התחנה המרכזית בבאר שבע משנה את פנייה&#8236

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
המיקום כרגע מעולה
תחנת באר שבע היא בין התחנות המרכזיות הכי נוחות לשימוש בארץ. בלב המרכז המסחרי של העיר ורוב המקומות החשובים שלה, מחוץ לשכונות המגורים אך במרחק קצר מהן, ובעלת מספר כבישים ראשיים שעוברים במהירות בבאר שבע ומובילים לתחנה המרכזית. לא ניתן לחשוב על מיקום טוב יותר (שלא נדבר על הקישוריות לרכבת...). אתה יודע כמה נוסעים יורדים בתחנות שלאורך שדרות רגר מהאוטובוסים הבין-עירוניים? אולי לפני שאתה מציע הצעות לא ריאליות תבדוק עם באר שבעים האם לדעתם מיקום התחנה נוח...
וגם יש פיזית מקום להרחיב
זה לא שהיא מוקפת רבי קומות מכל עבר.
 

fireman

New member
וגם יש פיזית מקום להרחיב
זה לא שהיא מוקפת רבי קומות מכל עבר.
מסביב למתחם התחנה אין אופציות להרחיב
אך השטח עליו יושבת התחנה על החניון והמוסך שלה אפשר להכפיל ואף לשלש את מספר הריציפים הקיימים ע"י תכנון מחדש של המתחם והוצאת המוסכים מהמתחם לאזור התעשיה עמק שרה כפי שתוכן להיות במסגרת פרוייקט הקמת התחנה החדשה שלא יצא אל הפועל.
 

fireman

New member
במקום לשנות את המבנה הקיים
היה צריך לחשוב על קונספט אחר: העתקת התחנה המרכזית למקום אחר. למה לא להקים תחנה מרכזית באזור הכניסה לנחל עשן (הכניסה לעיר)? אולי זה עלול לפגוע בעסקים, אבל זה בוודאי נראה כמו תכנון תחבורתי הרבה יותר הגיוני... משם אפשר להפעיל קווי מעבר מהירים לכל מקום בעיר וגם לחסוך את כל הסיבובים בעיר עבור קוים מערים שונות בדרום. קוים לאילת, ערד ודימונה יכולים לעבור דרך כביש עמק שרה וקוים לאשקלון והנגב המערבי יכולים לעבור דרך נחל עשן. כך גם אפשר לחסוך זמן נסיעה לא מבוטל לקווי המרכז וירושלים ולהגביר את תדירותם.
הנגישות למערכות הסעת ההמונים הבינעירוניות
בעיר באר שבע היא מהטובות אם לא הטובה ביותר בארץ. שילוב מושלם של רכבת, אוטובוסים בינעירוניים ואוטובוסים עירוניים, לא יכול להיות מצב יותר טוב מזה לרווחת הנוסעים והמשתמשים בתחבורה. הוצאת התחנה המרכזית מלב ליבה של העיר יהיה סוג של גזר דין מוות למרכז העיר באר שבע וגזרה קשה מנשוא לציבור הנוסעים מבאר שבע ואליה. התחנה המרכזית יושבת על צומת החיבור של שני עורקי התחבורה העיקריים של העיר באר שבע ומאפשרים יציאה וכניסה מהירים מ\אל מתחם התחנה המרכזית מכל כיוון. אם התחנה לא הייתה נמצאת שם היום, היה צריך למקם אותה שם, המיקום היחידי שיכול להיות טוב יותר מהמיקום הנוכחי הוא 50 מטרים מערבה, במקום קניון הנגב
 

poland1

New member
הנגישות למערכות הסעת ההמונים הבינעירוניות
בעיר באר שבע היא מהטובות אם לא הטובה ביותר בארץ. שילוב מושלם של רכבת, אוטובוסים בינעירוניים ואוטובוסים עירוניים, לא יכול להיות מצב יותר טוב מזה לרווחת הנוסעים והמשתמשים בתחבורה. הוצאת התחנה המרכזית מלב ליבה של העיר יהיה סוג של גזר דין מוות למרכז העיר באר שבע וגזרה קשה מנשוא לציבור הנוסעים מבאר שבע ואליה. התחנה המרכזית יושבת על צומת החיבור של שני עורקי התחבורה העיקריים של העיר באר שבע ומאפשרים יציאה וכניסה מהירים מ\אל מתחם התחנה המרכזית מכל כיוון. אם התחנה לא הייתה נמצאת שם היום, היה צריך למקם אותה שם, המיקום היחידי שיכול להיות טוב יותר מהמיקום הנוכחי הוא 50 מטרים מערבה, במקום קניון הנגב
כל מה שכתבת נכון!
אין ספק שהתחנה נמצאת במקום טוב.. אם יוסיפו עוד רציפים ויהפכו אותה לפנינה במקום להשאיר אותה מטרד תהיה לנו תחנה מרכזית שמכבדת את עצמה (ואפילו תשפר קצת את תדמית באר שבע) במיקום הטוב ביותר שיכול להיות בלב עיר...
 

mister K

New member
הנגישות למערכות הסעת ההמונים הבינעירוניות
בעיר באר שבע היא מהטובות אם לא הטובה ביותר בארץ. שילוב מושלם של רכבת, אוטובוסים בינעירוניים ואוטובוסים עירוניים, לא יכול להיות מצב יותר טוב מזה לרווחת הנוסעים והמשתמשים בתחבורה. הוצאת התחנה המרכזית מלב ליבה של העיר יהיה סוג של גזר דין מוות למרכז העיר באר שבע וגזרה קשה מנשוא לציבור הנוסעים מבאר שבע ואליה. התחנה המרכזית יושבת על צומת החיבור של שני עורקי התחבורה העיקריים של העיר באר שבע ומאפשרים יציאה וכניסה מהירים מ\אל מתחם התחנה המרכזית מכל כיוון. אם התחנה לא הייתה נמצאת שם היום, היה צריך למקם אותה שם, המיקום היחידי שיכול להיות טוב יותר מהמיקום הנוכחי הוא 50 מטרים מערבה, במקום קניון הנגב
 

tzvika pick

New member
הנגישות למערכות הסעת ההמונים הבינעירוניות
בעיר באר שבע היא מהטובות אם לא הטובה ביותר בארץ. שילוב מושלם של רכבת, אוטובוסים בינעירוניים ואוטובוסים עירוניים, לא יכול להיות מצב יותר טוב מזה לרווחת הנוסעים והמשתמשים בתחבורה. הוצאת התחנה המרכזית מלב ליבה של העיר יהיה סוג של גזר דין מוות למרכז העיר באר שבע וגזרה קשה מנשוא לציבור הנוסעים מבאר שבע ואליה. התחנה המרכזית יושבת על צומת החיבור של שני עורקי התחבורה העיקריים של העיר באר שבע ומאפשרים יציאה וכניסה מהירים מ\אל מתחם התחנה המרכזית מכל כיוון. אם התחנה לא הייתה נמצאת שם היום, היה צריך למקם אותה שם, המיקום היחידי שיכול להיות טוב יותר מהמיקום הנוכחי הוא 50 מטרים מערבה, במקום קניון הנגב
מסכים איתך במאת האחוזים ולכן גם חושש
שהרי כולנו יודעים שלא תמיד מה שמתרחש בפועל זה מה שצריך היה להיות. התחנה המרכזית ביחד עם מסוף התחבורה העירוני ותחנת הרכבת במיקום טוב, אפילו טוב מאוד. אבל די בקלות אפשר לחשוב על מקרים בהם תחנות תחבורה ציבורית שהיו ממוקמות במיקום טוב הועברו למיקומים איזוטוריים משיקולים כאלו ואחרים.
 

fireman

New member
מסכים איתך במאת האחוזים ולכן גם חושש
שהרי כולנו יודעים שלא תמיד מה שמתרחש בפועל זה מה שצריך היה להיות. התחנה המרכזית ביחד עם מסוף התחבורה העירוני ותחנת הרכבת במיקום טוב, אפילו טוב מאוד. אבל די בקלות אפשר לחשוב על מקרים בהם תחנות תחבורה ציבורית שהיו ממוקמות במיקום טוב הועברו למיקומים איזוטוריים משיקולים כאלו ואחרים.
בבאר שבע זה לא יקרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה