מי צריך כביש מטעין?
YYYY איזה שבוע עמוס בשוק הEV
(הרכב החשמלי) אלקטריאון מ1,800 בואכה כמעט 10,000 בחודש אחד גבירותי ורבותי- למעוניינים כתבתי עליה בדף קודם או לפני..
אמזון וGM מתעניינות בנתח מRivian יצרנית הטנדרים החשמליים בעסקה שמוערכת בין 1ל2 מיארד דולר ועוד..
חפשו את הטריינד החשמלי
מי צריך כביש מטעין?
אנסה בקצרה- Rivian סטארטאפ מדובר (ואחד שיקבל כסף גדול כהשקעה מאמזון וGM) בארהב עובד חזק על כלים כבדים- לכיוון הטנדרים הכבדים ומשם יזלוג למשאיות..
הם לא החברה היחידה ששוקדת על הנושא כשטסלה כמובן ועוד עובדים על דגמים משלהם
מסתבר ש-Rivian כבר מציגה מודל לקראת שיווק שהוא מרשים ביותר ביכולות ובמספרים, מיכולת הנשיאה (5 טון) ועד זינוק 0-60 ב3 שניות!! מעל 700 כוחות סוס! עד 1000 ליטר מקום אחסנה ב3 חללים ברכב (מספרים מרשימים וחלקם אף חסרי תחרות מול רכבי פטרו) וטווח בטריה יפה
אבל מה שבעייתי כרגע הוא המחיר שכמעט כפול מרכבי פטרו - האשמה נופלת ישירות למארז הבטריה (מחירי הבטריה במגמת ירידה אבל עדיין)
ומכאן החשיבות לכביש מטעין שיכול לתת לקונים אופציה לקניית מארז בטריה בעל טווח קצר יותר ולהוזיל את הרכב
מה עוד גם שיש כרגע מו'מ בין חברות EV לגבי שימוש משותף במתקנים קיימים של טסלה למשל, שהושקע בהם הון רב ואין כוונה לטסלה לחלוק אותם בחינם ועוד תהליכים ופיתוחים בהקשר לטעינת הרכבים- מהירות הטעינה וגם פיתוחים לגבי היעילות של הבטריה עצמה כמובן
כל פתרון הטענה והעלאת טווח יתקבל בברכה