חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
תודה רבה על התמונות. חתיכת היסטוריה...
אני חושב שמצאתי עוד סיבה למה החליטו לא להמשיך את הקו המשוחזר עד לתחנת החאן - המסילה ממש עוברת בחצרות הבתים! אם היו חושבים להחזיר את הקו לפעילות, היו נתקלים בהתנגדות של התושבים לאורך התוואי, שכבר כמעט 13 שנה יש להם שקט, וגם לפני זה הם לא סבלו יותר מדי מרכבת או שתיים ביום.
 

kobi88l

New member
תודה רבה על התמונות. חתיכת היסטוריה...
אני חושב שמצאתי עוד סיבה למה החליטו לא להמשיך את הקו המשוחזר עד לתחנת החאן - המסילה ממש עוברת בחצרות הבתים! אם היו חושבים להחזיר את הקו לפעילות, היו נתקלים בהתנגדות של התושבים לאורך התוואי, שכבר כמעט 13 שנה יש להם שקט, וגם לפני זה הם לא סבלו יותר מדי מרכבת או שתיים ביום.
תודה רבה על התמונות וההשקעה! הקו עובר בחצרות
של אנשים,בדיוק כמו בקו רמלה.
 

easylivin

New member
אתה רוצה להגיד שבשנת 1892
היחס בין מיקום המסילה והתחנה לבין ירושלים היה משהו כמו היחס כיום בין תחנת אשדוד עד הלום והעיר עצמה?
הקשר לאשדוד לא ברור לי... מה שהיה בירושלים
ב-1892 אפשר לראות בלא מעט תצלומים היסטוריים שהשתמרו מאותה התקופה (אפילו אצלי בבית אני יכול להציץ בכמה מהם - בספרים מאת פול קוטרל ואנתוני טראוויס). הבתים הכי קרובים למסילה היו בתי המושבה הגרמנית, וזה ממש לא היה "בחצרות הבתים" כמו היום בירושלים או ברמלה. אזור התחנה היה די שומם בזמן הקמתה, חוץ מהמושבה הגרמנית שהזכרתי. המסילה המקורית גם עברה מראשית ימיה ברמלה, אם כי בתוואי מעט שונה מהיום - המסילה המודרנית נמצאת איפה שהיא נמצאת מאז 1920. לעניות דעתי הבלתי-מלומדת, גם הבתים הישנים ביותר נבנו בתקופה הרבה יותר מאוחרת (לא לפני שנות ה-50 כנראה). אבל לא שחקרתי את הנושא לעומק, כן... בכל אופן: הנקודה היא, שתושבי הבתים שהתנחלו באזור המסילה אחרי שהיא כבר נבנתה, גם אם עשו זאת כחוק - אינם זכאים בעיניי להתלונן ולדרוש להרחיק את המסילה מבתיהם. פשוט כי לדעתי האישית זה לא צודק ולא מוצדק. מותר לא להסכים, כמובן.
 

amithi1

New member
הקשר לאשדוד לא ברור לי... מה שהיה בירושלים
ב-1892 אפשר לראות בלא מעט תצלומים היסטוריים שהשתמרו מאותה התקופה (אפילו אצלי בבית אני יכול להציץ בכמה מהם - בספרים מאת פול קוטרל ואנתוני טראוויס). הבתים הכי קרובים למסילה היו בתי המושבה הגרמנית, וזה ממש לא היה "בחצרות הבתים" כמו היום בירושלים או ברמלה. אזור התחנה היה די שומם בזמן הקמתה, חוץ מהמושבה הגרמנית שהזכרתי. המסילה המקורית גם עברה מראשית ימיה ברמלה, אם כי בתוואי מעט שונה מהיום - המסילה המודרנית נמצאת איפה שהיא נמצאת מאז 1920. לעניות דעתי הבלתי-מלומדת, גם הבתים הישנים ביותר נבנו בתקופה הרבה יותר מאוחרת (לא לפני שנות ה-50 כנראה). אבל לא שחקרתי את הנושא לעומק, כן... בכל אופן: הנקודה היא, שתושבי הבתים שהתנחלו באזור המסילה אחרי שהיא כבר נבנתה, גם אם עשו זאת כחוק - אינם זכאים בעיניי להתלונן ולדרוש להרחיק את המסילה מבתיהם. פשוט כי לדעתי האישית זה לא צודק ולא מוצדק. מותר לא להסכים, כמובן.
אל תשכח פרט חשוב
גם אם הבית נבנה אחרי שהמסילה פעלה, התדירות לפני כמה עשורים הייתה של רכבות בודדות ביום. במסילה ברמלה התדירות גדלה פי כמה וכמה מאז וצפויה לגדול עוד, כך שקשה לבוא לבעלי הבתים עם טיעון של מי היה קודם.
 

easylivin

New member
אל תשכח פרט חשוב
גם אם הבית נבנה אחרי שהמסילה פעלה, התדירות לפני כמה עשורים הייתה של רכבות בודדות ביום. במסילה ברמלה התדירות גדלה פי כמה וכמה מאז וצפויה לגדול עוד, כך שקשה לבוא לבעלי הבתים עם טיעון של מי היה קודם.
הפתרון: קיר אקסטי, אך ורק קיר אקוסטי
ושום דבר מלבד קיר אקוסטי, וזה בדיוק מה שהתושבים מקבלים (וכבר לא מתלוננים, אגב. מי שמתלונן זה כל מיני אנשים לא קשורים באינטרנט). כי עם כל הכבוד, המסילה לא צריכה לזוז ממקומה בגלל בתים שנבנו שנים רבות לאחר מכן, ולא היו צריכים להיבנות במיקום שכזה מלכתחילה, כי כפי שכתבתי, לדעתי פתרון צודק זה ממש לא. חוץ מזה, כלל וכלל לא בטוח שתדירות הרכבות ברמלה גדלה "פי כמה וכמה", - להערכתי היא לא גדלה כלל וכמות רכבות המשא בקטע הזה אף ירדה במהלך השנים. אבל נכון שהיא אמורה לגדול בזמן הקרוב. וכאמור, הפתרון הסביר היחיד לבעיה כבר ניתן. פתרון דומה ניתן היה לתת גם בירושלים, אילו באמת היה שם רצון לעשות כן. אין בזה שום דבר שמצדיק את ביטול הקטע הירושלמי - הסיבות היו אחרות לגמרי וידועות לרוב חברי הפורום להערכתי, רמז: ההחלטה לא נבעה מדאגה לטובת התושבים ולא בדיוק התקבלה במסגרת של מה שנראה "מנהל תקין", וזה בלשון המעטה...
 

easylivin

New member
הפתרון: קיר אקסטי, אך ורק קיר אקוסטי
ושום דבר מלבד קיר אקוסטי, וזה בדיוק מה שהתושבים מקבלים (וכבר לא מתלוננים, אגב. מי שמתלונן זה כל מיני אנשים לא קשורים באינטרנט). כי עם כל הכבוד, המסילה לא צריכה לזוז ממקומה בגלל בתים שנבנו שנים רבות לאחר מכן, ולא היו צריכים להיבנות במיקום שכזה מלכתחילה, כי כפי שכתבתי, לדעתי פתרון צודק זה ממש לא. חוץ מזה, כלל וכלל לא בטוח שתדירות הרכבות ברמלה גדלה "פי כמה וכמה", - להערכתי היא לא גדלה כלל וכמות רכבות המשא בקטע הזה אף ירדה במהלך השנים. אבל נכון שהיא אמורה לגדול בזמן הקרוב. וכאמור, הפתרון הסביר היחיד לבעיה כבר ניתן. פתרון דומה ניתן היה לתת גם בירושלים, אילו באמת היה שם רצון לעשות כן. אין בזה שום דבר שמצדיק את ביטול הקטע הירושלמי - הסיבות היו אחרות לגמרי וידועות לרוב חברי הפורום להערכתי, רמז: ההחלטה לא נבעה מדאגה לטובת התושבים ולא בדיוק התקבלה במסגרת של מה שנראה "מנהל תקין", וזה בלשון המעטה...
"מה שנראה" צ"ל: "מה שנקרא"
 

stratomaximus

New member
"מה שנראה" צ"ל: "מה שנקרא"
אבל תסכים איתי שאין בדיוק מקום להכפיל
את המסילה הזאת שעוברת באמצע העיר. ואם כן היה מקום, אז היו קמות הרבה התנגדויות שהתרגלנו אליהן - כמו "לא מספיק רכבת קלה? עכשיו אתם רוצים להכניס גם רכבת כבדה לתוך העיר?" משמע - היו משחזרים קו לתיירים (כאילו שהקו המשודרג כולו הוא לא סוג של קו לתיירים...), עם תדירות מאוד נמוכה (מה שאפשר להעביר במסילה בודדת ובאיזור מיושב וצפוף, ללא הפרדה בין המסילה לבתים). אני חושב שכדאי לוותר על הרעיון, לשפץ את תחנת הרכבת ולהפוך אותה להעתק הירושלמי של מתחם התחנה ביפו. הגיע הזמן שתחנת החאן והמסילה יהפכו לאתר תיירות. מה שירושלים צריכה - זו תחנה תת קרקעית במרכז העיר שתהיה חלק מהקשת מתחנת האומה לתחנת מלחה, שתקבל חיים חדשים. כמובן שזה כנראה לא יקרה בעשורים הקרובים (במיוחד בגלל עובדי האלילים לובשי השחורים שיקפצו על כל קבר), אבל אי אפשר לדעת, אולי כשתיפתח תחנת האומה, יראו כי טוב, ויחליטו להמשיך את הקו למרכז העיר.
 
אבל תסכים איתי שאין בדיוק מקום להכפיל
את המסילה הזאת שעוברת באמצע העיר. ואם כן היה מקום, אז היו קמות הרבה התנגדויות שהתרגלנו אליהן - כמו "לא מספיק רכבת קלה? עכשיו אתם רוצים להכניס גם רכבת כבדה לתוך העיר?" משמע - היו משחזרים קו לתיירים (כאילו שהקו המשודרג כולו הוא לא סוג של קו לתיירים...), עם תדירות מאוד נמוכה (מה שאפשר להעביר במסילה בודדת ובאיזור מיושב וצפוף, ללא הפרדה בין המסילה לבתים). אני חושב שכדאי לוותר על הרעיון, לשפץ את תחנת הרכבת ולהפוך אותה להעתק הירושלמי של מתחם התחנה ביפו. הגיע הזמן שתחנת החאן והמסילה יהפכו לאתר תיירות. מה שירושלים צריכה - זו תחנה תת קרקעית במרכז העיר שתהיה חלק מהקשת מתחנת האומה לתחנת מלחה, שתקבל חיים חדשים. כמובן שזה כנראה לא יקרה בעשורים הקרובים (במיוחד בגלל עובדי האלילים לובשי השחורים שיקפצו על כל קבר), אבל אי אפשר לדעת, אולי כשתיפתח תחנת האומה, יראו כי טוב, ויחליטו להמשיך את הקו למרכז העיר.
חבל לבנות תחנה תת קרקעית במרכז העיר
כל נוסע יצא מתחנת האומה ויעלה על הרכבת הקלה 3-5 דקות והוא בעיר. מנהרות זה דבר יקר , חוץ מזה איפה תחפור יציאה במרכז העיר ?
 

easylivin

New member
אבל תסכים איתי שאין בדיוק מקום להכפיל
את המסילה הזאת שעוברת באמצע העיר. ואם כן היה מקום, אז היו קמות הרבה התנגדויות שהתרגלנו אליהן - כמו "לא מספיק רכבת קלה? עכשיו אתם רוצים להכניס גם רכבת כבדה לתוך העיר?" משמע - היו משחזרים קו לתיירים (כאילו שהקו המשודרג כולו הוא לא סוג של קו לתיירים...), עם תדירות מאוד נמוכה (מה שאפשר להעביר במסילה בודדת ובאיזור מיושב וצפוף, ללא הפרדה בין המסילה לבתים). אני חושב שכדאי לוותר על הרעיון, לשפץ את תחנת הרכבת ולהפוך אותה להעתק הירושלמי של מתחם התחנה ביפו. הגיע הזמן שתחנת החאן והמסילה יהפכו לאתר תיירות. מה שירושלים צריכה - זו תחנה תת קרקעית במרכז העיר שתהיה חלק מהקשת מתחנת האומה לתחנת מלחה, שתקבל חיים חדשים. כמובן שזה כנראה לא יקרה בעשורים הקרובים (במיוחד בגלל עובדי האלילים לובשי השחורים שיקפצו על כל קבר), אבל אי אפשר לדעת, אולי כשתיפתח תחנת האומה, יראו כי טוב, ויחליטו להמשיך את הקו למרכז העיר.
רוב הדברים שכתבת ידועים ונכונים, אבל
לא ממש קשורים לפואנטה שניסיתי להעביר ולא קשורים למה שמתוכנן להיות בפועל. אז לפי הסדר: א. לא הייתה שום כוונה או צורך להכפיל את הקטע המדובר. מסילה בודדת הייתה מספיקה בהחלט כי ממילא כל הקו הוא עם מסילה בודדת. למרות זאת, כן הייתה כוונה להפעיל מחדש את התחנה לאחר שיפוץ, ולא הייתה שום מניעה כנגד זה אילולא אומרט ושות' לא היו חומדים את החלקה הזאת (הם תיכננו "לפתח", כלומר לבנות בתים על חלק מהתוואי - ואז היינו מקבלים "הולילנד" מס' 2). אולמרט לא דאג לרגע "לרווחת התושבים" שהפרוייקטים שלו היו עשויים להפריע להם אף יותר מהמסילה. אולמרט גם עשה הכל בזמנו כדי שהיוזמה להקים מוזיאון במתחם התחנה לא תצא אל הפועל - והיא אכן התעכבה וממשיכה להתעכב עד היום. גם את התחנה עצמה הוא תיכנן "לפתח". ב. להגיד דבר כמו "רוצים להכניס רכבת כבדה לעיר" זו פשוט חוצפה. הרכבת הזאת הייתה שם במשך קצת יותר ממאה שנים, דווקא את העיר "הכניסו" מסביב למסילה ולא להיפך. וכאמור, ההחלטה לבטל את הקטע האחרון לא התקבלה משיקולים ענייניים בכל מקרה. אולמרט פשוט החליט ודחף את ההחלטה שלו, וזהו. ג. לוותר על איזה רעיון בדיוק? התכוונת להפעיל את המסילה מחדש? האם מישהו כאן דיבר על זה ברצינות?!.. לא שמעתי. ברור שזה כבר מאוחר מדי (אם כי להפעיל רכבת קלה בתוואי זו אופציה הגיונית, אבל לא בעתיד הקרוב אלא כשאחד מהקווי הרק"ל העתידיים יגיע לאזור הזה). ד. מישהו אמר שירושלים לא צריכה את התחנה התת-קרקעית בבנייני האומה? ברור שהיא צריכה אותה בראש וראשונה. והיא בכלל נמצאת במקום אחר לגמרי, לעומת תחנת החאן הקרובה לעיר העתיקה, אטרקציה "לא קטנה" בלשון המעטה. בקו ההיסטורי גם נוסעות הרכבות מבית שמש, שהיא פרבר ירושלמי גדול יותר ממודיעין למשל. כדאי היה להביא את הנוסעים הפוטנציאליים למקום הרבה יותר מרכזי מ... אאאממם, מלחה. גדולים ממני אמרו שבמקרה כזה מספר הנוסעים ברכבת מבית שמש היה גדול בהרבה מאשר כיום. כאמור, כל זה כבר לא רלוונטי נכון להיום - להערכתי, גם לא יהיה חיבור תת-קרקעי בין מלחה לבנייני האומה. מה שכן יהיה אולי זה שיפור בתחבורה המשלימה במלחה (רק"ל?).
 

alantan

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
תודה רבה על הסיור המעניין!
 

Rubim88

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
 

אוהד11

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
עמית
 

scooby5

Member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
עמית - מרשים, קבל מחיאות כפיים
מאוד נהניתי. תודה רבה.
 

ניקולאי

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
תודה רבה, מאוד נהנתי!
 
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
תודה רבה!
 
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
רבה עמית !
 

אורי404

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
כל הכבוד עמית! השקעה רבה!
 

mauzer

New member
חוב ישן: מתחם הרכבת והמסילה הישנה בירושלים
במסגרת הטרנד של מסעות בזמן שסוחף את הפורום לאחרונה, הגיע הזמן שגם אני אעלה כאן תמונות שצילמתי בשני סיורים שערכתי, אחד במסגרת "בתים מבפנים" (שבעצם היה מורכב משני סיורים מחוברים) באוקטובר האחרון, ואחד עצמאי לפני כ-3 שבועות וכלל גם את המשך המסילה דרומה ומת"צ דרך חברון. השרשור יתחלק, לפיכך, למספר חלקים שיכללו תמונות מהסיור באוקטובר, תמונות מלפני 3 שבועות וכמה תמונות ממת"צ דרך חברון. נתחיל בחוב הישן - תמונות מאוקטובר תמונה ראשונה: התקהלות סביב המדריך בסיור במתחם תחנת הרכבת, שאמור להתחיל להשתפץ בקרוב (המדריך נתן הסברים כלליים על ההיסטוריה המעניינת של התחנה ועל השיפוץ הצפוי). היו שם איזה 200 איש לפחות.
רבה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה