עונה 6 פרק 5

אתה לא מדייק

במשך 300 שנות שלטון טארגאריין תושבי איי הברזל עסקו בדיג, במכרות, ובמעט חקלאות. הם היו עניים, אבל לא היו מקום שרק מייצר פיראטים. באלון ניסה "להחזיר עטרה ליושנה", להחיות את החלום של תהילת העבר האבודה, וגם זה רק אחרי שהטארגים האחרונים נעלמו. אבל באלון הוא היוצא מן הכלל המעיד על הכלל (עד כמה ש-300 שנים הן כלל, לעומת האלף ויותר שקדם להן).

כמו כן, רוברט אולי היה משמיד את בית גרייג'וי, אבל הוא לא היה משמיד את כל אצולת איי הברזל, ובטח שלא היה משמיד ברצח עם את כל תושבי האיים.

כמובן, היו פיראטים יוצאי איי הברזל, כמו יורון. אבל פיראטים יש מכל מקום: דורנים, תושבי הבקעה, תושבי הערים החופשיות ועוד. סאלאהאדור סאאן הוא מלך הים הצר (כלומר הפיראט המשמעותי ביותר בגזרה של הערים החופשיות), והוא ליסני, לא יליד ברזל. כשאתה חושב על פיראטים, תחשוב על ההרכב האתני המגוון של מסיכות הדמים. אפילו יורון היה רק קפטן, הצוות שלו לא היה צוות של ילידי ברזל.

כמו כן, הערים החופשיות לא יכולות להקיף את כל ווסטרוז רק כדי לכבוש את איי הברזל. זה מבצע לוגיסטי מסובך מאוד ורחוק מאוד מהבית. ועוד לא התחלתי לדבר על המשמעות של זה מבחינת הפרת הריבונות של כס הברזל. עיר חופשית שתנסה לכבוש נתח מווסטרוז תצטרך לעמוד מול הצבא המאוחד של כל שבע הממלכות.

והסיבה האחרונה: הערים החופשיות נמצאות במצב מלחמה מתמיד אחת עם השניה. פיראטים הם עוד כלי נשק במחמה הזו, ממש כמו שהפיראטים באיים הקאריביים ששדדו את ספרד מומנו ע"י אנגליה. אין לאף עיר חופשית אינטרס להשמיד כלי נשק פוטנציאלי, גם אם כרגע הוא מופנה זמנית נגדה.
 
הערות

בני הברזל היו כוח משמעותי ביותר במאות שלפני נחיתת אאיגון, כשהשיא (וגם הסוף) היה בניית הארנהול ע"י הארן השחור- לאחר עשרות שנים של שליטה ושעבוד של הבטן הרכה של ווסטרוז- נחלות הנהר.

200 שנה אחרי נחיתת אאיגון, בתקופת שלטונם של הנכדים של אאיגון 4, תקופה בה המלוכה הייתה חלשה ממרידות בלקפייר והעין של בני טארג' הייתה מופנית מזרחה לכיוון אסוס (לשם נמלטו תומכי בלקפייר), החלו ילודי הברזל בראשות דאגון גרייג'וי להציק ליושבי החוף המערבי של ווסטרוז- מהצפון ואי הדובים ועד נמל לאניספורט בדרום.

דאגון דוכא, בסופו של דבר, לא ע"י המלוכה אלא ע"י איחוד כוחות של בני סטארק ובני לאניסטר.

100 שנה לאחר מכן, באלון רוצה להחזיר עטרה ליושנה (כנראה משום שהוא מרגיש ששוב פעם יש בית מלוכה חלש- כזה שאולי עדיין עסוק בהכפפת הליגיטימיות שלו על בתים ממורמרים)
 


 
קצת גיאוגרפיה

ווסטרוז זו יבשת. איי הברזל נמצאים ממערב לה, כשצריך חודשים של הפלגה על מנת להקיף את היבשת מדרום ולהגיע לים הצר, ולהפליג בו צפונה עד בראאבוס שנמצאת בכלל ביבשת אחרת - אסוס.
אסוס משתרעת הרחק מזרחה, וצריך עוד חודשים של הפלגה כדי להגיע למפרץ סוחרי העבדים של מירין ואסטאפור.

ככה שבפשטות, ילודי הברזל בדרך כלל מפליגים בים השקיעה ובדרך כלל שודדים ובוזזים ווסטרוזים שמפליגים בים השקיעה, או את חופיה המערביים של ווסטרוז.
הבראאבוסים בדרך כלל לא מגיעים לים השקיעה, וספינות מאסטאפור ומירין לא מרחיקות מערבה אפילו עד החוף המזרחי של ווסטרוז.

זה חלק מהגדולה של יורון - בספרים, העובדה שהפליג רחוק כל כך מזרחה.
 

Rodrik Harlaw

Active member
לא חושב שכך הם רואים אותם

זו פשוט סתם כתיבה עצלנית שלהם. הם לא אוהבים/מסוגלים להראות תהליך פוליטי לא פשטני בלי איזה לאניסטר מעורב: הבחירה של ג'ון למפקד המשמר, דורן, ההשתלטות של פטיר על הבקעה וכו'
 
כן. ככה בדיוק מראים איך אנשים הולכים אחרי כוח

הדותראקים שהגיעו למנהיגות על ידי שהוכיחו אלף פעם שהם הכי קשוחים מכולם, צורחים כמו ילדות קטנות בגלל אש, וכל הדותראקים כאחד כורעים ברך ללא ציוץ של התנגדות מול זו שרצחה את המנהיגים שלהם באיזה תרגיל מלוכלך.
ואצל בני הברזל, מישהו מגיע ומקשקש חמש דקות וכולם הולכים אחריו.
איפה הכוח בזה?
 

kikona126

New member
צריך להגיד ספויילר אם הפרק כבר שודר?

קיץ מת בפרק הזה... אולי זה משהו סימבולי לבאות?
עוד אחד מבני סטארק שהזאב שלו מת... ועוד קיץ.. זה אומר שרוחות החורף מתקרבות לחומה?
למה בעצם חשוב לאותו המהלך הלבן לגעת בבראן? איזה יתרון זה נותן לו? (חוץ מלהכנס למערה?)
&nbsp
ועכשיו מה שיכול להחשב כספויילר, מה אתם אומרים על הטריילר לפרק הבא?
 

Rodrik Harlaw

Active member
יש תיאוריה שאומרת

שעכשיו הקסם שבחומה (קסם של ילדי היער) כבר לא יעצור את האחרים אם בראן יהיה מדרום לה (כמו שהמחסה מצפון לחומה שהוגן ע"י הקסם של ילדי היער הפך ללא אפקטיבי כשבראן המסומן בתחומו)
 

Rodrik Harlaw

Active member
הוא קיבל את המידע

על הסימון בפרק הנוכחי והוא צריך לזכור שהקסם של החומה זה קסם של ילדי היער. מכאן הוא רק צריך לעשות 1+1
 

Nirwood

New member
גם אם הקסם יפוג, איך צבא המהלכים יחצה את החומה?

יתפס עליה?

עדיין לא ראינו שהם מסוגלים לעשות את זה, גם בהארדום, כל המסה הגיעה בהתאבדות המונית של נחיל הזומבים, ואז הם פשוט התעוררו מחד לאחר הנפילה.

עם החומה זה משהו אחר, כי מדובר במבנה עצום בגובהו.

אם אני צריך להמר:

אולי למלך הלילה יש יכולת למוטט את החומה באמצעות כישוף אנערף, גם בהתקפה שלו על ילדי היער ראו שהוא יצר מין הלם בקרח שנע בקו ישר, תדמיינו משהו ענק כזה בדרך לחומה שיותר בקע שמאפשר לצבא הענק שלו לחצות.
 

Rodrik Harlaw

Active member
יש סיבה
לספרים

שמרטין טרח לציין שהקסם בחומה הוא זה שמונע מהאחרים את המעבר לדרום ולא רק החומה כסתם מחסום עצום.
&nbsp
אני לא בטוח שהתיאוריה נכונה וזה לא שאני מפסיק לקחת בחשבון גם את התיאוריה היותר ותיקה של נפילת החומה ע"י קרן החורף (ולו רק בגלל שזה רגע טלוויזיוני שכנראה לא קיים באף סדרה/סרט אחרים). בכל מקרה, החציצה שהחומה מהווה תצטרך להתבטל בדרך זו או אחרת - אחרת, סכנת ההלכים הלבנים נמוכה משמעותית ולכן לא דרמטית מספיק בשביל 7 ספרים/עונות
 

Nirwood

New member
הקרן לא נתפסה כבר ע"י מאנס ריידר \ משמר הלילה, שכחתי...?

או שמדובר בקרן מזויפת?

בכל מקרה, אני לא רואה תרחיש שבו מלך הלילה תוקע בקרן, זה פשוט לא נראה טוב (אפילו לא בספר).

אני כן רואה מצב שהם עושים סוג של טקס מטורף, ובסיומו הם שוברים חלק מהחומה.
 
לא ידוע

יש קרן שמאנס מצא ושהמשמר תפס, אבל לא ברור אם זו קרן הלילה או שמאנס, אחרי שנכשל למצוא את הקרן, שיקר לעם שלו כדי שלא לפגוע במוראל.

בכל מקרה, מרטין באופן עקבי מאוד זהיר עם קסמים גרנדיוזיים. הוא לא רוצה להיות עוד רומח הדרקון, מבחינתו קסם בעלילה הוא כמו פלפל באוכל: אסור להגזים עם הכמויות. אז סצינה גדולה של החומה נופלת? לא בטוח. יש כמה וכמה אזכורים לגבי האחרים שמשתמשים בעכבישי קרח. מאחר שעכבישי קרח לא נצפו בספרים עד כה, אפשרי שתפקידם של עכבישי הקרח הוא לטפס על החומה ובכך לנטרל את היותה מכשול פיזי.
 
ואני מרחם על צפריר גרוסמן, המתרגם הישראלי

זה פשוט דבר שאי אפשר לתרגם אותו, הוא פשוט יהיה חייב להכניס את המשפט באנגלית לתוך התרגום העברי וגם זה מאוד בעייתי.
 

strahd

New member
מה אם אגיד שאחרי שראיתי את זה

אני תופס את הראש ואומר "הודור, הודור, נשמע כמו קונדור".
&nbsp
זה לא יהיה באנגלית, אצטרך למצוא איזה חידוד לשון כלשהו. מלבד זאת, יכול להיות שזה לא מה שמרטין התכוון אליו (לפחות אני מקווה).
 
למעלה