מפגש חברי הפורום עם הנהלת הפעימה השנייה

מצב
הנושא נעול.

Catty

New member
ביטול קו 46 והצעה לתחליף לו
בימים האחרונים שמענו על מחאה מתרחבת בגלל ביטול קו 46. אפשר להשאיר את 46 מבוטל, וזאת בתנאי שישנו את קו 10 כך: מראשל"צ- דרך בגין, ימינה הקוממיות, אנה פרנק, שמאלה כ"ט בנובמבר, הרב לוי, שמאלה יוספטל, שמאלה החשמונאים, המשך ישר בנביאים, יצחק שדה והמשך מסלול קו 10 כרגיל. בשיפור כזה מרוויחים תושבי אנה פרנק וכל תלמידי בתי הספר שם בקישור לטיילת וליוספטל על חשבון ביטול קו 46, תושבי יוספטל שיקושרו עם קו שכזה לאיזורים נרחבים בבת ים, תושבי הנביאים, תושבי יפת שזעקו על ניתוקם מקניון בת ים. זהו רעיון הגיוני ויעיל מאוד. קו רוחבי מרכזי בבת ים, היחיד כזה.
אני ממש נגד. זה מאריך משמעותית את זמן הנסיעה
במיוחד למי שצריך להגיע למסוף 2000 או ליפו בעזרת הקו הזה.
 

טוקבק11

New member
אני ממש נגד. זה מאריך משמעותית את זמן הנסיעה
במיוחד למי שצריך להגיע למסוף 2000 או ליפו בעזרת הקו הזה.
זה מאריך את הדרך אך ורק לתושבי נווה חוף, שיש
להם את קו 83 ליפת ולמסוף 2000. לתושבי נווה חוף אין קו לקניון בת ים וליוספטל בבת ים. וגם, אולי ב-8 דקות.
 

טוקבק11

New member
הכוונה זה מאריך ב-8 דקות
הנה מפה שהכנתי, קו 10 החדש לעומת קו 46 שבוטל.
המפה מבוססת על מפת קו 10 בבסליין, השינויים שהכנסתי שימו לב בין דרך בגין בבת ים לרח' יצחק שדה, במקום לנסוע בקוממיות, יסע דרך אנה פרנק ויוספטל. אפשר לראות שהמסלולים כמעט וזהים, למעט הסיבוב של קו 10 בדרום הטיילת ובנביאים, המסלול של קו 10 בבלפור/הרצל שמשם אפשר להגיע לטיילת איפה ש-46 עבר תוך 5 דקות ברגל והתחנה הסופית של 46 בתחנה המרכזית, ש-41 מיפו מגיע לשם וחלק מקווי בת ים עוברים ליד ו-84 נכנס. בשחור כאמור מסלול 46 שבוטל.
 

טוקבק11

New member
הנה מפה שהכנתי, קו 10 החדש לעומת קו 46 שבוטל.
המפה מבוססת על מפת קו 10 בבסליין, השינויים שהכנסתי שימו לב בין דרך בגין בבת ים לרח' יצחק שדה, במקום לנסוע בקוממיות, יסע דרך אנה פרנק ויוספטל. אפשר לראות שהמסלולים כמעט וזהים, למעט הסיבוב של קו 10 בדרום הטיילת ובנביאים, המסלול של קו 10 בבלפור/הרצל שמשם אפשר להגיע לטיילת איפה ש-46 עבר תוך 5 דקות ברגל והתחנה הסופית של 46 בתחנה המרכזית, ש-41 מיפו מגיע לשם וחלק מקווי בת ים עוברים ליד ו-84 נכנס. בשחור כאמור מסלול 46 שבוטל.
הערה: יעבור כמובן ברח' הרב לוי
ולא בניסנבאום.
 

nitsansh

New member
מה דעתכם?
בעד שזה יחליף את 46?
מזלג זה פתרון יותר טוב
קו 10 יסע במסלול של קו 46 ז"ל דרך בן גוריון וימשיך במסלול הנוכחי עד נווה חוף. עדיף שייסע דרך קינג במקום קוממיות (כמו 84) כדי לתת מענה חלקי לרחוב הנביאים. קו 110 או 210 (מה שפנוי) ייסע מהעיריה במסלול של קו 11 (כמו 46 ז"ל) דרך יוספטל, ניסנבאום, קרן היסוד ואנה פרנק, וימשיך דרך הקוממיות לתחנה הסופית של קו 10 הנוכחי בסינמה סיטי.
 

Catty

New member
מה דעתכם?
בעד שזה יחליף את 46?
לא.
קו 10 גם ככה שוּנה, בעבר הוא נסע בעיקר לאורך הטיילת והיה קו מאוד נעים ומהיר. אפשר, אם כבר, שקו 10 יעבור את ניסנבאום מתחילתו ועד סופו ויחזור ישר לבלפור ולא יהיו לו סיבובים מיותרים, ומי שצריך יגיע אליו ברגל, והוא יגיע כך גם לקניון בת ים כפי רצונך. הכי טוב? אל תגעו בו. מספיק קוים שונו ומספיק אנשים לא מרוצים. לא צריך עוד כאלה. תדרשו להחזיר את קו 46 או תדרשו קו חדש שיתאים לדרישותיכם.
 

nitsansh

New member
ביטול קו 46 והצעה לתחליף לו
בימים האחרונים שמענו על מחאה מתרחבת בגלל ביטול קו 46. אפשר להשאיר את 46 מבוטל, וזאת בתנאי שישנו את קו 10 כך: מראשל"צ- דרך בגין, ימינה הקוממיות, אנה פרנק, שמאלה כ"ט בנובמבר, הרב לוי, שמאלה יוספטל, שמאלה החשמונאים, המשך ישר בנביאים, יצחק שדה והמשך מסלול קו 10 כרגיל. בשיפור כזה מרוויחים תושבי אנה פרנק וכל תלמידי בתי הספר שם בקישור לטיילת וליוספטל על חשבון ביטול קו 46, תושבי יוספטל שיקושרו עם קו שכזה לאיזורים נרחבים בבת ים, תושבי הנביאים, תושבי יפת שזעקו על ניתוקם מקניון בת ים. זהו רעיון הגיוני ויעיל מאוד. קו רוחבי מרכזי בבת ים, היחיד כזה.
אבל קו 10 לא מגיע לאזור התחנה המרכזית
ולתושבי בת ים ויפו מגיע גם קישור לשם.
 

טוקבק11

New member
אבל קו 10 לא מגיע לאזור התחנה המרכזית
ולתושבי בת ים ויפו מגיע גם קישור לשם.
מיפו יש את קו 41 לתחנה המרכזית.
מבת ים מאנה פרנק ורמת הנשיא- 26, מיוספטל וניסנבאום- 142, מבלפור והמצבה- 84 ישירות ו-42. לעומת זה, לאנה פרנק, יוספטל והנביאים אין קו ליפת, לאיזור בן יהודה (בעבר הקווים 8 ו-46 עשו את העבודה), שלא לדבר על יוספטל והנביאים שבכלל אין להם תחבורה נורמלית.
 

nitsansh

New member
מיפו יש את קו 41 לתחנה המרכזית.
מבת ים מאנה פרנק ורמת הנשיא- 26, מיוספטל וניסנבאום- 142, מבלפור והמצבה- 84 ישירות ו-42. לעומת זה, לאנה פרנק, יוספטל והנביאים אין קו ליפת, לאיזור בן יהודה (בעבר הקווים 8 ו-46 עשו את העבודה), שלא לדבר על יוספטל והנביאים שבכלל אין להם תחבורה נורמלית.
לרחוב המסגר אין קו מבת ים ויפו שמהווה תחליף
ל-86. שלשום דיברתי עם בת-ימי שהבן שלו לומד בבי"ס שבח ואין לו יותר קו ישיר לשם. הפתרון הכי טוב שיכולתי להציע לו זה קו 40 לדרך בגין/הרכבת.
 
לרחוב המסגר אין קו מבת ים ויפו שמהווה תחליף
ל-86. שלשום דיברתי עם בת-ימי שהבן שלו לומד בבי"ס שבח ואין לו יותר קו ישיר לשם. הפתרון הכי טוב שיכולתי להציע לו זה קו 40 לדרך בגין/הרכבת.
לא נכון,יש את קו 83
לרחוב המסגר דרך בת-ים ויפו.
 

ElFabuloso

New member
מפגש חברי הפורום עם הנהלת הפעימה השנייה

אמש נערך מפגש של חברי הפורום עם הנהלת פרוייקט הפעימה השנייה, במשרדי חברת "נתיבי איילון" בתל אביב. במפגש נכחו מנהלת הפרוייקט רותי אמיר, סגנה, ברוריה נעים יח"צנית הפעימה השנייה ועוזרה ממחלקת יחסי הציבור. מהפורום נכחו אוהד מנהל הפורום, דני (Dannycom) ואיליה (Image of me), חברי ארגון "תחבורה היום ומחר" ואנוכי. המפגש ארך כחצי שעה ובו הועלו כל הסוגיות בנושא הפעימה השנייה שעליהם אנחנו דנים פה בפורום כמו תדירות קווי המזלג, המרווחים הלא שווים בין היציאות, פעילות הקווים במוצ"ש, אזורים בהם נפגע השירות, נושא ההסברה לציבור, כפילויות המספרים וכו'. מכיוון שהמפגש היה קצר לא יכולנו להתעמק בבעיות ספיציפיות והעלו בעיקר שאלות מערכתיות. נעננו שהשינויים בפעימה הנוכחית לא סופיים. שינויים "דחופים" יבוצעו כבר בשבועות הקרובים כשבנוסף תבוצע "פעימת תיקונים" בעוד שלושה חודשים. לדברי מנהלי הפרוייקט, עדיין לא ידוע מתי תהיה פעימה שלישית ואפילו התכנון עדיין לא גמור. נרמז לנו כי לגבי שינויים בבקעת אונו הדבר תלוי בהחלטה שתתקבל אם להאריך לקווים את הזכיון או לצאת למכרז. בנושא המפרקיות נאמר כי מפרקיות ימשיכו לפעול בקווים מסויימים וכי מדובר בהוראה ישירה של משרד התחבורה (למורת רוחו של חולדאי). עיריית ת"א איננה הקובעת בנושא זה. לגבי תדירויות ושעות פעילות - התדירויות ושעות הפעילות מוגדרות על ידי חברת נתיבי איילון. התשובה לשאלה שעלתה לגבי המרווחים בזמני היציאות של הקווים, היא שמשרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מגדירים למפעילים כמה יציאות צריכות להיות בשעה בכל קו והמפעיל הוא זה שמסדר אותן בתוך השעה בהתאם לשיקולים תפעוליים. לגבי הבדלים בשעות סיום השירות בין אגד לדן, נענינו כי מדובר בהוראה של משרד התחבורה וכי לחברת נתיבי איילון אין נגיעה בדבר (והם גם לא יודעים מה עומד מאחורי ההחלטה). כמו כן, העלינו בפני מנהלי הפרוייקט את העובדה כי אזורים שלמים הנמצאים בפרברים נפגעים קשות מהפעימה השנייה וכי לדעתנו התכנון בא להיטיב בעיקר עם הנוסעים במרכז תל אביב וזאת על חשבון ערים כמו אזור וגבעת שמואל. הבאנו גם דוגמאות ספיציפיות ומכיוון שלא היה זמן לדון בהכל, התבקשנו להכין רשימה עם הערות ודברים שאנחנו חושבים שצריך לשנות, ולהעביר אותה לחברת נתיבי איילון. בסך הכל גישת המנהלים הייתה שצריך לתת צ'אנס לשינויים הנוכחיים ואחרי זמן מה של הסתגלות, לראות מה צריך לשנות. אני בכל אופן, יצאתי מהגישה ברגשות מעורבים. יצאתי מעודד בעיקר בנושא המפרקיות.
אוהד, דני ואיליה מוזמנים להוסיף...
רציחתו של קו 61
לפני שיצאה לדרך הרפורמה קראתי את הקווים והמפות החדשים, קצת קשה להתעלם כשבכל תחנה ובכל אוטובוס דוחפים לך הילדים בכוח את החוברת (מספיק!! יש לי כבר 10 מכל איזור בגוש דן!) ולא תיארתי לעצמי שההבדלים כאלה גדולים. קו 61, מהקווים הכי חשובים שיש בגוש דן בוודאי, הפך לחסר תועלת וגרוע! המסלול שלו הוארך בתוך רמת גן. אחרי פניה מחיבת ציון לבן גוריון היה פונה מיידית להרצל, ומשם ממשיך לתחנה בכפר הישוב. במקום זאת, ממשיך על 2 תחנות בבן גוריון, רחוב שגם ככה עמוס ופקוק בעיקר בשעות הבוקר עם רמזורים לא ידידותיים, אחרי זה פונה להרא"ה (שוב, רחוב עמוס), משם לביאליק (על זה צריך להרחיב בכלל???) ורק אז לכפר הישוב. זאת אומרת לפחות 5-10 דקות נסיעה במקרים של עומסי תנועה אם לא יותר!! בד"כ אני רגיל לקחת אוטובוס שמגיע אליי 10 דקות אחרי יציאה ממסוף עמידר על מנת להגיע לרכבת מרכז באופן קבוע, עכשיו עושה רושם שאני אצטרך לקחת אוטובוס שיוצא 20 דק' לפני כדי לא לאחר לעבודה... ביזיון בנוסף, לא ברור לי איך הגו את הרעיון המטופש שבתל אביב האוטובוס יוצא לחלוטין מסביבת כיכר המדינה וז'בוטינסקי, ושוב פגעו בי כי במקום שאלך ברגל עד נמיר פינת ז'בוטינסקי הוארכה הדרך שלי עד לתחנה מול רכבת מרכז רק כדי לקחת את קו 61 בדרך חזרה. אין לי מושג מה הקשר בין מי שהחליט על השינוים האלה לתחבורה ציבורית, מה שבטוח כרגיל אנחנו אלה שנדפקים ויש מי שהרוויח יותר ממה שמגיע לו
 

Mar Garina

New member
רציחתו של קו 61
לפני שיצאה לדרך הרפורמה קראתי את הקווים והמפות החדשים, קצת קשה להתעלם כשבכל תחנה ובכל אוטובוס דוחפים לך הילדים בכוח את החוברת (מספיק!! יש לי כבר 10 מכל איזור בגוש דן!) ולא תיארתי לעצמי שההבדלים כאלה גדולים. קו 61, מהקווים הכי חשובים שיש בגוש דן בוודאי, הפך לחסר תועלת וגרוע! המסלול שלו הוארך בתוך רמת גן. אחרי פניה מחיבת ציון לבן גוריון היה פונה מיידית להרצל, ומשם ממשיך לתחנה בכפר הישוב. במקום זאת, ממשיך על 2 תחנות בבן גוריון, רחוב שגם ככה עמוס ופקוק בעיקר בשעות הבוקר עם רמזורים לא ידידותיים, אחרי זה פונה להרא"ה (שוב, רחוב עמוס), משם לביאליק (על זה צריך להרחיב בכלל???) ורק אז לכפר הישוב. זאת אומרת לפחות 5-10 דקות נסיעה במקרים של עומסי תנועה אם לא יותר!! בד"כ אני רגיל לקחת אוטובוס שמגיע אליי 10 דקות אחרי יציאה ממסוף עמידר על מנת להגיע לרכבת מרכז באופן קבוע, עכשיו עושה רושם שאני אצטרך לקחת אוטובוס שיוצא 20 דק' לפני כדי לא לאחר לעבודה... ביזיון בנוסף, לא ברור לי איך הגו את הרעיון המטופש שבתל אביב האוטובוס יוצא לחלוטין מסביבת כיכר המדינה וז'בוטינסקי, ושוב פגעו בי כי במקום שאלך ברגל עד נמיר פינת ז'בוטינסקי הוארכה הדרך שלי עד לתחנה מול רכבת מרכז רק כדי לקחת את קו 61 בדרך חזרה. אין לי מושג מה הקשר בין מי שהחליט על השינוים האלה לתחבורה ציבורית, מה שבטוח כרגיל אנחנו אלה שנדפקים ויש מי שהרוויח יותר ממה שמגיע לו
אני לא בקיא מספיק, אבל
ברור שהמעברשל קו 61-לשעבר בז'בוטינסקי האריך את הנסיעה, נסיעה בארלוזורוב ישר לרכבת מרכז תהיה מהירה יותר בקטע הזה. אני רק אומר שיש אנשים שדווקא יהנו מהשינוי, בלי להתעלם מכך שיש מי שייפגע. אגב ע"פ אתר bus.gov.il, משך הנסיעה מאיכילוב לרמת עמידר ב- 61 היא כ- 24 דקות. וגם ב- 161. נשמע לי מופרך לחלוטין.
 

cwen

New member
אני לא בקיא מספיק, אבל
ברור שהמעברשל קו 61-לשעבר בז'בוטינסקי האריך את הנסיעה, נסיעה בארלוזורוב ישר לרכבת מרכז תהיה מהירה יותר בקטע הזה. אני רק אומר שיש אנשים שדווקא יהנו מהשינוי, בלי להתעלם מכך שיש מי שייפגע. אגב ע"פ אתר bus.gov.il, משך הנסיעה מאיכילוב לרמת עמידר ב- 61 היא כ- 24 דקות. וגם ב- 161. נשמע לי מופרך לחלוטין.
אולי בחצות...
 

