עונה 6 פרק 5

אבי1985

New member
עונה 6 פרק 5


אז הפרק דלף לרשת ועכשיו כל מה שיש לי בראש זה "הודור"
 

Uri04

New member


The Fuck Was that?!

Hold The Door=Hodor?

לא הבנתי מה קרה פה. אבל אם בסוף יסתבר שבראן גרם לכל החרא שקיים בסדרה לקרות באיזשהו מעין אפקט פרפר מטופש, אני אישית סיימתי עם הסדרה.
 

AnyNickname

New member
יש אפילו טענה מתקדמת יותר


שהמלך המשוגע השתגע כי הוא ראה את בראן מדי פעם.
אם זה נכון, משמע שבראן אכן גרם לתחילת מלחמת חמשת המלכים.
ותכלס? אני אוהב את הרעיון הזה (ואת כל עניין הקפיצה לעבר ושינוי העלילה שם).
 

Nirwood

New member
ואיך זה מתקשר לפריצת מלחמת חמשת המלכים?

סתם לזרוק שטויות באוויר?

מי שהצית את המרד של רוברט הוא ראיגר שהתאהב בליאנה שהייתה מיועדת לרוברט, החטיפה \ התאהבות שלהם גרמה לרוברט להשתגע ולשבור את הכלים.

המלך אאריז הוסיף שמן למדורה בכך שהוא הרג את ריקארד וברנדון סטארק (אבא ואחיו הגדול של נד).

*מלחמת חמשת המלכים היא מלחמה שפרצה בעקבות הוצאתו להורג של נד סטארק - עשורים לאחר המרד של רוברט.
 
אפשר לטעון שהכל קשור, כמובן, אם אאריז לא היה משתגע

אז ראיגר לא היה מעז לפעול בצורה עצמאית כל כך.
 
הקטע עם הודור היה מרגש, אם כי כמובן פרדוקסלי

יתר הפרק היה די משעמם ומשמים ועם מעט מאוד התקדמות בעלילה. הטיפשות של סאנסה בלתי נתפסת. אז כן ,למדנו איך נוצרו האחרים, אבל גם זה לא תורם במיוחד לעלילה. והטלפורטר של אצבעון היכה שוב, אני שואל את עצמי למה הוא לא קופץ להגיד שלום לדאני.
&nbsp
אני מניח שבשבוע הבא נראה את הבגידה הגדולה של הלאניסטרים בטיירלים.
 
אני דווקא חושב שהפרק הראה התקדמות משמעותית

איכשהו אצבעון אסף את כל צבא הבקעה והצעיד אותו כל כך מהר מן הבקעה עד חפיר קאילין, והספיק להגיע בעצמו עד חפרפריתא.
מה נסגר עם תפישת הזמן של יוצאי הסדרה?
אבל הבקעה הצטרפה למשחק, ובקלשון יש לנו כוח חדש שעולה, על חשבון בני פריי ותומכי לאניסטר.
בצפון מצחצחים חרבות, באיי הברזל משאל מלך זריז, אשה ותיאון בורחים לאנשהו ויורון מתכוון להפליג למירין.
אריה לא באמת מתקדמת, אבל סאנסה מתקדמת לאיטה. אני במקומה הייתי מגלה אורך רוח ואז מכריז בפני אבירי הבקעה כי אצבעון מכר אותי לראמזי. ככה היא גם יכלה לקבל את הצבא וגם להיפטר ממנו, אבל לפחות היא כבר לא מאמינה לו.

ז'ורה מורמונט הולך למצוא מרפא לקשקשת האפורה, ואולי זו הכנה לניתוץ של עוד שלשלאות וגיוס כל המאובנים שנרפאו בחורבות ואליריה, והשד יודע מה הם יביאו משם.

הדותראקים שוב רוכבים לקרב. איזה קרב?

