחית או מסילה תיאורטית על תוואי כביש 4 לא יורידו עומס מצוואר הבקבוק הקיים של המערכת...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה