offside !

APPUKMAN

New member
אני שמח שהבנתי

אין לי מילים! לבסס תזות שלמות על בסיס הנחות עבודה אישיות. אני רק מאחל לעצמי ולאוהדי ארסנל, שונגר לא יעזוב אף פעם. בזה אני מסיים את ויכוח הסרק על איך כדורגל צריך להתנהל ומטרות של קבוצות. אני לא רואה אפשרות שתינתן לגיטימציה מצדך לדעה כמו שלי. שלא יהיה לך ספק, רוב אוהבי ואוהדי הכדורגל חושבים כמוך, אבל לא כולם. לא סתם קראתי לבלוג שלי OFFSIDE, אני מנסה להביא דעות וסיפורים מחוץ לזרם המרכזי. אני רק יכול להזמין אותך לקרוא את הבלוג שלי, אולי בסוף אני אצליח לשכנע אותך שיש יותר מאמת אחת , בטח בתחום כל כך גדול כמו הכדורגל... שבת שלום.
 

Mellow29

New member
אותו דבר אני יכול לומר עליך

איך אתה יכול לאחל לאוהדי ארסנל שונגר לא יעזוב אף פעם? עלה בדעתך שאולי, רבים מהם כבר יצאו מהבועה שבה ונגר חי ורוצים שמשהו יתנהל אחרת? אם יערכו סקר, תגלה שהרבה פחות אוהדים ממה שאתה חושב מרוצים מהדרך שבה ארסנל הולכת בשנים האחרונות... בתור יריבה לליגה, אני גם כן מאחל לארסנל שונגר לא יעזוב לעולם. וזה חבל, כי ארסנל היא לא מועדון שהייתי רוצה לראות אותו נכשל שוב ושוב.
 

fabregas0

New member
"כל קבוצה קבועת את המטרות שלה"

מסכים, ולא רק מטרות במיקום בטבלה - אלא בדרך התנהלות ומידניות. ברור שיש לארסנל את הכסף להשאיר את ססק ונאסרי - וניסו, הוצע לנאסרי חוזה אך הוא סירב. זה שנאסרי או כל שחקן אחר שבוחר לעזוב את ארסנל אין סבלנות לחכות לבניית הסגל ובוחר דרך אחרת - זאת זכותו אבל לא מצריך את המועדון להתנהל לפי איך שהוא רוצה. להזכירך, שנאסרי נקנה הוא ממש לא היה במעמד שבו הוא נמצא עכשיו (כמו הרבה מאוד שחקנים אחרים שארסנל מכרה), וכמו שוונגר פיתח את נאסרי התוכנית היא שכל השאר מתפתחים בהדרגה. מה לעשות ששחקנים רוצים לעזוב אז הם עוזבים? במצב שבו צ'ילסי, ליברפול, סיטי, ברצלונה ועוד ועוד קבוצות שפכו לא מעט כסף, אם ההתנהלות של ארסנל הייתה התבססות על רכש ולא פיתוח צערים - הרי שוונגר היה צריך בקיץ להוציא עשרות מיליונים. וללא בעלי בית "נדיבים" כמו אברמוביץ והשייחים למנהם, ארסנל תוך עונה- שתיים קורסת כלכלית. בקשר לחובות של קבוצות, וודאי שהטענה היא לא אבסולוטית אבל היא הנכונה. קבוצה שנמצאת בחובות היא תמשיך להיות בחובות. למה? כי היא תגלה שרק על ידי המשך כניסה לחובות ורכישת עוד ועוד שחקנים הם יוכלו לקחת תארים. הדוגמא הקלאסית היא ולנסיה, הרי אתה אמרת מיקודם שאם הקבוצה תיקלע לחובות יהיה אפשר למכור את השחקנים והיא תכסה את החובות. כן? זה באמת מה שקורה? ולנסיה בחוב של רבע מיליראד יורו וזה אחרי שמכרו בלי הפסקה. אולי ההצלחה שתיווצר עקב זה שתקנה שחקנים היא מיידית, אבל בטווח הארוך זה גזר דין מוות לקבוצה. ולנסיה לא פקטור בליגה ולא פקטור בליגת האלופות - והאמת? אי אפשר להאשים אותם..
 

