חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
== 9 ==
חוצים את דרך בית לחם לסיור הבא: פארק המסילה. הקטע המדובר משתרע בין דרך בית לחם לצומת אורנים (עמק רפאים-בן זכאי) וכולל שדרה ירוקה עם כביש שירות (בעיקר לתושבי הרחוב), שביל אופניים רחב (המשכו של השביל המתוכנן לאורך נחל רפאים) וטיילת להולכי רגל (שתהיה על המסילה הישנה ממש).
 
== 9 ==
חוצים את דרך בית לחם לסיור הבא: פארק המסילה. הקטע המדובר משתרע בין דרך בית לחם לצומת אורנים (עמק רפאים-בן זכאי) וכולל שדרה ירוקה עם כביש שירות (בעיקר לתושבי הרחוב), שביל אופניים רחב (המשכו של השביל המתוכנן לאורך נחל רפאים) וטיילת להולכי רגל (שתהיה על המסילה הישנה ממש).
זה טיול של גיל הזהב? מה? כבר הצטרפת?

בטח סבלת עם כל הקשישים הללו.....מה היה ממוצע הגילאים בסיור? 97? תודה על התמונות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
== 9 ==
חוצים את דרך בית לחם לסיור הבא: פארק המסילה. הקטע המדובר משתרע בין דרך בית לחם לצומת אורנים (עמק רפאים-בן זכאי) וכולל שדרה ירוקה עם כביש שירות (בעיקר לתושבי הרחוב), שביל אופניים רחב (המשכו של השביל המתוכנן לאורך נחל רפאים) וטיילת להולכי רגל (שתהיה על המסילה הישנה ממש).
יפה שהסיורים האלה זוכים להצלחה גדולה כ"כ.
 

amit1270

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
== 10 ==
מהתרשמותי השטחיתף רוב המשתתפים בסיור השני היו תושבי האזור שרצו להבין למה עבודות שאמורות היו להימשך 8 חודשים לא הסתיימו אחרי שנה וחצי. איכות העבודה הירודה גם הייתה נושא מרכזי, והמדריך (אדריכל הפרויקט) הסביר שאכן הייתה אכזבה מהתנהלות הפרויקט ומנהל העבודה הועף (לא רק מהפרויקט הזה) ואחר יבוא במקומו. בהמשך השרשור נראה את התוצאות של אותו שינוי. בתמונה - ילדים משחקים בערימת חצץ (ולא חסרות ערימות כאלה ואחרות לאורך המסילה שם). מימין חומת המנזר שהוגבהה באופן לא חוקי תוך שימוש באבנים לא מתאימות (גם על זה התלוננו משתתפי הסיור, והמדריך הסביר להם שזה לא חלק מהפרויקט וגם הוא כועס על התוספת הזאת).
 

מרדון

New member
== 10 ==
מהתרשמותי השטחיתף רוב המשתתפים בסיור השני היו תושבי האזור שרצו להבין למה עבודות שאמורות היו להימשך 8 חודשים לא הסתיימו אחרי שנה וחצי. איכות העבודה הירודה גם הייתה נושא מרכזי, והמדריך (אדריכל הפרויקט) הסביר שאכן הייתה אכזבה מהתנהלות הפרויקט ומנהל העבודה הועף (לא רק מהפרויקט הזה) ואחר יבוא במקומו. בהמשך השרשור נראה את התוצאות של אותו שינוי. בתמונה - ילדים משחקים בערימת חצץ (ולא חסרות ערימות כאלה ואחרות לאורך המסילה שם). מימין חומת המנזר שהוגבהה באופן לא חוקי תוך שימוש באבנים לא מתאימות (גם על זה התלוננו משתתפי הסיור, והמדריך הסביר להם שזה לא חלק מהפרויקט וגם הוא כועס על התוספת הזאת).
עוד בנושא איכות העבודה הירודה
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4031806,00.html
 

amit1270

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
== 11 ==
המשך הטיילת במבט דרומה. זה אמנם נראה יפה וכיפי עם הדשא והעצים, אבל ברגע שמתקרבים רואים שהאדמה מלאה בורות ומהמורות.
 

amit1270

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
== 12 ==
תוכנית הפארק/טיילת כולל חתך אופייני.
 

אורי404

New member
== 12 ==
תוכנית הפארק/טיילת כולל חתך אופייני.
האם הטיילת בכלל תהיה פרקטית לרוכבים?
האם זוהי טיילת קצרצה, שלא ממש מקשרת בין אזורים או שתכננו שם טוב והיא תקשר בין אזורים שונים של ירושלים? ודבר נוסף, שאשמח לוודא: אני מניח, שגם לא ספורטאים יוכלו לרכב בטיילת. אני מניח שאין שם שיפועים חדים, נכון?
 

nitsansh

New member
האם הטיילת בכלל תהיה פרקטית לרוכבים?
האם זוהי טיילת קצרצה, שלא ממש מקשרת בין אזורים או שתכננו שם טוב והיא תקשר בין אזורים שונים של ירושלים? ודבר נוסף, שאשמח לוודא: אני מניח, שגם לא ספורטאים יוכלו לרכב בטיילת. אני מניח שאין שם שיפועים חדים, נכון?
ברור שאין שיפועים, כי התואי הוא של מסילת רכבת
 

amit1270

New member
זה מה, שתיארתי לעצמי. רציתי לוודא
אבל האם יש המשך לשבילי האופניים?
בסופו של דבר אמור להיות המשך דרומה
לכיוון נחל רפאים, ושם יהיה חיבור לשביל אופניים שיהיה חלק מהפארק המטרופוליני שם. בתוך העיר השביל הוא די שימושי לתושבי הסביבה וגם מתחבר לכמה מקומות מרכזיים כמו קניון מלחה, תלפיות, עמק רפאים והאזור התיירותי שסביב תחנת החאן (ימין משה, גן הפעמון, סינמטק, העיר העתיקה). לא ידוע לי על המשך של השביל צפונה למרכז העיר, אבל זאת תהיה תוספת חשובה.
 

אורי404

New member
בסופו של דבר אמור להיות המשך דרומה
לכיוון נחל רפאים, ושם יהיה חיבור לשביל אופניים שיהיה חלק מהפארק המטרופוליני שם. בתוך העיר השביל הוא די שימושי לתושבי הסביבה וגם מתחבר לכמה מקומות מרכזיים כמו קניון מלחה, תלפיות, עמק רפאים והאזור התיירותי שסביב תחנת החאן (ימין משה, גן הפעמון, סינמטק, העיר העתיקה). לא ידוע לי על המשך של השביל צפונה למרכז העיר, אבל זאת תהיה תוספת חשובה.
על פניו נשמע טוב. התרשמתי לטובה מדבר נוסף
שהשבילים הם שבילי אופניים של ממש ולא מדרכה, שציירו עליה אופניים. טוב, שגם בערים אחרות ילמדו את זה.
 

amit1270

New member
על פניו נשמע טוב. התרשמתי לטובה מדבר נוסף
שהשבילים הם שבילי אופניים של ממש ולא מדרכה, שציירו עליה אופניים. טוב, שגם בערים אחרות ילמדו את זה.
אני דווקא חושב שהם די בעייתיים
למרות הסימונים הם נראים יותר מדי כמו מדרכה וקשה לי לראות איך הם ייאכפו ביעילות בלי שיידרש שוטר או פקח בכל פינה. לדעתי שביל אופניים צריך להיות מופרד ובעל כמה שפחות נקודות-מגע עם הסביבה כדי להצליח. במקרה הזה עשו את ההפך: את שביל האופניים שמו צמוד לכביש כמו מדרכה ואת הולכי הרגל דחקו לאמצע השטח המגונן, בהפרדה מהסביבה ועם מעט נקודות מגע. הלוואי ואתבדה...
 

Ccyclist

Well-known member
אני דווקא חושב שהם די בעייתיים
למרות הסימונים הם נראים יותר מדי כמו מדרכה וקשה לי לראות איך הם ייאכפו ביעילות בלי שיידרש שוטר או פקח בכל פינה. לדעתי שביל אופניים צריך להיות מופרד ובעל כמה שפחות נקודות-מגע עם הסביבה כדי להצליח. במקרה הזה עשו את ההפך: את שביל האופניים שמו צמוד לכביש כמו מדרכה ואת הולכי הרגל דחקו לאמצע השטח המגונן, בהפרדה מהסביבה ועם מעט נקודות מגע. הלוואי ואתבדה...
אותי מדאיגים המפגשים עם הכביש
הדרך היחידה להתמודד עם הולכי רגל (למעט שיפוד) הוא שתהיה כמות רוכבים גדולה מספיק שהם יתרגלו לא ללכת בחלק של הרוכבים. לצערי גם באירופה הם הולכים על שבילי האופניים כך שתמיד צריך להיות מוכנים להאט או לבלום, בשביל משותף כמו זה בהרצוג הייתי אומר בנימוס "אופניים עוברות", אבל בשביל אופניים הייתי צופר על מי שהולך שלא במקומו. אם יש מספיק רוכבים הם יתרגלו. אבל - המפגשים האלו עם הכביש מדאיגים כי כשרוכבים על שביל נפרד יש נטייה לחשוב עליו כרצוף, ומשום שאין בדרך כלל אינטראקציה עם הכביש לא נמצאים במצב התרכזות בכביש.
 

amit1270

New member
אותי מדאיגים המפגשים עם הכביש
הדרך היחידה להתמודד עם הולכי רגל (למעט שיפוד) הוא שתהיה כמות רוכבים גדולה מספיק שהם יתרגלו לא ללכת בחלק של הרוכבים. לצערי גם באירופה הם הולכים על שבילי האופניים כך שתמיד צריך להיות מוכנים להאט או לבלום, בשביל משותף כמו זה בהרצוג הייתי אומר בנימוס "אופניים עוברות", אבל בשביל אופניים הייתי צופר על מי שהולך שלא במקומו. אם יש מספיק רוכבים הם יתרגלו. אבל - המפגשים האלו עם הכביש מדאיגים כי כשרוכבים על שביל נפרד יש נטייה לחשוב עליו כרצוף, ומשום שאין בדרך כלל אינטראקציה עם הכביש לא נמצאים במצב התרכזות בכביש.
בקטע הזה אין מפגש בין השביל לכביש
 

Ccyclist

Well-known member
בקטע הזה אין מפגש בין השביל לכביש
התוואי חוצה את דרך בית לחם במפגש
והנחתי שמאז שנסגר הקו הפכו מעבר הולכי רגל או שניים לכבישים חוצים לפני פייר קנינג. אם סדר הגודל הוא שבין התחנה למלחה יש 3 מפגשים (דרך בית לחם, פייר קנינג, א-סאפה) אז זה נסבל. מעניין אם בכיוון צפון אפשר להגיע לאיזה הסדר עם הפארקים שעל שפת גיא בן הנום, אזור קבר הורדוס, תוך חיבור השביל לאזור ממילא. אני מניח שאת 5 הקילומטרים בין החאן למלחה יהיה אפשר לרכוב ב20 דקות בערך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה