רוב טיסות אל על בימים הקרובים לניו יורק יהיו עם חברות שכר

YosMan1

New member
רוב טיסות אל על בימים הקרובים לניו יורק יהיו עם חברות שכר

ספרדיות/פורטוגליות.

הלוך
001 027 021
חזרה
004 028 022 002 012

וגם ללונדון רומא ופריז
 
טסתי לניו יורק עם חברה ספרדית

המטוס הרבה יותר מרווח
האוכל, השמיכה והכרית של אל על .
היו שם 2 דיילים של אלעל
מערכת הבידור לא הייתה משהו.
לעומת זאת בחזור טסתי עם איבריה עד מדריד והמטוס היה מושלם.
ממדריר לארץ היה זוועה אבל זה לא קשור לשרשור....
 

ANZ1

New member
"טיסת אלעל יצאה בזמן" זה חדשות

טיסת אלעל לא יצאה זה הסטטוס קוו
 

YosMan1

New member
עכשיו אני רואה שאלו לא בואינגים בכלל אלא איירבוס 340

כלומר שכל הסיטינג התחרבשו.
איזה בלאגן....
 

YosMan1

New member
מקורות פנימיים מוסרים שאל על משתמשת ב 10 מטוסים חכורים

לאל על עצמה יש 40 מטוסים כלומר עד 20% מהטיסות יוצאות עם מטוסים חכורים.

חלק מהחכירות מתבצעות רק ביום הטיסה עקב עיצומי הטייסים והנוסעים לא מודעים כלל למצב וגם לא מקבלים על כך שום הודעה מראש.

המושבים של המטוסים הללו - חלקם אירובס - שונים ממטוסי הבוינג של אל על ולכן גם כל הסיטינג מתחרבש ויש סכוי טוב שתמצאו את עצמכם במושב שונה מזה שהזמנתם.

תיאורטית הלקוחות זכאים לביטול ללא קנס אבל מי יכול למצוא טיסה חליפית ביום הטיסה אז למעשה הנוסעים הם שבויים של אל על ללא ברירה.
 

לאונידס

Active member
לא ברור הסיפור על עיצומי הטייסים

ראשית הנהלת החברה מדברת על עיצומי טייסי 737.
איך העיצומים האלו גורמים לחכירה רטובה לטיסות לארה"ב, בעיקר בוסטון? מה הקשר?
&nbsp
שנית ככל שהצלחתי לעקוב גם הנהלת החברה אומרת שהטייסים עושים הרבה יותר ממשרה מלאה.
אז מה מבחינת הנהלת אל על נחשב עיצומים? הסירוב של הטייסים לעבור מ 120% משרה ל 150% משרה?
&nbsp
לי נראה שאל על החליטה לעבור מלהיות חברת תעופה למודל של חברת תעופה + סוכן של טיסות שכר, אבל ללא מה שנראה לי כגילוי נאות.
בתקופות הלחץ החברה מראש מוכרת הרבה יותר כרטיסים מקיבולת המושבים שלה ולכן חוכרת מטוסים כמו לטיסת שכר כדי למלא את החסר.
בתקופות שפל החברה מאחדת טיסות תוך העברת נוסעים מהטיסה שהתבטלה לטיסה אחרת, לפעמים אפילו כזו של סאן דור.
אבל במקום לספר את האמת לציבור במעמד מכירת הכרטיס היא מוכרת לו אגדות עמי ותמי זמן קצר לפני יציאת הטיסה.
&nbsp
אין לי מידע פנימי, אני מסתמך רק על מידע מפורסם לתקשורת והסקת המסקנות היא רק שלי. אבל כך נראים לי פני הדברים.
&nbsp
מי שמתאים לו לרכוש כרטיס מחברה שנוהגת כך בלקוחות שלה או סתם הגיע למסקנות אחרות משלי - זכותו. כסף שלו.
 

YosMan1

New member
אם הבנתי נכון אז הטייסים חיים מהשעות הנוספות האלו.

רוב המשכורת שלהם באה מהשעות הנוספות ככה שברגיל הם שמחים להזנקות ותוספות כי הם מרוויחים על זה הרבה יותר.
רק שעכשיו הם בכסח על תנאי העבודה שלהם ואז הם מודיעים שהם לא יכולים לעשות את השעות הנוספות מכל מיני סיבות (והם לא חייבים) ואז אל על נשארת בלי טייסים ומזניקה את חברות השכר כדי לכסות על הפער.
השיטה הזו של הזנקות, עבדה מאז ומעולם וכולם היו מבסוטים.
עכשיו המטוסים של אל על יושבים בהנגר בזמן שהטיסות האלו מבוצעות.
בקיצור הטייסים וההנהלה רבים על הגב של הנוסעים.
 

סהר דוד

New member
סתם השמצה, וצרור עובדות לא נכונות

גלוי נאות - הח"מ טייס בפנסיה אחרי 35 שנות עבודה.
הטייסים לא "חיים מהשעות נוספות". המשכורות מכובדות ונאותות. שלא כמו בסקטורים אחרים. יש מגבלה חוקית של שעות עבודה מותרות ביום,בשבוע ובחודש.
טייס לא יעלה בדעתו לדרוש שעות נוספות אם הגיע למכסה החוקית, וגם לא יאשרו לו אותן.
הסכסוך בין הטיסים להנהלת החברה נוגע יותר לתנאי העבודה ולא לשכר. משום מה קיצצו בתנאים הנלוים שהיו מקובלים עשרות שנים. לדוגמה - איש צוות אויר שנמצא במנוחה או בטיסה חוזרת היה תמיד יושב במחלקת עסקים - וזה לא סתם דרישה- הוא חייב לישון ולנוח כדי לעמוד במסגרת שעות העבודה. כיום לא מאפשרים לצוות לשבת במחלקת עסקים וגם לא משריינים מושבים בהתאם.
טייסים בטיסות ארוכות לא צמיד רוצים לשהות ביעד 44 שעות עד לחזרה, ומבקשים לחזור באותו מטוס (ואז הם אמנם יהיו צוות במנוחה) ועוד.
אפשר לפתור את הסכסוך בשעה אחת, ההנהלה עומדת על הרגליים האחוריות ועושה שרירים לשווא.
 

ANZ1

New member
הבעיה הרבה יותר בסיסית

בישראל טייסים התרגלו שהם הסגנים של אלוהים עם תנאים ומשכורת בשמיים,
למרות שטייס של חברה תעופה לא שונה מנהג קטר או נהג אוטובוס.
בעולם יש עודף של טייסים והמשכורות שלהם יורדות במהירות, והטייסים הישראלים לא רוצים להרויח כמו נהג אגד אלא כמו מנכל אגד, זה כל הבעיה.
החברה יכולה להתגמש, או הטייסים יכולים להתעורר ולהבין שהם חיים בעולם אחר,
אני מופתע מכל ישראלי אידיוט שממשיך לטוס עם החברה הנוראית הזאת.
 

סהר דוד

New member
שוב, השמצות ריקות מתוכן

עוד גלוי נאות- אני לא עבדתי באל על, אבל מכיר את החברה ואת טייסיה מקרוב ובאופן מקצועי.
עם כל הכבוד לנהג אוטובוס או קטר, או קברניט של אוניה, יש רק הבדל קטן בינינו. במקרה של תקלה ,אתה לא יכול "לעצור בצד", להרים מכסה מנוע ולחכות לעזרה. בשמיים, אתה האלוהים של 500 נוסעים תמימים. והאמן לי, המשקל שלהם כבד מאד על ראשך.
בעולם יש חוסר בטייסים, הביקוש גדל והשכר בהתאם. בחברה שעבדתי בה, מחפשים עכשיו להכשיר 400 טייסים, ואפילו אל על קלטה כ-60 טייסים חדשים.
הבעיה באל על שמנהלים אותה פקידים ולא אנשי מבצעים או צוות אויר.
 

