שיטה וכללי הדירוג
ומההיסטוריה לתכל'ס. אז הרעיון העומד בבסיס המצעד הוא ליצור רשימה של השירים הכי אהובים עליי בכל הזמנים כשבכל כמה חודשים יתעדכן הדירוג תוך בחינת השמעות השיר (בפועל ובראש) בתקופה הקודמת לעומת השירים האחרים ודירוג השיר בהתאם. כללי בסיס של מצעד: 1. המצעד הוא מעורב: הוא כולל גם מוסיקה לועזית וגם מוסיקה ישראלית כשהרעיון הוא שכל שיר נשפט לפי איכותו כאילו אני לא גר בישראל. מקצת מהשירים במצעד הם בשפה הצרפתית, רוסית, גרמנית וספרדית. 2. ככל שאני מכיר את השיר יותר זמן, סיכוייו להגיע גבוה במצעד גדולים יותר. מילת המפתח במצעד היא יציבות. כלומר שירים חדשים מתחילים את דרכם בתחתית "מצעד הזהב" (בדרך כלל מתחת למקום ה- 125) ובמידה ומצליחים עולים יותר גבוה במצעד שאחריו. כך נמנע דירוג גבוה לשיר שנהיה להיט לכמה חודשים ונשכח אחר כך. כמו כן עליית השירים החדשים, כמו ירידת השירים שהפכו להיות חלשים היא הדרגתית (כך לא יכול להיות ששיר שדורג במקום ה- 50 במצעד הקודם, יגיע למקום 120 במצעד הבא אלא אם כן עבר הרבה זמן בין המצעדים). 3. ככל שהמיקום במצעד הוא יותר גבוה, ההתקדמות יותר איטית. ב- 20 הגדולים השינויים הם קטנים יחסית למרות שכמעט תמיד גם שם יש תזוזות שבמקרה הזה משמעותיות. ככל שהולכים יותר למטה, העליות והירידות יותר משמעותיות כשבמצעד המשנה העליות והירידות במיקום הן מטורפות. לפי מה נקבעת עלייה וירידה של שיר במצעד: 1. לפי כמות ההשמעות שלהם ב"וינאמפ", מערכת סטריאו או נגן MP3 בזמן שקדם למצעד בניגון לא אקראי. שירים ותיקים זקוקים לפחות השמעות משירים חדשים כדי להעריך אותם מסיבות מובנות. 2. ביצועי שירים אחרים ביחס לשיר הנבחן. אם השיר האחר היה יותר פופולארי באותם חודשים אחרונים מהשיר הנבחן, העליה שלו תהיה יותר גבוהה מהשיר הזה. 3. מכסה מקסימלית לאמנים מובילים - כדי למנוע השתלטות מוחלטת של האמנים האהובים עליי במצעד, נקבעה מכסה מקסימלית של שירים ובמקרה ששיר חדש של אותו אמן מגיע למצעד, השיר החלש ביותר של אותו אמן מהמצעד הקודם עובר למצעד הכסף. 4. אני משתדל לתת ייצוג ליותר שירים מהסגנונות הפחות פופולריים אצלי (לדוגמא: דאנס, פופ חדש או בינלאומית) ולכן הכללים לגבי השירים האלה פחות נוקשים.