בגזרת בראן גילינו כמה דברים.
1. מלך הלילה גם הוא מחליף עור או משהו כזה (לפי הסדרה, לפחות).
2. גילינו שילדי היער יצרו את האחרים כדי להלחם בראשוני האדם. אבל בספרים קראנו שהאחרים הופיעו באמצע עידן הגיבורים, עידן שהחל לאחר שראשוני האדם וילדי היער כרתו ברית שלום.
3. גילינו שאיכשהו הקסם של ילדי היער לא באמת עוצר את מלך הלילה, אז איך החומה עצרה אותו כל הזמן?
4. הקטע עם הודור נראה די דבילי.
5. אני שונא שקוראים לראש האחרים מלך הלילה. זה היה כינויו של מפקד מבצר הלילה שהתאהב ברפאית.
 

Nirwood

New member
היו המון קטעים מפגרים בפרק, המון...

על ההבדלים בין הסדרה לספרים אני לא אפרט, כי כבר חפרנו על זה, ואין מה לעשות.

אז ככה:

1. סבבה, ת'יאון ויארה בורחים לצי הברזל, ועושים מה...?
אם הם כבר השתלטו על פאקינג עשרות אוניות קרב, למה לא לתקוף את איי הברזל ולהרוג את יורון?

2. הברקת המאה של יורון - "תכרתו עצים ותבנו לי 1000 אוניות", מישהו מוכן להסביר לי אילו עצים לכל הרוחות קיים באיי הברזל?
מדובר ברצועת איים עם מספר מוגבל מאוד של עצים, בטח לא כמות שתספיק ל1000 אוניות, אולי 10 בלחץ, יש מספיק עצים בצפון, אבל איך אנשי הברזל יכרתו אותם בדיוק?

3. גם אם נתעלם מהעובדה שביליש הצליח תוך שניה להביא צבא גדול של אבירי הבקעה אל חפיר קאילין, והצליח בזמן שיא לרכב לפאקינג עיירה שנמצאת בסוף העולם וכל זאת מבלי להיתפס ע"י אנשי בולטון, איך לעזאזל צבא הבקעה נכנס כל כך בקלות לחפיר קאילין?
הרי מדובר באחד המבצרים הקריטים ביותר בצפון, ולא יעלה על הדעת שהבולטונים היו נוטשים אותו לאחר שהם כבשו אותו מחדש.
אז אם צבא הבקעה כבש אותו מחדש, ראבק תציינו את זה, או שתראו סצינה של דקה וחצי, משהו...

*על שאר הפרק אין לי משהו נוסף להגיד, אני דווקא מאוד אהבתי את כל הסיפור עם בראן, המהלכים והודור, זה היה מבריק, וערוך יפה.
 
יש קטעים מפגרים, אבל אתה רואה אותם לא נכון. ספוילרים לספרים

1. תיאון ויארה לא השתלטו על עשרות אוניות. אולי על כמה בודדות. ועם כמה אוניות בים לא ניתן להרוג את יורון שנמצא ביבשה מוקף באנשים רבים וחזקים מכמה פורשים שנמצאים עם יארה ותיאון.

2. אני חשבתי על זה אחרת. לבטח יש עצים באיי הברזל, אחרת מלכתחילה הם לא היו יכולים לבנות את הספינות הארוכות שלהם. אבל ממתי אוכלוסיית איי הברזל מספיקה לחמש אלף ספינות בצוותים מלאים?

3. צבא הבקעה יכול להמתין מעבר לחפיר קאילין, בערך כמו שצבא בולטון ופריי המתין שם עד שתיאון שחרר משם את אנשי הברזל, בשליחותו של ראמזי.
אבל לא בטוח שאנשי בולטון הציבו שם משמר, כשרוז בולטון זקוק לכל כוחו על מנת להחזיק בווינטרפל ולהשתלט על בתי הצפון הנאמנים לסטארק, בזמן שהוא בטוח שבית פריי שומר על האדמות שמדרום לחפיר קאילין ואין כוח עוין שיכול להגיע מדרום.
 

Uri04

New member
צבא הבקעה יכול גם לעלות על ספינות

ולהגיע לצפון דרך הים, לא?
 

Nirwood

New member
בעיקרון יש להם גישה לים...

אבל אתה צריך מאות אוניות בשביל לשנע את צבא הבקעה, יותר הגיוני שהם הלכו ברגל, המרחק מבקעת ארין לחפיר קאילין הוא הרבה יותר קרוב מאשר וינטרפל לחפיר קאילין.
 

Nirwood

New member
אתה צריך יער בגודל של איי הברזל בשביל 1000 אוניות

ולא, אין כמות כזאת באיי הברזל, אתה שוכח שמדובר בלב ים, באיים סלעיים, זה לא הוואי.

ובלי קשר, לוקח המון זמן לבנות אוניה, צי של 1000 אוניות זה מלאכת עבודה של שנים, אלה אם כן ליורון יש פס ייצור סודי וקסום שמאפשר לבנות אוניה תוך שבוע.

אנשי הברזל השיגו את האוניות שלהם באמצעות השתלטות על אוניות אחרות, הם פיראטים, וזה מה שפיראטים עושים, זה גם מפורט בספרים.

בסדרה הראו את יארה ות'יאון משתלטים על ארמדה גדולה, בעוד שליד יורון היו בסה"כ כמה עשרות אנשים, יחסי כוחות קיצונים לא?

כמובן שבספרים זה אחרת, אבל הנקודה שלי היא שכל הקטע הזה בסדרה היה מטומטם ולא הגיוני.

מה כל כך היה קשה בלעשות סצינה שבה יורון משתמש בקרן מואליריה, מקבל את התמיכה, וממנה את ויקטריון למפקד הצי?

בעניין הבולטונים:
קודם כל, ע"פ הסדרה הם כבר בשלב שהם הביסו את סטאניס (האיום היחידי שהיה להם בצפון), וכבר החלו לקבל תמיכה של בתים גדולים בצפון.

אז הטענה שלך שהמבצר הכי חשוב שלהם בצפון סתם לא היה מאובטח, היא טענה ממש מפגרת.

בנוסף אנחנו יודעים שפריי התחילו להיכנס למלחמה עם דג שחור בריברן, אתה חושב שבמצב כזה לבולטונים לא היה קריטי לאייש את חפיר קאילין?
 
יערות לא צומחים רק בהוואי.

יערות צומחים גם על הרים סלעיים.
חוצמזה, ההסתכלות על איי הברזל כעל סלע ריק ומכוסה טחב זו הסתכלות שגויה ומצומצמת. נכתב בספרים שיש להם גם חקלאות ושהם מנהלים ויכוחים אינסופיים גורלו של מי מר יותר - גורלם של הכורים שמנסים להוציא ברזל מתחת לאדמה, או גורלם של החקלאים שמנסים לגדל יבול מעל האדמה.

אני מסכים איתך שלוקח שנים לבנות צי ענק כזה, אבל אנשי הברזל לא השיגו את האניות שלהם באמצעות השתלטות על אוניות אחרות. דבר ראשון כי זה לא הגיוני. איך הם השתלטו על האניות? בשחיה? וכדי להשתלט על אניה צריך לדעת להפעיל אניה. ואיך מי שלא היתה לו אוניה יודע להפעיל אוניה? גם שודד ים צריך שיהיה לו את האניה הראשונה.
דבר שני, עם של יורדי ים ולוחמי ים יודע לבנות לעצמו את האניות.
דבר שלישי, בספרים נכתב מפורשות שהם בונים לעצמם את האוניות.
דבר רביעי, אם את הספינות הם היו משיגים באמצעות השתלטות, היה להם ערברב של ספינות מכל מיני סוגים וגדלים. אבל אנחנו יודעים שסוג הספינות בהם ילודי הברזל מפליגים זה ספינות ארוכות.

בסדרה הראו את יארה ותיאון משתלטים על כמה ספינות. רואים אותם רצים אל הספינות עם כמה אנשים בדיוק כמו שרואים את יורון רץ אל הספינות עם כמה אנשים.
לא ראית עם תיאון ויארה צבא גדול או משהו.

סצינה עם הקרן מוואליריון היתה מצריכה לפתח את הדמות של ויקטאריון, לעשות סצינות יותר ארוכות כדי להסביר את מהותה של הקרן ואת כל מה שמשתמע ממנה. אין להם כוח לזה. הם החליטו שהסדרה תהיה קצרה ומינימלית על חשבון העלילה, ההיגיון, הכבוד העצמי שלהם והכבוד לאינטליגנציה של הצופים שלהם.

בעניין הבולטונים:
את סטאניס הם הביסו לא מזמן, וזמן קצר לאחר מכן ראמזי רצח את אבא שלו. בשונה מרוז בולטון, ראמזי לא כזה מחושב, הוא לא אסטרטג גדול ולא ממש יכול להרשות לעצמו לשלוח כוחות למרחקים.
כפי שציינו אפילו בסדרה, הוא קיבל את תמיכתם של הבתים קארסטארק ואומבר בלבד, אבל יש עוד עשרות בתי אצולה גדולים וקטנים שעדיין לא תומכים בו.

הטענה שלך היא שחפיר קאילין זה המבצר הכי חשוב בצפון. אבל זה לא המבצר הכי חשוב בצפון.
בשונה משער הדמים שבבקעה, חפיר קאילין לא מאויש באופן קבוע. רוב סטארק הציב בו חיל מצב קטן רק לאחר שיצא למלחמה בבני לאניסטר.

אנחנו שמענו מאצבעון שדגשחור כבש את נהרן. אצבעון הוא לא האדם הכי אמין שיש, ואפילו אם זה נכון זה עדיין לא אומר שמישהו טרח ליידע את ראמזי בנושא.
ואפילו אם ראמזי היה יודע, כבר הסברתי שיש לו דברים דחופים יותר על הראש. הרי לפני שהוא שולח אנשים לשמור בנקודה רחוקה כל כך, הוא צריך לדאוג על האנשים שנמצאים ברדיוס קרוב יותר. אחרת האנשים שהוא ישלח לעולם לא יגיעו לחפיר קאילין.
בקיצור, לפני שראמזי דואג על מה שקורה בקלשון, יש לו דאגות הרבה יותר דחופות בצפון.
 
לגבי ההערות על העלילה

אין לי זמן כרגע לסיכום פרק, אבל לגבי מה שגילינו כקוראי ספרים:
1. הוא לא מחליף עור, הוא נוצר ע"י אותו קסם של ילדי היער והעצים ולכן יכול להיכנס לחזיונות כמוהם. אני מניח שזו הכוונה שלך ב"משהו כזה". אגב, ייתכן שהחייאת גופות היא סוג של החלפת עור: האחרים מתפעלים את המתים כמו בובות על חוט בצורה דומה לווארגינג.
2. בספרים קראנו אגדות על העבר, לא היסטוריה סדורה. עידן הגיבורים או שחר העיתים, העסק די מבולבל גם ככה. ייתכן שהפלישה הקודמת של האחרים קדמה לשלום בין ילדי היער לאחרים (ייתכן שהשלום הזה הוא פרי עבודתו של הגיבור האחרון, שיצא לחפש את ילדי היער במהלך הפלישה של האחרים. ייתכן שילדי היער נדחפו לשלום הזה כי הם איבדו שליטה על האחרים). יש עוד אפשרות: ידוע על נסיונות של ילדי היער לעצור שוב את בני האדם, הפעם בזמן הפלישה האנדאלית (האנדאלים לא ראו את עצמם מחוייבים להסכמים של ראשוני האדם וילדי היער, ובאופן עקבי שרפו חורשות וכו'). חפיר קאילין נוצר בצורה הזו לפי האגדה, כשהם ניסו לנתק את הצפון מהדרום באותה צורה שבה הם ניתקו את דורן מאסוס. לפי זה, ייתכן שהאחרים נוצרו בזמן הפלישה האנדאלית. כמו תמיד, מרטין נוטש את המוסכמות של הז'אנר. האגדות העתיקות והנבואות השונות לא חייבות להיות עקביות לאירועים.
3. הקסם של ילדי היער יכול היה לעצור את מלך הלילה עד שמלך הלילה הותיר את החותם שלו על בראן, שהיה בתוך המתחם המוגן. זה הפך את המתחם למתחם לא מוגן. לא מן הנמנע שאם בראן ידרים עכשיו מעבר לחומה, גם החומה תפסיק לעצור אותו, באותה צורה...
4. ככל הנראה מדובר בהמצאה מקורית של מרטין
 
זו ההיסטוריה

לסדר הכרונולוגי של הדברים נחשפנו כאשר המלומד לואין מסביר לבראן את קיצור תולדות ההיסטוריה. נדמה לי לאחר שאושה מדברת איתו על ילדי היער והאחרים.

אין פלישה קודמת. ידוע ומקובל בקרב המלומדים וההיסטוריונים כי ראשוני האדם הופיעו לפני כ-12,000 שנה ונלחמו בילדי היער, עד שכרתו ביניהם ברית באי הפנים בעין האלים. אז החל עידן הגיבורים שנמשך 4,000 שנה והסתיים בלילה הארוך.
כלומר, נראה שהאחרים הופיעו לאחר ארבעת אלפים שנות שלום עם ראשוני האדם.
אז לומר שהאחרים הופיעו בעקבות פלישת האנדאלים? זו אפשרות, אבל אפשרות דחוקה. כי האחרים באו מצפון, והיו צריכים לעבור ולחסל את אוכלוסיות ילדי היער וראשוני האדם שבצפון, לפני שיגיעו לאנדאלים שבדרום. זה נשמע מהלך התאבדותי. יותר פשוט לילדי היער להגר צפונה לאזורים שנותרו בשליטת ראשוני האדם.
3. ומה מנע ממלך הלילה להותיר את חותמו על כל דבר שבתוך ומעבר למחסומים של ילדי היער? זה קטע דבילי. אז בסוף הוא יותיר את חותמו על ג'ון שלג או מישהו אחר מעבר לחומה וכך יעבור אותה?
מה מנע ממנו לעשות את זה עד היום?
 
זו לא היסטוריה, זה הנרטיב

מרטין חוזר לכל אורך היצירה שלו על עניין הנרטיב: דמויות שונות רואות את העולם בצורות שונות לפי המטען האישי שלהם. גם ההיסטוריה והכרונולוגיה של שבע הממלכות היא עניין של נרטיבים: המלומדים לא רואים אותה באותה צורה כמו הטארגים, והספטונים לא רואים אותה באותה צורה כמו הצפוניים. ילדי היער בוודאי לא רואים את ההיסטוריה כמו הצפוניים, ובטח לא כמו האנדאלים. הגיוני שהם רצו לנצל את ההזדמנות של הפלישה האנדאלית לסגור חשבון גם עם ראשוני האדם. אחרי הכל, בעולם שבו האנדאלים ניצחו היה מקום לראשוני האדם, אבל לא לילדי היער. הם רק פעלו לפי הכלל "ידידו של אוייבי הוא אוייבי".

יתרה מזאת, גם לגבי הכרונולוגיה וגם בקרב המלומדים עצמם יש דעות שונות (מוזכרות אולי במשפט אחד בספרים, אבל זה מורחב ב"עולם של אש וקרח"). ראיות לתיאוריה שהמשמר נוסד בזמן הפלישה האנדאלית אפשר לקרוא כאן:
https://www.reddit.com/r/asoiaf/comments/2funea/spoilers_all_what_sam_was_about_to_say_the_truth/

לגבי מלך הלילה ובראן והחותם, אני לא יודע למה הוא לא עשה את זה קודם והאם זו המצאה של מרטין או של הסדרה - אבל בפירוש העורב בעל 3 העיניים אומר לבראן שהם כבר לא בטוחים בגלל החותם שמלך הלילה טבע בו. אם זו המצאה של מרטין, כנראה שבספרים יהיה הסבר מניח את הדעת למה הוא לא עשה את זה לאיזה מסכן כמו ויימאר רויס בתקווה שהוא יימלט מדרום לחומה וייפתח לו את השער. אם לעומת זאת זו רק הסדרה, אל תצפה להסבר מעמיק.
 
למעלה