ANZ1

New member
בדיוק הפוך

טייס באל על מרויח פי 2-3 מטייס בחברת תעופה בנלאומית אחרת - עובדה,
נהג משאית, נהג אוטובוס ונהג קטר, צריכים להיות 100 אחוז מהזמן ב100 אחוז כוננות, שניה של טעות והנזק יהיה יותר גדול מתאונת מטוס, תאונת רכבת מסוכנת מתאונת מטוס, 95 אחוז מהזמן טייס לא עושה כלום חוץ מלבהות בטייס האוטומטי, או כמו הבדיחה הידועה של בואינג, במטוסים הבאים יהיה כיסא ליד הטייס בשביל כלב, התפקיד של הכלב יהיה לנשוך את הטייס אם הוא ינסה לגעת במשהו.
לטייס יש הרבה יותר זמן לתקן טעויות מלנהג, חוץ מאותה שניה אחת של הנגיעה במסלול בנחיתה , בשאר ה99.99 אחוז מהזמן נהג קטר ונהג משאית יש להם הרבה יותר אחריות ואפשרות נזק הרבה יותר גדולה, חוץ מזה, זה ממש לא רלוונטי, גם מפעיל מנוף יכול להפיל את המטען שלו ולהרוג מאות, אז גם הוא צריך להרויח משכורת מטורפת ?
איך להגיע למצב הנכון זאת שאלה, אבל טייסים באל על צריכים להרויח חצי ממה שהם מרויחים היום, להגיד תודה שיש להם עבודה, הם בסך הכל נהגי אוטובוס.
יותר מדויק הם פחות, נהג אוטובוס צריך להתיחס לכל נוסע.
 

YosMan1

New member
מה איכפת לך כמה הוא מרוויח? אם היו נותנים באל על שרות טוב

אז שירוויחו טוב.
שוק חופשי היצע וביקוש.
אבל שיפסיקו לעשות שביתה איטלקית.
 

ANZ1

New member
כי הוא דורש ממנו הזדהות

הוא כתב על התנאים של הטייסים, ולמה הציבור צריך להבין את השביתות שלהם,
אתה צודק, אם השירות טוב, הכל מתקתק, ואף אחד לא דורש את ההזדהות שלי שירויחו כמה שבא להם, אם מישהו רוצה את ההזדהות שלי שלא יהיה "הקוזק הנגזל",
בעולם, טייסים מתחילים מרויחים 20 אלף דולר שנתי, וקפטנים, קבניטים של מטוסים גדולים מרויחים בממוצע 120 אלף דולר לשנה = 30 אלף שח לחודש , אם נמיר לשקלים ונוריד תוספות סוציאליות.
בישראל אותו קברניט מרויח 70-150 אלף שח.
 

YosMan1

New member
איפה ההשמצות. שעות נוספות אלו שעות לא מתוכננות לא שעות מעבר

למותר על פי חוק.
על שעות לא מתוכננות הטייסים מקבלים תוספות גדולות.
עד השנה האחרונה הטייסים שמחו לבצע שעות לא מתוכננות ופתאום השנה הם מסרבים לעשות זאת. הטייסים של אל על שמחו לעבוד 150% משרה ופתאום לא רוצים.
עד השנה אותה כמות טייסים הספיקה לכל הטיסות ופתאום חסרים טייסים לטיסות.
האם ההנהלה רוצה לשנות את התנאים או הטייסים מתעקשים על תנאי שרות לא הגיונים זה לא מעניין את הלקוחות.
הטייסים מבצעים סוג של שביתה איטלקית במלחמה שלהם כנגד ההנהלה.
ההנהלה חוכרת חכירות רטובות כולל צוות כדי לעמוד בלוחות הזמנים של הטיסות וכרגיל היחידים שסובלים הם הנוסעים.
 

אספרסו2

New member
אבל הם תופסים את כל השורה הראשונה במחלקת

העסקים.טסתי זה עתה במחלקת העסקים באל על והיא אוישה בטייסים שנחרו בהלוך
וגם בחזור.
 

yossialef

New member
שמע....

גם אל-על מפעילה טיסות 767 עם מטוסיה לטורנטו ובוסטון, בנוסף לתגבורים של מטוסים חכורים. קבלת ממני רשימה של המטוסים החכורים ומאילו מדינות. באם יש בסיס לטענתך כי בנוסף אל-על חכרו גם מטוס/י 767 חובת ההוכחה עליך .

אנא פנה למקורות שלך על מנת שתכתוב כאן בפורום את רשימת עשרת המטוסים החכורים לטענתך ונשמח לדעת.



ט.ל.ח
 
למעלה