ElFabuloso

New member
אולי בחצות...
נוצר פה מעין יצור כלאיים
לאחר שהעיפו את קו 60 מתחנות חשובות בדרום רמת גן, והוא יותר לא עובר אפילו בנגבה והסביבה, העמיסו את כל הביטולים על קו עם קו 761, כאשר בפועל לא היתה שום סיבה מוצדקת לכך. אפשר היה לחלק את הנטל עם קו 67 שבמילא נוסע באיזורים של הרצל/קריניצי, או אפילו להוסיף קו סיבובי נוסף בר"ג. למה להפיל את הכל על קו מפתח שמקשר את ר"ג לאיזורים הכי חשובים ומרכזיים לכל נוסע בתל אביב? הקו גם ככה עמוס ופקוק כל בוקר. אז עכשיו כשהוא ישרת גם את נוסעי 60 לשעבר במקטעים מסויימים (למשל החיילים מהשלישות שרוצים לרכבת מרכז) בנוסף להארכת מסלולו בכלל תהיה "חגיגה". לגבי זמן נסיעה, אני לוקח את 61 בד"כ כשמדובר על שעות לא עמוסות, כי אני נוסע נגד כיוון היוממות. נסיעה מתחנת נגבה עד תחנת רכבת מרכז ארכה לא יותר מרבע שעה. ממש חושש שעכשיו זה ישתנה. השינוי היחיד שהיה אמור ובכלל לא יאזן את זה זה קיצור המסלול שלו מתחילת הנסיעה, הקו יעבור ישירות על נגבה במקום הסיבוב בירדן ובבן אליעזר אבל אני לא רואה את זה מקצר יותר מדקה אולי...
 
רציחתו של קו 61
לפני שיצאה לדרך הרפורמה קראתי את הקווים והמפות החדשים, קצת קשה להתעלם כשבכל תחנה ובכל אוטובוס דוחפים לך הילדים בכוח את החוברת (מספיק!! יש לי כבר 10 מכל איזור בגוש דן!) ולא תיארתי לעצמי שההבדלים כאלה גדולים. קו 61, מהקווים הכי חשובים שיש בגוש דן בוודאי, הפך לחסר תועלת וגרוע! המסלול שלו הוארך בתוך רמת גן. אחרי פניה מחיבת ציון לבן גוריון היה פונה מיידית להרצל, ומשם ממשיך לתחנה בכפר הישוב. במקום זאת, ממשיך על 2 תחנות בבן גוריון, רחוב שגם ככה עמוס ופקוק בעיקר בשעות הבוקר עם רמזורים לא ידידותיים, אחרי זה פונה להרא"ה (שוב, רחוב עמוס), משם לביאליק (על זה צריך להרחיב בכלל???) ורק אז לכפר הישוב. זאת אומרת לפחות 5-10 דקות נסיעה במקרים של עומסי תנועה אם לא יותר!! בד"כ אני רגיל לקחת אוטובוס שמגיע אליי 10 דקות אחרי יציאה ממסוף עמידר על מנת להגיע לרכבת מרכז באופן קבוע, עכשיו עושה רושם שאני אצטרך לקחת אוטובוס שיוצא 20 דק' לפני כדי לא לאחר לעבודה... ביזיון בנוסף, לא ברור לי איך הגו את הרעיון המטופש שבתל אביב האוטובוס יוצא לחלוטין מסביבת כיכר המדינה וז'בוטינסקי, ושוב פגעו בי כי במקום שאלך ברגל עד נמיר פינת ז'בוטינסקי הוארכה הדרך שלי עד לתחנה מול רכבת מרכז רק כדי לקחת את קו 61 בדרך חזרה. אין לי מושג מה הקשר בין מי שהחליט על השינוים האלה לתחבורה ציבורית, מה שבטוח כרגיל אנחנו אלה שנדפקים ויש מי שהרוויח יותר ממה שמגיע לו
ההוצאה מדיזנגוף בתל-אביב ומרחוב הירדן
ברמת-גן מורידה ברמות את הפאנץ'-ליין של קו 61 ומורידה מהאטרקטיביות שלו ומהיותו"קו 61" המהולל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה