חדשות - פורסמה מהדורה חדשה של חוברת ההסברה "הזכויות שלך בביט
מתוך אתר ביטוח לאומי:
חדשות - פורסמה מהדורה חדשה של חוברת ההסברה "הזכויות שלך בביטוח הלאומי"
"אזרחים יקרים,
יעודו של הביטוח הלאומי הוא להעניק לנו רשת ביטחון סוציאלית בכל שלב בחיינו. כשר הרווחה והשירותים החברתיים, הממונה על הביטוח הלאומי, אני מקדם חוקים ורפורמות שיבטיחו את רווחתכם ויקלו עליכם במימוש הזכויות שלכם.
אני שמח לבשר, כי עם כניסתי לתפקיד חלו תמורות חיוביות בשירות הניתן לאזרחי ישראל; הוצאנו את ועדות הערר הרפואיות באזור הצפון אל מחוץ לכתלי הביטוח הלאומי, ובכך הפכנו את הדיונים באחוזי הנכות של המבוטחים לבלתי תלויים.
הקמנו סניפי ’יד מכוונת‘ לייעוץ והכוונה בחינם לוועדות הרפואיות בבאר שבע ובחיפה, ובמהלך שנת 2016 נרחיב את הפריסה הארצית גם לאזור ת‘‘א וירושלים.
בכדי למנוע צבירת חובות וקנסות, קידמנו מהלך שמטרתו מחיקת חובות ישנים ומניעת היווצרות חדשים, בין היתר, על ידי החלת חובת דיווח מקוון על המעסיקים באופן בו מועבר מידע אמין בזמן אמת, על שכר מעבודה או מפנסיה מוקדמת לעובדים.
מההכרה בחשיבות הנגשת המידע וקיצור התהליכים הבירוקרטיים לאזרח, שיפרנו את אתר האינטרנט, ומעתה ניתן להגיש מסמכים רבים ללא צורך בהגעה לסניף או בעמידה בתורים, זאת בנוסף לשירות הטלפוני הזמין לכל שאלה.
מתוך מחויבות עמוקה לרווחתם של האזרחים הוותיקים, הגדלנו את תוספת השלמת ההכנסה לקשישים ואלמנות ויצרנו מסלול ירוק בועדות רפואיות, בבית החולים סורוקה ושיבא, כך שבמקרים רפואיים קשים, נמנע מהמבוטח להגיע לדיונים לקביעת אחוזי הנכות ואלה נעשים ללא נוכחותו.
כמו כן, הקדמנו את מועד קבלת גמלת הסיעוד לקשישים, על מנת שזו תועבר בתוך שבוע מיום קביעת הזכאות.
בימים אלה, אנו פועלים להביא להקלה במבחני התלות לצורך קבלת גמלת הסיעוד, ולהרחבת אוכלוסיית הזכאים לגמלה.
איכות השירות לציבור הינו בראש סדר העדיפויות שלנו, ומטרתי להפוך את הביטוח הלאומי לגוף רגיש למצוקות, נגיש לפניות הציבור ומדיד בהישגיו. אנו נמשיך לקצר הליכים בירוקרטיים, ואת זמני ההמתנה למשוב, כאשר המטרה העליונה שלי היא כי מי שזכאי יקבל את זכויותיו, ומהר ככל הניתן.
בברכה,
ח"כ חיים כץ
שרהרווחה והשירותים החברתיים
אזרחים יקרים,
המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף המקצועי והמוביל בתחום הביטחון הסוציאלי בישראל, ותפקידו העיקרי הוא מתן קצבאות לזכאים על-פי החוק.
הביטוח הלאומי פורש רשת מגן כלכלית וחברתית לשכבות אוכלוסייה נרחבות, כמו משפחות עם ילדים, קשישים, אלמנות ויתומים, ולמבוטחים בזמן משבר אישי כמו פיטורין, נכות ופגיעה בעבודה.
היקף התשלומים השנתי של הקצבאות לציבור עומד על כ-75 מיליארד ₪ בשנה.
כמו כן מפעיל הביטוח הלאומי, באמצעות אגף השיקום וחמשת הקרנות שלנו, תוכניות שיקום מקצועי ושירותים חברתיים לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
אנו עושים מאמצים ניכרים לקדם חקיקה סוציאלית, לדאוג לרווחת המבוטחים ולקיום נאות של השכבות החלשות, תוך קיום דיאלוג מתמיד עם הציבור, ומשתדלים לקיים את הערך של ערבות הדדית ברוח דברי הנביא ישעיה "איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק" (ישעיה מ"א פסוק ו').
יעדים מרכזיים שלנו הם לפעול באופן יזום למיצוי זכויות האזרחים בביטוח הלאומי, ולתת שירות איכותי, מתוך רגישות לפונים אלינו. אנו פועלים בהתמדה לשיפור השירות הניתן בסניפים, ופותחים מרכזי שירות נוספים בפריפריה.
במקביל, מתוך רצון לקרב את השירות לציבור, אנו מפתחים שירותים המפחיתים את הצורך להגיע לסניפים לקבלת שירות.
הקמנו מוקד טלפוני ארצי לשירות הציבור, ואנו מפעילים עמדות ממוחשבות לשירות עצמי. כמו כן הרחבנו מאוד את השירותים הניתנים באתר הביטוח הלאומי באינטרנט, כולל הגשת תביעות ומסמכים באופן מקוון, ביצוע תשלומים ושירות אישי, ופיתחנו אפליקציה לטלפונים ניידים, פיתוחים, המאפשרים לכם לקבל שירות בבית.
בחוברת זו תוכלו למצוא דברי הסבר כלליים על תנאי הזכאות לקבלת קצבאות הביטוח הלאומי, על חובת תשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות, ומידע על השירותים הניתנים בסניפים ובערוצי השירות האחרים. אני מקווה שמידע זה יסייע לכם במיצוי זכויותיכם בביטוח הלאומי, ובקבלת שירות יעיל ומהיר. בברכה, ח"כ חיים כץ שר הרווחה והשירותים החברתיים
בברכה,
פרופ' שלמה מור יוסף
המנהל הכללי"