Mellow29

New member
נאסרי זו ממש לא הבעיה, זה אחד התסמינים

ברגע שסמיר נאסרי וססק פברגאס הגיעו לארסנל, הם היו רחוקים מאוד מהשחקנים שהם היום. ועדיין, כשהם הגיעו ארסנל הייתה קבוצה שנלחמה על התארים, קבוצה שבה היו עדיין שרידים מעונת ה-invinicibles, קבוצה שהייתה בה תקווה לשחקן כמו פברגאס לזכות בתואר. מאז, התהליך שארסנל עברה הוא שלושה צעדים גדולים אחורה. היום לנאסרי ופברגאס אין סיכוי לזכות בתואר; שחקן גדול כמו רובין ואן פרסי מגיע לגיל 28 ללא תואר ב-7 שנים בהם הפך מכשרון שנוי במחלוקת לחלוץ נהדר - מי מבטיח שהוא יחכה לך? ; כשרון נהדר כמו ג'ק ווילשר מחויב לארסנל, אבל אם הוא ימשיך להשתפר הוא יגיע לשלב בו הוא ישאל את עצמו האם הוא רוצה להיות בארסנל כשמסביבו עוברים צעירים, נמכרים כשחקנים בשלים וחוזר חלילה, או שיעדיף ללכת ל, נאמר, ריאל מדריד ולהלחם על תארים? זה טבעי לחלוטין, וקרה גם בליברפול (אלונסו, מסצ'ארנו, טורס) - אבל בעוד שאצלנו הבעיה הייתה בעלים שלא נתנו כסף, אצל ארסנל הבעיה היא מנג'ר שיש לו המון כסף ובוחר שלא להשתמש בו. אני לא מבין לאן אתה חותר עם ההשוואות הללו לאברמוביץ' ושייח מנסור מצד אחד ולוולנסיה מצד שני. ארסנל גם כן לא ממומנת ע"י ההסתדרות או תנועת בית"ר...סטן קרואנקי הוא איש עסקים שמחזיק בקבוצות MLS, NFL, NHL ו-NBA ובעוד עשרות עסקים משניים. אלישיר אוסמאנוב הוא גם כן אייל הון ממש לא עני. שני האנשים שמחזיקים במניות של ארסנל (מלבד החלק של האוהדים) עשירים לא פחות מדניאל לוי, ג'ון הנרי והגלייזרים. לארסנל יש כסף לחיזוק - גם בלי להכנס לחובות, ובלי להכנס לפוטבול מנג'ר - ונגר יכול לקנות שלושה שחקני וורלד קלאס לבחירתו: סניידר, האזארד, האלק, זה לא משנה. במצב כזה, גם לא תצטרך לרדת על הברכיים בשביל סמיר נאסרי. הוא פשוט יעדיף להשאר אצלך ולזכות בתארים בלונדון במקום במנצ'סטר. ההשוואה לולנסיה טיפשית וחסרת כל קשר למציאות. היא נכנסה להרפתקה כלכלית מסוכנת ויצאה ממנה בשן ועין. ועם זאת, ארסנל היא מותג שיווקי גדול בכמה רמות מולנסיה; לארסנל יש איצטדיון מהגדולים בעולם ומחירי הכרטיסים למשחקי הבית שלה הם הגבוהים באנגליה (וכפועל יוצא, גם באירופה?); יש לה בסיס אוהדים מקומי ובינלאומי גדול פי 10 מולנסיה, שמאפשר לה להכניס הרבה יותר ממרצ'נדייז, מסעות ראווה לאסיה שונגר עורך בקיץ וכו'. למה שלא תשווה את ארסנל לדוגמא בגודל שלה....למשל, מנצ'סטר יונייטד? יונייטד גם כן נמצאת בחובות, והיא מחזירה אותם בהדרגה. היא הצליחה להיות הראשונה בעולם הכדורגל לתפוס את הפוטנציאל הגלום בעסקי מחירת החולצות וכו', והייתה הראשונה בפרמייר-ליג להרוויח סכומים משמעותיים. גם כיום, העובדה שהיא בחובות לא מפריעה למנג'ר שלה לרכוש שחקנים ברמה גבוהה, לשפר את הסגל שלה, להילחם על השגת המטרות הספורטיביות שלה ובו זמנית להחזיר את החובות. היא רחוקה הרבה יותר מארסנל מסכנת פירוק, למרות שהיא נמצאת בחובות. הסיבה לכך שהיא שומרת על מעמדה כמועדון כדורגל תחרותי, מכניסה הרבה יותר מארסנל בזכות ההישגים הספורטיביים שלה, ונשארת רלוונטית הרבה יותר מארסנל בכל מה שקשור לכסף גדול. ואחרי שרואים את כל זה, איך יכול להיות שהכרטיס הזול למשחק בית באולד טראפורד יעלה לי 28 פאונד וכרטיס זהה באמירייטס יעלה לי 34 פאונד? יורקים לכם בפרצוף, אתם חושבים שזה גשם.
 

Benedictus2

New member
ההשוואה בין ונגר לאלישע לוי היא מגוחכת

כל הכבוד על הכתיבה, אבל אין בכבוד כדי לחוך בביקורת: איך ניתן להשוות בין מומחה בעל שם עולמי לכדורגל לאדם שכל הצלחתו באה מקונסטלציה של הרכב כשרוני ששיחק כדורגל בינוני וחסר מעוף, גם בעונות האליפות? ונגר מבין בתרבות ספורט, ברפואת ספורט, בטקטיקה של המשחק, בפסיכולוגיה של ספורט. בנוסף לכל אלה ונגר הוא בעל טביעת עין מופלאה לכישרונות ובעל יכולת מופלאה לטפח אותם ולהעלות אותם לדרגות הגבוהות ביותר. לעומתו אלישע לוי הוא אנאלפבית של כדורגל. אין לו מושג בתרבות ספורט וגם לא בפסיכולוגיה של ספורט. הוא חסר ידע בסיסי באימון, לא מבין דב וחצי דבר בתחומים הקשורים למקצוע שלו ועסוק ברוב ימיו בניסיון לרצות את השליטים בחדר ההלבשה שלו. בארסנל, שחקן כמו יניב קטן לא היה משחק דקה מיותרת, ואילו אצל אלישע לוי הוא מנהיג את הקבוצה וקובע את ההרכב שלה. גם כשארסנל לא לוקחת תארים היא משחקת כדורגל נעים לעין, מה שבלתי אפשרי להגיד על מכבי חיפה גם בעונה שבה היא זכתה באליפות נסו להיזכר במשחק אחד מלהיב של מכבי חיפה בעונות האחרונות ותראו שזה בלתי אפשרי.
 

APPUKMAN

New member
ללא ספק הוכחת את טענותי

אלישע אנאלפבת של כדורגל ?! אני לא מתיימר להיות מבין גדול, אבל דבר אחד אני יודע בוודאות: אדם שמצליח לנהל את עסקיו בצורה כזאת מרשימה יודע מה הוא עושה. אם שחר האמין באלישע, כנראה שיש לו קצת יותר ממה שאתה חושב. אבל כרגיל האוהד הישראלי הוא המבין ביותר, הוא המומחה , הוא המקצוען ובסוף הוא אפילו לא מגיע לעודד את הקבוצה שלו במגרש. יותר מזה גם כשהוא מגיע למגרש הוא רק מתעסק בלקלל ולנבל את הפה : אם הקבוצה שלו מנצחת אז את היריבה ואם הקבוצה שלו מפסידה אז אותה. ונגר הוא גאון יחיד במינו, הוא כלכלן במקצועו ובלשן כתחביב... אבל אלישע לוי הוא לא הצד הקיצוני של ונגר. ויותר מזה , ונגר לא הביא לארסנל תואר כבר מעל 6 שנים, לי אישית כאוהד זה ממש לא מפריע למרות שהמבינים מלמעלה כנראה יותר חוששים לארון הגביעים של ארסנל מאוהדיה. ונגר עושה דברים גדולים יותר מתארים ודברים שמחזקים את המותג והפילוספיה שעומדת מאחורי השם ארסנל. אלישע לעומתו, הצליח להביא למכבי חיפה 2 אליפויות, וקל לנו לבנות עכשיו טזה על כמה שאין בו כלום אבל הוא לא היה רחוק בכלל מלהיות המאמן הראשון שמביא קבוצה ישראלית פעם שנייה לאליפות. תן טיפה כבוד וטיפה קרדיט לבן אדם.
 

Benedictus2

New member
כבוד וקרדיט

אין כאן שום עניין של כבוד. זה לא רלבנטי לדיון. אני מניח שאלישע האו איש טוב ואוהב ואם הייתי מכיר אותו באופן אישי, סביר להניח שהייתי מכבד אותו מאד. מאחר ומדברים על כדורגל - ומאחר ואני אוהד את מכבי חיפה קצת יותר שנים מרוב הכותבים כאן, ומתוך כך זוכר את הימים השחורים של שנות השבעים (כדורגל כמובן, השאר היה נהדר) לא זכורה לי קבוצה כל כך לא מאומנת. זה יאמר "לזכותו" של אלישע לוי. בעוד העונה הכישורים של לוי כמאמן באים לידי ביטוי בצורה מאד ברורה, הרי שבעונות החולפות הייתה למכבי חיפה קבוצה עם שחקנים איכותיים בהרבה (כמובן בקנה מידה ישראלי שהרי לא צריך להגזים בסופרלטיבים על שחקנים כמו כיאל, רפאלוב ארבייטמן, מסיללה, קולמה, בנאדו, או דקל קינן - אבל לליגה הזו זה ודאי הספיק) והקבוצה הצליחה. החכמה הגדולה של מאמן - ובזה אני חייב להודות שאלישע נמצא בחברה מאד טובה בישראל - היא לבנות קבוצה, לאתר כישרונות ולטפח אותם, להקנות שיטת משחק לקבוצה ולמועדון בכלל ולהניח תשתית לשנים קדימה. אין בארץ יותר מדי מאמנים שיכולים לעשות זאת ועל המעט שיש ודאי שלא ניתן למנות את אלישע לוי. במובנים האלה - ארסן ונגר הוא כל מה שאלישע לא היה ולא יהיה אף פעם
 
למעלה