הזמנה לביקור בסוכת שר התחבורה

בועז בר

New member
מטה המאבק כ-ן היה נציג הרוכבים הרשמי?

כי אני לא זוכר אף אחד שם שנבחר מטעם מישהו, אלא פשוט קבוצה של אנשים שאכפת להם, שלקחו את הנושא הזה כמטרה לטובת כלל הרוכבים, קיבלו רוח גבית ותמיכה של אלפים(!) ועשו את מה שעשינו. דוקא ניסים, כחלק מאותו מטה, הציע את מהלך ההתפקדות וקיבל את תמיכת המטה בהצבעה רשמית, שאאל"ט גם אתה היית שותף לה. מכאן נובע שניסים בנימין הוא כ-ן הנציג הרשמי, אבל זה בכלל לא הענין לדעתי. העניין האמיתי והחשוב הוא המעשים! הוא היחיד שמסוגל, שעושה - ושמביא תוצאות. אנחנו צריכים את תמיכת שר התחבורה כדי להסיר את ההתנגדויות לחוק שלדעת רבים בממשל יכול לגרום לעליה במספר הנפגעים, מתוך המשוואה הפשוטה של יותר רוכבים על הכביש = יותר נפגעים בתאונות. הפרוייקטים שניסים יוזם ומקדם אותם הם בדיוק אלה שהוגדרו בישיבות מטה המאבק כ"שלב ב' " - זה שיבוא אחרי הוזלת התעריפים. בפועל - יש לקדם את הנושאים האלה ע"מ לאפשר יישום מלא של חוק ההעמסה וליצירת הכרה ממלכתית בחיוניות והלגיטימיות של הדו"ג בישראל.
אלה הנושאים בהם מטפל ניסים נכון להיום, מול שר ומשרד התחבורה ומול משרדי ממשלה רלוונטיים אחרים: 1. הקלות בנושא מבחני התיאוריה במעבר מדרגת רשיון אחת לאחרת. 2. קידום שיטת ומערך לימודי הרכיבה מהשיטה המנדטורית הנוכחית לרמת לימוד שמתאימה למאה ה-21: מורי הרכיבה יעברו הכשרה של הוראת רכיבה מתקדמת, יִלְמדו ויְלַמדו בלימה נכונה, חשיבות המבט, פניה נכונה וכו' בנוסף ללימוד מקיף יותר מסיבובי המגרש ו"שיירת הברווזים" הנהוגים היום. 3. סימוני הצבע בכבישים: בניגוד לטוקבקים ולדעות שנשמעות פה ושם, שר התחבורה מבין ותומך בחשיבות השימוש בצבע בעל מקדם חיכוך גבוה ופועל לשינוי הקיים ע"י תיקצוב וסנקציות מול הרשויות העירוניות ומע"צ. 4. שיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: הרשות שנמצאת ת"פ שר התחבורה תקבל ראשונה בתולדות המדינה תקציב של כ-6 מיליון ש'ח לטובת קידום הבטיחות של רוכבי הדו"ג וליצירת הכרה בזכויותינו כשותפים לכביש בקרב נהגי המכוניות. לראשונה בתולדות [שוב...] נוסדה משרה מיוחדת לנושא הדו"ג בתוך הרשות. 5. מטפל מול מע"צ [או איך שלא נקרא הגוף הזה היום...] בנושא מעקות הבטיחות המסוכנים לדו"ג והסבה של חלקם לגדרות סופגות אנרגיה, בנוסף להתחשבות כללית בדו"ג בנושאים כגון הפרדה מפלסית וסימוני צבע בכבישים הבינעירוניים. 6. בוועדת השרים לענייני חקיקה עלו שאילתות בנושא ההשלכות של הוזלת תעריפי הביטוח. תמיכת משרד ושר התחבורה בעמדותינו חשובה לקידום הנושאים הנ"ל ואכן שר התחבורה תומך ומכיר רשמית בחשיבות הדו"ג במפת התחבורה בארץ מבחינת הפחתת הגודש בכביש ובחניה, זיהום אויר וכו'. 7. "חישוק" שר התחבורה להכרה רשמית בחשיבות הענף הדו-גלגלי בישראל. באירוע ההשקה הגדול של מטרו שנערך בהאנגר11 בחודש מאי השנה הצהיר שר התחבורה, רשמית ופומבית, שהוא מכיר ותומך בחשיבות והחיוניות של הענף. 8. בתגובה לשאלה של יובל creth למעלה: ניסים שותף להחלטת השר התומכת ביישום מסקנות ועדת זליכה בנושא היבוא האישי והיבוא המקביל.
 

אהוד א1

New member
המטה עבד עם המועדון שהוא ה"רשמי".

כך הוא מוכר בכנסת ואתה מוזמן להזכר בשרשורים בנושא אלי בלאו כדי להזכר על מה מדובר. במטה היה יצוג לכל מיני קבוצות מקרב הרוכבים. המטה באמת שיקף את השטח. זה לא קורה כרגע ומה שכן קורה לא תקין.
 

creth11

New member
האם ניסים פועל להקטנת המחסומים לייבוא חלפים

לאופנועים ולהקטנת הטירטור הנידרש לכל בורג? ? או אולי הוא דווקא פועל אצל שר התחבורה להקשות על הייבוא הפרטי של החלפים ? מעניין לא ????
 

בועז בר

New member
אני מציע לשניכם, במקום "האם" "אולי" ו"אילו"

פשוט להרים לניסים טלפון, להיפגש איתו ולשאול אותו את כל הנ"ל, בדיוק כפי שאני עושה מדי פעם. זה נורא קל לשבת ביציע ולצעוק למאמן או לשחקנים על המגרש מה לעשות. המצב בפועל הוא שאלמלא ניסים, לא היה זז שום דבר בכיוון שלנו, אז גם אם יש ביקורת, השגות או שאלות - כדאי להפנות אותם אליו.
אני מוכן לרכז מכאן את כל השאלות, להעביר לניסים ולהעלות את תגובתו.
 

אהוד א1

New member
בכיף, כי ינוקא מעדיף להתעלם.

הוא חושב כנראה שאולי זה יעבור. הצעתי לו לראיין אותו לפולגייז, גם שם לא קיבלתי תגובה. אני מבקש הבהרה מניסים בנימין על מעשיו בכנסת/ממשלה בתחום הענף הדו גלגלי. אני מבקש פרוט של כל הנקודות שהוא עוסק בהן בתחום (הורדת ביטוח החובה? השוואת הביטוח להספק במקום לנפח? יש עוד דברים? אם כן, אני מ-א-ו-ד רוצה לדעת עליהם). בנוסף אני מבקש סוג של אישור - ידוע וברור לי שלא כל דבר שהוא עושה הוא יכול/רוצה לחשוף כאן ולכן אני מבקש שכל מה שלא עולה כאן יעבור את אישורו של אליקו אלג'ם, יו"ר מועדון האופנועים. תקרא לזה שקיפות/ בקרה/יו ניים איט. נקודה אחרונה - להפסיק להשתמש בבקשה בטייטל הלא נכון "הנציג הרשמי של הענף". עושה עבודת קודש? כנראה. רשמי? לא ממש. תודה, חג שמח וקפה עלי, כרגיל.
 

מיצו

New member
אני נוטה להסכים איתך, וזו בעצם

הסיבה העיקרית שפרשתי (כזכור לך) מהמטה. לי לא מתאים One Man Show, ובטח ובטח כשאף אחד מסביב פרט לינוקא לא באמת יודע מה ה- One Man הזה עושה. אני נותן לו קרדיט, אבל הקרדיט הזה כבר מזמן באובר דראפט, ואני לא היחיד שמרגיש ככה, לא סתם הוא עובד בבידוד, וכשמבקשים ממנו ומציעים לו לקיים פגישת מטה מסודרת שבה יהיו נוכחים כל אלה שעבדו יחד מצויין לפני שהוא הגיע, הוא מספר סיפורים לגבי איך "בקרוב" הוא "יעדכן" את כולם. הבקרוב הזה נמשך בערך כבר שנה. אבל יאללה. סוכות אני שם, יהיה זמן אחרי זה לברר בדיוק מה קורה.
 

אהוד א1

New member
אחרי זה? שלא תתעורר מאוחר מדי.

זוכר איך היבואנים סגרו לך כמעט לחלוטין את ברז יבוא החלפים? זוכר איך פתאום כדי להביא קסדה בזול מחו"ל אתה זקוק לאישור של פופטיץ ממכון התקנים שעובד רק בימי חמישי, פעם בשבועיים וגובה 250 זלוטי על ביקור בנמל? ניסים יו"ר ארגון העוסקים בענף (או איך שקוראים לזה). הוא מופע של איש אחד בלי שום ביקורת על מעשיו. תקין זה לא. כשהוא מגיע ומדבר על ארגזים של טפסי התפקדות אני אחד מהטפסים הנ"ל. רק שאני התפקדתי מאחורי קבלן קולות בשם אליקו אלג'ם, לא מאחורי קבלן עצמאי בשם ניסים בנימין. חייבת להיות כאן בקרה. חייבת.
 

אהוד א1

New member
ולפני ששוב יאיימו עלי בתביעת דיבה...

(כי באמת השבוע ספציפית אף ליצן עדיין לא עשה זאת
) - אני לא רומז שניסים מאחורי שתי הדוגמאות למעלה. אני רק אומר שיש כאן מקרה שיכול להוביל לניגוד אינטרסים ומחייב בקרה.
 

בועז בר

New member
../images/Emo4.gif אני מבין שלא קראת את מה שכתבתי למעלה.

ומכיון שבעוד 20 דקות בערך השרשור הזה מפסיק לקפוץ, אולי עדיף לפתוח שרשור חדש בנושא... פשוט מטריף אותי איך אתה יושב לך בבית, לא טורח אפילו להרים טלפון לניסים ולשאול אותו מה קורה, אלא מקשקש כאן על [אולי] ניגוד אינטרסים ו[שצריך] ביקורת ובקרה וש"מישהו" יעשה משהו - מזכיר לי קצת את "יניב שמישהו" שלך... וכל זה אחרי שנים שלא הגענו לשום הישג משמעותי עד שבא ניסים וכן השיג, אז במקום לתמוך - אתה שם רגל. ממש ככה. אתה יודע כמה כל מילה משפיעה.
 

מיצו

New member
ואני שוב, לצערי, מסכים עם אהוד.

ואני כן הרמתי טלפון, לא פעם ולא פעמיים. כרגע אני מגיע ומביא איתי אנשים רק בגלל שאני חייל טוב. אחרי הפעם הזו אנחנו כבר נראה מה יקרה. צודק אהוד. ...פה היה פוסט ארוך מאוד... אחרי שכתבתי אותו קראתי אותו, והחלטתי לא לשלוח את מה שהמשיך מפה והלאה. אני ארשה לעצמי לכתוב את זה בהמשך, אם יהיה צורך, ואני מאוד מאוד מקווה ומתפלל שלא יהיה צורך.
 

מיצו

New member
אגב אהוד, לקח לך הרבה זמן...

גם לי. אבל היה לי נוח. גם לך, לכולנו. אין אשם אחד, כולנו במידה רבה אשמים בכך שנטשנו את הבמה. יאללה חג שמח. אחרי החג נראה מה קורה.
 

אהוד א1

New member
לא עניין של זמן. עניין של החלטה.

החלטתי בזמנו (היינו די מתואמים, זוכר?) לצאת מהמטה ולהתנתק. מטרת העל היא בכלל להתנתק מהתחום ובעיקר מהתחום ברשת ("התעייפתי מהברברת", מוכר?) אבל אני יושב בבית ומתרגז. אנחנו יצאנו אבל אף אחד לא נכנס במקומנו והמצב היום הרבה יותר גרוע מהמצב אז,כשעזבנו. ההרגשה היא שיצרנו מפלצת. אולי "יצרנו" היא לא מילה מתאימה כי איתנו ובלעדינו ניסים עושה מה שהוא רוצה בלי לתת חשבון לאף אחד. (ושוב, לפני ששוב ייאיימו עלי בהוצאת הדיבה השבועית וכו - "יצרנו מפלצת" זה מושג מוכר שלא בא לרמז על היותו של ניסים חלילה מפלצת אלא בא לתאר סיטואציה). אשם שנטשתי? שירגיש אשם מי שמעולם לא היה שם.
 

בועז בר

New member
ממש לא ברור לי על איזו 'מפלצת' אתה מדבר.

מה אתה חושב שניסים עושה שם שיכול כ"כ להזיק לנו? הרי בכל רגע נתון אנחנו יכולים להוציא את הכוח מידיו ע"י קריאה למשיכת ההתפקדות, לא? - אז מה החשש הגדול? - שאין ביקורת? בבקשה - תבקר. אבל תעשה את זה יסודי והוגן, לא סתם להפריח מילים ואפשרויות באויר. היית מעדיף לחזור למצב הקודם של אפס הישגים בפועל? אגב, אני לא זוכר ש"התעייפת מהברברת" אי פעם...
אני כן זוכר שהתנתקת בעל כורחך כי היית מרוחק פיזית, אבל גם משם תמכת. הבאתי למעלה רשימה של נושאים אותם מקדם ניסים. רצית שקיפות? קיבלת. אתה חושב שאליקו לא יודע מה עושה ניסים? אתה חושב שהיה שותק אם היה מזהה נזק פוטנציאלי או מניעים זרים? נראה לך שאפשר לנהל רקמה פוליטית כ"כ עדינה והפכפכה ע"י ועדה? אז כן. זה One Man Show. תודה לאל שיש לנו את ה-One Man הזה.
 

אהוד א1

New member
מי זה "אנחנו יכולים להוציא את הכוח"?

המטה? אין חיה כזאת. יש מספר פליטי מטה שעוד מתעניינים וזהו. שום דבר מעבר. מה ניסים עושה? אין לי מושג. זה בדיוק העניין. התעייפתי מהברברת. אין לך מושג עד כמה. ואני מדבר על כאן, לא על המטה. גם כשהתרחקתי פיזית והתקשיתי להיות פעיל נשארתי פעיל כמיטב יכולתי.למרות מחירים ששילמתי. העזיבה שלי, של מיצו ושל האחרים לפנינו לא קשורה למרחק. היא קשורה להתנהלות. ביקשתי ועדה? התנגדתי לנציג אחד? ביקשתי ביקורת והליך תקין. ושאליקו ידבר בשם אליקו. קטונתי.אני הבאתי אותו רק כדוגמא לאיך שהעסק הזה כן אמור לרוץ.
 

אהוד א1

New member
יניב שמישהו לא שלי.

הוא של כרובי. ואם תקרא את מה שכתבתי תראה שיש רק אחד שצריך לעשות משהו - ניסים בנימין. וכל מה שהוא צריך לעשות זה להבין שאם הוא מייצג ציבור אז לציבור יש זכות לדעת על מה הוא מיוצג. ליידע את יו"ר המועדון בפעילות שלו זה משהו מינימלי שלדעתי יכול להתבצע די בקלות. ולא, הוא לא צריך לעדכן על כל ברית מילה/בר מצווה שהוא מוזמן אליה אלא רק על נקודות עליהן הוא עובד. שקיפות אינה מילה גסה, בייחוד לא כשיש לך עסק למכירת אביזרים, סוכנות מכירת כלים משומשים ומוסך ותיק. במשך השנים, אגב, המטה הגיע להשגים. למעשה ניסים לא השיג בינתיים שום השג שלא הושג בעבר. כבר העברנו חוק (שהופנה לאחר מכן על ידי המפקח להפסדי הפול במקום להוזלת הביטוח לרוכבים).וכל מילה משפיעה אז תקרא את מה שמיצו כותב, את מה שאני כותב. תרים כמה טלפונים לאחרים שמעורים בנושא ותעזור ליצור תהליך נקי ותקין.
 

בועז בר

New member
יסלח לי כרובי...

1. נכון. ניסים עושה. על זה אין ויכוח. 2. ה"ציבור" רק צריך לשאול - ומיד הוא מקבל תשובות. עובדה - זה מה שעשיתי היום. 3. "כבר העברנו חוק". בדיוק על זה אני מדבר. לא מספיק להעביר חוק - צריך גם לדאוג שייושם בפועל. 4. מילה אישית על ניסים: לו אני הוא - הייתי פורש מזמן. הייתי מעדיף את שלום הבית, את שגשוג העסק ואת הבריאות שלי על כל פעילות ציבורית שהיא... 5. אני קורא את מה שכולם כותבים. אני חושב שאם היה לי ולעוד כמה קמצוץ מהאנרגיה, הנחישות וההתמדה של ניסים - היינו יוצרים פרלמנט תמיכה קטן סביבו, מתעדכנים, מייעצים ומדבררים אותו. אני בטוח שהוא היה שמח ואפילו זקוק לזה. אנחנו השארנו אותו לבד. אז עכשיו להתלונן על זה?!
 

אהוד א1

New member
אני זוכר אותו לבד גם כשעוד היה מטה חלקי.

כזה האיש - רץ לבד.בולדוזר זה יעיל השאלה אם זה תקין.
 

בועז בר

New member
כשירדו מחירי הביטוח הכל יהיה תקין...

העגלה תהיה מלאה חוגגים
אם זה לא יקרה, ניסים יהיה היחיד שנראה את הגב שלו מתרחק אל השקיעה כשמקלות ואבנים מתעופפים אחריו...
 

בועז בר

New member
וגם...

דוגמה מתחום אחר לגמרי. עיריית הרצליה - לה אני משלם ארנונה כבר איזה 20 שנה... היה לנדאו, ראש עיר כוחני, דיקטטור באופיו והתנהגותו, אפילו מושחת - היו כאלה שטענו. אבל דברים זזו, היתה הרגשה שהוא באמת עושה למען התושבים, גם אם היה 'מיישר פינות' פה ושם. היום יש גרמן. הכל תקין ולא תמצא רבב, אבל גם רקוב. אזרחים ניגפים בפני בירוקרטיה 'תקנית' ובדרך דמוקרטית ו'נאורה' היא פשוט מחריבה ומשניאה את העיר על תושביה. הקטנים נרמסים, הגדולים חוגגים, אבל הכל "תקין". יופי. בעעע...
 

אהוד א1

New member
זוכר מה היה הרחוב הראשון המואר בפיתוח?

הראשון עם מדרכה כמו שצריך? כי אני זוכר.
 
למעלה