התחנה המרכזית בבאר שבע משנה את פנייה&#8236

מצב
הנושא נעול.

poland1

New member
ועדיין התחנה קטנה מדי, צריך עוד רציפים.
להפוך את התחנה המכוערת ליפה זה דבר טוב ויפה. אך יש לי הרגשה שהפיתרון הזה יבוא במקום תחנה מרכזית חדשה, וזה לא טוב בכלל. אמנם התחנה תיראה יותר טוב, אבל הדוחק והעומס על הרציפים ישארו בדיוק אותו הדבר. באר שבע צריכה תחנה מרכזית חדשה וגדולה יותר, ולא כסת"חים למיניהם.
דיברתי על המיקום.. ניתן להוסיף רציפים
ולעשות עוד הרבה דברים עם יבנו תחנה חדשה על השטח.. אבל גם שיפוץ זה משהו.. התחנה במיקום מצויין.. לא צריך להעביר אותה לקצה העיר..
 

poland1

New member
דיברתי על המיקום.. ניתן להוסיף רציפים
ולעשות עוד הרבה דברים עם יבנו תחנה חדשה על השטח.. אבל גם שיפוץ זה משהו.. התחנה במיקום מצויין.. לא צריך להעביר אותה לקצה העיר..
חשבתי שאתה זה "האוהד האדום" :)
 

poland1

New member
ועדיין התחנה קטנה מדי, צריך עוד רציפים.
להפוך את התחנה המכוערת ליפה זה דבר טוב ויפה. אך יש לי הרגשה שהפיתרון הזה יבוא במקום תחנה מרכזית חדשה, וזה לא טוב בכלל. אמנם התחנה תיראה יותר טוב, אבל הדוחק והעומס על הרציפים ישארו בדיוק אותו הדבר. באר שבע צריכה תחנה מרכזית חדשה וגדולה יותר, ולא כסת"חים למיניהם.
תחנה חדשה בהחלט חיונית.. אבל נראה
איך היא תראה אחרי השיפוץ... נראה מה התוכנית..
 

fireman

New member
כל הכבוד לראש העיר
רק חבל שזה לא יפתור את הבעייה העיקרית בתחנה, שהיא העומס ומצוקת הרציפים. צריך תחנה חדשה, שום פיתרון אחר לא יעזור.
גם תחנה קיימת ניתן ואפשר להרחיב ע"ח
פינוי המוסכים מהמתחם. התחנה המרכזית בבאר שבע יושבת על פיסת אדמה אדירת מימדים בעלת ערך נדלנ"י מהגבוהים, אם לא הגבוה ביותר בעיר באר שבע. עתודת הקרקע האדירה הזו יכולה לאפשר מגוון אפשרויות לשדרוג, שינוי והרחבת מתחם התחנה המרכזית ע"י שימוש נכון בשטח. זה לא שיש מצוקת שטח לתחנה, יש מצוקה בכמות הרציפים וזה משהו שאפשר לפתור מבלי להרוס את הכל ולבנות מחדש. כולי תקווה שבמסגרת המהלך הזה גם יוגדל מספר הרציפים בתחנה לנוחיותם ולרווחתם של הנוסעים.
 
התחנה המרכזית בבאר שבע משנה את פנייה&#8236
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', נפגש השבוע עם מנכ"ל קבוצת "נצבא" שי ברוורמן, שבבעלותה התחנה המרכזית "אגד" בבאר-שבע. דנילוביץ' הודיע לנציגי קבוצת "נצבא" על תוכניותיה של עיריית באר-שבע לשיפור חזות העיר, באמצעות אדריכלי נוף מובילים והדגיש שמצבה הפיזי והתחזוקתי של התחנה לא מכבד את העיר ואף גורם נזק קשה לתדמיתה. מנכ"ל קבוצת "נצבא", שי ברוורמן, הסכים לטענות שהועלו מצדה של העירייה והורה לנציגיו להכין תוכנית לשיקום ולחידוש התחנה המרכזית בבאר-שבע, בתאום עם משרד התחבורה ועיריית באר-שבע, כבר בתקופה הקרובה. בתום הפגישה סוכם על ישיבת עבודה שתתואם בשבועות הקרובים ובה יוצגו התוכניות האדריכליות והעיצוב החדשני של התחנה. ראש העיר, רוביק דנילוביץ', אמר: "התחנה המרכזית בבאר-שבע מהווה ציר מרכזי וחשוב. מדי יום עוברים דרכה ונחשפים אליה אלפי אזרחים ממקומות שונים ברחבי מדינת ישראל, לכן ראוי שתשמש ויטרינה איכותית ומסבירת פנים, שתכבד את בירת הנגב. במסגרת התוכנית לשיפור חזות העיר, בכוונתי להיפגש עם בעליהם של מבנים פרטיים נוספים ברחבי העיר ולבקש מהם לשפר את החזיתות והמראה האסתטי. אני מאמין שביחד נוכל לפעול לשיפור ניכר בחזות העיר באר-שבע."
במקום לשנות את המבנה הקיים
היה צריך לחשוב על קונספט אחר: העתקת התחנה המרכזית למקום אחר. למה לא להקים תחנה מרכזית באזור הכניסה לנחל עשן (הכניסה לעיר)? אולי זה עלול לפגוע בעסקים, אבל זה בוודאי נראה כמו תכנון תחבורתי הרבה יותר הגיוני... משם אפשר להפעיל קווי מעבר מהירים לכל מקום בעיר וגם לחסוך את כל הסיבובים בעיר עבור קוים מערים שונות בדרום. קוים לאילת, ערד ודימונה יכולים לעבור דרך כביש עמק שרה וקוים לאשקלון והנגב המערבי יכולים לעבור דרך נחל עשן. כך גם אפשר לחסוך זמן נסיעה לא מבוטל לקווי המרכז וירושלים ולהגביר את תדירותם.
 

poland1

New member
במקום לשנות את המבנה הקיים
היה צריך לחשוב על קונספט אחר: העתקת התחנה המרכזית למקום אחר. למה לא להקים תחנה מרכזית באזור הכניסה לנחל עשן (הכניסה לעיר)? אולי זה עלול לפגוע בעסקים, אבל זה בוודאי נראה כמו תכנון תחבורתי הרבה יותר הגיוני... משם אפשר להפעיל קווי מעבר מהירים לכל מקום בעיר וגם לחסוך את כל הסיבובים בעיר עבור קוים מערים שונות בדרום. קוים לאילת, ערד ודימונה יכולים לעבור דרך כביש עמק שרה וקוים לאשקלון והנגב המערבי יכולים לעבור דרך נחל עשן. כך גם אפשר לחסוך זמן נסיעה לא מבוטל לקווי המרכז וירושלים ולהגביר את תדירותם.
לדעתי, התחנה המרכזית במיקום הכי טוב שיכול
להיות... היא בלב העיר באר שבע בצמוד למרכז העסקים.. קרוב לתחנת הרכבת,מגדלי הרכבת,העיר העתיקה כמובן,קניון הנגב,היכל המשפט,קריית הממשלה,היכל התרבות,משכן אמנויות הבמה וכו' אין מקום יותר טוב... המקום כרגע נראה כמו נקודה מכוערת (כאילו היא בעזה) ליד תחנת רכבת יפה וליד המדרחוב היפה של קריית הממשלה והיכל המשפט... ברגע שאפילו יחדשו את התחנה ויעשו אותה יפה-היא תשתלב עם האזור...
 
לדעתי, התחנה המרכזית במיקום הכי טוב שיכול
להיות... היא בלב העיר באר שבע בצמוד למרכז העסקים.. קרוב לתחנת הרכבת,מגדלי הרכבת,העיר העתיקה כמובן,קניון הנגב,היכל המשפט,קריית הממשלה,היכל התרבות,משכן אמנויות הבמה וכו' אין מקום יותר טוב... המקום כרגע נראה כמו נקודה מכוערת (כאילו היא בעזה) ליד תחנת רכבת יפה וליד המדרחוב היפה של קריית הממשלה והיכל המשפט... ברגע שאפילו יחדשו את התחנה ויעשו אותה יפה-היא תשתלב עם האזור...
אני בדעה שתחנה מרכזית לא צריכה להיות במרכז
תחנה מרכזית צריכה להיות מקשר בין העיר למחוצה לה. במקרה של ב"ש יש נוסעים רבים שלא בהכרח רוצים להכנס לתוך העיר, אז למה "בכוח" להכניס אותם ?!?
 

poland1

New member
אני בדעה שתחנה מרכזית לא צריכה להיות במרכז
תחנה מרכזית צריכה להיות מקשר בין העיר למחוצה לה. במקרה של ב"ש יש נוסעים רבים שלא בהכרח רוצים להכנס לתוך העיר, אז למה "בכוח" להכניס אותם ?!?
מה הבעיה? תחנה מרכזית משרתת גם את
תושבי העיר שרוצים להגיע ממקום למקום ולא רק אנשים שמגיעים מעיר אחרת! עם תחנת רכבת ליד-לא יכול להיות טוב יותר מזה! אתה חייב לעבור דרך באר שבע.. בכוח להכניס אותם? כן.. אם בשבילך זה בכוח אז זו התשובה שלי! יש גם קניון ליד והם יכולים לאכול ולנוח עד האוטובוס הבא וכו' לא תמצא מקום יותר טוב מזה .נקודה.!
 

Rubim88

New member
אני בדעה שתחנה מרכזית לא צריכה להיות במרכז
תחנה מרכזית צריכה להיות מקשר בין העיר למחוצה לה. במקרה של ב"ש יש נוסעים רבים שלא בהכרח רוצים להכנס לתוך העיר, אז למה "בכוח" להכניס אותם ?!?
בשביל מה אנשים מגיעים לתחנה מרכזית..
אם לא לעיר עצמה? ובשביל אלה שרוצים להחליף, אין הבדל איפה התחנה תהיה כל עוד תהיה אליה גישה מהירה(נת"צ)
 

levikon

New member
במקום לשנות את המבנה הקיים
היה צריך לחשוב על קונספט אחר: העתקת התחנה המרכזית למקום אחר. למה לא להקים תחנה מרכזית באזור הכניסה לנחל עשן (הכניסה לעיר)? אולי זה עלול לפגוע בעסקים, אבל זה בוודאי נראה כמו תכנון תחבורתי הרבה יותר הגיוני... משם אפשר להפעיל קווי מעבר מהירים לכל מקום בעיר וגם לחסוך את כל הסיבובים בעיר עבור קוים מערים שונות בדרום. קוים לאילת, ערד ודימונה יכולים לעבור דרך כביש עמק שרה וקוים לאשקלון והנגב המערבי יכולים לעבור דרך נחל עשן. כך גם אפשר לחסוך זמן נסיעה לא מבוטל לקווי המרכז וירושלים ולהגביר את תדירותם.
המיקום כרגע מעולה
תחנת באר שבע היא בין התחנות המרכזיות הכי נוחות לשימוש בארץ. בלב המרכז המסחרי של העיר ורוב המקומות החשובים שלה, מחוץ לשכונות המגורים אך במרחק קצר מהן, ובעלת מספר כבישים ראשיים שעוברים במהירות בבאר שבע ומובילים לתחנה המרכזית. לא ניתן לחשוב על מיקום טוב יותר (שלא נדבר על הקישוריות לרכבת...). אתה יודע כמה נוסעים יורדים בתחנות שלאורך שדרות רגר מהאוטובוסים הבין-עירוניים? אולי לפני שאתה מציע הצעות לא ריאליות תבדוק עם באר שבעים האם לדעתם מיקום התחנה נוח...
 

mister K

New member
המיקום כרגע מעולה
תחנת באר שבע היא בין התחנות המרכזיות הכי נוחות לשימוש בארץ. בלב המרכז המסחרי של העיר ורוב המקומות החשובים שלה, מחוץ לשכונות המגורים אך במרחק קצר מהן, ובעלת מספר כבישים ראשיים שעוברים במהירות בבאר שבע ומובילים לתחנה המרכזית. לא ניתן לחשוב על מיקום טוב יותר (שלא נדבר על הקישוריות לרכבת...). אתה יודע כמה נוסעים יורדים בתחנות שלאורך שדרות רגר מהאוטובוסים הבין-עירוניים? אולי לפני שאתה מציע הצעות לא ריאליות תבדוק עם באר שבעים האם לדעתם מיקום התחנה נוח...
המיקום הנוכחי הוא האידיאלי.
הבעיה היא שהתחנה קטנה מדי ולכן לא יהיה מנוס מלבנות במקומה תחנה חדשה וגדולה יותר.
 

mister K

New member
כמה רציפים יש שם?
16 רציפים בלבד. וזה לחלוטין לא מספיק כיום.
כשהתחנה נבנתה (מתישהו בשנות ה-70 אני משער), נפח הנוסעים לבאר שבע היה הרבה פחות גדול מהמצב כיום. כיום יש בתחנה רציפים שהעומס עליהם גדול ממה שהם יכולים להכיל ובשעות מסויימות יש קווים שנאלצים לצאת באיחור או מרציפים אחרים. זה קורה מדי יום, שלא לדבר על ימי ראשון, חמישי ושישי.
 

poland1

New member
16 רציפים בלבד. וזה לחלוטין לא מספיק כיום.
כשהתחנה נבנתה (מתישהו בשנות ה-70 אני משער), נפח הנוסעים לבאר שבע היה הרבה פחות גדול מהמצב כיום. כיום יש בתחנה רציפים שהעומס עליהם גדול ממה שהם יכולים להכיל ובשעות מסויימות יש קווים שנאלצים לצאת באיחור או מרציפים אחרים. זה קורה מדי יום, שלא לדבר על ימי ראשון, חמישי ושישי.
אני לא מתקרב לשם בימים האלה! פעם הייתי
צריך לנסוע לפני יום הכיפורים (באותו היום בבוקר) מה שהלך שם זה זוועה..הכניסה לתחנה הייתה עמוסה-דחיפות,עומס בלתי נסבל וכו' וויתרתי על הנסיעה ונשארתי בבאר שבע...
 

Rubim88

New member
16 רציפים בלבד. וזה לחלוטין לא מספיק כיום.
כשהתחנה נבנתה (מתישהו בשנות ה-70 אני משער), נפח הנוסעים לבאר שבע היה הרבה פחות גדול מהמצב כיום. כיום יש בתחנה רציפים שהעומס עליהם גדול ממה שהם יכולים להכיל ובשעות מסויימות יש קווים שנאלצים לצאת באיחור או מרציפים אחרים. זה קורה מדי יום, שלא לדבר על ימי ראשון, חמישי ושישי.
ומה עם תיאומי לו"ז?
וחלוקה מחדש של הרציפים?
 

connex

Active member
16 רציפים בלבד. וזה לחלוטין לא מספיק כיום.
כשהתחנה נבנתה (מתישהו בשנות ה-70 אני משער), נפח הנוסעים לבאר שבע היה הרבה פחות גדול מהמצב כיום. כיום יש בתחנה רציפים שהעומס עליהם גדול ממה שהם יכולים להכיל ובשעות מסויימות יש קווים שנאלצים לצאת באיחור או מרציפים אחרים. זה קורה מדי יום, שלא לדבר על ימי ראשון, חמישי ושישי.
מה בקשר להריסת האזור המפריד
בין קווי מטרודן לשאר החברות? אני מניח שאם לוקחים את כל השטח הענק הזה אז ניתן לתכנן יותר רציפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה